Introducció fruites i cereals

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
tacai
:: tigre
Entrades: 744
Membre des de: dg. jul. 31, 2011 11:50 pm

Introducció fruites i cereals

EntradaAutor: tacai » dj. jul. 12, 2012 1:36 pm

Hola noies,

fa 3 setmanes que hem començat amb la fruita, i més o menys amb els cereals. La pediatre em va dir de posar-los a la fruita per no treure'm llet. Li poso una o dues cullerades a la fruita i s'ho menja força bé.

Ara bé, també fins ara a la nit li donava un bibe amb la meva llet i una mica de cereals, un parell de cullerades o tres petites. El tema és que li costa pendre le bibe i més al vespré, plora i està morta de son i els últims dies he acabat o donant-li el pit o dormint directament. Total, només prenia uns 30ml (jo em treia uns 100).

Des de fa un parell de dies li dono al matí els cereals, però només em trec 50-60ml, i hi poso un parell de cullerades, més un parell a la fruita, pren 4 cullerades de cereals.

No sé si és suficient, i clar, tampoc pren tant de pit, la veritat que això dels cereals em té una mica feta un lio, i no sé si fer-li una papilla o què! Al final potser acabo amb llet de fòrmula i tampoc em ve de gust!

Com us ho feu les que doneu teta?
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

Re: Introducció fruites i cereals

EntradaAutor: magrana » dj. jul. 12, 2012 1:57 pm

Tacai, jo estic com tu. Avui hem començat amb els cereals. Amb biberó no els vol (ella pren pit) i he optat per descongelar llet meva i fer-li una mica de papilla poc espessa. Li ha agradat força. Li he fet ara al migdia per poder veure si se li posaven bé o no.
El pediatre no em va dir res de barrejar-li amb la fruita i de moment prefereixo que s'acostumi al gust de la fruita sola.

A veure què ens diuen les altres mares!
Imatge
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

EntradaAutor: catalanna » dj. jul. 12, 2012 1:59 pm

Ostres m'interessa el tema! A mi només m'han donat les opcions de treure'm llet o donar-li amb llet de pot! El que em preocupa és que llavors no li agradi la fruita sola... Algú pot explicar la seva experiència?
Gerginag
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dj. jul. 08, 2010 3:50 pm

EntradaAutor: Gerginag » dj. jul. 12, 2012 3:00 pm

Hola noies,
podeu donar els cereals amb la llet materna de la mateixa manera que es dóna amb la LA, és a dir podeu fer una papilla o bé donar-los amb el bibi. La fruita normalment els costa a la majoria de nens, no ser com us han dit de donar-la però a mi m'ha funcionat bé : pera+plàtan ben madurs, així queda més dolça. El suc de taronja el podeu donar a part, els primers dies rebaixar amb una mica d'aigua. també hi ha gent que al principi cou la fruita i en fa compota, jo ho vaig provar i no va funcionar, li agrada més natural. Penseu que s'ha d'anar mica en mica.
LLoguem casa de poble a Blanes i pis a LLança : viewtopic.php?f=61&t=30010
Leonera
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 62
Membre des de: dj. maig 26, 2011 4:45 pm

EntradaAutor: Leonera » dj. jul. 12, 2012 3:16 pm

hola!

nosaltres tb fem pit fins al 6mesos, pero al incorporar els cereals hem començat a fer pot. fa 2setmanes, vam començar amb els cereals i va força bé. li donem nomes a la nit, com ens va dir la pediatre. i vam fer i fem, la part en cullera i part en bibe. preparo tot el bibe de 210 o 240 amb llet de pot d'inici, en una varietat que hi ha pels que estan acostumats a la LM. la pediatre em va dir que tot i que tocaria la de continuacio que millor començar per llet d'inici i a l'acabar el pot passes a la de continuació. llavors el tinglado que monto per acustumar-la a la cullera: Fem 210 - 240 de llet, i hi posso 5 cullerades de cereals. despres ho tiro a un altre bibe de menys quantitat i la resta a un plat i hi tiru una cullerea mes per espessir-ho una miqueta mes i s'ho pugui menjar amb cullera mes enpapillat. fem Blevit.
Ara es menja bé tant el bibe com la cullera, pero el bibe ha de ser amb una tetina especial d'aquestes amb forma de mugró xafat(sabeu quin vull dir?), i amb la cullera pues li ha anat agafant el truquillo mica en mica.
I aquesta setmana ja hem incorporat la fruita a mitja tarda, un tros de poma no amarga-pera-platan-tronja dolceta, anem variant la fruita, crua i ben triturada. D'aixó se n'ocupa la sogra pq jo no hi puc ser-hi :_( I em diu que s'ho menja bé.. li posa la cullera i li cau la meitat, pero va fent!! I al cap de poc li completo jo amb mes pit..
La veritat que es un lio! i sempre hi ha el dubte de si ho estaré fent bé, o di l'estaré embutint ...en fi.. que ella estigui contenta m'ho agafo per bon senyal.. :oset:
quin rollu us he fotut!
Imatge
tacai

EntradaAutor: tacai » dj. jul. 12, 2012 3:23 pm

Ostres leonera!
La meva no es pren ni 50ml en bibe... 200 i pico ho trobo ja...buff, jo li acabo enxufant el pit.

La fruita li encanta, amb i sense cereals, avui he fet poma i taronja, i ahir potito de poma i platan, i tb. Cap problema.

El tema és què faig amb els cereals??? no li entaxonaré tots amb la fruita!

Tinc por que no prengui prou llet meva, i no agafi pes.

Quantes cullerades de cereals poseu al dia? 5-6 de cullera petita?
Esperançada
Entrades: 742
Membre des de: dl. nov. 22, 2010 4:58 pm

EntradaAutor: Esperançada » dj. jul. 12, 2012 4:18 pm

Tacai: A nosaltres el pediatra ens va dir que els cereals li havíem de donar al matí. Això va ser el mes passat però com està baixa de pes ja em va dir que li poses a cada toma de bibero ,cullerada de cereals. Jo només li poso una per que només pren 120 ml de llet i si li poso més li queda massa espesa i no la vol.
La fruita si que li donen amb cullera i sembla que anem millorant per que el mes passat no hi havia manera. S'ha de tenir paciencia.
Per cert li donen potitos de fruites????
Imatge
tacai

EntradaAutor: tacai » dj. jul. 12, 2012 9:15 pm

esperançada, jo li dono fruita fresca o faig compota, i li encanta de les dues maneres. Compota em dura dos dies. Li vaig donar potito per provar perquè en una stmana marxem de vacances i així ja sé que li va agradar!

tema fruita superat.
ara a la nit li he donat 30ml amb dos cullerades de cereals, res... lo que m'he tret en 5 min. i dp teta.
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

EntradaAutor: Menudeta » dj. jul. 12, 2012 9:47 pm

jo, menys en contades ocasions o (davant de la meva mare....) li donava els cereals amb llet (de fórmula). És a dir, com la nena mamava, li feia els cereals amb aigua o amb el caldo de les verdures. Treure'm la llet no em venia mai bé i com ella mamava no era necessari possar-li llet als cereals.

Si vols que mami compte amb la introducció massiva d'alimentació complementària ja que pot acabar amb la lactància i la llet fins l'any és molt important, i té mooltes calories. Jo sempre li he donat amb plat, i he calculat a ull i ha menjat el que ella ha volgut sempre.

pots fer-li arros bullit (triturat si vols), a la meva li va agradar molt!

Ara té 18 mesos, avui mateix, sempre ha menjat molt i bé, és primeta, menja sola i no fa "ascos" a res.

Jo al principi anava una mica perduda però al fer lactància materna estava tranquila i vam anar fent.
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dv. jul. 13, 2012 2:29 am

el meu consell es que no us obsessioneu amb l'alimentacio complementaria, perque com el nom diu, es complementaria :ok:

a la Julia no li van agradar mai els cereals d'arros, i per tant no en va menjar fins molt mes tard. Vam començr amb la fruita, i dp la verdura i la carn, i despres li vaig començar a fer sopetes amb semola, ordi, civada, etc al vespre, i aixo ja li va agradar!

Pero cereals amb llet, d'aquests comercials, nomes en va menjar durant 2 o 3 mesos, i passat l'any, que llavors d'un dia per l'altre va decidir que en volia menjar.

Pero el que us dic... que al mig any no es necessari que mengin de tot, ni molt menys :ok:
rye97
Entrades: 2
Membre des de: dt. jul. 19, 2011 4:09 pm

EntradaAutor: rye97 » dv. jul. 13, 2012 9:32 am

Hola a totes,

A la meva nena de 6 mesos actualment li donc 2 bibes al mati, la papilla de fruites per la tarda i la resta de tomes que ella vulgui li donc el pit.
Ara hem començat amb els cereals sense gluten i com per la nit dorm molt bé, la pediatra m'ha dit que els hi dongui pel mati. Començo amb unes cullerades en el bibe de llet de formula i li vaig espessant de mica en mica fins que s'ho pugui menjar amb cullera.

Així ho faig jo, pero per el que m'he adonat, cada pediatra te la seva forma de fer les coses i el realment hem de mirar les mares es que el nen menji be, sense embutir-los i que mengin de tot, perque cada nen és diferent.

Salutacions a totes

Rye97
Tutty29
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dt. jul. 17, 2012 10:21 am

lA semana vinent el meu petit farà 6 mesos i nomès pren LA, havia pensat donar-li per berenar un potito de fruita perque la proves, pero no se si esperar a la visita amb el pediatra, que farieu ?
Pekenyita
:: gosset
:: gosset
Entrades: 420
Membre des de: dg. set. 25, 2011 10:13 am

EntradaAutor: Pekenyita » dt. jul. 17, 2012 11:08 am

Tutty,
a banda de si li dónes ja la fruita o no (Nosaltres vem començar als 4 mesos) el que jo et recomanaria que en lloc de comprar potitos, ho facis tu a casa. És molt fàcil i crec que més sa. Jo tinc la babycook i poso mitja pera, mitja poma i mig plàtan al vapor, després ho trinxo i afegeixo suc de taronja. Així aguanta molt més que si només ho trinxo sense "coure".
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Tutty29

EntradaAutor: Tutty29 » dt. jul. 17, 2012 1:11 pm

Graciees. Jo tambe tinc la baby cook.
Si fad la fruita al vapor aguanta mes? I sii vull fet compota per exemple de poma, com es fa?
tacai

EntradaAutor: tacai » dt. jul. 17, 2012 8:03 pm

tuty, jo faig compota i l'aguanto dos dies, més no, tot i que no sé si aguantaria.

La compota es fa al número 2, és a dir, poses aigua nivell 2 i la poma tallada a la cistella. Un cop cuit ho tritures i llestos. I a l'hora de donar-li afegeixies el suc de taronja, això si ... al moment.
annaiesteve
:: rateta
:: rateta
Entrades: 196
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 11:57 am
Ubicació: Sant Quirze del Valles

EntradaAutor: annaiesteve » dc. ago. 08, 2012 7:25 pm

Hola mamis doncs la meva nena ara te 4 mesos i ja hem començat amb la fruita i els cereals, el pediatra hem va dir q tot amb cullera, clar la fruita va estupendu pq li agrada , i va xupant la cullera , els cereals li costen mes, tot i q amb bibi ho pren de meravella !!! xupa la tetina, i cuan s'acaba rundina ...pobrissona comença a fer puxeritos !!!!! es q me la menjo !!!!!! <:-< <:-< <:-< <:-< <:-< <:-< <:-<
http://lbyf.lilypie.com/eMPMp1.png

26/6/10: El nostre casament .
28/3/12: El día mes important de la nostra vida .
Tutty29

EntradaAutor: Tutty29 » dj. ago. 09, 2012 10:19 am

Fa una setmana que hem començat amb la fruita, li costa una mica pero se la va menjant, ahir l'hi vaig donar una tarrina NATURNES de compota de pera perque vam anar a casa els avis i clar per no pendre els trastos i se la va mnjar força be.
Avui em començat per esmorazar amb la papilla de cereals, el paper que em va donar el pediatre diu que els dos o tres primers dies posar-li dues cullerades i donar-li amb cullera, pero ostres amb lo liquid que queda i a sobre amb cullera, uff!!Al final he posat una mica mes de cereals fins que s'ha espessit una micona, no s'ho ha acabat tot. Com van anar els principis dels vostres pekes amb la papilla ?
Hadda
:: granota
:: granota
Entrades: 207
Membre des de: dc. maig 30, 2012 10:23 am

EntradaAutor: Hadda » dt. ago. 21, 2012 9:16 am

Nosaltres ara hem començat amb les papilles.... primer vam fer la de cereals i sembla que no li fà gaire gracia... el primer día van anar mes a fora que a dins :-D !! i aixó que amb el biberó ja portava un mes menjant cereals i li encanten!!!! desprès vam afegir a mitja tarda el suc de taronja i la meva sorpresa es que ni una sola ganyota, li va encantar, i ahir vam començar amb la papilla de suc de taronja i poma i sembla que li va agradar força!!!
Problema, li dona per fer "pedorretas", clar el principi fà gracia... pero hi ha un moment que... AAAAAHHHHHH, PROU!!!!!!!!
Avui seguirem amb la poma, demà afegirem la pera i dintre d'uns dies el plàtan. El pediatra tambè ens va dir que si compravem un melò i ens sortia força dolç que tambè li podriem donar.
A veure que tal va... jo de moment una mica perduda amb les mides del menjar, sembla que mengi menys, però casualment porta dos nits dormint sense despertar-se, sols pel xumet, de 20:30 a 8 del mati zz:-).
I ella pobreta, crec que no enten rès del tema cullera i per molt que jo li vagi explicant,... ?-) !!!!!!
Tutty29

EntradaAutor: Tutty29 » dt. ago. 21, 2012 5:58 pm

el meu nen no pot veure la fruita, la primera cullerada plora i ho treu, avui al final l'hi he donat un bibi de llet
mdemare
:: conillet
:: conillet
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » dg. set. 02, 2012 3:17 pm

Jo encara estic donant pit i d'aquí quinze dies, quan el nen tingui 5 mesos i mig, incorporaré sucs de fruita natural: taronja i poma.

Quan tingui 6 mesos ja li introduiré els cereals però tinc dubtes amb ells. Jo vull donar-los amb llet materna però a vegades no puc treure'm més de 50-60 ml. Darrera dels paquets de cereals possa que s'ha de odnar amb 150 ml de llet a partir dels 6 mesos. Algú ho ha fet amb 50-60 ml de llet? Es posa una mica menys de cerals i llestos, no?

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::