Demà li traurem el bolquer!
Demà li traurem el bolquer!
Hola noies!
Doncs que demà ens hem proposat de treure el bolquer de dia!
La Neus té 22 mesos i ja em diu pipi tot senyalant el wc. A la llar, els seus millor amiguets ja els hi han tret i les educadores m'aconsellen que ho fem. Avui anirem a comprar un orinal amb ella perquè el trii i a veure què passa. També ja tinc un munt de calcetes i empapadors (pel cotxet i la cadireta del cotxe).
La veritat és que estic una mica acollonida però amb moltíssima il·lusió! Espero que no li costi gaire!
Algun consell d'última hora?
Gràcies!!
Doncs que demà ens hem proposat de treure el bolquer de dia!
La Neus té 22 mesos i ja em diu pipi tot senyalant el wc. A la llar, els seus millor amiguets ja els hi han tret i les educadores m'aconsellen que ho fem. Avui anirem a comprar un orinal amb ella perquè el trii i a veure què passa. També ja tinc un munt de calcetes i empapadors (pel cotxet i la cadireta del cotxe).La veritat és que estic una mica acollonida però amb moltíssima il·lusió! Espero que no li costi gaire!
Algun consell d'última hora?
Gràcies!!
Re: Demà li traurem el bolquer!
Benvinguda al club!!
Jo vaig començar dimecres, avui es el tercer dia, i buenu o portem com podem!!
el primer dia es va fer 2 pipis i una caca al cim. Ahir una caca i tres pipis, i avui ja veurem... El problema que tenim es que esta acostumat a fer pipis molt sovint i petits. La veritat es que fa molta mandra, pero buenu, amb una bona dosis de paciencia, 50 mudes al cim, i anar insistin, ens en sortirem! potser tardarem mes, pero un cop i estas posat no val toranr enrera.
Anims!!
Jo vaig començar dimecres, avui es el tercer dia, i buenu o portem com podem!!
el primer dia es va fer 2 pipis i una caca al cim. Ahir una caca i tres pipis, i avui ja veurem... El problema que tenim es que esta acostumat a fer pipis molt sovint i petits. La veritat es que fa molta mandra, pero buenu, amb una bona dosis de paciencia, 50 mudes al cim, i anar insistin, ens en sortirem! potser tardarem mes, pero un cop i estas posat no val toranr enrera.
Anims!!
Doncs que molts anims! Que no desesperis la primera setmana es molt dura pero no defalleixis mica en mica anira a millor i ja veuras que en dos setmanes esta fet!
Plantejat de quedarte en llocs familiars aquests dies, anar de compres o a un dinar familiar potser es una mica agobiant si has d'estar pendent.
Aixo que molts anims!
Plantejat de quedarte en llocs familiars aquests dies, anar de compres o a un dinar familiar potser es una mica agobiant si has d'estar pendent.
Aixo que molts anims!
La recomanació que ens van fer a l'escola bressol va ser que el poséssim a l'orinal cada mitja hora / una hora, tant si ho demanava com si no. Això durant dos dies, i després anar-li-ho preguntant. I això sí, tal com diu la roser a., també ens van recomanar que els llocs on estigués el nen fossin els habituals.
Aquestes indicacions ens van anar de conya amb els dos nens, que en un dels casos va ser un pipí fora, i en l'altre dos (pecata minuta!). El tema del bolquer de nit ja és tota una altra història, i tenen 5 i 3 anys!
Bona sort!
Aquestes indicacions ens van anar de conya amb els dos nens, que en un dels casos va ser un pipí fora, i en l'altre dos (pecata minuta!). El tema del bolquer de nit ja és tota una altra història, i tenen 5 i 3 anys!
Bona sort!
I no la renyis si es fa pipí a sobre, la canvies de roba sense donar-li gaire importància. De vegades ho caçen a la primera i de vegades necessiten més temps del que esperem (o del que ens han dit)... molta paciència.
Gibrelleta a sobre tooooot el dia i anar muntant la paradeta allà on sigui cada poca estona : pipi al mig del carrar, pipi en una botiga, pipi al zoo mirant els hipopòtams... a tot arreu treiem la gibrella i feiem pipis 

Paciència, molta paciència!!!
Ara si ja et diu pipi segurament no serà tan complicat, ànims.
Nosaltres portem 3 setmanes. Però haig de confessar que això de ser nen i poder regar un arbre és fantàstic. Amb la Rita tb anàbem tot el dia amb l'orinal
Ara si ja et diu pipi segurament no serà tan complicat, ànims.
Nosaltres portem 3 setmanes. Però haig de confessar que això de ser nen i poder regar un arbre és fantàstic. Amb la Rita tb anàbem tot el dia amb l'orinal
I sobretot, si a l'hora de la veritat us adoneu que no està a punt, torneu-li a posar el bolquer. Sí que val, tornar-li a posar. La criatura ha d'estar a punt, no l'hem de fer posar a punt nosaltres. Parlo amb coneixement de causa.
Ah i si va descalca per casa compte amb el tipus de terra que si se li escapa un pipi rellisca, el Quim es va fotre una costeralada que el pobre encara esta traumatitzat i quan veu un toll d'aigua diu "rellisca, rellisca!"
Millor porteu xancles de plastic per estar per casa, a la guarde ho van fer aixi tambe.
Lo de no tornar enrere, hi haura excepcions pero entenc que ho diguin perque a vegades els pares ens acollonim i no es que el nen no estigui preparat es que no tenim prou paciencia d'aguantar dos setmanes.
I si que es un goig treure la tita i au en qualsevol arbre jaaajaj
Millor porteu xancles de plastic per estar per casa, a la guarde ho van fer aixi tambe.
Lo de no tornar enrere, hi haura excepcions pero entenc que ho diguin perque a vegades els pares ens acollonim i no es que el nen no estigui preparat es que no tenim prou paciencia d'aguantar dos setmanes.
I si que es un goig treure la tita i au en qualsevol arbre jaaajaj
jllt ha escrit:I sobretot, si a l'hora de la veritat us adoneu que no està a punt, torneu-li a posar el bolquer. Sí que val, tornar-li a posar. La criatura ha d'estar a punt, no l'hem de fer posar a punt nosaltres. Parlo amb coneixement de causa.
Completament d'acord. I jo també parlo amb coneixement de causa.
Doncs veies que anaven passant dies, setmanes i mesos... i la cosa anava igual, no hi havia un control d'esfínters real, no hi havia evolució. Es continuava pixant a sobre, com si portés bolquer per molt que li diguéssim, li ensenyéssim l'orinal,... per molt que insistissim... aleshores veus que t'has equivocat i no hauries d'haver-ho fet tant d'hora (els pares de vegades fem coses pressionats per la gent i els costums establerts i no fem cas a les necessitats dels nostres fills). I hem parlat amb pediatres i psicòlegs infantils i tots ens han dit el mateix: si haguéssim esperat uns mesos mes a treure-li ens haguessim estalviat molts disgustos. Us diré una cosa: nosaltres fins als 3 anys no hem aconseguit un control real d'esfinters diürns. Per tant, si veieu que la cosa funciona, endavant. Sino, els torneu a possar i ho tornarem a provar d'aquí a un temps.
Totalment d'acord amb la Neuetes: al nostre nen no li vam treure els bolquers de dia fins als tres anys fets. Ho havíem provat l'estiu passat perquè tenia dos anys i mig i tothom et deia que ho havies de fer, però ell no volia saber res de l'orinal, es feia pipí a sobre amb total normalitat, i anaven passant els dies i ja no és qüestió de tindre més o menys paciència, sinó que veus realment que la criatura no està a punt perquè no li feia cap molèstia anar mullat o amb la caca a sobre, i no ens enganyem, quan passen tants dies i veus que no hi ha cap evolució i que el moment d'anar a l'orinal és un trauma per a ell i per a mi, doncs és que no és l'hora. Conclusió: ell no estava a punt. En canvi aquest hivern, quan més gel feia (i nosaltres som del Pirineu), va demanar treure's els bolquers i fer el pipí a l'orinal. I sí senyor, va funcionar a la primera. I els bolquers de nit tampoc els porta, va controlar molt abans el pipí de nit que no pas de dia. La nena ara ens ha fet dos anys i veig que de tant en tant et demana seure a l'orinal "per fer pipí", però farem el mateix que amb el nen, sense presses, i si quan li traiem hem de tornar a posar-li al cap d'uns dies, ho farem sense cap problema. També he de dir que no hem tingut la pressió ni les indicacions de cap llar d'infants perquè no hi han anat.
Noies, entenc que hi haura casos de tot pero potser podem pensar en positiu i que anira be, no? Vinga molt anims!
El Quim li vam treure fa un mes, i de fabula, com a molt se li escapa un pipi a la setmana si esta molt excitat o distret i cap caca. Al mati gairebe cada dia es desperta amb el bolquer sec i fa un pipi molt llarg molt llarg, com diu ell.

El Quim li vam treure fa un mes, i de fabula, com a molt se li escapa un pipi a la setmana si esta molt excitat o distret i cap caca. Al mati gairebe cada dia es desperta amb el bolquer sec i fa un pipi molt llarg molt llarg, com diu ell.
Bon dia noies!
Ja em començat i de moment no em puc queixar: després de fer el bibi de llet amb cereals, li hem explicat que ara treiem el bolquer i que anàvem a l'orinal a fer pipi. Al cap d'uns 10 minuts l'ha fet!!! li hem eixugat el culet i després em diu: mama pipi! l'hem tornat a posar i l'ha sorpresa ha sigut que ha fet caca! Buf! no m'ho puc creure! Lògicament, quan ha fet pipi i després caca ha sigut una festa! Després, ha jugat una estoneta i se la fet a sobre però m'ha dit "mama pipi", l'he posat a l'orinal i n'ha fet més.
Moltes gràcies pels consells!
Ja em començat i de moment no em puc queixar: després de fer el bibi de llet amb cereals, li hem explicat que ara treiem el bolquer i que anàvem a l'orinal a fer pipi. Al cap d'uns 10 minuts l'ha fet!!! li hem eixugat el culet i després em diu: mama pipi! l'hem tornat a posar i l'ha sorpresa ha sigut que ha fet caca! Buf! no m'ho puc creure! Lògicament, quan ha fet pipi i després caca ha sigut una festa! Després, ha jugat una estoneta i se la fet a sobre però m'ha dit "mama pipi", l'he posat a l'orinal i n'ha fet més.
Moltes gràcies pels consells!

Nena quin goig!!!! Quin bon comencament!!! 

Noies quans dies vau esperar per saber q LA cosa no anava be I vau tornar a posar bolquer?
Hola a tots!!!! sòc de Lleida!!! a quina edat l´hi treieu el bolquer??? disculpeu el meu català pq no tinc molta pràctica q visc a barbastro i nomes parlo català a lleida!!!jejejeje ho intento eeehhh
Yoli82, si regires una mica pel Soc Petit trobaràs molts temes que parlen d'aquest debat. Jo només et puc dir que no hi ha una edat concreta per treure el bolquer. Has de veure si la teva criatura està a punt o no. Pots provar de treure-li el bolquer i que de seguida n'aprengui, o haver-li de tornar a posar al cap d'unes setmanes perquè no està prou madura per encarar el canvi. Hi ha criatures que als dos anys justos se'l treuen i ho fan bé a la primera, i n'hi ha que tenen tres anys llargs quan demanen fer el pipi al vàter o a l'orinal. Depèn de cada criatura, totes tenen ritmes diferents.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |