Em surt poca llet amb el tirallets
Em surt poca llet amb el tirallets
Hola mares!
Fa dos dies que m'he començat a treure la llet amb el tirallets (Medela Swing) i em costa força treure'n. Per omplir una bosseta de 100 ml ho he hagut de fer 4 vegades en 3 dies i als 2 pits. És a dir, que cada vegada que me'n trec en surten com a molt 25 ml (i amb un quart d'hora a cada pit). I la meva nena és molt menjadora i no crec que això li doni per gaire quan jo no hi sigui. De llet en tinc, està clar, perquè ella té 4 mesos i mig i està ben formosa
. Jo faig una mica de massatge al pit abans de començar l'extracció. Teniu algun consell per ajudar a tenir més producció?
Moltes gràcies!
Fa dos dies que m'he començat a treure la llet amb el tirallets (Medela Swing) i em costa força treure'n. Per omplir una bosseta de 100 ml ho he hagut de fer 4 vegades en 3 dies i als 2 pits. És a dir, que cada vegada que me'n trec en surten com a molt 25 ml (i amb un quart d'hora a cada pit). I la meva nena és molt menjadora i no crec que això li doni per gaire quan jo no hi sigui. De llet en tinc, està clar, perquè ella té 4 mesos i mig i està ben formosa
. Jo faig una mica de massatge al pit abans de començar l'extracció. Teniu algun consell per ajudar a tenir més producció? Moltes gràcies!
- marta sfdc
- :: granota

- Entrades: 225
- Membre des de: dl. abr. 21, 2008 10:28 am
- Contacta:
Re: Em surt poca llet amb el tirallets
HOla
Jo em trec la llet sempre perque el meu petit no agafa molt be el pit. Quan veig que faih curt em trec mes sovint en comptes de cada 4 hores cada 3...i no falla als 2 o 3 dies de fer aixo ja faig mes. pensa que hi ha vegades que arribo a treure'm 240 ml.
Molta pacienciaaaa

Jo em trec la llet sempre perque el meu petit no agafa molt be el pit. Quan veig que faih curt em trec mes sovint en comptes de cada 4 hores cada 3...i no falla als 2 o 3 dies de fer aixo ja faig mes. pensa que hi ha vegades que arribo a treure'm 240 ml.
Molta pacienciaaaa

Jo no et puc ajudar perquè em passava igual que a tu. Amb el tirallets em treia molt poca llet, i amb el nen al pit veig que ell menja més. Tot i així en el meu cas, no he pogut fer LM exclusiva, però quasi tot el que menja el nen és pit. El tirallets l'he amagat, em deprimia molt veure que treia tan poca llet!
- tombarella
- :: girafa

- Entrades: 2036
- Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm
Hola Airin, benvinguda al SP!
Jo vaig començar a treure'm llet quan la nena tenia 3 mesos, per anar fent stock per quan comencés a treballar. Després, me'n vaig seguir treient a la feina, primer un parell de cops al dia i després, quan la tena tenia 9 o 10 mesos, un cop. I ben bé fins als 17 mesos! Aprofitava la pausa del dinar. Vaig arribar a menjar el que duia a la carmanyola mentre m'extreia la llet i tot...
És ben normal que al principi surti poqueta llet. Ja tens clar, i això és bo, que no té res a veure el que et treus amb l'extractor que el que mama la teva criatura. No hi ha extractor al món que en sàpiga ni una mil·lèssima part del que en sap un nadó.
El que vol l'extractor és paciència i perseverança. Com més ho facis, més te'n treuràs.
Fins i tot hi haurà dies que, pel motiu que sigui, te'n treuràs moltíssima i, potser, l'endemà costa de treure'n quatre gotes. També és normal.
Si el que ara estàs fent és stock per congelar, va bé fer una presa "fictícia"; és a dir, si a la nit, per exemple, la teva nena sol fer una pausa més llarga de pit, doncs tu te'n pots extreure una hora després de l'ultima presa (jo ho feia cap a les 12 de la nit). Al principi seran quatre gotes, segurament, però mica a mica el teu cos entendrà que ha de produir més llet i podràs omplir més ràpidament el potet.
També hi ha qui recomana extreure's d'un pit mentre la criatura mama de l'altre. Jo això no ho trobava còmode, però va a gustos. I l'altra és extreure del pit el que la criatura no ha volgut, és a dir, acabar de buidar el pit. Però aquí convé tenir en compte que, aleshores, la llet extreta és sempre la del final de la presa, més espessa, amb més greixos, però que no té tant la funció de calmar la set que pot tenir la primera llet, més líquida (i això, sobretot ara a l'estiu, és important).
Per qualsevol dubte, aquí ens tens!
També et recomano el bloc de l'Alba Padró:
http://criatures.ara.cat/somlallet/2010 ... ormes-dus/
http://criatures.ara.cat/somlallet/2011 ... rallets-i/
Jo vaig començar a treure'm llet quan la nena tenia 3 mesos, per anar fent stock per quan comencés a treballar. Després, me'n vaig seguir treient a la feina, primer un parell de cops al dia i després, quan la tena tenia 9 o 10 mesos, un cop. I ben bé fins als 17 mesos! Aprofitava la pausa del dinar. Vaig arribar a menjar el que duia a la carmanyola mentre m'extreia la llet i tot...
És ben normal que al principi surti poqueta llet. Ja tens clar, i això és bo, que no té res a veure el que et treus amb l'extractor que el que mama la teva criatura. No hi ha extractor al món que en sàpiga ni una mil·lèssima part del que en sap un nadó.
El que vol l'extractor és paciència i perseverança. Com més ho facis, més te'n treuràs. Si el que ara estàs fent és stock per congelar, va bé fer una presa "fictícia"; és a dir, si a la nit, per exemple, la teva nena sol fer una pausa més llarga de pit, doncs tu te'n pots extreure una hora després de l'ultima presa (jo ho feia cap a les 12 de la nit). Al principi seran quatre gotes, segurament, però mica a mica el teu cos entendrà que ha de produir més llet i podràs omplir més ràpidament el potet.
També hi ha qui recomana extreure's d'un pit mentre la criatura mama de l'altre. Jo això no ho trobava còmode, però va a gustos. I l'altra és extreure del pit el que la criatura no ha volgut, és a dir, acabar de buidar el pit. Però aquí convé tenir en compte que, aleshores, la llet extreta és sempre la del final de la presa, més espessa, amb més greixos, però que no té tant la funció de calmar la set que pot tenir la primera llet, més líquida (i això, sobretot ara a l'estiu, és important).
Per qualsevol dubte, aquí ens tens!
També et recomano el bloc de l'Alba Padró:
http://criatures.ara.cat/somlallet/2010 ... ormes-dus/
http://criatures.ara.cat/somlallet/2011 ... rallets-i/
T'anava a dir els mateixos mètodes que t'ha dit la tombarella, jo vaig fer la tèctica de la"presa falsa".
Pensa que si et treus llet després de que ella menji et podràs treure molt poc, ho has de fer al cap d'una estona que hagi menjat.
A veure com et va!
Pensa que si et treus llet després de que ella menji et podràs treure molt poc, ho has de fer al cap d'una estona que hagi menjat.
A veure com et va!
Hola,
Si et pots esperar a treure't la llet amb el tirallets a que el nadó ja pogui prendre els sòlids, és molt és fàcil ja que pots substituir una presa de llet per uns cereals amb aigua, per exemple, o una papilla de fruita, suc d'arròs que no té gluten, etc.
Si has de treure't la llet abans, per exemple perquè se t'acaba la maternitat i ja has de treballar, que és el que em va passar a mi, com han dit al fòrum va molt bé començar a treure't llet abans, jo vaig començar pels volts dels 2 mesos, per anar fent-ne un "banc de llet" al congelador. Jo el que feia era extreure-la pel matí, així que em llevaba si la nena encara dormia, ja que era quan tenia més llet després de les hores de la nit. En canvi si ho provava a la nit, com que ja el tenia força buit de les tomes (la meva nena no allargava gaire), llavors em sortia poca quantitat de llet. El que m'anava molt bé era, mentre m'extreia la llet, distreure'm amb altres coses per no posar-me nerviosa per la quantitat que me'n sortia, mirant la tele, davant l'odinador, llegint, etc.
Un cop vaig començar a treballar, als 4 mesos pelats, anava amb el tirallets a la feina i llavors era més fàcil trobar el moment ja que era a mig matí quan li hagués tocat la presa de llet i sí que en sortia sense problemes. Com que tenia poca estona, vaig llogar un extractor doble i així amb menys temps ja podia enllestir.
No sé si et servirà. Molts ànims!
Keta
Si et pots esperar a treure't la llet amb el tirallets a que el nadó ja pogui prendre els sòlids, és molt és fàcil ja que pots substituir una presa de llet per uns cereals amb aigua, per exemple, o una papilla de fruita, suc d'arròs que no té gluten, etc.
Si has de treure't la llet abans, per exemple perquè se t'acaba la maternitat i ja has de treballar, que és el que em va passar a mi, com han dit al fòrum va molt bé començar a treure't llet abans, jo vaig començar pels volts dels 2 mesos, per anar fent-ne un "banc de llet" al congelador. Jo el que feia era extreure-la pel matí, així que em llevaba si la nena encara dormia, ja que era quan tenia més llet després de les hores de la nit. En canvi si ho provava a la nit, com que ja el tenia força buit de les tomes (la meva nena no allargava gaire), llavors em sortia poca quantitat de llet. El que m'anava molt bé era, mentre m'extreia la llet, distreure'm amb altres coses per no posar-me nerviosa per la quantitat que me'n sortia, mirant la tele, davant l'odinador, llegint, etc.
Un cop vaig començar a treballar, als 4 mesos pelats, anava amb el tirallets a la feina i llavors era més fàcil trobar el moment ja que era a mig matí quan li hagués tocat la presa de llet i sí que en sortia sense problemes. Com que tenia poca estona, vaig llogar un extractor doble i així amb menys temps ja podia enllestir.
No sé si et servirà. Molts ànims!
Keta
Gràcies noies!
Jo fins ara m'he tret la llet aprofitant les migdiades de la nena, potser l'error ha estat fer-ho massa seguit després de la toma, però estic animada perquè ahir vaig notar un lleuger increment de la producció. Encara veig difícil arribar als 100 per extracció, però vaja, ja vaig fer una mica més que el cul de got del primer i segon dia. Suposo que és qüestió de perservarança i d'aprofitar aquesta toma ficítica que dieu. La meva filla aguanta força a la nit, aquest matí ha mamat a quarts de 9 i encara dorm, crec que aprofitaré ara per veure si surt més llet.
Me n'estic traient per fer reserva per quan torni a treballar, em queda un meset i ara li he començat a donar cereals sense gluten, però tot just ens hi hem introduït i encara és aviat per dir que supleixen una toma.
Moltes gràcies a totes pels ànims i consells!
Jo fins ara m'he tret la llet aprofitant les migdiades de la nena, potser l'error ha estat fer-ho massa seguit després de la toma, però estic animada perquè ahir vaig notar un lleuger increment de la producció. Encara veig difícil arribar als 100 per extracció, però vaja, ja vaig fer una mica més que el cul de got del primer i segon dia. Suposo que és qüestió de perservarança i d'aprofitar aquesta toma ficítica que dieu. La meva filla aguanta força a la nit, aquest matí ha mamat a quarts de 9 i encara dorm, crec que aprofitaré ara per veure si surt més llet.
Me n'estic traient per fer reserva per quan torni a treballar, em queda un meset i ara li he començat a donar cereals sense gluten, però tot just ens hi hem introduït i encara és aviat per dir que supleixen una toma.
Moltes gràcies a totes pels ànims i consells!
Jo estic igual...ahir em vaig comprar el tirallets...avui l'he estrenat i ha estat una mica fracàs....llegint-vos m'he animat a perseverar! provaré això de la pressa falsa just quan dono la fruita (la meva nena ja té 6 mesos) i també miraré d'necemdre la tele o fer un sudoku....jaja per no estar rotllo obsessiu mirant les gotetes del preciat elixir... 
Sí Baina ja veuràs que podràs fer-ho la mar de bé. Pensa que si insisteixes cada dia en surt una mica més.
Ei, jo estic igual. De fet, vaig començar ahir i el post és com si l'hagués escrit jo...
Una pregunta...la llet que et vas treient durant el dia la vas guardant al potet i quan en tens una gran quantitat la congeles? Jo tinc el potet allà a la cuina i quan el tinc a 150 el poso en una bossa i al congelador però no sé si ho faig bé...quanta estona pot estar la llet a temperatura ambient?
Merci noies,
M.
Una pregunta...la llet que et vas treient durant el dia la vas guardant al potet i quan en tens una gran quantitat la congeles? Jo tinc el potet allà a la cuina i quan el tinc a 150 el poso en una bossa i al congelador però no sé si ho faig bé...quanta estona pot estar la llet a temperatura ambient?
Merci noies,
M.
Noies, fa falta paciència. Jo sóc la que vaig obrir el post i, a base de pràctica, ahir vaig aconseguir treure'm 50 ml d'un sol pit (que fan molt més goig que el cul de got del princpi
). El millor, per mi, és fer-me un massatget amb una tovallola calenta abans de treure'm la llet, mirar bé que el tirallets faci el buit i intentar relaxar-me a tope quan me la trec (normalment, asseguda al sofà llegint i fent veure que aquell rum rum suau de fons no va amb mi).
Normalment la guardo a la nevera perquè me la trec al matí i, així, puc omplir el pot una mica més si me'n torno a treure al vespre (no ho faig gairebé mai perquè la nena demana força a la nit). A temperatura ambient no es pot conservar, s'ha de mantenir refrigerat (màxim 3 dies a la nevera, però en Carlos González diu que no es barregi la d'un dia amb la del dia següent, jo ho vaig fer al principi però ara ja no).
Una altra cosa serà quan ho hagi de fer a la feina, però encara que falti poc prefereixo no estressar-me per això.
Per cert, ja vaig llegir en alguna banda que una cosa és la mida que diu el pot-biberó de la medela i una altra la de la bossa per congelar (si al pot en trec 50, a la bossa sembla que n'hi hagi 100). Sigui com sigui, jo vaig guardant xupitos per quan jo no hi sigui.
). El millor, per mi, és fer-me un massatget amb una tovallola calenta abans de treure'm la llet, mirar bé que el tirallets faci el buit i intentar relaxar-me a tope quan me la trec (normalment, asseguda al sofà llegint i fent veure que aquell rum rum suau de fons no va amb mi). Normalment la guardo a la nevera perquè me la trec al matí i, així, puc omplir el pot una mica més si me'n torno a treure al vespre (no ho faig gairebé mai perquè la nena demana força a la nit). A temperatura ambient no es pot conservar, s'ha de mantenir refrigerat (màxim 3 dies a la nevera, però en Carlos González diu que no es barregi la d'un dia amb la del dia següent, jo ho vaig fer al principi però ara ja no).
Una altra cosa serà quan ho hagi de fer a la feina, però encara que falti poc prefereixo no estressar-me per això.
Per cert, ja vaig llegir en alguna banda que una cosa és la mida que diu el pot-biberó de la medela i una altra la de la bossa per congelar (si al pot en trec 50, a la bossa sembla que n'hi hagi 100). Sigui com sigui, jo vaig guardant xupitos per quan jo no hi sigui.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |