A totes les mares lactants (i no lactants)
A totes les mares lactants (i no lactants)
Avui navegant per internet he trobat això i m´ha agradat molt.......espero que a vosaltres també
Dedico aquest text a tota aquella gent que em diu coses com "Encara dones el piiiit?" "Però si ja mengen de tot, no cal pit!!"...........colla de pesats!!!!
"La leche materna alimenta más que la leche de vaca. A cualquier edad.
Realmente, empieza a ser cansino escuchar todo el rato esos ridículos comentarios, que "ya no alimenta". De ningún otro alimento dice nadie semejante estupidez, nadie dice "ya no alimenta el plátano, ya no alimenta la zanahoria".
Si lo dicen por la composición, es una tontería. La leche materna, está comprobado, tiene cada vez más calorías a medida que pasan los años. No "se vuelve agua", más bien "se vuelve mantequilla".
Y si lo dicen por la cantidad, es una tontería aún mayor. Por supuesto, 50 ml de leche materna alimentan menos que 700 ml de leche materna, faltaría más. Y 50 g de pollo alimentan menos que un pollo entero. Y comer garbanzos una vez cada quince días alimenta menos que comer garbanzos cada día. Pero nadie sería tan tonto como para decir "para comer garbanzos cada quince días, lo mejor es que no comas nunca, porque total, ya no alimentan".
Carlos González, pediatra y escritor
Dedico aquest text a tota aquella gent que em diu coses com "Encara dones el piiiit?" "Però si ja mengen de tot, no cal pit!!"...........colla de pesats!!!!
"La leche materna alimenta más que la leche de vaca. A cualquier edad.
Realmente, empieza a ser cansino escuchar todo el rato esos ridículos comentarios, que "ya no alimenta". De ningún otro alimento dice nadie semejante estupidez, nadie dice "ya no alimenta el plátano, ya no alimenta la zanahoria".
Si lo dicen por la composición, es una tontería. La leche materna, está comprobado, tiene cada vez más calorías a medida que pasan los años. No "se vuelve agua", más bien "se vuelve mantequilla".
Y si lo dicen por la cantidad, es una tontería aún mayor. Por supuesto, 50 ml de leche materna alimentan menos que 700 ml de leche materna, faltaría más. Y 50 g de pollo alimentan menos que un pollo entero. Y comer garbanzos una vez cada quince días alimenta menos que comer garbanzos cada día. Pero nadie sería tan tonto como para decir "para comer garbanzos cada quince días, lo mejor es que no comas nunca, porque total, ya no alimentan".
Carlos González, pediatra y escritor
- petitaformigueta
- :: peixet

- Entrades: 281
- Membre des de: dl. jul. 25, 2011 11:23 am
- amalia1976
- :: tigre

- Entrades: 710
- Membre des de: dt. feb. 19, 2008 4:17 pm
- Contacta:
- ursulxunxa
- :: granota

- Entrades: 206
- Membre des de: dc. jul. 21, 2010 1:26 pm
Re: A totes les mares lactants (i no lactants)
Tinc coses que ja no faig servir per a vendre (robeta i altres):
https://plus.google.com/u/0/109507779799288343021/posts
https://plus.google.com/u/0/109507779799288343021/posts
Gràcies per posar-ho, és curt i ben claret!!Tants estudis que ho demostren.. sort que en c.gonzalez ho difon!!! Tots haurien de fer el mateix i així s'acabaria aquesta ignorància col.lectiva!!!
Lo fotut és quan ho tens apropet...en el meu cas, la nena té 6 mesos i els sogres ja m'han deixat anar rotllo "prevenció" moltes vegades que coneixen mares que encara alleten el seu fill de 2 anys i posen cara d'angúnia i em repeteixen lo malament que ho troben... com si fós una cosa deshornrosa o vés a saber què pensen!! Jo si puc seguiré donant-li el pit..i tant que si, perquè m'agrada i a ella li encanta i per salut i bona alimentació!!
Espero que no em facin sentir malament a casa meva... De vegades la proximitat de la família pot ser molt corrosiva encara que no ho sembli!
La meva filla té 4 mesos i m'encanta donar-li el pit! quan torni a la feina hauré de combinar-ho amb LA, però quan estigui amb ella sé que les dues encara disfrutarem més dels nostres moments juntes! em sento taaaant bé quan veig que ella em dedica un somriure en una de les seves pauses...
i veient com n'està de formosa (4 mesos i 7kg), encara m'agrada més ser mare lactant! 
i veient com n'està de formosa (4 mesos i 7kg), encara m'agrada més ser mare lactant! 
28/09/2010: TE +!
17/01/2011: ÉS UNA NENA!!
02/06/2011: La Clara ja és aquí!!
El post de la Clara!! viewtopic.php?f=91&t=22771
Ah... i per si hi ha gent que us fa mala cara o s'estranyen si encara donem el pit amb 1, 2 i més anys...també els hi podeu recordar
la OMS recomana donar el pit fins als 2 anys o més.
la OMS recomana donar el pit fins als 2 anys o més.
M'ha encantat, moltíssimes gràcies per compartir-ho. Jo ho he possat al facebook perque sempre m'agrada fer difussió d'aquestes coses. Poquet a poquet estem canviant el mon que ens envolta i amb això ens em de quedar!!
El meu blog http://mielylimonsalud.blogspot.com.es/" onclick="window.open(this.href);return false;
La meva botiga eco: http://mielimon.es/ca/" onclick="window.open(this.href);return false;

La meva botiga eco: http://mielimon.es/ca/" onclick="window.open(this.href);return false;

M´agrada molt!!
Grácies patufa per compartir aquest article!!
Grácies patufa per compartir aquest article!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |