Bebè d'un mes i instint de succió

Tria el pit o el biberó.

brnc81
:: cèrvol
Entrades: 552
Membre des de: dt. abr. 26, 2011 7:38 pm

Bebè d'un mes i instint de succió

EntradaAutor: brnc81 » ds. nov. 19, 2011 11:36 pm

Bona nit noies,

A veure si em podeu ajudar...
Tinc una nena que aviat farà un mes, li dono pit a demanda. Des de fa un parell de dies no el deixa anar. Quan li toca menjar segueix i segueix. Normalment li dono un pit per toma, però ara li ofereixo el segon i continua i continua, fins a passar-se més d'una hora. Quan deixa anar el pit i la poso per fer el rotet, segueix buscant, i s'agafa a tot: la samarreta, la cara, la mà, fins i tot es llepa les manetes. Gana no té, perquè la succió que fa al pit no és de menjar, no sé si m'enteneu.
Estic pensant que el que busca és consol, però després de dos dies els meus mugrons comencen a estar ressentits i fan força mal. Com a mare novata que sóc tinc moltes pors: xumet, si, no? No li agrada gaire de totes formes, tot i que ja el comença a agafar. Si no té res que tenir a la boca plora i plora, així que els nostres dies estan sent de dormir, menjar, plorar. A hores d'ara portem 4 hores intentant dormir-la, amb un parell de tomes entremig i res de res.
Algun consell? Alguna que hagi passat pel mateix?

Gràcies!
23/10/2011 - El dia que va canviar les nostres vides.
Imatge
Imatge
RAM
:: gosset
:: gosset
Entrades: 452
Membre des de: dt. jul. 06, 2010 2:55 pm

Re: Bebè d'un mes i instint de succió

EntradaAutor: RAM » ds. nov. 19, 2011 11:44 pm

En primer lloc, felicitats!

Nosaltres el cinquè dia li vam donar el xumet i li va encantar! La relaxa molt i l'ajuda a dormir, i no va interferir gens amb la LM.

Que vagi bé!
19/7/11: Neix la princesa!!!
Menudeta
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

EntradaAutor: Menudeta » ds. nov. 19, 2011 11:53 pm

A mi em va pasar i tot i que al principi no tenia clar donar-li vaig fer-ho. Ella feia el mateix que la teva i era esgotador. Deseguida li va agradar i no va interferir en la lactància, i ja en fa 9 mesos.

Jo li donaria ja que la meva experiència es bona però sé que no s'aconsella, com tampoc les mugroneres i a mi em van ajudar mooolt els primers dies.
pesol
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: pesol » dg. nov. 20, 2011 12:16 am

Aviam, varis temes.

Si la succió de la teva filla és eficaç pot ser que estigui passant per un brot de creixement. Es dóna perquè la teva filla necessita més llet de la que tu produeixes actualment, per tant, per augmentar la producció necessita mamar i mamar.
Si la succió no és eficaç (podria ser degut per una mala posició, per un tel sublingual curt, ...) podria ser que mama i mama perquè no es queda saciada, perquè per molta estona que estigui al pit no treu gaire llet. Ha recuperat el pes del néixer? Ha agafat pes? si el ritme d'agafar pes és tirant a lent caldria valorar si la succió és eficaç o no.

Tema xumet, jo li vaig donar quan ja tenia un mes. En vam fer un ús controlat i als 10 mesos ja no el va voler més (darrerament jo només el feia servir per dormir i després ni això). No et negaré que quan era petit petit em va ajudar per calmar l'ansietat de succió que tenia. No me'n penedeixo d'haver-li donat però si pogués tornar enrere segurament no li donaria.

I per últim, jo t'aconsellaria anar a un grup de lactància que tinguis a prop. Segur que et treuran de dubtes de moltes coses i l'atenció serà molt més personificada que no pel fòrum. I en saben més que jo! Tens algun grup de lactància localitzat que et quedi apropet? on vius? potser et podem ajudar a localitzar-ne un.
pesol
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: pesol » dg. nov. 20, 2011 7:28 am

Ahir em vaig oblidar de dir-te que si és un brot de creixement la producció es normalutza amb 2-3dies i després torna a mamar normal.
iluna
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dt. juny 14, 2011 10:59 pm

EntradaAutor: iluna » dg. nov. 20, 2011 11:54 am

Hola!
La meva nena va passar pel mateix, quan tenia un mes va passar d'estar-se al pit una estona curta a estar-se 1 hora o més, entre pit i pit, a estones menjant i a estones fent-lo servir de xumet... Jo vaig provar de donarli xumet però no el va voler (ni abans ni ara :content: ) així que la vaig deixar fer i va durar un mes o així, ara ja només s'està al pit per menjar, i quan acaba el deixa anar...
Jo no tinc massa experiència però crec que els primers mesos necessiten tenir molt de contacte amb la mare, i que millor forma de fer-ho que enganxadets al pit? :ok:
Imatge
Imatge
brnc81
Entrades: 552
Membre des de: dt. abr. 26, 2011 7:38 pm

EntradaAutor: brnc81 » dg. nov. 20, 2011 4:26 pm

Moltes gràcies per les respostes noies!
Avui hem tingut un altre atac d'aquests de succió, per sort se li ha passat ràpid i el xumet no li acaba de fer el pes.
pesol, estava preocupada perquè les estones llargues que es passava al pit xuclava però no succionava, no feia força per treure la llet...Quan va tenir la punta de creixement dels 15 dies s'hi estava mooolt de temps, però notaves que xuclava i tragava. Se li va passar com comentes, als 3 dies més o menys.
Bé, suposo que haurem de descriminalitzar una mica el xumet i donar-li quan el vulgui per calmar-la una mica. Al pit m'és ara per ara complicat tenir-la molta estona, els mugrons em fan una mica de mal :-( A veure si es recuperen una mica, que ara ve una altra punta de creixement!
23/10/2011 - El dia que va canviar les nostres vides.
Imatge
Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::