nena 8 mesos que no augmenta de pes

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
patri28
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 5:19 pm

nena 8 mesos que no augmenta de pes

EntradaAutor: patri28 » dj. set. 15, 2011 10:05 am

Hola noies, ahir vaig anar amb l meva petita a la revisió dels 8 mesos, i no ha augmentat ni 1 gram de pes en 1 mes i mig!!
Actualment pesa 7600gr.
La meva neneta és senzilleta, menja molt bé la verdura, regular la fruita, i el que si que ens costa suor són els bibes, que per a que prengui 150 de llet en cerals ens toca fer les mil i una!!!
aixxxxx estic agobiada i preocupada... a alguna li ha pasat??
que trobeu???
Gràcies per avançat!!! :ok:
yana.0
:: tortuga
Entrades: 323
Membre des de: dl. nov. 15, 2010 11:44 am
Ubicació: baix montseny

Re: nena 8 mesos que no augmenta de pes

EntradaAutor: yana.0 » dj. set. 15, 2011 10:28 am

Hola patri28,

El meu fill als 10 mesos va començar a estancar-se amb el pes i no va agafar ni un gram fins als 18 mesos!! Li vam fer tota mena de proves, sobretot la de la celiaquia, i tot negatiu... al final el pediatra ens va dir que si el nen estava bé i anava creixent de talla tampoc n'hi havia per tant. Als 18 mesos, de cop va començar a agafar pes i ara està fet un torete, al percentil 50 tant de mida com de pes, quan sempre havia estat al 50 de mida i al 10 o al 15 de pes!

Que et diu el teu pediatra? A nosaltres els primers mesos ens van dir que es normal, sobretot si coincideix amb que comencen a gatejar o caminar... que cremen més del que estaven acostumats... en el nostre cas el pediatra no ens va proposar fer proves fins que no portava 5 mesos sense agafar pes.

Jo de moment no em preocuparia, els nens tenen temporades de tot, ja veuràs com en un no res tornarà a agafar pes :ok: :ok:
Imatge
Imatge
patri28

EntradaAutor: patri28 » dj. set. 15, 2011 10:36 am

Hola! gràcies per respondre!!
La meva nena està entre el percentil 10 i 25 de pes... quan sempre ha estat sobre el 50...
El pediatra diu que està bé i de talla també està bé!! el que passa es que té tan poca gana...
Menudeta
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

EntradaAutor: Menudeta » dj. set. 15, 2011 1:38 pm

7,700 a i no em sembla gens malament. La nostra als 6 mesos (fa un mes) pesava 6,500 i dubto que arribi als 8 mesos amb aquest pes ja que els ultims dos mesos només s'ha engreixat uns 500 grams. Ella menja bé però no demana massa, quasi mai plora de gana, ni quan només feiem pit (jo li ofereixo i si vol menja i si no no menja). La infermera ens diu "grassa no és nooo" però que està perfecta (jo mai li dic que estigui preocupada pel pes pq realment no ho estic, alguns dubtes sí però vaja...).

A no ser que tinguin alguna cosa (cosa estranya que el peditra segurament veuria i tu abans que ell) mengen el que tenen gana i prou, o es que tots mengem igual? jo menjo igual que el meu marit, i ell està perfecte i jo amb quilos de més que no em llueixen gens!

Jo cada cop veig més important no obligar als nens a menjar i a no fer cas quan la família diu, no està massa grassa no? Suposo que volen que estigui gorda com jo!
Menudeta

EntradaAutor: Menudeta » dj. set. 15, 2011 1:40 pm

Una cosa, has provat de donar-li els cereals en cullera? i la fruita només d'una classe a trossets o triturada? només pera, només poma...
patri28

EntradaAutor: patri28 » dj. set. 15, 2011 4:13 pm

Els cereals en cullera li vull començar a provar però en temo que no li agradaran gaire... però provaré. I també he pensat en donar-li de sopar puré d'alguna cosa que això si q su menja bé!! el que passa és que crec que el bibe de després em dirá que me'l prengui jo!!
La fruita a trossets li dono en "red" i va marranejant...jejejeje
Menudeta

EntradaAutor: Menudeta » dj. set. 15, 2011 6:38 pm

li has donat pit o biberó els primers mesos? ho dic perquè potser el que no vol és el biberó o que el biberó de sempre sigui diferent, no sé. I quins cereals? si la verdura la menja bé (ajjj, a mi no m'agrada gens i menys triturada, però li faig clar...) i la fruita no massa potser és que li agrada més el "salat" i potser els cereals són dolços.

ja ens diràs, sort!
patri28

EntradaAutor: patri28 » dj. set. 15, 2011 6:44 pm

Vaig donar pit 5 mesos, i ara estem en biberó..
la veritat és que he anat canviant de marca de cereals, però se'ls pren igual de mal, siguin quins siguin. Jo crec que el problema es que no es massa menjadora, i el bibe l'agafa en ganes, però als 120-150 ja es planta!!!!
emanens
:: dragona
Entrades: 4595
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 6:50 pm

EntradaAutor: emanens » dj. set. 15, 2011 8:04 pm

Menudeta ha escrit:
Jo cada cop veig més important no obligar als nens a menjar i a no fer cas quan la família diu, no està massa grassa no? Suposo que volen que estigui gorda com jo!

Molt ben dit, jo tambe tinc una nena que és de poca gana i hi he patit molt, però ara ser que ella menja per la gana que té i ja està, i tambe sé que cansa molt de sentir els avis que la voldrien veure més grassa i que menjés més. No s'hi pot fer res, ells ho diuen pel bé d'ella i eprque els fa patir, ja ho se, pero cansen. Ella esta sana i feliç. Què més puc demanar? sembla que la voldrien veure com el ninot del michelin, què hi farem..!
Imatge
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h

MERCADILLO:
https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
Menudeta

EntradaAutor: Menudeta » dv. set. 16, 2011 1:52 pm

Avui pwe curiositat he mirat quina quantitat de cereals ha pres la nena, que m'han quedat molt aigualits per cert, i no arribava a 100, tot i que molts cops es menja el plat ple sencer i no penso mesurar-ho mai més, que mengi com fins ara, el que té gana i prou.

Emanens, saps que m'ha dit avui la meva mare, doncs que potser no li doni tanta pera pq és més aigualida i engreixa menys, que li doni poma. (????a més la fa anat restreta) Pobra, crec que el tema vitamines, calories, proteines i això no ho té massa controlat....
yana.0

EntradaAutor: yana.0 » dt. set. 20, 2011 8:19 am

Menudeta, jo també estic d'acord en que han de menjar per la gana que tenen i no forçar-los, el meu fill gran a vegades té dies que gairebé no menja res, suposo que deu estar una mica patxuxo o alguna cosa, penso que no l'he d'obligar, jo també tinc dies que tinc ben poca gana.

Si la teva filla es poc menjadora jo no començaria a mirar quantitats del que menja, l'unic que en treuràs és preocupar-te per si es massa poc o no, cada nen és un mon i crec que es millor no comparar. Com dius, que mengi pel que té gana i prou :ok:

Noia, les mares (en el meu cas la sogra perque ma mare viu molt lluny) son totes iguales, a mi també em deien que si menjava poc millor li donés coses que engreixessin força... encara ara alguna vegada intento explicar-li que s'ha de menjar variat pel tema vitamines i tal, però res a fer ;-)))

Si estan sans per mi es millor que siguin menudets, pesen menys per portar a coll, es mouen més aviat perque no han de moure tant de pes... els meus son menuts tots 2 (el gran ara ja no) i n'estic ben contenta :ok: , ara, tal i com diu l'emanems cansa molt sentir continuament que si es petit, que hauria de menjar més... jo ara ho estic patint amb la nena, sort que ja sé de que va i passo de tot >.-<:
Imatge
Imatge
patri28

EntradaAutor: patri28 » dt. set. 20, 2011 12:03 pm

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: gràcies a totes per les respostes, la veritat és que em va molt bé veure altres punts de vista... La veritat és que la meva princeseta se la veu molt sana i va menjant, però en poquetes quantitats.

A més a més, jo no sé vatros, però a casa meva el tema menjars, papilles i bibes en sóc jo la "responsable", la meva costella no es que passi però ho delega en mi, i per tant ell es relaxa i no es preocupa de si menja o no perquè sap que estic jo pendent, llavors m'agobia que haigue de recaure a sobre meu els menjars, si augmenta o no de pes... no sé si m'explico!!!

En fi! MOLTES GRÀCIES MAQUES!!!
emanens
Entrades: 4595
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 6:50 pm

EntradaAutor: emanens » dt. set. 20, 2011 12:39 pm

patri28 ha escrit:Vaig donar pit 5 mesos, i ara estem en biberó..
la veritat és que he anat canviant de marca de cereals, però se'ls pren igual de mal, siguin quins siguin. Jo crec que el problema es que no es massa menjadora, i el bibe l'agafa en ganes, però als 120-150 ja es planta!!!!

120-150 ml? la meva gairebe no ho ha menjat fins ara, que té vora l'any. I només pren bibe un cop al dia
Imatge
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h

MERCADILLO:
https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
Menudeta

EntradaAutor: Menudeta » dt. set. 20, 2011 3:32 pm

Patri28, segurament no és que ell pasi de tot si no que no està gens precocupat (amb raó) i això fa una ràbia!! segurament si fos ell qui li fes tampoc es preocuparia, pot ser?
patri28

EntradaAutor: patri28 » dt. set. 20, 2011 3:43 pm

La veritat és que la que s'agobia amb el tema menjar sóc jo, ell no li dona tanta importància com jo!! si no menja ja menjarà!! hauré de começar a pendre'm les coses diferents no??

Per cert, els vostres peques US BERENEN??????????????????
M'explico, la meva dina bastant bé, sobre les 13h. Llavors fa una bona migdiada d'unes 2 hores, que quan es lleva son les 16-17h de la tarda, i quan li vull donar el berenar, entre que no ha fet gana i que la fruita ni fu ni fa, sol fer unes 4 cullerades i ja no vol res mes fins la nit!!!
És a dir, que pràcticament no berena mai, llavors li avanço el sopar a les 20 hores.

A les vostres tb els passa de que no tenen gana al berenar???? com ho feu??? GRÀCIES UN ALTRE COP!!
Menudeta

EntradaAutor: Menudeta » dt. set. 20, 2011 8:34 pm

La meva encara no va a la llar i cada dia és diferent (hora de llevar-nos, de dianr, de berenar). Si ens llevem tard i ha mamat força per la nit, no té massa gana i llavors segons com ho veig no li faig esmorçar (cereals en cullera) només pit si en vol i llavors quan la veig inquieta penso que és gana i li dono el dinar (puré de verduretes amb carn). Llavors normalment berena quan jo crec que té gana (fruita) i si és tard perque ha dinat tard doncs li dono pit. Hi ha dies que fa tres menjades de cullera i altres dos (quasi sempre). Si menja més de cullera llavors no mama, tot no ho vol. A mi em costa saber quan té gana. Quan només prenia pit era fàcil pq li oferia i si en volia estava clar i ara faig el mateix però clar, amagarla i treure la mamella és fàcil, el tema pures és més rotllo (fes-lo, si no en vol guardar-lo per més tard o no,...).

Abans de tenir-la pensava que les nens havien de tenir un horari en les menjades i ara no penso així, vull dir que impossat sense necessitat no. És veritat que després ella tindrà uns horaris a la LLar però vaja, si a l'hora establerta no té gana no menjarà, i ho farà després i quan sigui gran doncs farà el mateix que nosaltres, quan hi ha horari obligat el seguim i si fem el que volem.

Una cosa, dina i sopa bé? Crec que molts nens als nou mesos això no ho fan i només volen pit o biberó.

Avui ha vingut la meva tieta a casa i m'ha dit que sí que la veu prima, no de cuixes, però ha crescut molt, és llarga com el seu pare. Doncs quan li he donat fruita per a berenar (una poma, una pruna petita i mitja taronja) i la nena ha començat a tancar la boca ella m'ha dit, "no en vol més, ja n'ha menjat prou, quasi s'ho acaba tot" i he pensat "tócate lo webs!". I dissabte, un amic que té un nen poc menjador (al que la pediatra els fa morir per que si li falten vitamines, que si és petit, que si...) em va dir al veure a la nena "no està gorda!" i jo "Com jo vols dir?". Crec que ho deia pq ells sempre han estat preocupats i jo d'això no em vull queixar pq estic segura que la nena menja el que ella vol, ni menys ni més, i jo no soc ni més ni menys bona mare per això.
yana.0

EntradaAutor: yana.0 » dt. set. 20, 2011 9:02 pm

Jo també soc sempre la que s'ocupa del tema menjars, metges,... així que si algú s'ha de preocupar també soc jo, però amb el temps he après a pendre-m'ho una mica com el meu home i a no donar-li tanta importància, al menys d'entrada...

Tema berenar, el meu fill ja té 25 mesos i encara ara hi ha molts dies que no berena, quan s'aixeca de la migdiada a vegades no té gens de gana, i a la que ens descuidem son les 6 passades i encara no ha menjat res, llavors el que faig es fer-li el sopar una mica més aviat. Ell ja va anar a la llar el curs passat i va ser llavors que va agafar una mica els horaris, tot i així anem fent segons com li va millor, l'any passat dormia en arribar de la llar i després dinava, aquest any de moment ho fem al revés, primer dina i després dorm.

Tal i com dius Menudeta, per molts horaris que vulguis marcar, si no tenen gana no menjaran, i després a la següent menjada menjaran més!!

Crec recordar que lo de dinar i sopar bé el meu fill no ho va fer fins als 18 mesos o així, abans anava picant una mica però l'aliment principal era la llet.

Tal i com diu un conegut meu, encara no conec cap nen que hagi mort de gana, així que segur que mengen per la gana que tenen i nosaltres ens estem preocupant per coses que no són importants >.-<:
Imatge
Imatge
patri28

EntradaAutor: patri28 » dc. set. 21, 2011 9:13 am

Gràcies a totes per les repsostes!!

YANA i MENUDETA
La meva nena dina molt bé, li agrada molt la verdura i com després dorm tant, penso que pobreta no té gana de berenar... ella berenaria sobre les 18-19h tarde però considero que és masa ard per berenar i prioritzo la papilla de cereals de la nit, pel que està clar que si berena tard no sopa.

Tens raó MENUDETA en això de que no hi ha cap nen que tenin menjar al seu abast es mori de gana!! quan m'agafa rallada mental pels menjars, és el que em dic...

:ok: :ok: :ok: :ok:
Menudeta

EntradaAutor: Menudeta » dc. set. 21, 2011 8:04 pm

L'article que han penjat avui sobre la fruita està bé i crec que realment deu ser així. Jo prioritzo els cereals a la fruita.

la meva mare m'està posant una mica nerviosa amb el tema del menjar.

Les seves veritats veritables: que li doni prèssec en almibar pq li farà la fruita més bona (la nena sempre se la menja...), que tot i que jo pensi que la poma la fa anar més restreta no és així, que la verdura al vapor potser és massa forta, que he de variar més de fruita...UFFFFF ja m'està calentant i sort que la tinc a 200 quilòmetres! crec que demà li diré: que no confies en que jo, que saps que curta no sóc, que visc en un país sobrealimentat on tenim de tot i que estic tot el dia per a la nena, no sabré alimentar a la meva filla-la teva néta de manera correcta?

Crec que li deu fer ràbia (ella no ho sap) veure'm tranquila amb el tema del menjar pq ella sempre diu que amb nosaltres va patir molt (no menjavem el que ella volia).

aixxxx, va, la perdono...
yana.0

EntradaAutor: yana.0 » dv. set. 23, 2011 2:11 pm

Menudeta, jo també tinc ma mare a 200 km i hi ha vegades que és pitjor que tenir-la al costat, a vegades tenim uns calentons per telefon que no vegis... jo crec que a ella el fet d'estar tant lluny i no poder veure el que faig amb els nens la fa patir i li agradaria estar més a prop, llavors es quan em truca i intenta controlar com faig les coses i que les faci a la seva manera... jo m'ho prenc amb filosofia, mentre parlo amb ella m'encenc però als 2 minuts de penjar ja se m'ha passat, entenc que es difícil per ella no poder veure als néts gaire sovint :ufs: :ufs:

Per cert, l'article de la fruita trobo que està molt bé! Jo també prioritzo els cereals, tot i que al meu fill gran no hi ha res que li agradi més que una fruita, a vegades el problema es fer-lo parar de menjar fruita i fer-lo menjar una altra cosa >.-<:
Imatge
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::