Dormir al seu llit

Els hàbits de dormir.
maitane
:: cèrvol
Entrades: 553
Membre des de: dl. juny 07, 2010 7:24 pm

Dormir al seu llit

EntradaAutor: maitane » dj. feb. 23, 2012 12:52 pm

Ho he posat al fòrum dels canvis, però en aquí potser és millor:

Noies, algun truqillo perquè la peque dormi al seu llit?

Tinc una nena d'1 any que dormia a la seva habitació des dels 3,5 mesos i sense cap mena de problema. Al novembre (9 mesos) va tenir bronquitis i amb la febre i tot la vam posar al nostre llit a dormir. Llavors ja no va voler anar al seu (i la veritat que nosaltres encantats ) , però ara creiem que hauria de tornar al seu llitet. Ahir li vaig posar a dormir i com que estava ko es va dormir en un moment, però al cap de mitja hora es va depertar amb uns crits que tela! I vaig pensar, et faràs la forta i la deixaràs plorar. Anava allà, l'agafava, la consolava i quan veia que la tornava a posar al seu llitet tornava a cridar i plorar. Així una bona estona fins que vaig veure que plorava amb tant de sentiment (amb uns singlots que no li havia vist mai) i m'anava assenyalant la porta per sortir de l'habitació. Al final vaig rendir-me i me la vaig emportar a l'habitació i en un moment es va adormir. Això si, es va adormir ben arrapada a mi perquè devia tenir por que la tornés a deixar.

En fi, algun truqillo que no impliqui deixar-la plorar tipus Estivill?

Gràcies per endavant!
Imatge
silviona
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dt. ago. 03, 2010 12:43 pm

Re: Dormir al seu llit

EntradaAutor: silviona » dj. feb. 23, 2012 12:58 pm

Hola!! a veure si alguna mami ens dona la solució!!! nosaltres estem igual però dsd molt abans que vosaltres! Dsd que sap aixecar-se dret que en Quim no es sap adormir al seu llit....es posar-li i aixecar.se i així tantes vegades com li poso, fins que es va esverant tant tant que l'acabo posant al cotxet i en un moment està adormit, moltes vegades sense gronxar-lo ni res eh! quan s'adorm el poso al seu llit...però al primer despertar ja el porto cap al nostre llit i allà acaba d passar la nit, tot i així es desperta algunes vegades durant la nit!
Imatge
Imatge
maitane

EntradaAutor: maitane » dj. feb. 23, 2012 7:43 pm

Silviona! Així que en Quim tampoc vol estar sol! jeje!

Goga, gràcies pel consell! Temps enredera, abans que agafés la costum del nostre llit, també ens la hi vam posar uns dies perquè vomitava i ho vam solucionar de la manera que dius (jo em posava al seu llit de la convertible, imegineu-vos l'estampa jajaja!). Ara no ho he tornat a provar, però potser ho faig. Gràcies!
Imatge
Kaya
Entrades: 583
Membre des de: dc. maig 27, 2009 12:02 pm

EntradaAutor: Kaya » ds. feb. 25, 2012 8:50 am

Hola noies!
El meu primer consell és: no els deixeu plorar
El segon: si esteu decidides a que dormin al seu llit, no sucumbiu a portar-los al vostre!!!

I direu, doncs que faig? Jo vaig trobar la resposta en un llibre de la Tracy Hogg, algú el va recomanar en un post i la veritat és que estic encantada!!!

El mètode requereix paciència per aplicar-lo durant els dies que faci falta perquè funcioni, a mi en 3 dies va estar, però potser necessiteu una setmaneta o uns dies més, perquè ja son una mica més grandets que el meu, que tenia 9 mesos... Penseu que jo el vaig deslletar i posar a la seva habitació a la vegada... POBRET...

La cosa és:
Explicar-los que a partir d'ara hauran de dormir al seu llitet, però que el papa i la mama estaran apropo i si els necessiten hi aniran, això implica compplir la promesa, si es desperten a la nit i ploren s'hi ha d'anar de seguida!!!

Relaxar-los i establir un ritual a l'hora d'anar a dormir, explicar contes, cantar-los... El que vulgueu... Jo ara amb el meu m'estiro al seu llit, un parell de contes, bona nit i a dormir... Si veieu que els costa molt, estireu-vos amb ells, sinó millor us quedeu al costat del llit. Quan estiguin relaxats, que no adormits, sortiu de l'habitació. Si ploren torneu a entrar de seguida. Si cal els agafeu a coll fins que es calmin màxim 2 minuts, sense parlar-los ni gronxar-los, només a coll. Si voleu els podeu fer shhhh a un ritme constant. Un cop estiguin calmats, un altre cop a l llit. Que tornen a plorar, els calmeu... Si son massa grans per tenir-los a coll els podeu simplement estirar i posar-los la mà a l'esquena fins que es calmin. IMPORTANT NO PARLAR-LOS NI ACARICIAR-LOS... NOMÉS SUSURRAR SHHHHH I A COLL O POSAR-LOS LA MÀ. INTERVENIR EL MÍNIM PERQUÈ APRENGUIN A CALMAR-SE SOLS I HO SÀPIGUEN FER QUAN ES DESPERTIN A MITJANIT...
Kaya l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. feb. 25, 2012 9:19 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Kaya

EntradaAutor: Kaya » ds. feb. 25, 2012 8:56 am

Segueixo en un altre comentari q sino sembla massa llarg...

Si a la nit es deperta heu de fer el mateix.

No sortiu mai sigilosos de l'habitació quan s'hagin adormit perquè si es desperten a la nit agafen por si no us troben... Han de saber que marxeu però tornareu si us necessiten.

Cal tornar tantes vegades com calgui perquè confiin en vosaltres i no se sentin abandonats. Quan es despertin al matí entreu a l'habitació no com si els haguéssiu abandonat, sinó dient-los: mira que bé estàs al teu llitet, has passat bona nit? Positivisme!!!

Si veieu que els costa molt, proveu a dormir al seu llit durant 3 nits, després 3 nits resteu asseguts a una cadira al seu costat fins que s'adormin i 3 nits d'empeus des de la porta marxan abans que s'adormin, quan ja estiguin relaxats, però això després d'haver provat la tècnica d'agafar i deixar mínim 3 dies...

A mi la primera nit em va costar 45 minuts, la segona 1/2 hora i després en 15 minuts ja estava...

Si teniu algun dubte o m'he explicat fatal, m'ho dieu i intento resoldre'l...
pilareta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: ds. març 26, 2011 7:20 pm

EntradaAutor: pilareta » ds. feb. 25, 2012 11:03 am

T'has explicat molt bé Kaya :ok:
He sentit parlar d'aquest mètode (de fet ho vaig llegir aquí al sóc petit) i pel que veig, totes les mares n'estan molt contentes perquè funciona i, important, no els has de deixar plorar!
Jo encara no ho he fet però m'has ben convençut i començaré a provar-ho. No sé com anirà això d'explicar-l'hi que ha de dormir sola i tal perquè la Laia encara no té 6 mesos, però si hi vaig cada vegada que plora segur que entendrà que no l'he abandonat i espero que aprengui a relaxar-se sola. Fins ara, s'ha ben acostumat a fer collit i adormir-se amb mi al seu costat.
Ja us explicaré!
Imatge
Kaya

EntradaAutor: Kaya » ds. feb. 25, 2012 2:37 pm

Pilareta, encara que no t'entengui, el teu to de veu li farà saber que ha d'estar tranquila i que saps el que et fas, abans que la parla desenvolupem el llenguatge no verbal, i creu-me que encara que no entengui el significat de les teves paraules, sabrà que ha de confiar en el que fas.

Pel temps que té no et resultarà difícil, perquè encara no han après a manipular-nos conscientment!!!

Si encara no és capaç de posar-se la pipa no li donis, perquè quan es desperti i li hagi caigut hi hauràs d'anar, millor un pelux o una manteta que pugui agafar i acariciar, una samarreta que hagis portat durant el dia i faci la teva olor...

Una altra cosa que m'he oblidat de dir és que millor començar a aplcar-ho en cap de setmana, pel vostre descans, més que res, sinó estareu temptades de sucumbir si l'endemà toca treballar...
maitane

EntradaAutor: maitane » dg. feb. 26, 2012 2:47 pm

Gràcies Kaya! N'he sentit a parlar d'aquest mètode. Ho provaré!!!! Ja diré què tal!
Imatge
romani
:: tigre
:: tigre
Entrades: 743
Membre des de: dc. des. 09, 2009 10:53 am

EntradaAutor: romani » dg. feb. 26, 2012 3:01 pm

Nosaltrees amb la vinyet estem igual!!!

Des de que va aprendre a aseure's i dsprés a posar-se dreta, que no hi ha manera que dormi al seu llit.

Em provat de tot (menys l'Estivill que no el provaré) i sempre acaba dormint amb nosaltres, però tb es desperta força. Tornaré a provar la Tracy Hogg, tot que ja ho vam fer i per cansament ho vam deixar.

De totes maneres, hem arribat a un punt que sempre diem: paciència i nar fent.
Nora2007
Entrades: 166
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:30 pm

EntradaAutor: Nora2007 » dl. feb. 27, 2012 10:10 am

La nostra filla, i tots els que conec, va marxar i es va "independitzar", vull dir, que quan va trobar que era el seu moment, que estaba peparada ens va dir "avui vull dormir al meu llit" i ja està!! potser per a algunes era massa gran (segur!!) però per a ella va ser el seu moment. Semrpe que per a nosaltres no sigui cap problema, és important respectar els seus moments. La Nora un dia em va dir, "mama pq els nens han de dormir sols i els papes dormen junts?" osti tu, aquí me quedé muerta!! jajaja i vaig entendre que no podia donar-li cap motiu, més que "amor, dorm amb nosaltres tantes vegades que ho necessitis".
Jo m'he adonat que la tranquilitat i seguretat que aquestes paraules li han donat, no tenen preu. Sap que hi som, i també és més pràctic (si més no per a nosaltres) no aixecar-nos tantes i tantes vegades. Des que va marxar, ja està!!
El més important és ser sincers amb nosaltres, escoltar el que ens diu el cor. i fer en funció el que nosaltres podem, decidim, fer un pacte amb nosaltres mateixes, ser sinceres!!
pomaipera
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 90
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 10:06 pm

EntradaAutor: pomaipera » dj. març 01, 2012 9:40 pm

ai mare meva, jo estic desesperadeta, en Lluís dormia al seu llitet des dels 5 mesos solet i tranquil i si alguna nit es despertava, només acariciant el cap es torna a dormir.
Des de que es posa dret i camina s'ha acabat això i ara es desperta i plorar desesperadament i ho hem provat quasi be tot. I res de res, així que hem acabat per agafar el peque quan plora i cap a dormir amb nosaltres.
Jo li dic al meu home que el que el nen no vol és el llit de baranes, que el que hem de fer és posar-lo en un llit gran... però no sé si així ho resoldrem, ja que ens passem la nit amb ell al llit i ell donant voltes, esgarrapant, etc fins que s'adorm profundament.
I tothom te teories: que si quan comencen a caminar fan un canvi, que si són les dents, etc.
ImatgeImatge
maitane

EntradaAutor: maitane » dt. març 06, 2012 9:17 am

Al final estem aconseguint que s'adormi al seu llit (jo estirada al costat) però cap a la matinada torna al nostre llit... La setmana passada un dia va vomitar, doncs cap al nostre llit, tres dies seguits que a les 4 de la matinada anava amb diarrea d'aquelles que s'escapen per tot arreu i també cap al nostre llit.

Aquesta nit tot anava com una seda, es va adormir ràpid al seu llit. I a quarts d'1 ha volgut menjar (dels dels 2 mesos que no menjava a la nit i des de que va tenir la passa o bé des de que sopa menjar normal que es desperta per menjar). I què ha volgut després? El nostre llit!

Ahir abans d'anar a dormir li vaig fer un bibi de cereals de 210 espès per veure si així no es despertava de gana. Resultat: s'ha despertat de gana i més aviat que mai! És una època que passa o s'ha mal acostumat a menjar a la nit?
Imatge
Kaya

EntradaAutor: Kaya » dc. març 07, 2012 7:50 am

Maitane,

Si es desperta a la mateixa hora és costum, si és herràtic pot ser una estirada de creixement... Si és el segon cas prova donant-li una mica més de quantitat a cada àpat. També si comença a caminar pot patir transtorns al son... Llavors és qüestió d'aplicar el mètode... En tot cas no la portis al teu llit, queda-t amb ella al seu, o asseguda al costat...
maitane

EntradaAutor: maitane » dc. març 07, 2012 9:02 am

Gràcies Kaya, aquesta nit ha anat tot molt millor. No s'ha despertat fins a les 5:30 però em sembla que li apreten una mica les dents. El que sí que em va costar molt va ser fer-la adormir al seu llit. En això anàvem millorant cada dia, però ahir va ser un pas enrere, però ho vaig aconseguir! Això si! Res de quedar-me assentada al costat, no, no. Ella vol que em posi al seu costat estirada. Imagina't el panorama de jo dins el llit de la convertible...

I això de no portar-la al nostre llit, dons quan vomitava o anava en diarrea ho fèiem perquè s'havia de canviar la nena, llençols,... i ella es desvetllava, per això la portàvem al nostre llit.

Moltes gràcies pels consells, mica en mica ho anem aconseguint!

Per cert! Aquesta nit no ha menjat! Li vaig posar més cereals a l'últim bibi i ha funcionat... deu ser crisi de creixament! Saps si pot ser això amb 1 any i quasi 1 mes?
Imatge
Kaya

EntradaAutor: Kaya » dc. març 07, 2012 10:01 am

Normalment les crisis de creixement son cada 6 setmanes fins aprox. Els 9 mesos, pero després en fan una de tant en tant... Al meu li ha passat ara, amb dos anys i 3 mesos li ha sortit un queixal, ha fet dècimes i ha crescut... 3 dies i ja està!!! Apiretal abans de dormir pq no li faci tant de mal la boca i ja està...

Esta clar que si es posen malalts la cosa canvia... Jo faig 1,75 i em ficava amb ell a la convertible, jejeje!!!! Pero cadascú quan esta cansat fa el que pot...
maitane

EntradaAutor: maitane » dj. març 08, 2012 9:13 am

Ho dic amb la boca petita però aquesta nit ha dormit del tirón al seu llit! Gràcies pels consells!
Imatge

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::