HIPOTIROIDISME i SOP abans i durant l'embaraç.
HIPOTIROIDISME i SOP abans i durant l'embaraç.
Hola noies!
He pensat en obrir un post per parlar sobre l'hipotiroidisme i sobre el SOP, per saber com afecta abans i durant l'embaraç.
Podriem compartir les conseqüències que atribuim aquestes malalties i com els afrontem cada una de nosaltres, per exemple en el meu cas:
Atribuibles al SOP:
- Agné i pell molt greixosa
- Forta caiguda del cabell
- Cicles irregulars
- Creixement del vello en alguns llocs on abans no en tenia
Atribuibles al Hipo:
- baixa estatura
- acantosis ( enduriment de la pell en algunes zones)
- sobrepes
- dificultat per baixar de pes
- cansansi generalitzat x la nit. Necessito dormir molt
- manca de concentració.
Algunes Solucions q han funcionat:
- oli d'onagra per escurçar la durada dels cicles
- les anticonceptives van ser de gran ajuda abans de voler quedar-me embaraçada no tenia agne i el cabell no em queia tant pero em provocaven migranyes.
A veure que podeu aportar vosaltres! I les q ja heu conseguit el vostre cigronet com heu portat l'embaraç????
He pensat en obrir un post per parlar sobre l'hipotiroidisme i sobre el SOP, per saber com afecta abans i durant l'embaraç.
Podriem compartir les conseqüències que atribuim aquestes malalties i com els afrontem cada una de nosaltres, per exemple en el meu cas:
Atribuibles al SOP:
- Agné i pell molt greixosa
- Forta caiguda del cabell
- Cicles irregulars
- Creixement del vello en alguns llocs on abans no en tenia
Atribuibles al Hipo:
- baixa estatura
- acantosis ( enduriment de la pell en algunes zones)
- sobrepes
- dificultat per baixar de pes
- cansansi generalitzat x la nit. Necessito dormir molt
- manca de concentració.
Algunes Solucions q han funcionat:
- oli d'onagra per escurçar la durada dels cicles
- les anticonceptives van ser de gran ajuda abans de voler quedar-me embaraçada no tenia agne i el cabell no em queia tant pero em provocaven migranyes.
A veure que podeu aportar vosaltres! I les q ja heu conseguit el vostre cigronet com heu portat l'embaraç????
09/12/2013 Benvinguda Jana!!! 3280kg
03/08/2018 TE +

31/10/2018 Ets una
ARLET!
19/11/2018 Sorpresa! Al final ets un POL!
03/08/2018 TE +

31/10/2018 Ets una
ARLET!19/11/2018 Sorpresa! Al final ets un POL!

Re: HIPOTIROIDISME i SOP abans i durant l'embaraç.
Pel que fa als simptomes de l'hipotiroidisme dir-te que si mantens un bon control de la TSH es controlen els símptomes (cançament, dificultat per baixar de pes, manca de concentració, sobrepes...). Immagino que si vols quedar-te embarasada ja t'haurà dit el teu metge de capçalera o l'endocrí (no se quin dels dos t'ho controla), que la TSH ha de baixar per sota de 2,5 i has de fer suplements de iode (com totes les embarasades). D'altre banda, la baixa estatura, no hi podràs fer res (però si l'hipotiroidisme es va detectar durant la infància i s'ha anat tractant amb bons controls, tampoc ha influenciat en l'estatura que tens. I pel que fa l'acantosis, hi ha moltes altres causes que la poden provocar i l'hipotiroidisme no és pas la més freqüent, d'altre banda els desajustos hormonals del SOP et poden donar tant el sobrepès, la dificultat per baixar-lo i l'acantosis.
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
Gracies eternitat!
Jo prenc levothroid 100 desde els 14 en tinc 27.
En teoria estic ben compensada em fan analisis cada mig any.
Estic prenent iodocefol suposo q es el correcte i em sembla q tinc la tsh x sota de 2,5 sino recordo malamnet 1,algo.
A veure si hi ha sort!!! A tu quan te la van detectar???
Jo prenc levothroid 100 desde els 14 en tinc 27.
En teoria estic ben compensada em fan analisis cada mig any.
Estic prenent iodocefol suposo q es el correcte i em sembla q tinc la tsh x sota de 2,5 sino recordo malamnet 1,algo.
A veure si hi ha sort!!! A tu quan te la van detectar???
09/12/2013 Benvinguda Jana!!! 3280kg
03/08/2018 TE +

31/10/2018 Ets una
ARLET!
19/11/2018 Sorpresa! Al final ets un POL!
03/08/2018 TE +

31/10/2018 Ets una
ARLET!19/11/2018 Sorpresa! Al final ets un POL!

Hola,
Al veure el post he pensat amb una entrada del bloc de l'Alba Padró sobre el SOP i la lactància...
http://criatures.ara.cat/somlallet/2012 ... egades-ii/
Al veure el post he pensat amb una entrada del bloc de l'Alba Padró sobre el SOP i la lactància...
http://criatures.ara.cat/somlallet/2012 ... egades-ii/
- calidoscopi
- :: granota

- Entrades: 211
- Membre des de: dt. maig 22, 2012 8:45 pm
Que ben explicat eternitat!!
Ems2012 jo també posaria el sobrepés i la dificultat al perdre'n en el SOP.
Pel que fa a l'hipotiroidisme mentre tinguis la TSH ben controlada amb la medicació no hauries de tenir tots aquests símptomes. Estaria bé que el teu metge estigués informat que estàs buscant i quan t'hi quedis li diguis, segurament hauràs de canviar de dosi.
gràcies Nuri per l'enllaç, ja sabem més coses.
va que ja ha baixat una mica aquesta calor!!!
Ems2012 jo també posaria el sobrepés i la dificultat al perdre'n en el SOP.
Pel que fa a l'hipotiroidisme mentre tinguis la TSH ben controlada amb la medicació no hauries de tenir tots aquests símptomes. Estaria bé que el teu metge estigués informat que estàs buscant i quan t'hi quedis li diguis, segurament hauràs de canviar de dosi.
gràcies Nuri per l'enllaç, ja sabem més coses.
va que ja ha baixat una mica aquesta calor!!!

Ems2012 jo no tinc un hipotiroidisme sino un hipotiroidisme subclinic i nomes vaig fer tractament durant l'embaras. Deu fer uns 5-6 anys que jo mateixa me'l vaig diagnosticar i de fet soc jo qui me'l controlo (soc metgessa de familia i tot i que se que no hauria de fer-ho, em faig del meu propi metge, jeje)
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |