canvi de p0 a p2

Canvia el seu entorn: professores i amics.

miriameta
:: dofí
Entrades: 3936
Membre des de: dg. feb. 22, 2009 11:00 pm
Ubicació: Lleida

canvi de p0 a p2

EntradaAutor: miriameta » dc. maig 30, 2012 10:31 am

A la guarde vaig tenir tutoria l´altre dia i em van dir que si hi entren molts nens aquest any el meu peque que ara ha anat a p0, al ser de principis d´any, pot pasar directament a p2 sense passar per p1. Això vol dir que s´haurá d´espavilar i estará amb nens 1 any mes grans que ell i potser l´afecte no?
A alguna li ha passat? s´en surten be? es que pobret es tan petit...
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: canvi de p0 a p2

EntradaAutor: charito » dc. maig 30, 2012 10:46 am

Hola guapa! El Quim va comencar amb 9 mesos en teoria a P0 pero com ja es posava de peu i no dormia pel mati molestava als bebes i de seguida el van passar a P1. Jo estava amoinada pero no hi vaig veure cap problema, la senyoreta ja estava una mica mes pendent d'ell.

Ara aquest any va a P1 petit (hi ha dos grups) i es dona que els que l'any passat anaven a P0 ara van a P1 grans, en teoria una classe mes. Ell clar es el rei de la classe dels petits jajaja pero les nenes de seguida l'han agafat. La diferencia mes gran es amb els nascuts al desembre.

Jo el que veig es que francament les activitats son molt similars i si el teu es de principis d'any estara mes a prop de P2.

Jo acceptaria la proposta i seguiria atentament com va, si veus que te problemes doncs que te'l tornin a passar a P1.
Nenufar
:: granota
Entrades: 230
Membre des de: dt. jul. 19, 2011 8:46 am

EntradaAutor: Nenufar » dc. maig 30, 2012 11:49 am

A la llar on va el meu fill, fan moltes activitats conjuntes P1-P2.
El meu fill ara fa P2 i és de setembre, i a la seva classe hi ha nens de gener i de desembre, i la diferència es gran, pero això beneficia els petits que s'espavilen molt més!! Jo no em preocuparia massa perquè a les llars tot i estar dins d'un grup, estan molt per les necessitats de cadascun dels nens.
Pensa que els nens de desembre sempre hauran d'anar amb nens pràcticament un any més grans (els de gener) i se'n surten igual de bé!!
Imatge
Imatge
Martineta26
:: zebra
Entrades: 1067
Membre des de: dc. març 03, 2010 10:55 am

EntradaAutor: Martineta26 » dc. maig 30, 2012 12:15 pm

Home doncs jo no trobo gaire lògica, ja que les activitats que es fan a p1 i a p2 són diferents, i llavors si aquest any ja fa p2 i fa totes les activitats que fan els d'aquesta edat, que farà el curs vinent un altre cop p2 i les mateixes activitats??? jo només veig l'inconvenient en aquest sentit, més que per la diferència de mesos.
Martineta26 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 30, 2012 1:30 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
devo
Entrades: 1964
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 1:27 pm

EntradaAutor: devo » dc. maig 30, 2012 1:00 pm

I l'altre any tornar a fer P2 i canviar de companys? Jo tampoc ho trobo lògic... :-:) Jo no ho acceptaria.
Imatge Imatge Imatge
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dc. maig 30, 2012 1:40 pm

jo no ho acceptaria.
pel que dius, no té res a veure amb el desembolupament del nen, si nó que és purament una qüestió organitzativa de l'escola. I com han dit per aqui, l'any que ve que? haurà de canviar tots els companys? ia a p3 una altre vegada?
Per l'escola potser és molt pràctic peró pel nen serà un rollet...
ImatgeImatge
miriameta

EntradaAutor: miriameta » dc. maig 30, 2012 1:44 pm

hi han 2 classes de p2, pero no havia pensat en que l´altre any tambe haura d´estar a p2... no entren al cole si no tenen els 3 anys fets oi? es que vaig perduda :p al setembre de l´any que be tindra 2,5 anys.

es que si entren molts de p0 aquest setembre, a ell el pasen directament a p2 perque hi haurien massa nens a p1, pero encara no es segur.
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
mariami
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 540
Membre des de: dc. nov. 17, 2010 9:35 am

EntradaAutor: mariami » dc. maig 30, 2012 2:31 pm

A P3 hi entren l'any que fan 3 anys. Jo veig que haurà de fer P2 dos anys seguits i amb molts canvis de companys que potser no calen, no?
Imatge
Imatge
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dc. maig 30, 2012 2:48 pm

Dependra de la guarde, a la meva tambe junten moltes vegades els grups i es coneixen tots els nens.

Jo entenc que potser han vist que hi haura molts de P1 petits i si ell te 2 anys i els altres 12 mesos per posar un exemple doncs hi ha basta diferencia, mes que amb els nens de 2 anys i mig.

No se si m'he explicat!!!
pucpuc
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

EntradaAutor: pucpuc » dc. maig 30, 2012 2:50 pm

Disculpeu un petit incis per tal de no confondre a ningu la terminologia P ALGO es fa servir a partir de P3, abans es llar d'infants pero P0, P1, P2 no existeixen amb aquesta nomenglatura, nomes ho volia aclarir
miriameta

EntradaAutor: miriameta » dc. maig 30, 2012 3:12 pm

pucpuc ha escrit:Disculpeu un petit incis per tal de no confondre a ningu la terminologia P ALGO es fa servir a partir de P3, abans es llar d'infants pero P0, P1, P2 no existeixen amb aquesta nomenglatura, nomes ho volia aclarir

jo hu se, pero aixi m´aclaro jo i hu entenen els demes.
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
hiolambda
:: pantera
Entrades: 850
Membre des de: dc. oct. 29, 2008 8:05 pm

EntradaAutor: hiolambda » dc. maig 30, 2012 5:25 pm

Miriameta,

Pel que expliques a la teva escola deu haver una classe mixta, com a la del Pau. El Pau també és del febrer i ell l'any passat va estar a la classe mixta. Et ressumeixo pros i contres...
Pros:
L'estar amb nens més grans fa que potenciï el desenvolupament. Tampoc va ser res fora de sèrie i segur que si hagués seguit a P1 també hagués evolucionat igual de bé. Però, per exemple, a mesura que van anar fent els 2 anys els altres nens (Representa els més petits del 2008 en el seu cas), ell anava veient com anaven fent pipí a la gibrelleta o al WC petit i quan li va tocar a ell va ser molt emocionant i es sentia molt important. Si ho haguéssim fet igual estant a P1 no ho hagués viscut amb tanta intensitat (potser) ja que hagués estat dels primers a qui li tocava el canvi i no hagués tingut tants models abans. Crec que va facilitar les coses, a més tenint en compte tots els canvis que va viure en complir els 2 anys... ;) Això per posar-te un exemple.
Va gaudir d'altres experiències abans que els altres, per exemple, hi ha una sortida a l'auditori que els nens de P1 no hi poden anar (coses de l'Ajuntament), doncs ell va poder anar a veure un espectacle i els altres nens de P1, doncs no. Aquest any l'escola s'ha rebelat i no va a l'auditori. Vam muntar una sortida al Centre de Titelles per tota l'escola (excepte P0...)

Contres:
Canvi de companys, però sent una escola tan petita es veien molt sovint: abans de les 9, a l'hora del pati, etc. Però pensa també que va fer noves amistats per un curs només, ja que molts amiguets seus van passar al cole de grans...
Canvi de mestra. La tutora era una altra mestra, tot i que la de suport és la mateixa. A P2, una altre vegada canvi i torna amb la tutora original (la de cigronets)... Si no hagués fet el salt a la classe mixta, no hagués hagut canvi de tutora.

La nostra experiència va estar bona i segurament amb l'Ada ens passarà el mateix. Potser l'any que ve torna a la classe mixta com son germà. Jo gairebé ho prefereixo, però això és cosa de cadascú...
Hiolambda
http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/

Imatge

Imatge

Gairebé 1000 dies alletant als meus petits!!!
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dj. maig 31, 2012 7:04 am

A l'Arnau també li va passar, això i és que al ser de finals d'anys no fan 3 anys d'escola bressol, sinó 2. Ell va començar P0 amb 9 mesos i ja gatejava i aquest any fa P2 i molt bé. També he de dir que l'escoleta a on va és molt petita i es coneixen tots els nens i fan moltes activitats conjuntes.
miriameta

EntradaAutor: miriameta » dj. maig 31, 2012 8:54 am

es una escola bressol de poble, aixi que tots els nens es coneixen de vista, i si passe a p2 hi hauran 2 o 3 de la seva classe d´ara que tambe hi passaran. No se, espero que faci p1. Aixi cambiara una mica i no será tant monòton. Els conceptes si que sels apendrie si jeje 2 anys seguits :p
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
Mmarta
Entrades: 204
Membre des de: dv. jul. 31, 2009 5:45 pm

EntradaAutor: Mmarta » dj. maig 31, 2012 10:52 pm

Jo no ho veig gaire clar tampoc.
És més per comoditat de l'escola que pel teu fill.
Pensa que si el canvien se grup s'haurien de rescpectar les ràtios (que no sé si és el cas de l'escola del teu fill) El grupo de nadons no més de 8, al grup de mitjans no més de 13, i al de grans no més de 20. Si el teu fill és del grup de mitjans i el posen a un grup de grans estan incomplint les ràtios, doncs li tocaria anar ab 13 companys i no amb 20.

M'agradaria recordar també que això de p0, p1 i p2, no existeix a l'escola bressol (la P significa parvulari).
miriameta

EntradaAutor: miriameta » dj. maig 31, 2012 11:40 pm

si, ja sou 2 les que recordeu aixo de les "P" , però a mi m´inporta mes el tema principal de pasar d´un grup a un altre, i jo mentenc dientli p0, p1 i p2.

Quan estiguin matricules fetes, em diran com queden les coses al final, ja us contaré.
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
Mmarta
Entrades: 204
Membre des de: dv. jul. 31, 2009 5:45 pm

EntradaAutor: Mmarta » dv. juny 01, 2012 9:30 am

miriameta ha escrit:si, ja sou 2 les que recordeu aixo de les "P" , però a mi m´inporta mes el tema principal de pasar d´un grup a un altre, i jo mentenc dientli p0, p1 i p2.

perdona, és "deformació professional"... a les que ens hi dediquem ens grinyola una mica sentir parlar de "peceros" i de "pedos"... igual que quan parlen de "guarderies" en lloc d'escoles bressol. :ufs:
no t'ho prenguis malament... ho dic amb tot el carinyo!
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dv. juny 01, 2012 12:49 pm

miriameta ha escrit:
Quan estiguin matricules fetes, em diran com queden les coses al final, ja us contaré.

Miriameta, perdona que m'hi fiqui, peró penso que no hauries de deixar que l'escola decideixi per tu. Penso que no t'ho poden imposar, de fet, sembla una mica irregular, com a mínim, i si hi estàs d'acord, cap problema, peró si no ho estàs, negat'hi, que estàs en el teu dret!
ImatgeImatge
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8600
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » dv. juny 01, 2012 1:01 pm

miriameta ha escrit:A la guarde vaig tenir tutoria l´altre dia i em van dir que si hi entren molts nens aquest any el meu peque que ara ha anat a p0, al ser de principis d´any, pot pasar directament a p2 sense passar per p1. Això vol dir que s´haurá d´espavilar i estará amb nens 1 any mes grans que ell i potser l´afecte no?
A alguna li ha passat? s´en surten be? es que pobret es tan petit...

Jo estic d'acord amb la Nuscka, si tu no ho vols no tens per què acceptar-ho, si tot el problema és que potser ara entren molt nens, doncs que no els acceptin! Per això hi ha ràtios i per lògica ha de tenir preferència un nen que ja és alumne que un hipotètic nen que es matriculi ara, no?
Jo tampoc crec que hagi de tenir major problema pel que fa a les activitats perquè és del febrer i en aquell grup bé hi deu haver nens de novembre o desembre i són pocs mesos de diferència, i aquests últims ja es porten una pila de mesos de diferència amb els més grans de la classe. Jo el que veig és que el curs 2013-2014 li tocarà fer exactament el mateix que ha estat fent tot el curs 2012-2013 i això pot acabar sent poc estimulant per a ell, no?
Perquè com bé t'han dit no hi ha P0, P1 o P2, pel que pel fet de fer el proper curs "P2" no entraria el curs següent a P3. Ell, per haver nascut al 2011, no li toca fer P3 fins al curs 2014-2015.
hiolambda
Entrades: 850
Membre des de: dc. oct. 29, 2008 8:05 pm

EntradaAutor: hiolambda » dv. juny 01, 2012 4:30 pm

Doncs jo penso que hi ha la classe mixta precissament pels ratis de què parleu.
A la nostra escola (jo no sé com funciona) els van assignar X places. Això va en funció de la superfície de l'escola, pati, número de mestres... Tècnicament no ho sé explicar. Doncs com tenen aquestes X places i ja no en poden tenir més (a nosaltres no ens ha afectat el canvi de ratis) han de distribuir les places i hi ha
8 places de cigronets
13 places de un any
20 places de dos anys

Els cigronets sempre són cigronets (nadons, 0 anys) i la resta es distribueixen en tres classes. I es respecten els ratis.
A altres escoles també sé que el que fan és classes mixtes sempre, no només una classe. A l'escola del costat de casa, abans (perquè crec que ara ho han canviat) diria que havia tres línies per a cada curs, però estaven tots barrejats els de un i dos anys. Això ho feien perquè els nens tinguéssin més empatia. Els grans es posaven més en la pell dels petits i els petits tenen l'exemple dels grans per a moltes coses.

Si la Miriameta no està d'acord, estic seguríssima de què a l'escola no li imposaran res, ja que parlant la gent s'enten.
Hiolambda
http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/

Imatge

Imatge

Gairebé 1000 dies alletant als meus petits!!!

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::