Com establir horaris a un bebe de 4 mesos?
Com establir horaris a un bebe de 4 mesos?
Hola bona tarda, sóc nova al fòrum encara que porto un munt de temps llegint-hos. La qüestió és que tinc un fill de 4 mesos i no sé com fer-m'ho per establir una rutina... cada dia fa horaris diferents!!! pren papilla de fruites a la tarda i a la nit papilla de cereals... el problema és que amb la papilla de fruites hi ha dies que m'aguanta dos hores i a dies me'n aguanta tres. A part, és un nen que desde que va nèixer no dorm gaire durant el dia,... llavors tot depèn del cansat que està i de si dorm o no entre una menjada i l'altra és quan em canvia els horaris. A la nit, si se'm adorm a les 9 o 9:30 a les 5:30 o 6:00 de la matinada ell ja a acabat de dormir... i dia rere dia vaig súper cansada ja que de dia no em deixa fer res i només dorm 2 hores com a molt si està a sobre meu. Moooltes gràcies!
- LA PUBILLA
- :: rateta

- Entrades: 150
- Membre des de: dg. ago. 01, 2010 11:32 am
Re: Com establir horaris a un bebe de 4 mesos?
La nostra pediatra ens va dir que fins als 6 mesos no intentéssim establir rutines ni de menjar ni de son, la nostra filla no els va agafar gairebé fins als 9 mesos!!!!
Cada nen té un ritme i unes necessitats diferents.
Sort i no t'amoinis.
Cada nen té un ritme i unes necessitats diferents.
Sort i no t'amoinis.
Des de la meva experiència gairebé et diria que no et pots pas queixar, sobretot pel que expliques de les nits. Ja m'hauria agradat a mi que els nostres dos crios haguessin dormit de quarts de deu a quarts de sis, als quatre mesos! I de dia no dormien pràcticament gens, amb la qual cosa et dono la raó que la mare va molt i molt cansada, però has de tindre paciència, encara és molt xic.
Sobre lo de les rutines, tot requereix temps i paciència, i als quatre mesos crec que encara és massa petitó per fer-lo anar a cop de xiulet. És qüestió de temps, però als quatre mesos pensa que la majoria de criatures encara solen anar només amb llet, i pit a demanda, i si fas pit a demanda la rutina gairebé no existeix (parlo pel que em va passar a mi amb tots dos nens). A mesura que vagi fent els àpats habituals (esmorzar, dinar, berenar, sopar) anirà entrant en un hàbit rutinari, igual amb la banyera, l'hora d'anar a dormir, la de la migdiada... Però repeteixo, crec que amb quatre mesets és encara molt petitó per tindre una rutina molt marcada, ja veuràs com de mica en mica s'anirà acoplant als hàbits i a les rutines que li marqueu, però en aquest fascinant món de la maternitat toooooooot requereix el seu temps, i cada criatura va al seu ritme.
Ànims!
Sobre lo de les rutines, tot requereix temps i paciència, i als quatre mesos crec que encara és massa petitó per fer-lo anar a cop de xiulet. És qüestió de temps, però als quatre mesos pensa que la majoria de criatures encara solen anar només amb llet, i pit a demanda, i si fas pit a demanda la rutina gairebé no existeix (parlo pel que em va passar a mi amb tots dos nens). A mesura que vagi fent els àpats habituals (esmorzar, dinar, berenar, sopar) anirà entrant en un hàbit rutinari, igual amb la banyera, l'hora d'anar a dormir, la de la migdiada... Però repeteixo, crec que amb quatre mesets és encara molt petitó per tindre una rutina molt marcada, ja veuràs com de mica en mica s'anirà acoplant als hàbits i a les rutines que li marqueu, però en aquest fascinant món de la maternitat toooooooot requereix el seu temps, i cada criatura va al seu ritme.
Ànims!
- roseta1977
- :: rateta

- Entrades: 188
- Membre des de: dg. juny 21, 2009 11:21 am
- Ubicació: Barcelona
Hola, és molt petit per establir una rutina, has de tenir paciència i adaptar-te a ell.
Una rutina a un bebe de 4 mesos??? Un miracle!!
La meva en té 8 i poques rutines segueix... les del menjar i prou! Ni per dormir, ni per migdiades...
Amb 4 mesos és molt petit encara, crec jo
Amb 4 mesos és molt petit encara, crec jo
En comptes d'establir rutines perquè ell s'adapti a tu, prova de fer-ho al revés, adaptat a les seves rutines. Perquè de rutines en té, potser no t'agraden (o no entren dins de les teves expectives del que hauria de fer un nen de 4 mesos), però les té, són les seves. És tant senzill com aixó. I quan canviis els xip, veuràs que el temps et cundirà molt més i tots dos estareu més relaxats.
Completament d'acord amb la neuetes!
Un bebe de 4 mesos rutines? Uf.. és complicat...
Amb 4 mesos crec que t'has d'adaptar tu a ell, no pateixis que en mica en mica podràs establir rutines!
Amb 4 mesos crec que t'has d'adaptar tu a ell, no pateixis que en mica en mica podràs establir rutines!
Jo tinc un bebe de 5 mesos i jo segueixo les seves rutines. El mati es desperta a les 8:30 9 i jo em llevo, a es 9 pren el bibe, es a demanda, desprès de dinar fem la migdiada junts al llit, aixo clar si te son. A la tarda juguem una estona, per allà les 7 el banyo, bibe i el poso a la cuna a lñes 20:00 aprox i dorm fins les 02 :00 i aixi cada dia.
Aixi que paciencia!!!
Aixi que paciencia!!!
Com et diuen les noies, crec que és impossible posar-li rutines a un bebé tan petit!
Jo m'he adaptat a la meva filla, i vaig a dormir amb ella a les 10, quarts d'11, i així, si es lleva a les 6, jo ja he dormit un munt d'hores! (és que sóc molt dormilega!!), jijiji
Jo m'he adaptat a la meva filla, i vaig a dormir amb ella a les 10, quarts d'11, i així, si es lleva a les 6, jo ja he dormit un munt d'hores! (és que sóc molt dormilega!!), jijiji
Fiti3, si comptes quantes hores dorm la criatura veuràs que no és gens estrany! A la nit te'n dorm unes 9 (que si són seguides, mare meva quina sort que tens!!), i de dia, doncs 2 més, pel que dius... 11 hores de son al dia és perfectament normal! La meva tampoc dormia gaire durant el dia, només un parell d'hores repartides a estonetes al llarg del dia (i sempre a braços o a la motxilla o al fular, o mamant), i a la nit, unes 8-9, amb despertars cada 1-2-3 hores, depèn del dia...
Estic d'acord amb totes, mira d'adaptar-te tu al seu funcionament i no vulguis fer més del que pots... aniràs més tranquil·la!
Estic d'acord amb totes, mira d'adaptar-te tu al seu funcionament i no vulguis fer més del que pots... aniràs més tranquil·la!
La meva té 3 mesos i mig i res de rutines! De fet no m'ho plantejo. Com tu a les nits dorm forces hores seguides i de dia poquissimes! Temps al temps i poc a poc les anirà agafant. Esgota de dia, però per sort a les nits podem descansar!
- lupitafriend
- :: zebra

- Entrades: 1685
- Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm
be, gaire res mes a afegir.. nomes que si finalment decideixes intentar establir unes rutines, pensa q cada mes, cada dos mesos... quan creguis q ja ho te assumit... PATAPAM!!!!!!! ell sol et canvia tota la rutina!!!! i torna a començar!!!
la meva te 2 anys i mig casi, portavem una temporada força llarga i bona en rutines, les q ella marcava pero almenys era cada dia el mateix, i de cop tot es va esvair! i ara tenim unes altres!!!
t'ho dic pq estiguis previnguda!
molts anims i no t'estressis i DISFRUTAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!
la meva te 2 anys i mig casi, portavem una temporada força llarga i bona en rutines, les q ella marcava pero almenys era cada dia el mateix, i de cop tot es va esvair! i ara tenim unes altres!!!
t'ho dic pq estiguis previnguda!
molts anims i no t'estressis i DISFRUTAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!

- tolinso
- :: dinosaure
- Entrades: 5961
- Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
- Ubicació: Philadelphia, EEUU
fiti3 ha escrit:A la nit, si se'm adorm a les 9 o 9:30 a les 5:30 o 6:00 de la matinada ell ja a acabat de dormir... i dia rere dia vaig súper cansada ja que de dia no em deixa fer res i només dorm 2 hores com a molt si està a sobre meu. Moooltes gràcies!
jo diria que tens molta sort
en quant a les rutines durant el dia, es complicat, perque ara per ara dormen quan ho necessiten, i solen fer 3 o 4 migdiadetes curtes (30min?). No es fins mes endavant que la majoria agafa la rutina de fer una migdiada al mati i una a la tarda, una mica mes llarguetes. I en quant al menjar, es normal que tampoc tinguin un horari definit, i menys ara que ve l'estiu, que moltes vegades no es que tinguin gana sino que tenen set.
jo et diria que tinguis paciencia i mica en mica ja anireu agafant una rutina de migdiades i apats
Deixa't portar. Sou un més a la família i us heu d'adaptar tots a la nova situació. Crec que a mesura que passin els dies veuràs com cada dia canvien i les seves necessitats també.
En el tema rutines, quan te'n voldràs adonar les tindreu establertes entre tots. Ells s'han d'adaptar a nosaltres i nosaltres MOLT a ells. És millor ser flexible perquè quan arriben els fills trenquen tots els esquemes, i quan penses que domines un tema te'l canvien..... "Be water, my friend"
En el tema rutines, quan te'n voldràs adonar les tindreu establertes entre tots. Ells s'han d'adaptar a nosaltres i nosaltres MOLT a ells. És millor ser flexible perquè quan arriben els fills trenquen tots els esquemes, i quan penses que domines un tema te'l canvien..... "Be water, my friend"

Jo crec que l'entrerius té tota la raó. Ens hem d'adaptar a ells i hem de ser conscients de que tot dóna voltes al seu voltant, no al revés. Som més a la familia. Un cop això ho interioritzem, la cosa millora i cada dia s'està molt millor.
Una altra cosa serà quan siguin més grans, però tant petitons...
Una altra cosa serà quan siguin més grans, però tant petitons...
- carbasseta
- :: zebra

- Entrades: 1042
- Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
- Contacta:
Jo no afegiré res de nou...a mi em van "vendre la moto" que els nens s'autoregulaven sols, i de fet tenien raó, com ha dit la neuetes, tenen les seves rutines, però no tot és matemàtic. Al principi em va semblar que les havia d'establir, almenys les de la nit, i després em vaig adonar que ni nosaltres mateixos tenim una rutina... Així que sempre que podem, ens adaptem a ella i tot va molt més rodat! Ànims!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/

http://instintmaternal.blogspot.com.es/

totalment d'acord amb totes...
la meva té 5 mesos i no seguim cap rutina, si que hi ha patrons que va seguint, però cada x temps canvia, ara es lleva sobre les 4-5, però ha estat malalta 10 dies i mamava cada dos hores.
Crec que tu t'hauries d'adaptar a ella. No podem pretendre que facin els nostres horaris, ells tenen unes necessitats i es guien per això, si té gana té gana, si té son té son..
Pots llegir algo del Carlos gonzàlez.
la meva té 5 mesos i no seguim cap rutina, si que hi ha patrons que va seguint, però cada x temps canvia, ara es lleva sobre les 4-5, però ha estat malalta 10 dies i mamava cada dos hores.
Crec que tu t'hauries d'adaptar a ella. No podem pretendre que facin els nostres horaris, ells tenen unes necessitats i es guien per això, si té gana té gana, si té son té son..
Pots llegir algo del Carlos gonzàlez.
Moooltes gràcies a totes pels vostres comentaris i ànims, ja anem molt millor adaptant-nos els uns als altres.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |