LM: pit molt inflat i adolorit

Tria el pit o el biberó.

Midian
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dc. març 02, 2011 4:37 pm

LM: pit molt inflat i adolorit

EntradaAutor: Midian » dv. nov. 25, 2011 6:40 am

Bon dia a tothom!

Tinc un problema, i es que avui m'he aixecat amb el pit esquerra molt adolorit, gairebé no puc ni aixecar el braç. M'he tret la llet però aquest mal no marxa, no se si s'haurà taponat algun conducte de la llet o que... També tinc el pit molt inflat, gairebé el doble que l'altre. Faig lactància materna però em trec la llet amb tirallets i desprès lli dono amb biberá.

A quin metge anirieu? Llevadora, capçalera o ginecòleg?

Moltes gràcies!!
pesol
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

Re: LM: pit molt inflat i adolorit

EntradaAutor: pesol » dv. nov. 25, 2011 7:23 am

Deus tenir una obstrucció o principi d'obstrucció al pit. S'ha de treure la llet sí o sí perquè no s'infecti i acabi en mastitis.

Et recomanaria que et poséssis a la banyera amb aigua calenta i submergeixis el pit i intentis treure la llet amb la mà. O si tens al teu fill posa'l a mamar, la succió dels nens és molt més eficaç que la que pugui fer el tirallets.

Sort!
ña
:: lleona
:: lleona
Entrades: 974
Membre des de: ds. maig 10, 2008 10:40 pm

EntradaAutor: ña » dv. nov. 25, 2011 7:26 am

Hola guapa, has mirat si tens febre????? Perque si ens tens es una mastitis, si no en tens i no esta vermell es una obstruccio. A mi em funciona nena menjant tot el que pugui i tirallets, pero fa molt de mal.
Jo aniria a la llevadora i d'urgencies, es a dir, m'esperaria a la seva porta fins que surtis i comentar-li, segur que et "cola" o et fa apuntar a la recepcio del CAP (o aixi funcionen al meu) i t'ajudara.
Espero que no sigui res i que de seguida estiguis be!!!!
ImatgeImatgeImatge
Toia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 306
Membre des de: ds. març 06, 2010 9:13 pm

EntradaAutor: Toia » dv. nov. 25, 2011 11:27 am

A mi em va passar el mateix, tot i que em va quedar embussat del tot, i ni la meva filla, q és una gran xucladora, m'ho podia buidar! Vaig anar a urgències i no em van solucionar gaire res... Jo a casa m'havia posat escalfor amb l'esterilla elèctrica, però em van dir q l'escalfor q va bé és humida.
Vaig fer el següent: ma mare va posar aigua a escalfar, i va empapar una tovallola i me la vaig posar al pit. De seguida q es refredava un pèl, ma mare la tornava a escalfar. Mentrestant jo m'anava traient llet gota a gota (amb el tirallets no em sortia res, jo ho feia amb la mà i anava empapant mocadors de paper). Quan vaig veure q la llet començava a sortir més fàcilment em vaig posar el tirallets, i l'endemà la meva filla ja me'l va buidar del tot.
Em vaig emprenyar perquè la metgessa d'urgències em va dir q era mastitis i em va receptar antibiòtic. L'endemà vaig anar amb la llevadora i em va dir que només era obstrucció, i q l'antibiòtic no calia, però com q ja havia començat el tractament no el podia deixar a mitges.
Jo de tu aniria amb la llevadora, estan més al cas d'aquestes coses q no pas el metge, que toquen tots els temes!

Sort!
ll*ll
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. nov. 25, 2011 11:43 am

És molt important el que et diuen de l'escalfor. Posa't escalfor al pit mentre et treus la llet, fes-te massatges circulars i intenta't buidar al màxim el pit. Entre presa i presa, si et fa mal t'hi pots posar fred per alleugerir el dolor.

Jo si hagués d'anar al metge (tot i que si no tens febre no hi aniria) demanaria hora amb la llevadora, que potser és qui més pot saber de lactància (tot i que és possible que no en sàpiga gaire).

Ara, el millor que pots fer és posar-te en contacte amb una assessora de lactància. Alba Lactància fa grups (no sé d'on ets) però també té un telefon on pots trucar i fer consultes. :ok: Bé, i passar-te per aquí, que t'estan donant molt bons consells!! :ok: :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Midian
Entrades: 19
Membre des de: dc. març 02, 2011 4:37 pm

EntradaAutor: Midian » ds. nov. 26, 2011 7:33 pm

Hola noies!

Al final vaig acabar en ginecòleg d'urgencies perquè no hi havia una trist llevadora dúrgencias, això de les retallades...

Bé, no tenia febre però si que molt inflamat i vermell, i només veure-ho em van dir que era un principi de mastitis. Em van receptar antibiòtic i massatges, apart de com dieu moltes de vosaltres, calor local per fluidificar la llet i el tap.

Avui estic una mica millor, però crec que un parell de dies més segur que estic adolorida.

Moltes gràcies a totes!!!
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. nov. 28, 2011 12:43 pm

Midian ha escrit:Hola noies!

Al final vaig acabar en ginecòleg d'urgencies perquè no hi havia una trist llevadora dúrgencias, això de les retallades...

Bé, no tenia febre però si que molt inflamat i vermell, i només veure-ho em van dir que era un principi de mastitis. Em van receptar antibiòtic i massatges, apart de com dieu moltes de vosaltres, calor local per fluidificar la llet i el tap.

Avui estic una mica millor, però crec que un parell de dies més segur que estic adolorida.

Moltes gràcies a totes!!!

Me n'alegro que estiguis millor!! :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::