LA: menjar i dormir
LA: menjar i dormir
Hola noies!
us volia preguntar un dubte relacionat amb menjar i dormir. Pel que tinc entès, el més normal és que els nens, després de menjar, s'adormin. Però les meves, que ahir van fer un mes, fan tot el contrari!! Després de menjar és un festival, estan super-despertes, ja sigui en braços (una) o al bressol (l'altra), i triguen una o dues hores a adormir-se. El pediatra em va dir que les despertés a les 3 hores per donar-los el bibe, però a mi em sap greu perquè em toca despertar-les quan fa molt poquet que s'han adormit. Total, avui les estic deixant dormir més i despertant-les a les 4 hores, però em fa por que si ho faig així no mengin prou...
A algú més li passa? Algun suggeriment? Quan vagi el pediatra li preguntaré, però mentrestant no tinc gaire clar què fer i em sap greu trucar-lo, tot i que és molt maco tinc la sensació que sóc una mare una mica empipadora sempre trucant i preguntant!
Moltes gràcies per endavant!
us volia preguntar un dubte relacionat amb menjar i dormir. Pel que tinc entès, el més normal és que els nens, després de menjar, s'adormin. Però les meves, que ahir van fer un mes, fan tot el contrari!! Després de menjar és un festival, estan super-despertes, ja sigui en braços (una) o al bressol (l'altra), i triguen una o dues hores a adormir-se. El pediatra em va dir que les despertés a les 3 hores per donar-los el bibe, però a mi em sap greu perquè em toca despertar-les quan fa molt poquet que s'han adormit. Total, avui les estic deixant dormir més i despertant-les a les 4 hores, però em fa por que si ho faig així no mengin prou...
A algú més li passa? Algun suggeriment? Quan vagi el pediatra li preguntaré, però mentrestant no tinc gaire clar què fer i em sap greu trucar-lo, tot i que és molt maco tinc la sensació que sóc una mare una mica empipadora sempre trucant i preguntant!
Moltes gràcies per endavant!
Re: LA: menjar i dormir
Hola!!
mira jo no les despertaria! la meva teoria és q si dormen i no demanen bibi és perquè gana no en tènen! ho estic fent així sempre... amb la Claudia també ho vaig fer i va anar molt bé!
En quant al temps entre bibis.. el meu pediatre sempre em diu que li doni cada 4 hores! tot i que la meva filla és una glotona i quan m'el demana cada 3 li dono jeje
Amb la Claudia vaig arribar a una conclusió...: segueix el que et diu el cor i no et preocupis! al igual que per les nits.. no les despertis! i que siguin elles les qui et demanin els bibis!!
Petonets!
mira jo no les despertaria! la meva teoria és q si dormen i no demanen bibi és perquè gana no en tènen! ho estic fent així sempre... amb la Claudia també ho vaig fer i va anar molt bé!
En quant al temps entre bibis.. el meu pediatre sempre em diu que li doni cada 4 hores! tot i que la meva filla és una glotona i quan m'el demana cada 3 li dono jeje
Amb la Claudia vaig arribar a una conclusió...: segueix el que et diu el cor i no et preocupis! al igual que per les nits.. no les despertis! i que siguin elles les qui et demanin els bibis!!
Petonets!
- noviachuky
- :: dinosaure
- Entrades: 7535
- Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm
jo també li donava bibi i li donava segons demanava, a vegades era cada 3, cada 4 o cada 5, pero si dormia plàcidament no el despertava pq quan dormen també s'alimenten d'alguna manera.
petons i no et preocupis
petons i no et preocupis
Completament d'acord amb les noies. Jo ho feia a demanda: quan me'n demanava, li'n donava. Sense horaris.
Jo també ho feia a demanda, crec que es millor deixar que sigui el nen el que marqui el seu propi ritme de menjades.
Si noia! No les despertis! Sort q tens de tenir-les ben clapadetes. Les tres hores x menjar ja fa temps q van passar a la historia.... A demanda!!! Quan es despertin ja els hi donaras! I sobretot no fagis tant de cas a ningu.. Ni pediatras.. Si estan be de pes, elles ja t, ho faran saber quan tenen gana...
Exacte, tal i com diu la silka, a demanda si van bé de pes. Ja han recuperat el pes del neixer? que pel que veig, son bessones i podria ser que el tema pes encara no anessin sobrades..però si ja tenen un bon pes, i han recuperat el que van perdre, jo també faria a demanda, especialment per la nit, potser et sorprenen i ja dormen una estoneta seguida...
noies... diem a demanda els bibis però.. i si demanen abans de les tres hores? perquè segons tinc entès la llet artificial costa més en digerir-se... i molt seguit els pot fer mal a la panxa!...
jo faig a demanda a partir de les 3 hores però també amb un marcatge en quant a la quantitat! què en penseu?
jo faig a demanda a partir de les 3 hores però també amb un marcatge en quant a la quantitat! què en penseu?
Moltes gràcies per tots els vostres comentaris!! Veig que en general coincidiu en fer-ho a demanda, que em sembla realment el millor. El meu dubte és, com saber si tenen gana? Perquè moltes vegades, cinc minuts després de menjar ja s'estan xuclant els punyets, i és impossible que sigui per gana! Així que no sé gaire quan els haig de donar. A la nit sí que faig a demanda des de fa una parell de setmanes, a les 12 els donem una mica més de llet i normalment fins les 4.30-6.00, depenent del dia, no ens desperten plorant. Bé, a vegades una rondina a les 3, però la posem al llit, calla i s'adorm, així que deduïm que tampoc tenia gana.
Andressa, de pes van bé. Fins ara havien fet les tres hores, però han guanyat més o menys un quilo respecte al pes al néixer. També em fa patir que vaig fent a demanda s'aprimin! A més, em dóna la sensació que a demanda mengen menys, tot i que passen més hores... ara mateix, una d'elles (la que menja millor) m'ha vomitat gairebé tot el biberó, i això que feia tres hores i mitja de l'última menjada. Aix, cada vegada que faig una cosa em sembla que m'equivoco!!
Andressa, de pes van bé. Fins ara havien fet les tres hores, però han guanyat més o menys un quilo respecte al pes al néixer. També em fa patir que vaig fent a demanda s'aprimin! A més, em dóna la sensació que a demanda mengen menys, tot i que passen més hores... ara mateix, una d'elles (la que menja millor) m'ha vomitat gairebé tot el biberó, i això que feia tres hores i mitja de l'última menjada. Aix, cada vegada que faig una cosa em sembla que m'equivoco!!
Goga ha escrit:Aviam, anem a pams:
-Quan dones bibe saps si tenen gana o no perquè quan ja no en tenen aparten el caparró i/o la boca de la tetina. Per tant, si s'aparten de la tetina però continuen plorant, per exemple, és que volen una altra cosa (estar en braços, dormir, no es troben bé, etc). La manera d'assegurar-te que no es queden amb gana és que sempre sobri llet de la presa que fan. Per exemple: si li fas un bibi de 60 i se l'acaben tot, fes-ni una mica més i mira fins on pot tirar. Quan aparti la boca és que ja està tipa.
-A demanda no s'han d'aprimar, per què? A demanda vol dir que mengen quan ho necessiten, no deixen pas de menjar. Al contrari: si per exemple a demanda li dones un bibi a les 2 hores de l'últim però segons el criteri del metge seria a les 4 hores, aquest nadó s'aprimaria si seguíssis pautes horàries!
-Això dels vòmits és molt, molt normal els primers mesos, sobretot en els que prenen LA. No vol dir que estiguin massa plens, tenen el sistema digestiu molt immadur encara, és normal que treguin molt sovint i força quantitat. És l'època que et passes el sant dia canviant-los de roba, fent rentadores a sac i anant sempre tacada tu...És normal, tranqui. Pots provar de donar-los llet especial (em sembla que es diu antiregunoséquè, AR posa al pot), però aquesta llet és bastant més cara...
Totalment dacord!
només puntualitzo una cosa:.. a vegades quan retiren el cap quan estan menjant no sempre és símptoma de que no tinguin gana.. pot ser també que tinguis gasos i necessitin expulsar-los abans de seguir menjant. En aquest cas fant el rotet, les caques... i després tornen a demanar! la Nerea per ex. m'ho fa molt!
Irinna ha escrit:noies... diem a demanda els bibis però.. i si demanen abans de les tres hores? perquè segons tinc entès la llet artificial costa més en digerir-se... i molt seguit els pot fer mal a la panxa!...
Pel que tinc entès, la llet materna es digereix en 20-30 minuts i la llet artificial, el doble, 40-60 minuts... per tant, un cop passat 1 hora si tenen gana sels hi pot tornar a oferir sense cap problema.
Gràcies NuriG i Goga! avui estic provant a veure com respont la Nerea als bibis a demanda! sense mirar si fa o no les 3 hores! ja us explicaré!
Gràcies, Goga i Irinna! Avui ho estic tornant a provar i de moment bé, veurem la nit (ahir estaven més inquietes de normal).
Només una altra cosa, com saber si tenen gana per començar a donar el bibe? Jo els hi dono si es desperten i han passat tres-quatre hores, si no interpreto que tenen una altra cosa, sobretot si les agafo i callen. Hi ha alguna altra pista a tenir en compte?
Només una altra cosa, com saber si tenen gana per començar a donar el bibe? Jo els hi dono si es desperten i han passat tres-quatre hores, si no interpreto que tenen una altra cosa, sobretot si les agafo i callen. Hi ha alguna altra pista a tenir en compte?
HOlaaa!!
aquí una altra que fa bibi a demanda! la veritat és que ho tinc controlat, pq al principi em ratllava si demanava abans de les 3 o 4 hores, i controlant quantitats de bibe menja el mateix que si mengés cada 4 hores.. la meva al final del dia acabava menjant igual! El pediatre em va dir que cap problema, mentre segueixi guanyant pes!
tema vomits, l'Aina vomitava moltissim, i el que fem és aturar el bibe a la meitat i que faci el rotet...així en dues tongades no vomita tant...tot i que a vegades la lia... però menys! Vampirets pots provar-ho a veure si així et vomiten menys!
JO per saber si té gana li poso el meu dit doblegat a la seva boca, i quan te gana el pilla amb força com si fos el bibi, però sinó...passa del meu dit completament! no sé a mi m'ha funcionat així pots probar-ho!
aquí una altra que fa bibi a demanda! la veritat és que ho tinc controlat, pq al principi em ratllava si demanava abans de les 3 o 4 hores, i controlant quantitats de bibe menja el mateix que si mengés cada 4 hores.. la meva al final del dia acabava menjant igual! El pediatre em va dir que cap problema, mentre segueixi guanyant pes!
tema vomits, l'Aina vomitava moltissim, i el que fem és aturar el bibe a la meitat i que faci el rotet...així en dues tongades no vomita tant...tot i que a vegades la lia... però menys! Vampirets pots provar-ho a veure si així et vomiten menys!
JO per saber si té gana li poso el meu dit doblegat a la seva boca, i quan te gana el pilla amb força com si fos el bibi, però sinó...passa del meu dit completament! no sé a mi m'ha funcionat així pots probar-ho!
gràcies, akira! ho provaré ;)
Vampirets, jo també tenia el mateix problema en un dels biberons, que quan s'adormien ja els tocava un altre cop biberó. Era el biberó de de la tarda, entre les 6 i les 8. El que fem ara es deixar-los dormir fins que vulguin després de l'ultim biberó (ara intentem que sigui passades les 20). Avui s'han despertat a les 4 i 4,30h, han aguantat 8 hores (però 6 de son pq es deurien adormir gairebé a les 22h).
Tema horaris, com que jo també tinc bessons intento portar una mica d'horaris... tot i que en general ells mateixos es regulen i demanen cada 3-4 hores. El problema el tinc quan un aguanta 3 hores i l'altre 4 i els tinc tots dos descoordinats i estic tot el dia fent biberons.
Tema horaris, com que jo també tinc bessons intento portar una mica d'horaris... tot i que en general ells mateixos es regulen i demanen cada 3-4 hores. El problema el tinc quan un aguanta 3 hores i l'altre 4 i els tinc tots dos descoordinats i estic tot el dia fent biberons.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |