Llibre activitats
Llibre activitats
Hola noies, el meu fill acaba de fer P-4 i en l'informe final de curs ens posa que els treballs de taula els vol acabar sempre molt ràpid i per això no li surten gaire "polits", és a dir, que per acabar aviat va una mica "barrim barram". Total, que havia pensat en comprar-li un quadern per les vacances i que cada dia faci una miqueta de dibuix, lletres, números, etc. per tenir-lo una estona assegut i que es vagi acostumant a fer els treballs amb calma, tranquil, a poc a poc, etc., però no tinc ni idea de què puc comprar.
Havia pensat que potser algu de vosaltres que treballa amb nens, a escoles, etc. em podríeu donar consells, idees, o dir-me algunes editorials que sapigueu que en fan, etc. sobre aquest tema.
Moltes gràcies.
Havia pensat que potser algu de vosaltres que treballa amb nens, a escoles, etc. em podríeu donar consells, idees, o dir-me algunes editorials que sapigueu que en fan, etc. sobre aquest tema.
Moltes gràcies.
Re: Llibre activitats
Hola núvol, jo sóc mare primerenca i encara no "batallo" amb les qüestions escolars, però sí que a la meva feina acostumo a veure nens petits molt agobiats i cansats per aquestes coses, i mares molt preocupades per problemes que no ho són.
No entenc quina és la intenció que té posar això a un informe d'un nen de P4. Jo he arribat a sentir el mateix i a més la mare amb por de que al passar a P5 que faria el nen? com si estiguessim parlant del pas del Batxillerat a segons quina carrera.
El meu consell, ja que el demanes és que t'oblidis d'això, que el nen descansi de l'escola i aprofiteu el temps per fer altres coses. Jo, i segurament tu també, el P4 era el nostre primer anys d'escola i no crec que a l'estiu ens fessin "treballar" cap aspecte escolar. A més, el nen és llest, vol acabar ràpid per aixecar-se de la taula i fer una latra cosa, que deu ser jugar clar, que és el que han de fer majoritàriament els nens a aquesta edat.
Bon estiu!
No entenc quina és la intenció que té posar això a un informe d'un nen de P4. Jo he arribat a sentir el mateix i a més la mare amb por de que al passar a P5 que faria el nen? com si estiguessim parlant del pas del Batxillerat a segons quina carrera.
El meu consell, ja que el demanes és que t'oblidis d'això, que el nen descansi de l'escola i aprofiteu el temps per fer altres coses. Jo, i segurament tu també, el P4 era el nostre primer anys d'escola i no crec que a l'estiu ens fessin "treballar" cap aspecte escolar. A més, el nen és llest, vol acabar ràpid per aixecar-se de la taula i fer una latra cosa, que deu ser jugar clar, que és el que han de fer majoritàriament els nens a aquesta edat.
Bon estiu!
jo crec que és molt important treballar els hàbits. No crec que estigui malament comprar un quadern. No per forçar-lo, ni per tenir el nen fent deures tot l'estiu (que a mi també em sembla malament. Si els forcem massa es poden bloquejar.) però potser algun dia li vindrà de gust fer alguna activitat tranquila. En aquest cas podem proposar-li l'activitat del quadern, de pintar, de traç,... i en aquest cas, li hem d'ensenyar la importància de fer les coses ben fetes i l'hem d'animar i valorar el treball ben fet. Si el nen veu que els pares el valoren quan fa la feina ben feta, es motivarà a fer-ho més polit. No dic que es passi dues hores fent el quadernet, potser farà una pàgina i s'hi estarà deu minuts. però si estem amb ell i el felicitem quan ho fa ben fet, ell se sentirà valorat i tindrà ganes de fer-ho bé.
De totes maneres, també es poden fer sense quadernet, si un dia de forma espontànea fa un dibuix, li podem demanar que hi escrigui el seu nom a sobre, o el nom del que ha dibuixat, per penjar-ho a la nevera, podeu fer collarets de pasta per fer seriacions,... treballar les matemàtiques de forma més lúdica, tot jugant amb ell.
l'important és que ho fagi de gust, que s'ho passi bé, i que valori el resultat de la feina ben feta.
De totes maneres, també es poden fer sense quadernet, si un dia de forma espontànea fa un dibuix, li podem demanar que hi escrigui el seu nom a sobre, o el nom del que ha dibuixat, per penjar-ho a la nevera, podeu fer collarets de pasta per fer seriacions,... treballar les matemàtiques de forma més lúdica, tot jugant amb ell.
l'important és que ho fagi de gust, que s'ho passi bé, i que valori el resultat de la feina ben feta.
Menudeta que bé que ho has argumentat!
Jo també penso el mateix!
Afegiria que el gust per la feina ben feta el pot adquirir amb activitats "no acadèmiques" i que per tant, per molt que el facis seure cada dia a fer deures no t'assegures que farà la feina més polida. Cal compartir amb ell jocs o situacions lúdiques que permetin al teu fill de 5 anys!! motivar-lo a fer les coses amb pulcritud tenint en compte una finalitat en concret: per exemple podeu fer junts un col·lage o pintar un mural, jugar a exploradors, fer un retrat....jo penso que ens saltem les bases i volem construir directament la casa per la teuleda. Dexa'l que jugui tot l'estiu s'ho mereix ell i tots els petitons que han hagut d'estar tot l'hivern amb el cul enganxat a la cadira!
Jo també penso el mateix!
Afegiria que el gust per la feina ben feta el pot adquirir amb activitats "no acadèmiques" i que per tant, per molt que el facis seure cada dia a fer deures no t'assegures que farà la feina més polida. Cal compartir amb ell jocs o situacions lúdiques que permetin al teu fill de 5 anys!! motivar-lo a fer les coses amb pulcritud tenint en compte una finalitat en concret: per exemple podeu fer junts un col·lage o pintar un mural, jugar a exploradors, fer un retrat....jo penso que ens saltem les bases i volem construir directament la casa per la teuleda. Dexa'l que jugui tot l'estiu s'ho mereix ell i tots els petitons que han hagut d'estar tot l'hivern amb el cul enganxat a la cadira!
totalment d'acord amb la menudeta i la pititta!!! molt bons consells!! 
Hola, soc mestra de PArvulari i jo recomano que a l'estiu es facin algun llibre de vacances, amb un full o dos per dia n'hi ha prou. També penso que els nens a l'estiu han de jugar i descansar del curs, pero fer 10 minuts al dia de "feina seria" no esta malament. Tal i com heu dit, també es super positiu fer altres activitats:pintura,collage, seriacions... Tot aixó és feina peró d'una manera lúdica, que per al nen es divertit i no s'agobiarà. Aixó sí, tant les activitats de llibre com les més lúdiques s'han de fer amb uns mínims d'hàbits:intentar fer-ho bé, esforçar-se, estar tranquil, no aixecar-se contínuament de la cadira... Espero disfrutis l'estiu amb el teu fill!!!!
suposo que cada nen es un mon, la laia a fet p4 aquet any, i li encanta fer fitxes, i pintar amb pintra de dits, gomets etc... i ja s'ha polit dos llibres d'estiu, i fitxes que imprimeixo, aixo si sense obligarla a ella li encanta, cada nen es un mon i estiu es per desconectar una mica. pero tambe penso fer alguna llibre activitats esta be encara, que no els agradi gaire, per no perdre una mica el que han apres, pero sense agubiar-los.
bon estiu

bon estiu

Moltes gràcies a totes, la veritat és que estic d'acord amb tot el que dieu. D'una banda, només comentar-vos que a mi em sembla bé que posin això en l'informe que donen a final de curs, ja que és una manera de saber què fan, què no fan, com actuen davant les activitats que fan a classe i, no ens enganyem, molts nens no actuen igual a casa que a fora d'ella. Jo em puc fer una idea de com "treballa" el meu fill pel que veig a casa, però potser després a l'escola és diferent.
D'altra banda, estic d'acord en que a l'estiu és per descansar i no pensar en l'escola, però el que vull no és que faci "deures" cada dia, si no que en moments puntuals que toqui descansar doncs fer enganxines, fitxes, etc. i com que jo no tinc molta imaginacio havia pensat en comprar-ne algun que em donés pautes (a tot això ningú m'ha donat idees per comprar i jo no tinc idea....), i d'aquesta manera treballar el fet de fer coses a taula, amb el temps necessari, a poc a poc, etc.
D'altra banda, estic d'acord en que a l'estiu és per descansar i no pensar en l'escola, però el que vull no és que faci "deures" cada dia, si no que en moments puntuals que toqui descansar doncs fer enganxines, fitxes, etc. i com que jo no tinc molta imaginacio havia pensat en comprar-ne algun que em donés pautes (a tot això ningú m'ha donat idees per comprar i jo no tinc idea....), i d'aquesta manera treballar el fet de fer coses a taula, amb el temps necessari, a poc a poc, etc.
- tombarella
- :: girafa

- Entrades: 2036
- Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm
canyella9 ha escrit:totalment d'acord amb la menudeta i la pititta!!! molt bons consells!!
Jo també hi estic d'acord.
). Els meus pares em van apuntar a un centre de gimàstica per a millorar les meves habilitats. I sabeu què em vaig trobar? Doncs tot de gimnastes boníssimes que encara em van fer sentir més patosa i em va baixar la meva autoestima a cotes inadmissibles. Ho van fer de bona fe..., però era evident que jo no anava per gimnasta. Si aquelles hores les hagués invertit en, què sé jo, matemàtiques o anglès, doncs més ben aprofitades haguessin estat.Pretendre que un nen, als 4 anys, sigui polit en les tasques si no li surt d'ell mateix... crec que és invertir esforços en va. Mica a mica, ja aprendrà, que és millor anar poc a poc i bona lletra, però no crec que un quadern d'estiu resolgui res en aquest sentit. Al contrari, podem crear-li una fòbia a enganxar gomets...
És una visió més, no pretenc criticar cap idea ni manera de fer.
I com a imatge gràfica de la lliure expressivitat... la meva petita de 2 anys i 5 mesos l'altre dia va tenir fet aquest gran mural en un tres i no res.
Va sortir d'ella que volia pintar. Jo només li vaig facilitar els materials. La resta, cosa d'ella! Creieu que una fitxa de quadern de vacances hagués estat més motivadora i productiva a nivell de desenvolupament...?No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
jo aquet estiu i el passat vaig comprar que ens han agradat molt es vacances amb en tupi, tambe te un llibre de receptes de cuina molt divertit, tambe quader de vacances editorial baula.
tambe en tinc fitxes en format pdf si vols tels passo per email.
i alguna cosa de caligrafia, pero ja et dic a la meva filla li encata fer coses d'aquestes,
li impremeixo dibuixos, li faig fer la llista de la compra, fem sumes, li dic dibuixo dos flors i un sol cuan fan etc...
pintar amb pintura de dits
tema gomets fer sanefes o amb gomets fer un dibuix o amb retalls de revistes fer un colaix,
alguna activitat amb plastalines fer una familia o animals i fer com un montatge aixo els hi encatanta amb un fons que ell hagi pintat tipo pessebre saps el que vull dir,
jocs de taula com ara
fantacolor (els dels piuets de colors)
jugar a la oca
domino
etc...
a l'abacus hi ha moltes coses per treballar diferesns material
no soc mestra per crec que jugar amb ells a jocs de taula o fer alguna fitxa fa que estiguin una estona en calmai aprenguin, sobretot cuan tu tinguis una estona per ell i seure tots junts, crec no ser, es el que jo faig
tambe en tinc fitxes en format pdf si vols tels passo per email.
i alguna cosa de caligrafia, pero ja et dic a la meva filla li encata fer coses d'aquestes,
li impremeixo dibuixos, li faig fer la llista de la compra, fem sumes, li dic dibuixo dos flors i un sol cuan fan etc...
pintar amb pintura de dits
tema gomets fer sanefes o amb gomets fer un dibuix o amb retalls de revistes fer un colaix,
alguna activitat amb plastalines fer una familia o animals i fer com un montatge aixo els hi encatanta amb un fons que ell hagi pintat tipo pessebre saps el que vull dir,
jocs de taula com ara
fantacolor (els dels piuets de colors)
jugar a la oca
domino
etc...
a l'abacus hi ha moltes coses per treballar diferesns material
no soc mestra per crec que jugar amb ells a jocs de taula o fer alguna fitxa fa que estiguin una estona en calmai aprenguin, sobretot cuan tu tinguis una estona per ell i seure tots junts, crec no ser, es el que jo faig
Hola!!
La meva nena ha acabat P3 i l'he comprat un parell de llibres d'activitats. A ella li encanten i nosaltres pensem que és bo que no perdi els hàbits adquirits a l'escola, a més per ella és com un joc més. Si et serveix d'ajuda jo li he comprat el de Santillana que va ser el que em va agradar més d'aquest tipus de llibres.
La meva nena ha acabat P3 i l'he comprat un parell de llibres d'activitats. A ella li encanten i nosaltres pensem que és bo que no perdi els hàbits adquirits a l'escola, a més per ella és com un joc més. Si et serveix d'ajuda jo li he comprat el de Santillana que va ser el que em va agradar més d'aquest tipus de llibres.
Goga ha escrit:Per cert, com a profe de secundària demano a totes les mares de Catalunya que tot l'entusiasme, interès i energia que posen en tots i cadascun dels aspectes de l'aprenentatge a l'etapa infantil el continuin posant quan facin secundària si us plau. Gràcies
El meu nen també acaba de fer P3, als matins va al casalet, i a la tarda o bé piscina o bé al parc a jugar una estona.
A ell li encanta fer activitats tranquil.les de tant en tant, i em demana sempre que li porti fitxes o dibuixos per pintar. Aquest any li he comprat el quadern d'activitats Barcanova, i cada dia em demana de fer fitxes, li haig de dir que una o dues com a màxim, també ha de jugar una mica.
Però tot depen de cada nen.
A ell li encanta fer activitats tranquil.les de tant en tant, i em demana sempre que li porti fitxes o dibuixos per pintar. Aquest any li he comprat el quadern d'activitats Barcanova, i cada dia em demana de fer fitxes, li haig de dir que una o dues com a màxim, també ha de jugar una mica.
Però tot depen de cada nen.
- tombarella

Si podeu aconseguir el suplement Criatures del diari Ara del diumenge passat, us recomano que us llegiu un dels articles que parla precisament dels deures d'estiu. Si encara el tinc per casa, miraré de copiar-lo. La veritat és que dóna uns arguments pràcticament irrefutables contra la necessitat dels quaderns d'estiu. 
- tombarella

Ramtri, ho acabem d'escanejar.
És un article del suplement Criatures, del diari Ara, de fa un parell de setmanes. Un suplement molt recomanable!
El signa M. Jesús Comellas, doctora en psicologia i pedagogia.
(l'hem escanejat en dues parts - si cliqueu sobre la imatge, la podreu veure ampliada)
És un article del suplement Criatures, del diari Ara, de fa un parell de setmanes. Un suplement molt recomanable!
(l'hem escanejat en dues parts - si cliqueu sobre la imatge, la podreu veure ampliada)
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Molt bo
La única "pega" que hi trobo són els nens o adolescents que tot i ser estiu no surten de davant de l'ordinador o la tele o la play ... durant hores i hores.
És cert que la vida diària et dóna molts aprenentatges que de vegades menyspreem i són tan importants com el que s'aprèn a l'escola. No està gens bé "carregar" als nens de feina a l'estiu, però cal estimular-los a que segueixin aprenent i no semblar "vegetals" al sofà de casa... llegir, anar a comprar, viatjar, aprendre a cosir un botó (jajaj hi ha tanta gent que no en sap)...
La única "pega" que hi trobo són els nens o adolescents que tot i ser estiu no surten de davant de l'ordinador o la tele o la play ... durant hores i hores.
És cert que la vida diària et dóna molts aprenentatges que de vegades menyspreem i són tan importants com el que s'aprèn a l'escola. No està gens bé "carregar" als nens de feina a l'estiu, però cal estimular-los a que segueixin aprenent i no semblar "vegetals" al sofà de casa... llegir, anar a comprar, viatjar, aprendre a cosir un botó (jajaj hi ha tanta gent que no en sap)...

- tombarella

mamavi ha escrit:Molt bo![]()
Exacte!! I aquí és on la tasca dels pares i mares s'ha de demostrar activa i no passiva! Que hi ha famílies que potser els és més còmode delegar els enenyaments/aprenentatges a l'escola. Però ha de ser justament al revés: l'escola hauria de ser el complement a la família, una base, uns esquemes als ensenyaments del dia a dia. Eps! I que consti que a casa considerem molt important estudiar. Ens agrada i ho seguim fent, tant el meu home com jo, però precisament perquè hi acabem trobant una utilitat en la vida diària, no per ganes d'empaperar una paret de títols.
A més, sempre serà més fàcil motivar ja sigui un nen petit o un adolescent a fer segons quines activitats (adequades a cada edat) que "obligar-lo" a seure a fer uns exercicis d'un quadernet. I ara, a l'estiu, les possibilitats es multipliquen per un milió!!!

Es que la insistència en els deures em penso que ve de la idea, errònia segons el meu parer, de que només s'apren "estudiant", amb activitats académiques, vaja. Quan de fet crec que es la manera com menys aprén un nen.
Així la por de molts pares a les escoles que es surten del tradicional: escoles lliures, per exemple. El meu propi marit em diu que un nen en una escola on pot escollir que fa, entre "aprendre" i jugar, preferirà jugar. Aquesta idea de que el joc es una pérdua de temps, on l'únic que s'aconsegueix es diversió... em fa molta pena.
Us deixo això que m'encantaaaaa i m'emociona (se'm surten les llàgrimes i tot quan veig l'anunci). Així sí apren un nen, a l'aire lliure, amb estímuls naturals, embrutant-se!!
http://www.youtube.com/watch?v=SxUUXFE9cEU
Així la por de molts pares a les escoles que es surten del tradicional: escoles lliures, per exemple. El meu propi marit em diu que un nen en una escola on pot escollir que fa, entre "aprendre" i jugar, preferirà jugar. Aquesta idea de que el joc es una pérdua de temps, on l'únic que s'aconsegueix es diversió... em fa molta pena.
Us deixo això que m'encantaaaaa i m'emociona (se'm surten les llàgrimes i tot quan veig l'anunci). Així sí apren un nen, a l'aire lliure, amb estímuls naturals, embrutant-se!!
http://www.youtube.com/watch?v=SxUUXFE9cEU
- tombarella

sí, molt bo Ayrs.
Tombarella, estic d'acord amb el que dius respecte al paper de la família
.
Tombarella, estic d'acord amb el que dius respecte al paper de la família
.Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants