Noms poc comuns
Re: Noms poc comuns
I si li poses Mariona o Meritxell i li dius Meri? 

- minerva.77
- :: zebra

- Entrades: 1337
- Membre des de: dg. maig 18, 2008 3:51 pm
- Ubicació: En la piña debajo del mar
La nostra filla es diu Minerva. Es un nom que m´agradaba molt, desde sempre, i que no es molt comú.
Vaja, de moment no hen conegut a cap altra nena que es digui Minerva ni a la llar d´infants ni a cap lloc que hem anat...
I al cole que començarà a setembre tampoc n´hi ha cap altra Minerva.
També ens agradaba molt Sofía.
Vaja, de moment no hen conegut a cap altra nena que es digui Minerva ni a la llar d´infants ni a cap lloc que hem anat...
I al cole que començarà a setembre tampoc n´hi ha cap altra Minerva.
També ens agradaba molt Sofía.
Tens rao Sofia es molt maci i trobo molt dolç el diminutiu sofi. Pero amb el rotllo de q a la neta del rei li van posar sofia doncs em penso q s'ha començat a posar mes!
Aixi de noms poc comuns voldria aportar algun:
De nen:
MAURO
MIRKO
De nena:
AMI
GRETA
VALENTINA ( la petita d'en Pep guardiola)
SIENA
Aixi de noms poc comuns voldria aportar algun:
De nen:
MAURO
MIRKO
De nena:
AMI
GRETA
VALENTINA ( la petita d'en Pep guardiola)
SIENA
09/12/2013 Benvinguda Jana!!! 3280kg
03/08/2018 TE +

31/10/2018 Ets una
ARLET!
19/11/2018 Sorpresa! Al final ets un POL!
03/08/2018 TE +

31/10/2018 Ets una
ARLET!19/11/2018 Sorpresa! Al final ets un POL!

Yo tengo dos clientas (madre e hija) que se llaman minerva...es precioso el nombre, pero muy largo para el apellido de mi marido....
Y sofia anes no me gustaba, pero desde que me trajeron a mi gatita que se llama sofia, y le llamamos sofi, me apasiona en serio....pero claro seria dificil llamar a la hija coo a la gata dentro de la misma casa..jijijiji
Y sofia anes no me gustaba, pero desde que me trajeron a mi gatita que se llama sofia, y le llamamos sofi, me apasiona en serio....pero claro seria dificil llamar a la hija coo a la gata dentro de la misma casa..jijijiji

Hola noies,
ja fa uns dies que entro pel fòrum però fins avui no m'havia registrat. Fa poquet que hem començat la cerca, i per anar escalfant motors anem definint el llistat de noms per quan arribi l'esperat moment!
Nosaltres, potser més jo, som partidaris de posar noms poc comuns que no es senti molt i no m'he pogut estar d'entrar en aquest tema. D'aquests en tinc alguns propers per aportar:
La meva germana té 2 nens i 1 nena i aquests es diuen:
Bru i Amat
Ginebra
Una amiga que fa poquets mesos va donar a llum li va posar a la seva nena
Dafne
Una companya de feina es diu
Davinia
I jo em dic Georgina, encara que gairebé tothom ho acaba escorçant per Gina.
Ara mateix no em ve cap més al cap, però si en recordo cap altre us ho faré saber
ja fa uns dies que entro pel fòrum però fins avui no m'havia registrat. Fa poquet que hem començat la cerca, i per anar escalfant motors anem definint el llistat de noms per quan arribi l'esperat moment!
Nosaltres, potser més jo, som partidaris de posar noms poc comuns que no es senti molt i no m'he pogut estar d'entrar en aquest tema. D'aquests en tinc alguns propers per aportar:
La meva germana té 2 nens i 1 nena i aquests es diuen:
Bru i Amat
GinebraUna amiga que fa poquets mesos va donar a llum li va posar a la seva nena
DafneUna companya de feina es diu
DaviniaI jo em dic Georgina, encara que gairebé tothom ho acaba escorçant per Gina.
Ara mateix no em ve cap més al cap, però si en recordo cap altre us ho faré saber

Mimi, Mia és molt aco i a més crec que vol dir Maria, així cumpliria els dos desitjos ;)
De nen, Maià m'agrada força.
De nen, Maià m'agrada força.
Papallona a mi m'agrada molt el nom d'Olivia i és un possible candidat per quan aconsegueixi panxeta i sigui nena. També ens agraden Gina, Èlia, Amèlia (que el podríem escurçar a Èlia), Iria o Joanna (amb dues n).
Eolya Adriel és un nom preciós, no l'havia sentit mai però m'agrada molt per que convina amb Gabriel, que és el nom del meu home i el nom que més m'ha agradat sempre per un fill, quines casualitats!
Eolya Adriel és un nom preciós, no l'havia sentit mai però m'agrada molt per que convina amb Gabriel, que és el nom del meu home i el nom que més m'ha agradat sempre per un fill, quines casualitats!
Hola!
NOsaltres, ara que ja estem "encarrilant" el tema d'anar a buscar el bebito, ja pensem noms (reconenc que jo més que el fado...).
Si és nen: Aran, Arnau, Gerard, Marçal
Si és nena: Arlet, Mariona, Queralt, Berta, Bruna
NOsaltres, ara que ja estem "encarrilant" el tema d'anar a buscar el bebito, ja pensem noms (reconenc que jo més que el fado...).
Si és nen: Aran, Arnau, Gerard, Marçal
Si és nena: Arlet, Mariona, Queralt, Berta, Bruna
Vinga, dos noms més a la llista, aragonesos:
- Acher
- Lorién o Lorien (de Llorenç)
- Acher
- Lorién o Lorien (de Llorenç)
De noms poc comuns jo un puc deixar l'exemple del meu nebot, és diu Guifré i és l´únic de la seva escola (i fa p4) què té aquest nom i fins i tot, l'únic del poble!!!
De nena, us puc deixar l'exemple d'una nena que vaig tenir com a alumna (sóc mestra) que es deia Aurembiaix. Jo no l'ahvia sentit mai, però els pares deien que era nom comú a Lleida. A mi no m'acaba de convèncer perquè és un nom molt llarg, però té una sonoritat maca!
De nena, us puc deixar l'exemple d'una nena que vaig tenir com a alumna (sóc mestra) que es deia Aurembiaix. Jo no l'ahvia sentit mai, però els pares deien que era nom comú a Lleida. A mi no m'acaba de convèncer perquè és un nom molt llarg, però té una sonoritat maca!
Un nom que sigui poc comú....Segimon , no us sona a temps antics? potser sona estrany posar-li a un bebé oi? encara que mai se sap...no us ha passat algun cop que et diuen el nom que posaran a un/a fill/a i si et sona estrany penses ¿aquest nom li posaran???? i després, quan neix, veus el bebé
i penses que li "queda bé" el nom escollit, que és el seu nom jejeje.
i penses que li "queda bé" el nom escollit, que és el seu nom jejeje.Re: Noms poc comuns
Mida ha escrit:Un nom que sigui poc comú....Segimon , no us sona a temps antics? potser sona estrany posar-li a un bebé oi? encara que mai se sap...no us ha passat algun cop que et diuen el nom que posaran a un/a fill/a i si et sona estrany penses ¿aquest nom li posaran???? i després, quan neix, veus el bebéi penses que li "queda bé" el nom escollit, que és el seu nom jejeje.
Això passa molt! El meu nebot gran es diu Martí (un nom ben comú) i quan la meva germana va dir que es diria així, molta gent li deia que no els hi agradava o que era un nom de vell (un d'ells, el meu germà XD), però un cop va nèixer, tenia cara de Martí!!! Ja no li hagués sapigut dir d'una altra manera!
Yaiza202 ha escrit:Jo ja vaig dir els de les meves nenes, ja tenim escollit el de la tercera nena i tots tres comencen per "E" jijijiji, no era l'intenció pero quan vam posar els dos primers noms no ens vam fixar fins mes tard, i ara amb la tercera ja a sigut amb intenció: Elektra, Edelweiss, Evelyn.
O és molta casualitat, o vaig tenir a les teves nenes al menjador de l'escola!!!!!!
A mi m'agradaria saber si Guifré, Maiol, Aniol.. tenen traducció i quin significat tenen. Busquem un nom només català!!! Tot i que si és nena segurament es digui Cèlia o Aloma.
- Alexita012
- :: granota

- Entrades: 239
- Membre des de: dv. oct. 19, 2012 1:19 pm
Yaiza202 ha escrit: A mi m'agradaria saber si Guifré, Maiol, Aniol.. tenen traducció i quin significat tenen. Busquem un nom només català!!! Tot i que si és nena segurament es digui Cèlia o Aloma.
Aloma és preciós!!!! Mira m'ha agradat, el trobo càlid i tendre no sé

Molt bones tardes.
Em presento. El meu nick és TimOteo (de Tim O'Teo).
Des de ja fa unes quantes setmanes us he llegit atentament. De fet a la TimOtea li agraden molt els noms medievals i per aquí han sortit uns quants i els hem anant comentant. Per a la nostra nena
(març 2013) la TimOtea havia pensat uns quants noms (Violant, Ermessenda...); jo soc més tradicional i havia pensat en coses més senzilles com Maria.
Al final la setmana passada ens vam decidir per un nom per a la nostra nena, es dirà ELNA
.
Us vull donar les gràcies per tot el que ens heu aportat. GRÀCIES!!!!!
Em presento. El meu nick és TimOteo (de Tim O'Teo).
Des de ja fa unes quantes setmanes us he llegit atentament. De fet a la TimOtea li agraden molt els noms medievals i per aquí han sortit uns quants i els hem anant comentant. Per a la nostra nena
(març 2013) la TimOtea havia pensat uns quants noms (Violant, Ermessenda...); jo soc més tradicional i havia pensat en coses més senzilles com Maria. Al final la setmana passada ens vam decidir per un nom per a la nostra nena, es dirà ELNA
Us vull donar les gràcies per tot el que ens heu aportat. GRÀCIES!!!!!
Tim O'Teo

Alexita012 ha escrit:Yaiza202 ha escrit: A mi m'agradaria saber si Guifré, Maiol, Aniol.. tenen traducció i quin significat tenen. Busquem un nom només català!!! Tot i que si és nena segurament es digui Cèlia o Aloma.
Aloma és preciós!!!! Mira m'ha agradat, el trobo càlid i tendre no sé
si!! pero em fa por que li diguin Paloma xDD al ser tan rar... és suau però em convenç més Cèlia i al papa també...
jóóó! dels noms de nen que he dit ningú en sap res?
si, de guifré ho vam acabar trobant i l'hem descartat.. però Aniol i Maiol encara estem per saber traducció i significat...
- Alesta
- :: zebra

- Entrades: 1034
- Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
- Ubicació: Al peu del Montseny
Hola noies, ma mare diu que al meu poble tots els nens i les nenes tenen noms rars...
Va us en deixo alguns:
NEN:
Nahuel
Aran
Ot
Iu
Bru
Aniol
Enzo
NENA:
Arlet
Èrika
Aura
Ursula
Ita (tot i que, si no m'han enganyat, es diu Gertrudis...)
Ia
Queralt
Kiara
Maia
Gebra
Bé, a mi no emsemblen tan estranys, potser perquè m'he acostumat a sentir-los, però ma mare diu que són d'allò més estranys...
Per cert novembre Aniol "era un asceta gal, amagat en una cova de Cuixà. Un bou el <descobreix>. Torna a França i el maten. Anisi, Anicet i Annià són noms relacionts. Sant: 1 de Maig" Segons el Cordill Onomasticó. No recordo a on vaig llegir que una possible traducció al castellà era Anián, però ja et dic que no recordo d'on ho he tret... De totes maneres, no entenc la dèria de traduir els noms... El meu fill es dirà Aniol i quan algú em pregunta quin és aquest nom, jo sempre els hi dic que Aniol és Aniol, igual que Pedro és Pedro o qualsevol altre cosa, vaja, que no hi ha traducció possible,però bé, suposo que això és hiperpersonal!
I ja que hi som, també et busco Maiol... Ja l'he trobat!!! Apareix com a Mallol: "invocat per donar llet a les mares. Variants: Maiol. Noms relacionats: Malcus, Mamet, Mamert. En castellà: Mayolo. Sant: 11 de Maig o sant Mamert el 30 de Març"
Va us en deixo alguns:
NEN:
Nahuel
Aran
Ot
Iu
Bru
Aniol
Enzo
NENA:
Arlet
Èrika
Aura
Ursula
Ia
Queralt
Kiara
Maia
Gebra
Bé, a mi no emsemblen tan estranys, potser perquè m'he acostumat a sentir-los, però ma mare diu que són d'allò més estranys...
Per cert novembre Aniol "era un asceta gal, amagat en una cova de Cuixà. Un bou el <descobreix>. Torna a França i el maten. Anisi, Anicet i Annià són noms relacionts. Sant: 1 de Maig" Segons el Cordill Onomasticó. No recordo a on vaig llegir que una possible traducció al castellà era Anián, però ja et dic que no recordo d'on ho he tret... De totes maneres, no entenc la dèria de traduir els noms... El meu fill es dirà Aniol i quan algú em pregunta quin és aquest nom, jo sempre els hi dic que Aniol és Aniol, igual que Pedro és Pedro o qualsevol altre cosa, vaja, que no hi ha traducció possible,però bé, suposo que això és hiperpersonal!
I ja que hi som, també et busco Maiol... Ja l'he trobat!!! Apareix com a Mallol: "invocat per donar llet a les mares. Variants: Maiol. Noms relacionats: Malcus, Mamet, Mamert. En castellà: Mayolo. Sant: 11 de Maig o sant Mamert el 30 de Març"

El bloc de la peke: http://lapetitasuricatilla.blogspot.com

El bloc de la nostra aventura: http://elviajedemimaternidad.blogspot.com
Alesta ha escrit:Hola noies, ma mare diu que al meu poble tots els nens i les nenes tenen noms rars...
Va us en deixo alguns:
NEN:
Nahuel
Aran
Ot
Iu
Bru
Aniol
Enzo
NENA:
Arlet
Èrika
Aura
Ursula
Ia
Queralt
Kiara
Maia
Gebra
Per cert novembre Aniol "era un asceta gal, amagat en una cova de Cuixà. Un bou el <descobreix>. Torna a França i el maten. Anisi, Anicet i Annià són noms relacionts. Sant: 1 de Maig" Segons el Cordill Onomasticó. No recordo a on vaig llegir que una possible traducció al castellà era Anián, però ja et dic que no recordo d'on ho he tret... De totes maneres, no entenc la dèria de traduir els noms... El meu fill es dirà Aniol i quan algú em pregunta quin és aquest nom, jo sempre els hi dic que Aniol és Aniol, igual que Pedro és Pedro o qualsevol altre cosa, vaja, que no hi ha traducció possible,però bé, suposo que això és hiperpersonal!![]()
Moltes gràcies Alesta!! Nosaltres si és nen estem entre aquests dos, dels que has dit de nena el que més m'agrada es Maia oooh!!
quins tenen més vots??? jo espero que sigui nena perquè sino estem taaaaaan desconcertats amb el nom jajaja tot i que si és nen no descarto que se n'afegeixin de nous a la llista.. suggeriu-ne més!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |