hipotiroïdisme i prova del taló

Experiències i pors del moment més desitjat.

carbasseta
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

hipotiroïdisme i prova del taló

EntradaAutor: carbasseta » dt. feb. 07, 2012 1:56 pm

Bones!
A veure si alguna s'hi ha trobat. Tinc hipotiroïdisme autoimmune, regulat abans de l'embaràs i controlat durant tot l'embaràs. L'últim control abans de parir, l'endocrí em va dir que el dia del part tornés a la meva medicació normal i fes com sempre. El dia que a l'Aina li feien la prova del taló, jo em vaig prendre la pastilleta com de costum i no vaig caure en que una de les coses que miren és l'hipotiroïdisme. Total, que ho vaig comentar a la pediatra. Ella no li va donar importància, però l'infermera em va renyar i em va dir que hauria de repetir la prova. Li vaig comentar a la ginecologa i em va dir que si era hipo que no patís. També li vaig comentar al pediatra del CAP i no li va donar mportància tampoc. I finalment avui he anat a l'endocrí i li he comentat. Doncs m'ha dit queno me l'hauria d'haver pres i que millor repetir la prova. I que per fer-la m'estigui dos dies sense medicar-me.
Total, que estic feta un lio pq no acabo d'entendre com funciona. Si jo em prenc l'hormona directament, no té pq afectar la nena, ja queaixò em fa estar bé a mi. ho he buscat a e-lactancia i sembla q en el meu cas és correcte i no li passo a la nena.
Però el q em sembla més fort és q ells no es posen d'acord. I encara més, si ara l'endocrí em diu q m'estigui dos dies sense prendre-m'ho, pq no em va dir que després de parir no me les prengués fins a la prova del taló, q just són 48 hores?
A veure si alguna s'hi ha trobat o sap més del tema m'aporta una mica de llum!
Merci!!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
TerTeixi
Entrades: 1074
Membre des de: dt. set. 27, 2011 5:35 pm

Re: hipotiroïdisme i prova del taló

EntradaAutor: TerTeixi » dt. feb. 07, 2012 2:12 pm

Hola,

Jo tambè tinc hipotiroidisme desde abans de l`embaraç, quant estaba embarassada prenia una dosi més alta i el mateix dia que vaig parir em sembla que em vaig pendre la pastilla.
A la setmana d`haber tingut el nen vaig tornar a l`endocrina i va baixar la dosi gradualment, al mes em sembla em vaig tornar fer una analitica i al sortir be em va dir que tornes com abans.
Però que jo recordi quant li van fer la prova al nen no hem van preguntar si jo tenia hipo i si m`habia pres la pastilla.
De fet si durant l`embaras t`estas medicant i no le passa res al bebe, perquè li te que passar la dosi ara.

Espero haberte ajudat!
Imatge
Imatge
guilla
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dt. oct. 18, 2011 12:23 pm

EntradaAutor: guilla » dt. feb. 07, 2012 3:57 pm

jo no tinc hipo, tinc hiper. Però també trobo molt estrany tot això... Tu et prens hormona tiroidea per compensar la que la teva tiroide no produeix, per tant la dosi final d'hormona en sang és la d'una persona sana, és així no? No sé potser hi ha alguna dada que se m'escapa però en principi si la dosi de medicació és la correcta no hi hauria d'haver diferència entre la teva llet i la d'una mare sense hipotiroidisme.
En el cas de l'hiper si que és diferent perquè la medicació no és una substància que el cos mateix produeix sinó que és un innibidor que bloqueja la tioides perquè no treballi i això si que podria afectar al bebé perquè si la seva tioide funciona normalment la medicació li podría provocar hipotiroidisme... o això és el que jo tenia entès!
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dt. feb. 07, 2012 6:50 pm

la meva opinio es que la infermera no sap ben be de que parla :-:) Jo tambe tinc hipotiroidisme, controlat, el que vol dir, com diu la Guilla, que els nivells en sang son els d'una persona sana.
carbasseta
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dt. feb. 07, 2012 7:14 pm

moltes gràcies noies!
jo tb penso com vosaltres, però quan avui l'endocrí m'ha dit que li repetís és quan m'he quedat amb el dubte... no sé si serà pq l'analítica no m'ha sortit del tot bé, però ha estat molt poc i només la tirotropina:0.067, la tiroxina està dins la normalitat:16.69.
demà trucaré al clinic i els hi comentaré el que m'ha dit l'endocrí pq no quedi, ja us explicaré.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
Imatge
Imatge
carbasseta
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dg. feb. 19, 2012 8:32 pm

jola noies!
finalment em van respondre del clinici em vandir que tot es correcte i q no calia repetir la prova, pero q si emquedava mes tranquil.la q la repetis. aixi q ja m'han enviat els cartronets. segurament estara be, perohe decidit fer cas a l'endocri i deixar la medicacio dos dies per repetir la prova.
moltes gracies per les respostes!
Imatge
Imatge
guilla
Entrades: 120
Membre des de: dt. oct. 18, 2011 12:23 pm

EntradaAutor: guilla » dl. feb. 20, 2012 8:07 am

molt bé carbasseta! si no estaves del tot tranquila sempre val més assegurar-se'n!

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::