Cessàrea

Experiències i pors del moment més desitjat.

Sibil·la
:: dofí
Entrades: 3876
Membre des de: dj. set. 29, 2005 11:06 am

Cessàrea

EntradaAutor: Sibil·la » dt. nov. 08, 2005 5:44 pm

Hola noies!
Escric perquè demà naixerà la filla d'uns amics, la Blanca.
"Malauradament" el part serà per cessàrea. Dic malauradament perquè, tot i que sé de noies que firmarien per tenir un part així, la mare (com en la meva opinió) està molt trista perquè no podrà ser un part “natural”. I és que es veu que perd plaquetes i clar, no coagularia la sang! Sí, quelcom molt estrany. Si li han dit que aquest és un problema típic de “pastilleros”. Ella que és tant sana…
Doncs res, per seguretat seva i de la nena, demà dematí l’adormiran, i quan es desperti serà mare. Evidentment, la salut és el primer, però no treu que faci una certa tristor no estar desperta quan neixi la nena, no?
En fi, us volia comentar aquesta experiència. :*:-)
xiara
:: girafa
Entrades: 2625
Membre des de: dc. set. 14, 2005 8:42 pm

EntradaAutor: xiara » dj. nov. 10, 2005 9:47 pm

Hola Sibil.la !!!
He sentit recentment, que les mares que tenen els nens per cesàrea, ja no les adormen completament, sinó nomès els hi posen anestèsia local.
Així és, si és cert en aquest cas, que no sentirà mal, ni l'emoció del moment de l'apretada final, però podrà sentir els primers plors de la seva filleta.... !!!!
Enhorabona als amics... i per la part que et toca !!!!
Sibil·la

EntradaAutor: Sibil·la » dv. nov. 11, 2005 11:08 am

Bé, doncs la vam adormir totalment, crec que pel problema aquest de les plaquetes i tal.
Dona, jo penso que tant de bo no em passi a mi perquè va ser la última en veure la seva nena. NOmés dir-te que la vam veure nosaltres per una foto al mòbil que ens va enviar al pare, que ella!
La van operar al Trueta. Us envio una foto de la nena, és que per ser recén nascuda la trobo preciosa!

Ah! I una companya de feina que va tenir els dos per cessàrea però que només li van posar l'epidural (que és lo normal), diu que a l'Hospital de Figueres (suposo que als altres igual), li van ensenyar els nens, i llavors se'ls van endur a netejar i a l'habitació.
Mentres, ella s'havia de recuperar (fins que no es desperten les cames) i fins llavors, clar, no la pujaven.
Però diu ella que es va sentir fatal, estan ella super conscient i bé de la part de dalt, que no li donguéssin el fill en braços, i sabent que estava a dalt amb els avis i el pare. Diu que només feia que plorar.
Home, jo crec que ja que portem la criatura 9 mesos a la panxa, què més que ens la posin als braços, no? És el moment que més esperes, no?!!
xiara

EntradaAutor: xiara » dv. nov. 11, 2005 7:46 pm

Doncs la veritat és que ho trobo molt de mal gust, no?
Jo potser he vist moltes pel.lícules, però sempre he vist que al nèixer, et posen al bb als braçaos. És el que dius tu, què menys desprès d'aguantar tot el calvari !!!!!
Jo, si els haig de parir amb cessàrea (que no sé ni com s'excriu !!!) li deixarè dit al pare, que vull abraçar i veure els meus nens, SENS FALTA !!!!
Va bé saber les experiències de la gent, no trobeu???

Ah! Tens raó, la nena és una monada !!! Està dins la incuvadora?
Laia
Entrades: 3086
Membre des de: dj. jul. 21, 2005 10:59 pm

EntradaAutor: Laia » dv. nov. 11, 2005 11:01 pm

Ai quina coseta,no?és monissima, i rosseta,no?

pobra la teva companya de treball, l'entenc, deu ser molt dur que no te'l deixin agafar ni veure, just ahir jo pensava en això pk li vaig preguntar a la meva mare com va anar el meu part (em vaig mentalitzant), doncs us explico:
ja fa 27 anys i va ser a Bcn, que tampoc vaig neixer al poble!!!doncs ella 18 anyets i va estar 23hr dilatant, quan per fi ja tenia el capet quasi fora li van posar el pentotal i lav adormir sencera i a mi em van treure en forceps!!!quan ella es va despertar no li van ensenyar el bebe i a mon pare només a través dels vidres, per tant no els vaig veure fins el dia següent que em van poder agafar!!!coses d'abans!!!

res, això pels nens és molt dur, els queda un peit trauma pk durant 9mesos la seva vvida gira dins l'uter i quan surten tot és enorme i fred i necessiten l'unica cosa que coneixen que és LA MARE, la seva veu, el seu batec del cor, la seva olor....
diu ma amre que durant 1any estav sempre enganxada a ella i plorava cada cop que em deixava sola!!!

us aconsello a les futures mamis que us compreu un llibre que es titula "9meses en el paraiso", ja us diré l'autor, pk és increïble tot el que s'apren i es descobreix d'aquest mon que vivim dins l'uter, és una passada!!!
Laia

EntradaAutor: Laia » dg. nov. 13, 2005 9:03 pm

futures mamis!!!
sobre el llibre que us deia l'altre dia, el de 9 meses està molt bé però n'hi ha un altre que és més impactant i impressionant per lo que t'explica i s'aprèn, us l'aconsello!!
es "La vida secreta del niño antes de nacer" de Dr. Thomas Verny y John Kelly.
Espero que gaudiu amb la seva lectura pk a part de lo que s'aprèn del nene, el que sent, el que percep, com van passant els mesos i va aprenent, el moment del part,...tot, de veritat que és molt maco i jo n'estic gaudint de cada pàgina!!
petons
ImatgeImatgeImatge

TE+ Nadal'13 Quedat aquest cop! http://www.fertilityfriend.com/home/Laia
15/04/14 Ets una :cnena:
Panxupacte twins d.abril'13: Araneta :-()) i Laia :-())
sariketas
:: granota
Entrades: 231
Membre des de: dl. oct. 03, 2005 9:23 am
Ubicació: El Maresme

cessàrea

EntradaAutor: sariketas » dt. nov. 15, 2005 9:54 am

Jo no he tingut cap cessàrea però quan va nèixer la meva filla, li van donar al Jordi i ell inmediatament me la va posar sobre el pit (sempre li agraïré la rapidesa en que me la va donar!) però després vàrem tardar tres dies en poder-la abraçar ja que va necessitar oxígen i recordo aquells horrorosos tres dies, aquella sensació de buidor fins que no vem poder abraçar-la i dir-li com l'estimàvem, dir-li que ja estàvem amb ella per cuidar-la i que no es preocupés per res. Recordo els viatges a les tres i quatre de la matinada demanant a les infermeres que ens deixéssin acostar a la incubadora i poder-la veure. Però des prés quan la vem abraçar se'ns va passar tot aquell malestar de cop.
Sibil·la

EntradaAutor: Sibil·la » dt. nov. 15, 2005 10:08 am

Ostres sariketas, que dur no? buf!

:-/
Noies, diumenge vam anar a veure la nena i està molt bé. És hiper rossa, molt i molt rossa!
La mare tbe està bé. Ens va ensenyar el tall de la cessàrea amb grapes. Aish quina angúnia.
Ella també va dir que no va patir pel part, però que tot darrera veu les estrelles, pq clar, és com una apendicitis multiplicada per 100. El tall fa molt de mal.

Al final poca la van pas adormir tota com li havien dit. Li van posar l'epidural. O sigui que li van ensenyar la nena (el primer que va dir va ser "Bruixa!" i després, "és meva?" per lo rossa que és) :-)
Llavors, per netejar-la i cosir-la sí que la van adormir tota. Diu que va estar 5 hores a reanimació i que feia els impossibles per moure una mica el peu i la deixessin pujar a l'habitació. I anar-li fent proves i tal, fins que es va posar a plorar i va demanar que li deixessin veure la nena ja! jiji, es va desesperar un xic.
Mentrestant el pare i la família tampoc estaven amb la nena. O sigui que els la van dur quan pare i mare van estar junts. :-)ok:

Diuen que estan contentíssims del Trueta, del tracte i la professionalitat (ella va tenir 20 metges a l'operació!) I que les (+:-) molt bé.
Avui ja són a casa.
xiara

EntradaAutor: xiara » dc. nov. 16, 2005 8:28 am

Aisshhh... quines coses !!!!

:-/

:o-o:
Esther
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. des. 28, 2005 6:34 pm
Contacta:

EntradaAutor: Esther » dt. gen. 03, 2006 8:45 pm

Bueno chicas.

Yo soy enfermera (+:-) y trabajo en la Teknon en maternidad desde hace muchos años.

Soy la enfermera que atiende a las mamis cuando suben de sala de partos, osea que espero resolveros muchas preguntas....aunque tenga mucha teoria, ahora estoy de tres meses ( me casé en calella de palafrugell el 21 de Julio, estaba en guianupcial)...pues creo que cuando me toque a mi se me olvida´rá todo...y tengo pánico!!!jajajaja En casa de herrero....

Bueno a ver la Cesarea, se hace con anestesia epidural, la madre está consciente todo el rato, pero tiene una pantalla de tela, que la impide ver la operación.

El apdre obviamente no puede entrar, eso es muy duro, pero se trata de una operación, y el padre si viera eso le da un yuyu fijo!

Cuando sacan al bebé ( yo estuve en una cesarea en directo y fue precioso también, porque el bebé, al no pasar por los huesos dela pelvis, no sufre nada de nada, sale redondito, la cabeza perfecta y sin sufrir) tal vez sea una de las vebtajas, no?

Bueno pues luego se lo acercan inmediatamente a la madre ( una vez le han aspirado los moquitos y el liquido amniotico y se aseguran de que respora bien, claro!)

Puede que ese momento sea muy corto porque el bebé requiera de ingreso inmediato en la incubadora y ir a la UCI prenatal, pero al menos puede estar con la madre unos minutos; si no corre riesgo.

Para la madre, será un ingreso de aproximadamente 5 dias, porque se trata de una operación de abdomen importante, y las primeras 24 horas estará en cama.

Otra ventaja: Que nestros labios mayores y menores, quedan intactos, que no se tendrán problemas de hemorroides , ni cortes ( la episiotomia)..ni miedo a ir al wc...osea que si una cesarea no se complica y cicatriza bien, tampoco es lo peor del mundo.

Lo digo porque si es el caso, hay que buscarle la parte positiva como sea!!!!! >.-<:

Bueno, todas esperamos un parto via vaginal, pero si es ceasrea, pues nada hay que enfrentarse sin miedo y nos adaptaremos a la situación seguro chicas!! :-)ok:
Imatge
xiara

EntradaAutor: xiara » dt. gen. 03, 2006 9:34 pm

Muy bien Esther !!!
Ya pensaba yo que la cesarea no tenía que ser tan mala !!!
:-)ok:
Stella
Entrades: 144
Membre des de: dj. des. 29, 2005 8:25 pm

EntradaAutor: Stella » dt. gen. 03, 2006 10:38 pm

gracias Esther por la información!!!! se agradece contar con la opinion de alguien experto como tu y como mariapilar!
:-()-)
Laia

EntradaAutor: Laia » dc. gen. 04, 2006 4:09 pm

Hola noies!!!
gràcies Esther per la teva informació, segur que ens traurà més de dubtes al viure-ho tan d'aprop.
D'acord, la mare a part d'un tall quasi tot són beneficis com dius,no?els llavis intactes, la pelvis no s'ha obert, no hi ha por d'anar al bany per la episiotomía,....tot mol bé a aprt que en 2anys no se t'aconsella un altre embaràs.
però i el bebé?aqui el més important és ell!!!hi ha molts llibres sobre aix+o i ells tenen un trauma, que s'oblida, claro, però no és el mateix que néixer pel canal del part.penseu que ells no han de fer força, no s'han d'esforçar en donar el tomb i preparar-se (com el meu que el tinc de cul!), no pateixen gens,...la vida és molt més fàcil pk el treuen i punt, però aix+o després es tradueix en la seva pròpia vida i aquests nenes seran persones (diuen els estudis,eh?) que no s'esforcen massa en els obstacles de la vida pk creuen que tot se'ls hi donarà fet!!!
bueno, aqui queda el que jo he llegit, pot ser o no, però algo hi huarà de raó,no?
ImatgeImatgeImatge

Sibil·la

EntradaAutor: Sibil·la » dj. gen. 05, 2006 10:04 am

Laia, això és el que anava a dir jo.

Si no hi ha més remei, evidentment que cessàrea i avall. I que evidentment, com que quasi totes somniem amb un part natural i que tot vagi bé, si al final ens han de fer cessàrea, li hem de veure el costat positiu.

Però pel nen no és bo. No és natural. No passa pel procés gradual d'expulsió. Tot de cop, d'estar calent i protegit i fosc, surt a la fredor, lluminària i intempèrie de la sala d'operacions. És un xoc vulguis o no.

És el que jo sabia. :o-o:
Laia

EntradaAutor: Laia » dv. gen. 06, 2006 7:10 pm

Doncs si, jo tb tinc entès el mateix :o-o: , sobretot el nen pateix un cani molt brusc i tb per l'esforç que no ha de fer per néixer...tot el que sigui en contra de la naturalesa algo té.

però bueno, si s'ha de fer pk el nen està en perill, la mare no dilata, no té contraccions per posar-se de part, venen dos, té el cordó malament....doncs es fa per salvar-li la vida,no? :-)ok:
ImatgeImatgeImatge

Esther
Entrades: 128
Membre des de: dc. des. 28, 2005 6:34 pm
Contacta:

EntradaAutor: Esther » dv. gen. 13, 2006 10:28 pm

Bueno y hay muchas madres que deciden ellas que quieren una cesarea, aunque parezca mentira, prefieren no tener dolor "ahí"...y hay muchas cesareas programadas actualmente.

Cuando el bebé sale por el canal de parto, se "chafa" cotra los huesos de la pelvis precisamente para que el liquido que está en sus pulmones salga, y entonces al salir el cuerpo de la madre se prepara para que el "mecanismo" de la subida de leche se produzca...

En la cesarea como es un método artificial, el cuerpo de la madre tardará a veces hasta 5 dias en tener la subida de leche, entonces si el bebé en estos dias toma biberon de forma supletoria...como sacar la leche del biberón, para el bebé es tan fácil, después puede pasar que al ponerle la teta, en la que tiene que hacer una succión muy fuerte, el bebé piense " tonto no soy" y entonces solo quiera la facilidad del biberon....

Pero bueno, hay mil causas por las que un ginecologo opte por realizar una cesarea....osea que tenemos que confiar plenamente en que todo se hará por nuestro bien y por el del bebé!

Y entonces no tener un trauma si es ceasrea, porque como dije anteriormente también tiene sus ventajas. :-)ok:
Imatge
Sibil·la

EntradaAutor: Sibil·la » dl. gen. 16, 2006 6:45 pm

Home, clar, si te l'han de fer endavant! Però volguer-la perquè sí, això no ho entendré mai! Es volen estalviar el dolor de parir però i el de la recuperació?
aish,
marchita
Entrades: 2850
Membre des de: ds. set. 03, 2005 3:07 pm

EntradaAutor: marchita » dc. gen. 25, 2006 10:41 pm

Hola soy Ines...Mi parto fue cesarea programada...el dia 14 de octubre fui al gine y me dijo q tenia ya demasiadas contracciones y el niño estaba muy arriba asi q me lo provocarian al dia siguiente...Vaya nochecita pase...llena de nervios el dia 15-10-04 fui al hospital entre a las 8 de la mañana y me tuvieron intentando hacerme bajar el niño hasta las 14h pero no hubo forma, la verdad es qu tuve unas contracciones bestiales pero yo ni me entere (no me dolian y sin epidural eh) al final a las 14h decidieron ir a por la cesarea y ALUCINANTE.....en mi cesarea entraron el padre del niño (lluis) y como no SOL mi hermana...si a falta de uno los dos, yo pedi q entrara mi hermana ya q yo sin ella me moria...no podia parir sin ella y es que yo no he hecho nada en esta vida sin ella (bueno solo a Alex) asi q en algunas cesareas hay excepciones...No me dolio nada, fue muy rapido y no sufrimos nada ni Alex ni yo cosa q me gusto por eso el proximo q llegue bien me da igual la forma....solo q llegue bien
sariketas
Entrades: 231
Membre des de: dl. oct. 03, 2005 9:23 am
Ubicació: El Maresme

El part

EntradaAutor: sariketas » dj. gen. 26, 2006 7:56 am

Ines,
Mi hija Clàudia también nació el 15-10-04, a las 18h y 15 min.
Que gracioso!
marchita
Entrades: 2850
Membre des de: ds. set. 03, 2005 3:07 pm

EntradaAutor: marchita » dj. gen. 26, 2006 10:32 am

Q GRACIA EL MISMO DIA ESTABAMOS LAS DOS DE PARTO...JE,JE YO A LAS 14:09...Y COMO FUE? YO QUERIA Q ALEX FUERA NIÑA PERO ESO NO SE ESCOJE ASI Q AQUI ESTA UN NIÑO Y BIEN NIÑO PERO ESPERO TENER SUERTE LA PROXIMA....

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::