Cesària i LM

Experiències i pors del moment més desitjat.

judi
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dj. jul. 14, 2011 2:06 pm

Cesària i LM

EntradaAutor: judi » dj. jul. 12, 2012 2:51 pm

Hola noies,

encara falta però ja començo a estar ratllada amb el tema. Sé que m'hauran de fer una cesària i volia saber què s'acostuma a fer amb el/la peque quan el treuen. Te'l deixen amb tu o se l'emporten? Depèn de l'hospital? es pot triar?

jo la tindré a la deixeus i m'agradaria que no se l'emportessin just parir perquè diuen que va bé per començar amb més bon peu la lactància. L'anterior embaràs també va ser cesària, però al ser bessons i prematurs, aquí estava clar que se'ls enduien a neonats i no hi havia més.

Un altre cosa que m'amoïna és com li donaré el pit amb la cicatriu. Hi ha alguna postura més còmoda? o algun truquillo? perquè recordo que els primers dies tela el mal!

plis, si algú pot explicar-me la seva experiència i donar-me algun consell, us ho agrairé moltíssim!

ptns
Imatge
Imatge
entrerius
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Cesària i LM

EntradaAutor: entrerius » dj. jul. 12, 2012 3:16 pm

hola judi

no t'amoïnes.... jo vaig tenir cesària i em van sedar. Me'l van donar 2h més tard. Ells ja l'havien donat el biberó (cosa que vaig saber molts mesos desprès amb una conversa amb el meu marit) :-:) i com és natural no va fer ni cas al pit. Fins hores més tard no va fer l'intent d'anar-lo a buscar i sí, jo no em podia ni moure. Va ser molt complicat perquè a sobre no em sortien els mugrons.... en fi tota una història que finalment va acabar amb 2,5 anys meravellosos de lactància.
Un inici molt dur però un cop superats els 2 mesos tot va anar rodat.

Espero que tinguis un bon començament i que puguis continuar força temps :-()-)
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dj. jul. 12, 2012 3:44 pm

Hola judi,

en primer lloc, parlaria amb la clínica perquè t'expliquin el protocol. La Dexeus és un "Hospital Amics dels Nens" pel que hauria de tenir un protocol favorable a l'establiment de la Lactància Materna... Tot i així és força normal que durant les primeres hores separin el fill de la mare.

Per altra banda, jo et recomanaria que anessis a algun grup de lactància o si no hi pots anar que et posessis en contacte amb algun, per buscar informació per exemple de posicions per donar el pit "compatibles" amb la cicatriu de la cessària o "truquillos" per si es produeix la separació (i com diu l'Entrerius un possible bibe).

Jo et recomano molt Alba Lactància, perquè en saben moltíssim: http://www.albalactanciamaterna.org/ però no sé si tens cap grup a prop d'on vius. Sinó, també tenen un telf on pots fer consultes les 24h que et recomano t'apuntis des d'ara mateix a l'agenda i que tinguis preparat a l'hospital mateix.

Et desitjo que tinguis un bon inici de la lactància!! :ok: :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
kabbisa
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dj. jul. 12, 2012 5:39 pm

Pero hi ha cliniques que li deixen el nen a la mare recent operada de cessaria. Vaja, em sona haverho llegit per aqui...
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dj. jul. 12, 2012 6:25 pm

Judi, parla-ho amb la Clínica, jo vaig tenir el meu fill per cesària i tot i que se'l van emportar a vestir-lo amb el meu home mentre em cosien, el vaig tenir amb mi a l'habitació als 20 minuts de néixer i no vam tenir cap problema.
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dj. jul. 12, 2012 6:40 pm

kabbisa ha escrit:Pero hi ha cliniques que li deixen el nen a la mare recent operada de cessaria. Vaja, em sona haverho llegit per aqui...

Sí, sí. L'ideal seria que el deixessin d'immediat amb la mare, perquè de fet si la cessaria ha anat bé i la mare i el fill estan bé, no hi ha raons per no fer-ho. Però com que en molts hospitals i clíniques deixen a la mare a reanimació (3 hores, 4h...) i el bebé amb el pare, doncs per això ho deia... En principi un hospital IHAN com la Deixeus no hauria de separar el recent nascut de la mare en cas de cessària, però per aquí al SP he llegit coses que es fan a la Deixeus que no són massa "IHAN", així que millor preguntar els protocols i saber amb què et trobaràs, o intentar d'abans parlar-ho amb el gine i "convèncer-lo" ;-)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
judi

EntradaAutor: judi » dj. jul. 12, 2012 6:45 pm

sí, de fet ja tenia pensat preguntar quin protocol tenen i si puc intentar que respectin els meus desitjos.

algún consell de la postura millor després de la cesària?

gràcies i ptns
Imatge
Imatge
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

EntradaAutor: catalanna » dj. jul. 12, 2012 7:06 pm

No sé gaire del tema però em sona haver llegit que recomanen la postura de rugby per les cesàries.
cuca1985
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dj. jul. 28, 2011 2:16 am

EntradaAutor: cuca1985 » dj. jul. 12, 2012 7:32 pm

Hola,

A mi també em van haver de fer cesària per no dilatar més de 4cm. Mentre em cosien i un cop ja estava una mica rentada se la van endur a l'habitació, i de seguida q jo ja estava cosida m'hi van portar i me la van posar de seguida al pit, i de moment portem 7 setmanes i la mar de bé.

sort i ànims!
Imatge

Imatge

Imatge
sivi
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am
Ubicació: girona

EntradaAutor: sivi » dj. jul. 12, 2012 9:00 pm

A mi hem varen fer cesària i per donar el pit, els primers dies ho feia estirada al llit.
Passats uns dies li donava el pit assentada al sofà amb el coixí de lactancia a sobre la falda i la nena a sobre, així ella no estava sobre la ferida i el coixi hem protegia del pes de la nena.
Tu demana els protocols de la clínica i demana que et deixin la criatura amb tu com avanç millor per començar la lactancia.
La meva filla va neixer a les 18:22 d'un diumenge per cesària d'urgencia i fins al dilluns al matí per complicacions en la meva salut no vaig poder iniciar a lactancia. Va costar que hem puges la llet, però passada una setmana, tot va anar millorant i varem fer LM 11 mesos, fins que la nena va decidir deixar el pit per menjar el dels nens grans o-o:)
Sort i molts ànims!!!!!! :-()-)
Imatge

Imatge
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8600
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » dj. jul. 12, 2012 9:05 pm

En el meu cas no ens van separar perquè, tal com em van dir, "a aquestes hores (de matinada, les 2.40h), no et portarem a la sala de rehabilitació". I em van portar a l'habitació amb la nena a fer allà la rehabilitació. Si a les 2.40h puc fer la rehabilitació a l'habitació, a les 12.35h o a les 17.10h t'asseguro que també puc. Si mai tinc un segon, i davant el risc d'una segona cesària, firmaré que vull fer la rehabilitació a la meva habitació amb el meu bebè sota la meva responsabilitat. Si cola, cola.
Per cert, parlo de la Quirón.

Pel que fa a donar el pit, a mi m'anava bé estirada i de costat, així no tenia la nena a sobre i no em feia mal. Però el primer dia girar-me al llit era impossible, em feia un mal de por i trigava moltíssim. Quan vaig començar a aixecar-me li donava asseguda a la butaca que tenia a l'habitació, ella sobre un coixí per a que em quedés més alta i per a que no em pressionés la ferida.
LONDONER
:: rateta
Entrades: 162
Membre des de: dj. gen. 07, 2010 6:57 pm

EntradaAutor: LONDONER » dv. jul. 13, 2012 7:35 am

Jo et recomanaria un coixi de lactancia força alt i dur, per posar-te a la criatura damunt; d'aquesta manera evites que el seu pes vagi sobre la teva panxa. Respecte al fet de donar-li el pit, a mi me la van ensenyar mentres em cosien, i tot just al cap de 20 o 30 minuts, ja erem juntes a l'habitació. Val a dir, que des del primer moment es va enganxar al pit super be...com va neixer de nit i m'havia de recuperar, se la van endur tota la nit a la nursery i me la van portar a les 6 del mati. La nena regalimava lleteta pel costat (li deurien donar un bibe), pero me la vaig posar al pit i es va enganxar una altra vegada...suposo que depen de cada cas, pero la meva experiencia es superpositiva pel que va a l'alletament.
entrerius
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dv. jul. 13, 2012 9:15 am

Sí, sí, depèn molt de cada cas!!! es a dir que, com ja vaig dir en el primer missatge, no us amoïneu perquè cada experiència és diferent.
A mi em va costar molt torna'm a moure amb naturalitat. Vaig fer tot el procés pert part natural, em van fer fins i tot l’episio, va sortir el caparró un parell de cops però finalment va ser cesària. I si això li sumen que ja tenia 40 anys, doncs la recuperació va ser molt més lenta.
Ara he recordat que el que els primers dies, quan la ferida està encara viva i no et pots moure, per canviar el nen de costat el posava dins "l'arrullo" (no sé com és diu en català) i me'l passava d'una banda a l'altra penjadet, com si fos el de la cigonya :love: així no feia treballar la musculatura abdominal, i com podia intentava girar-me de costat per posar-lo al pit.
Quan vaig poder incorporar-me i seure a la butaca, el coixí de lactància em va anar molt bé.

És increïble com una cosa tant simple com agafar un nadó i posar-te’l al pit pot esdevenir tant complicada per la cesària..... i si a sobre encara hi has de posar mugroneres ja ni t'explico :-D ara ric, però realment ho passes malament perquè físicament no pots i mentalment estàs en plena depre post-part..... i si a sobre el personal sanitari et pressiona dient-te que no te'n sortiràs!, posa'l més sovint al pit! no et pujarà la llet!...... quina poca empatia per favor..... :-((
Molts ànims a totes, que tot i que va ser complicat al principi, me’n vaig sortir prou bé, i si jo vaig poder, segur que vosaltres també.
Sort.
rye97
Entrades: 2
Membre des de: dt. jul. 19, 2011 4:09 pm

EntradaAutor: rye97 » dv. jul. 13, 2012 9:50 am

Hola,

Jo et puc explicar la meva experiència a L'Hospital General de Catalunya. Vaig tindre la nena el passat 18/1/12 per cessària programada i la meva intenció era la LM.

Bé, quan em van fer la cessària, un com van treure la nena, la varen netejar, la varen bestir i inmediatament me la van ensenyar, pero no la vaig poder agafar ni res, perque encara m'estaven cosint. Un cop vista, li varen donar al pare que la va tindre fins que vaig sortir del quirofan. Despres, a mi em van portar a recuperació i la nena es va quedar a la nursery fins que va passar-me l'efecte de l'anestessia i van recolocar-me la matriu (casi 4 hores, però perque tampoc tenia habitació disponible). Un cop van pujar-me a l'habitació, varem passar a recollir a la nena i inmediatament me la varen enxufar al pit.

Tot i que a mi personalment no va fer-me mal la cessària i al segon dia ja estava caminant, la millor postura per donar el pit es estirada de cantó i la nena també cara a cara, aixi també pots descansar tu.

Avui en dia, amb la nena de 6 mesos encara estic donant el pit i es una de les postures que utilitzo més ja que l'esquena no pateix tant.

Espero que et serveixi d'alguna cosa la meva aportació

Rye97
Leonera
Entrades: 62
Membre des de: dj. maig 26, 2011 4:45 pm

EntradaAutor: Leonera » dv. jul. 13, 2012 10:17 am

el meu cas va ser per l'hospital general de catalunya, ..a mi enseguida que la van treure me la van possar a sobre, envolicada en un drap d'aquests verds de quirofan, i quasi a tocar la cara.. clar teniem poc espai amb tota la parafernalia de cirugia. ens van deixar uns minutets mentre posaven en ordre les tripes, suposo, despres la van agafar i la van netejar, i me la van tornar a possar una miqueta mes, i despres se la van portar al pare. em van acabar de cosir i vam anar a trobar-nos amb el pare.. bonissima la trobada jejeje.. i ens van deixar els tres mentre feien papeleo. despres vam acompañar a la nena a la sala de neonats, tot i no ser neonat eh?, mentres jo i el meu marit estavem a la sala de recuperació, una hora i pico crec. passat aquest temps la vam passar a buscar i ja ens van pujar a l'habitació. tot aquest circuit jo amb la camilla.
un cop a l'habitació me la van possar al pit i s'hi va enganxar amb ganes.. l'incici de l'alletament va ser donant-li tumbada, se'm va passar el dolor abans d'apendre a donar-li sentada, que em va costar pillar el tranquillu.
Imatge
ginko biloba
Entrades: 192
Membre des de: ds. oct. 17, 2009 9:47 pm

EntradaAutor: ginko biloba » dv. jul. 13, 2012 12:07 pm

A mi, com tu, em van programar cesària. De manera que un mes abans, ja sabia com aniria el part. Al principi em vaig ratllar una mica, però després, t'has d'acontentar amb lo que hi ha, i pensar que l'important és que tot vagi bé.
Després de la cesària (rapidíssima) em van portar a la sala de postoperatori, i tot i que m'havien explicat que el nen aniria a l'habitació amb el seu pare, la sorpresa va ser que me'l van portar a mi, sense vestir, i es va estar amb mi tot el post-operatori. Suposo que hi ha dos factors que van fer això possible, un la llevadora, i el segon, que al ser una cesària programada, sense presses i sense urgències, van permetre'm una millor recuperació, més ràpida.
El que està clar, és que és possible que la mare es recuperi de una cesària (si no hi ha hagut cap contratemps) amb el nadó. Com a mínim, jo ho demanaria.
Això si, el meu cas és el d'un hospital comarcal.
En quan a l'alletament, el fet que sigui cesària o no, no t'ha d'influir en res. Jo no vaig tenir cap problema. Això si, en quan les postures, estic d'acord amb el que ja t'han recomanat altres mares: coixí de lactància quan estàs sentada, o bé, estirada de costat, que és el que feia a l'hopital (amb la dificultat de poder-te girar sense dolor, que hi farem). L'única limitació que et trobaràs, no és a l'hora de donar-li el pit, sinó el fet que, durant els primers dies (una o dues setmanes) sempre necessitaràs algú que et doni el nadó, per evitar que tu facis un sobre esforç.
Pel demès, ja veuràs com tot anirà molt bé, i en menys d'un mes, tot anirà rodat.
NyiNyi
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

EntradaAutor: NyiNyi » dv. jul. 13, 2012 12:13 pm

Jo vaig tenir la meva filla a l'hospital Josep trueta de Girona.
El més important és que t'informis bé de quins protocols segueix l'hospital.

Jo vaig tenir la nena amb mi a quiròfon uns 20 minuts, després jo vaig quedar-me a reanimació i la nena la van portar amb el seu pare.
La van pesar, vestir.. i els van portar a una habitació perquè fessin el pell a pell. Li van oferir un biberó, però jo tenia més que avisat al meu home que no n'hi donessin. (poden aguantar perfectament..)
Al cap de 2 horetes em van pujar i de seguida vam començar amb la LM.

Per posicions, a mi tb m'anava mb estirada, sobretot les primeres 24 hores que no et pots moure. Jo li posava una tovallola a sota així arribava més bé al pit.
Els següents dies assentada no em molestava gens. :ok:
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
Tatti
Entrades: 174
Membre des de: dl. nov. 14, 2011 3:35 pm

EntradaAutor: Tatti » dv. jul. 13, 2012 1:46 pm

bones! a mi en el moment de la cesaria el vaig poder tenir pocs minuts, el van pesar, gotes, melic etc... i li van donar al pare a l.habitacio( q ja haviem parlat i quedat entesos amb tema bibis..) a la hora li vaig poder oferir pit estirada de costat al llit i va succionar mb el calostre, en dos dies tenia una pujada de llet i uns calors! va anar fent pit sempre, fins i tot les infermeres m.anaven ajudant i animant( un 10!)
judi

EntradaAutor: judi » dv. jul. 13, 2012 2:17 pm

moltes gràcies a totes per explicar les vostres experiències i consells, esic més tranqui.

ptns
Imatge
Imatge
abril82
:: poltre
:: poltre
Entrades: 604
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:13 pm
Ubicació: Celrà
Contacta:

EntradaAutor: abril82 » dl. jul. 16, 2012 5:32 am

Hola. Jo tb vaig tenir cessaria amb un nen de 4,650kg . No el vaig tenir fins passades dues hores, i a sobre tothom deia q com era tan gran amb el pit no en faria prou....total, que es va enganxar al moment. Els tres dies que em va trigar a pujar la llet a part de put li donava un bibero pq si no estava enganxat permanentment,pero el primer dia q. Pujar la llet, adeu biberons. I n nha volgut mai mes, ara te 13 mesos i tot i que ja menja de tot, seguim amb el pit.
10/10/10 T.E. POSITIU!!!!

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::