Segon part millor que el primer??

Experiències i pors del moment més desitjat.

campannilla
:: conillet
Entrades: 377
Membre des de: dg. nov. 01, 2009 9:17 pm

Re: Segon part millor que el primer??

EntradaAutor: campannilla » dt. gen. 17, 2012 6:28 pm

tolinso ha escrit:ostres Campanilla, jo amb un part aixi ja hi firmo ara mateix ;-) jo estic bastant escarmentada i vaig amb molta mes por aquest cop, perque perque el primer va ser traumatic en tots els aspectes. Segur que aquesta vegada t'anira molt be, ja veuras :ok: i jo espero que a mi tambe neujor:-) neujor:-)

SI, sempre he dit que vaig passar mooooolts nervis i por però el part va ser bo. Ara tinc por perquè com que ja se on vaig i el que vindrà...
El postpart va ser pitjor!! :-o00m
Imatge

Imatge
nius
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » ds. gen. 21, 2012 10:25 am

Veig que els segons parts solen anar (en general) moooolt millor.
El meu 1r part (i únic de moment) ve ser genial: vaig trencar aigues a les 12, les primeres contraccións fortes a les 14.30 cami de l'hospital, les 15 arribava a l'hospital i ales 17'45 ja el tenia amb mi. Si solen ser mes ràpids els 2ns...... miedo me da.

Julyet, jo també vull fer pla de part, pq ara tinc molt clar que vull i que no vull. A qui l'has presentat? Els ginecolegs poden refusar-lo? Desconec completament el tema.....
Imatge

Imatge
piruleta
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

EntradaAutor: piruleta » dg. gen. 22, 2012 8:47 pm

Hola noies, el meu segon també va ser molt millor que el primer (que no va anar malament pas), i si que va ser més ràpid, vaig trencar aigües a les 6 del matí sense contraccions i cap a les 7 van començar, quan vaig tenir la peque colocada van començar de veritat i a les 12,30 ja tenia l'Albert amb mi. Com que va ser sense epidural la recuperació va ser espectacular, la pena és que va ser prematur i com que li va costar una mica respirar se'l van endur a la incubadora!! Ara va pesar els seus 2,700.
Ara cap a finals d'abril estem esperant el tercer, vaja tercera... si és que no s'avança també!
Però cada part és un món.
Si us ve de gust llegir alguna coseta de parts us recomano "parto seguro", és d'unes comadrones holandeses i realment val molt la pena per anar tranquila i confiada en el moment del part (i això que a mi no m'agraden aquests tipus de llibres), de veritat que és una bona inversió!! Em sembla que a l'Abbacus el tenen.
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dl. gen. 23, 2012 7:28 am

nius, felicitats!!! No havia vist que també repetíeu!

Doncs el pla de part és un dret... però clar, el "criteri mèdic" va per sobre d'això... Però tot es pot intentar consensuar. Ara fa poc el Ministeri de Sanitat ha elaborat un model de pla de part que penso que normalitzarà una mica la situació: http://mspsi.gob.es/organizacion/sns/pl ... miento.pdf

Jo el que faré serà, en la visita del tercer trimestre, portar-lo i així poder-ho parlar. Aquest cop pariré en un hospital públic on d'entrada t'ho ofereixen (o aquesta és la teoria...). Diria que et donen un model i tu l'elabores a partir d'allà si vols. Igualment en unes setmanes vaig a una xerrada allà i suposo que m'ho acabaran de concretar. També crec que cal que el portis amb tu el dia del part perquè el tinguin "a mà" i així poder actuar segons les teves "preferències".
Cada hospital i cada professional també té les seves coses "innegociables", per exemple crec que a tot arreu no es pot pactar no posar una via intravenosa per si cal "córrer"... però penso que per això cal tenir-lo elaborat de cara a aquella visita.
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dl. gen. 23, 2012 7:29 am

Per cert, jo qualsevol dubte que tingui sobre aquest tema em posaré en contacte amb DonaLlum, i si puc aniré a alguna trobada si en fan durant aquest últim mes, crec que m'anirà bé per resoldre dubtes de cara al part i conèixer experiències.
nius

EntradaAutor: nius » dl. gen. 23, 2012 9:50 am

Gràcies Julyet! a tu ja et deu quedar poquet, oi?
Vaig trobar un post que en parlava, intentaré recuperar-lo pq era interessant. Merci pel document.
Imatge

Imatge
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dl. gen. 23, 2012 8:10 pm

piruleta ha escrit:Si us ve de gust llegir alguna coseta de parts us recomano "parto seguro", és d'unes comadrones holandeses i realment val molt la pena per anar tranquila i confiada en el moment del part (i això que a mi no m'agraden aquests tipus de llibres), de veritat que és una bona inversió!! Em sembla que a l'Abbacus el tenen.

a mi em va encantar aquest llibre, i tambe el vaig recomenant per tot arreu :ok: Pero ja veus.... jo anava molt tranquill.la i molt confiada, i molt segura de mi mateixa, i va acabar com va acabar... i ara pel segon tinc molta mes por. Continuo pensant que ho puc fer i que es algo molt natural i per la qual estem preparades... pero estic molt escarmentada :ufs: a veure com va, ja us ho explicare ;-)
a_fer
Entrades: 2294
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 11:03 am

EntradaAutor: a_fer » dl. gen. 23, 2012 10:35 pm

Doncs jo tindré el segon fill i el primer part, ja que amb la primera vaig tenir una cessària i programada, així que zero contraccions.

Amb el primer ja tenia por, però ara més per la cicatriu i que ve gran... però alhora, amb ganes de saber què és i viure l'experiència.

Tot i així, ara mateix estic més "preocupada", o diguem que em fa més mandra el tema del postpart que el part en sí, que ja imagino que serà molt dolorós. Però amb la cessària, tot i que va anar molt bé la recuperació i no vaig tenir problemes, va ser un rollo: no podia moure'm massa, ni caminar, ni res... i ara amb una nena vull estar més àgil i recuperar-me millor. I ara que estic estripada per una banda, em fa molta cosa el tema de l'episiotomia o els possibles desgarraments!

Pukeko, per cert, m'has fet patir amb la història del segon part... aix...

Tolinso, ànims! Ja queda poc!!!
Imatge
Imatge
Pukeko
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

EntradaAutor: Pukeko » dc. gen. 25, 2012 10:29 pm

a_fer ha escrit:
Pukeko, per cert, m'has fet patir amb la història del segon part... aix...

No dona no. El que passa és que el record que en tinc és molt més traumàtic perquè va ser una inducció, i jo estic convençuda de que vaig patir més perquè el meu cos encara no estava preparat per passar el tràngol. També t'haig de dir que amb el temps la prespectiva va canviant.
xinxineta
:: peixet
Entrades: 255
Membre des de: dt. feb. 21, 2012 5:20 pm

EntradaAutor: xinxineta » dt. març 06, 2012 10:50 am

Hola noies, doncs jo , ara que estic embarasada del segon, no se com estare quant falti poc per parir. El meu primer part, tambe va ser una mica traumatic, mes que res perque va durar 24 hores seguides de contraccions doloroses, pero als ronyons. Qeu significa?? Doncs que te venen les contraccions de part doloroses, pero com que les tens a la part de darrera de l'esquena , i no les tens a la panxa no te fan dilatar. VAig pasarme tot el dia amb els contraccions que me duraven un minut o aixi pero me venien cada 5 cada 7 cada 8 minuts, depen... Anava visitant a la llevadora, i me mirava pero me deia que no me pdoia fer res perque no estava dilatada per anar de part. Al final quant ja portava casi 23 hores, me va poder dilatar ella manualment fins a 2 cm i ja me va fer anar cap a la clinica. Alla va ser arribar posarme la epidural, i com em vaig relaxar, vaig dilatar amb una horeta i mitja jo sola, sense ocitocina ni res fins als 10 cm. El moment de sortir, va ser maravellos, perque jo ja estava super tranquila, aixo si cansadissima, i mel va fer estirar a mi mateixa. La recuperacio va ser super bona, ja que nomes em van posar un parell de punts, pero ni mels notava. Se que si em diguessin que haig de pasar per el mateix, ho tornaria a fer, ja que es un dolor, que quant i ets es tremendament doloros, pero saps que s'acabara tard o d'hora i quant tens el peque als brasos ni ten recordes.
Imatge

Imatge
tolinso
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dt. març 06, 2012 2:14 pm

Hola! nosaltres ja tenim l'Helena amb nosaltres, i el segon part no va tenir res a veure amb el primer, o almenys la meva percepcio ha estat molt diferent. En quant a hores... mes o menys les mateixes, de fet, des que vaig entrar a l'hospital fins que va neixer la nena, aquest segon cop ha estat mes llarg (entre 12 i 13h), pero tot el proces ha estat molt diferent, i sobretot el desenllaç :ok:
Amb la Julia volia un part natural i per tant no vaig voler epidural. Jo estava molt mentalitzada i la veritat es que des del moment que vaig veure que anava de part, ho vaig viure tot molt intensament, vaig entrar en aquest "planeta part" que diuen... en el que el dolor el veus com una cosa positiva, i jo molt focalitzada en que tot era encaminat a veure la carona de la meva nena. Finalment, al cap de moltes (masses) hores, em van haver de fer una cesarea, i jo m'ho vaig prendre fatal, i encara a dia d'avui tinc l'espineta clavada i em fa mal pensar-hi.
Amb aquest segon part, doncs ha estat diferent, des de bon principi. Tambe volia un part natural, pero ja us vaig dir que mentalment estava bastant mes bloquejada, tenia molta mes por que el primer cop, i aixo suposo que no em va deixar entrar de ple en tota la dinamica de part, i entre aixo i que estava mig engripada, vaig demanar l'epidural quan estava dilatada de gairebe 8cm, pero em sento be amb aquesta decisio, perque va ser totalment meva. El part va ser "lent", pero seguint molt el meu ritme, i finalment l'Helena va neixer per via vaginal, i per a mi aixo ja fa que el segon part fos extremadament millor que el primer! la recuperacio va ser gairebe immediata, i ni m'he sentit dels punts. Als 4 dies d'haver parit ja vaig anar a buscar a la Julia a l'escola, i ja feia vida normal... aixi ue res a veure amb el primer, que la recuperacio va ser lenta i dolorosa...

Aixi que aqui teniu la meva experiencia... a veure si algun dia tinc el 3r... i puc tenir un part ideal :-D que voldria dir una mica mes rapid almenys :-D
piruleta
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

EntradaAutor: piruleta » dc. març 07, 2012 10:35 am

Noies jo crec que tot i tenir una idea del part perfecte hem d'estar mentalitzades que les coses poden cambiar en qualsevol moment i que no passa absolutament res!
Jo ara de cara a finals d'abril tindré a l'Emma, ja us explicaré qué tal aquest!!
nuc
Entrades: 378
Membre des de: dg. abr. 26, 2009 8:48 pm

EntradaAutor: nuc » dc. jul. 25, 2012 2:40 pm

Hola Mamis repetidores!!!!!!
Pujo el post,havera si us animeu a seguirnos explicant les vostres cròniques resumides de si el segon part ha sigut millor q el primer com es diu x lo general! :-()) això q dieu del pla de part en cliniques privades no ho segueixen oi?a mi no m'han preguntat res ara x ara....i dubto q m'ho plantegin..
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dc. jul. 25, 2012 4:28 pm

Doncs sóc una altra que el segon part el valoro millor que el primer, tot i que el primer no va anar malament. Però no puc dir que fos més curt... (però el primer va ser amb oxitocina, i la bossa va estar trencada arran d'un tacte des d'abans que comencés el part).

Diferències:

- Psicològicament em sentia MOLT més segura. Anava molt preparada, més conscient del lloc que havia triat per parir (hi confiava més). Sabia que em respectarien (o n'estava 90% segura).
- Vaig passar els 7 primers cm de dilatació a casa, de nit, tranquil·la. No va ser una dilatació ràpida, tampoc lenta (diria que va començar la cosa "en sèrio" cap a les 10 de la nit i vaig ingressar cap a les 5 de la matinada).
- Em sentia molt més capaç de tot, sobretot perquè les llevadores m'ho van transmetre. Sembla mentida però que et diguin que ho portes molt bé, que ho fas bé, que la cosa té molt bona pinta... almenys a mi em van pujar els ànims pels núvols :).
- L'expulsiu em va fer MOLT de mal (cosa que no em va passar amb la primera, perquè duia epidural), però tenia molt clar que allò d'un moment a un altre acabava amb la petita als braços :).
- Tot i pesar un kilo més que la seva germana i venir amb volta de cordo, no vaig tenir ni una petita rascada. No havia fet cap preparació especial (ni massatge perineal ni res), penso que va haver dues claus: llibertat de postura (tot i que vaig demanar "assessorament") i per empenyer la llevadora em posava gasses humides per protegir.

Encara que no fos un part curt el vaig viure molt positivament. En tinc un record fantàstic :). Ànims a totes les que repetiu!!
nuc
Entrades: 378
Membre des de: dg. abr. 26, 2009 8:48 pm

EntradaAutor: nuc » dv. ago. 17, 2012 1:25 pm

JULYET deu ni dó lo valenta q ets!!!! enhorabona per la segona maternitat! :ok:
damma85
:: zebra
Entrades: 1285
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 1:21 pm
Contacta:

EntradaAutor: damma85 » ds. set. 01, 2012 1:22 pm

M'ha agradat molt aquest post. Jo en aquest segon embaràs estic molt més confiada en el meu propi cos i en la sabiesa del bebé.
I veient que a la majoria us ha anat millor el segon, doncs una nova injecció de positivisme!
El meu blog http://mielylimonsalud.blogspot.com.es/" onclick="window.open(this.href);return false;
La meva botiga eco: http://mielimon.es/ca/" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Imatge
xinxineta
Entrades: 255
Membre des de: dt. feb. 21, 2012 5:20 pm

EntradaAutor: xinxineta » ds. oct. 20, 2012 6:00 pm

hola noies. vinc a animarvos una mica... fa dos dies que e sigut mare per segon cop i nomes dir que en el meu cas a sigut infinitament millor que el primer. en el primer 27 hores de part de ronyons i akest 4 hiretes i mitja amb contraccions nirmals. vaig trencar aigues, al cap duna hora una horeta de contraccions suaus, una altre horeta amb contraccions mes fortes i tres apretades. dos puntets de res i avui ja estic com si res. mts anims a totes que no es te perque repetir una mala experiencia.
Imatge

Imatge
sarabafo
:: tigre
:: tigre
Entrades: 725
Membre des de: dt. juny 23, 2009 4:13 pm
Ubicació: Les Pobles

EntradaAutor: sarabafo » dt. oct. 30, 2012 2:56 pm

Hola!
Doncs en el meu cas el segon part també va ser més ràpid que el primer. Al primer part no vaig tenir cap problema el que passa que va ser molt llarg, vaig tenir contraccions durant 28 hores i l'expulsió va durar 2 hores, vaig demanar epidural, la que em van posar a mi podia moure les cames i notava quan em venien les contraccions i tenia ganes d'apretar, o sigui que era fluixeta. Em van posar 3 punts, i la llevadora que vaig tenir molt maca. Per sort vaig passar gairebé totes les contraccions a casa.
En el segon part tot va anar més ràpid, 4 hores de contraccions, vaig arribar a l'hospital a les 8 i a les 11 el Jofre ja havia nascut, l'expulsió va durar 10 minuts!! no m'ho creia, i gràcies a la llevadora no em van posar cap punt!! això que el nadó era grosset pesava 3.850 kg i mesurava 53 cm.

Conclusió millor el segon part que el primer :-D
Imatge
Imatge
nius

EntradaAutor: nius » dg. nov. 04, 2012 5:24 pm

Si, pq sabia on anava i què volia. Era conscient de tot. Més ràpid no, pq vaig demanar 2a dosi d'epidural i ho va retrassar una mica, i també q el petit era gran (4,500 i sense i strumentalitzar ni episio).
Va ser un part respectat i conscient. Però estar tan informada em va fer passar molta por, por al possible dolor.
Ara, no canvio la por per la informació.
Imatge

Imatge
Kia
Entrades: 1812
Membre des de: dt. set. 15, 2009 7:46 pm

EntradaAutor: Kia » dg. gen. 27, 2013 4:08 pm

Uns dies abans de parir, vaig descobrir aquest post i em va anar molt bé per tranquilitzar-me. La majori de segons parts havíen sigut millors que els primers :ok: I realment, per mi també va ser així!!!
Jo tenia la sensació que el primer part havia anat bé. Només dues horetes de contraccions doloroses, i tot va anar relativament ràpid. Arribava a la Clínica a les 9 del vespre i en Pol neixia a les 0.20h. Això si, el van treure amb fórceps, amb la qual cosa anava cosida per tot arrei i la recuperació va ser una mica lenta i dolorosa.
Aquesta vegada vaig anar cap a la clínica pq vaig començar a treure el tap amb sang i tenia dolorets de regla, i la llevadora em va dir que sent el segon, volia veure'm. Vam anar cap allà tranquilament i convençuts que tornàvem cap a casa. Arribàvem a la Clínica cap a les 17:30h. Em van fer monitors i tacte i la llevadora ens va dir que ben bé de part no estava però que tampoc veia clar enviar-nos cap a casa (som de fora de Baecelona). Em va deixar una estoneta més a monitors i em va tornar a mirar i llavors ens va dir que el part seguia endavant i que ens quedàvem!!! Em va trencar les aigües per començar a fer feina i de seguida e va dir si volia epidural. Ja??? però si encara no havia notat CAP CONTRACCIÓ DOLOROSA!!!! la llevadora em va dir que si no volia no me la posava però no vaig tenir la valentia suficient per afrontar un part natural, i per tant li vaig dir que si que me la posés!!! Puc afirmar que vaig notar més dolor amb la punxada de l'epidural o amb la via que em van posar (dolors moooooolt suportables, eh?) que no pas amb les contraccions. A les 22.20h neixia l'Anna. Em van fer 2 puntets de episo i la recuperació va ser immediata. Al matí ja caminava per l'habitació com si res i ja hauria marxat cap a casa. L'Anna va néixer el dia 2 de gener a la nit i el dia 5 al matí em van donar l'alta. A la tarda anàvem a veure la cavalcada tots 4. Des de que vaig arrbar a casa que vaig fer vida normal, cosa impensable amb el primer part, que els primers dies no podia seure n a la cadira!!!!

Així que quan la gent em pregunta sempre els dic que amb parts com aquest segon, es podrien tenir fills cada dia!!!! :content: :content:

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::