MARES ADOPTIVES

Fills del cor.
Araceli
Entrades: 2
Membre des de: dc. març 31, 2010 1:55 pm

MARES ADOPTIVES

EntradaAutor: Araceli » dl. juny 18, 2012 9:35 am

Hola, hem dic Araceli, i tinc un nen de 4 anys adoptat a Russia.Tot i que escric molt poquet, fa anys que us llegeixo, i trobo que la part d' adopcions està molt parat, i m' agradaria poder compartir coses dels nostres fills amb altres mares adoptives.....no sé poder conéixer una mica el dia a dia de la resta de families adoptives del Sóc Petit.
No sé quantes mares adoptives hi ha, i si hi estareu d' acord, però m' agradaria conéixer més mares adoptives.
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: MARES ADOPTIVES

EntradaAutor: Lau » dl. juny 18, 2012 3:10 pm

Hola, jo vaig adoptar el meu fill fa un any i mig, farà 4 anys d'aqui un mes. És originari de Nigèria.
ada_bcn
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dt. juny 19, 2012 6:31 am

hola, jo tinc un fill nascut a Marroc fa 4,5anys, l'adopció plena la tinc de fa 2,5anys.
Kora
:: pantera
Entrades: 882
Membre des de: dl. oct. 06, 2008 4:20 pm

EntradaAutor: Kora » dv. juny 22, 2012 5:51 pm

Hola,

Avui hem entregat la sol·licitut a l'ICAA..... ara a per l'Idoneïtat....

Espero q m'acepteu en aqest post... encara q d moment estic en els inicis...

Ptnets!!!
RA. Oct 06-37anys
4IAs, 3a FIV (-)
1aOvod (+), abortament 5setmanes
2aOvod (+) ja tenim als nostres petits!!!!! 2015
Qda parat (Camí a l'adopció..... Som idonis!! En llista d'espera des de Maig 2013, esperem al nostre petit/a de entre 0-3anyets)
escaku
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 61
Membre des de: dc. ago. 10, 2011 2:48 pm

EntradaAutor: escaku » dg. jul. 29, 2012 10:25 am

Hola,

Nosaltres tot just comencem a entrar en aquest mon. Així que m'agradaria molt coneixer les vostres experiències...i en un futur, espero que no molt llunyà, poder dir que sóc una mare adoptiva.

Petons,

E
Kora
Entrades: 882
Membre des de: dl. oct. 06, 2008 4:20 pm

EntradaAutor: Kora » dl. jul. 30, 2012 10:08 am

Hola Noies,

Aqest cap d setmana passat van fer la sessió formativa grupal..... poqet a poqet... de moment ja hem començat....

Escaku. Per el q vulguis.

Ptnets!!!
RA. Oct 06-37anys
4IAs, 3a FIV (-)
1aOvod (+), abortament 5setmanes
2aOvod (+) ja tenim als nostres petits!!!!! 2015
Qda parat (Camí a l'adopció..... Som idonis!! En llista d'espera des de Maig 2013, esperem al nostre petit/a de entre 0-3anyets)
Veterana
:: papallona
Entrades: 104
Membre des de: dv. jul. 09, 2010 3:11 pm

EntradaAutor: Veterana » ds. set. 22, 2012 9:06 am

Bones!

Sembla mentida que recollir la documentació sigui tant feixuc! Vam anar a la reunió informativa el juny, hem deixat passar l'estiu pq el Veterano, autònom de professió, li va millor fer el curset informatiu a la tardor o hivern. O sigui que vam començar a recollir papers a finals d'agost: declaració de la renda, demanar certficat de penals per correu amb les seves fotocòpies de DNI compulsades, informe mèdic... I sorpresa! ara hem d'esperar tres mesos perquè anul·lin uns antecedents penals lleus de fa mooooolts anys per un tema de trànsit.

Mentretant, però, no perdem el temps: estem fent una reforma del pis: pintar parets i sostres, redecorar habitacions... Esperem que no sorgeixin més entrebancs i d'aquí a tres mesos tot vagi sobre rodes, que ja ens toca!

Salut!
ada_bcn

EntradaAutor: ada_bcn » dl. set. 24, 2012 11:09 am

Heu preguntat si podeu us accepten els antecedents penals a l'ICA? Si és per la sesió informativa de nacional podeu presentar el que teniu ara i que us donin cita per la sesió informativa i després presentar els papers que us faltin. La data pel registre és la de quan heu presentat tots els papers no la solicitut. Heu de trucar després de la sesió per dir que voleu continuar i podeu explicar el tema també als encarregats de l'adopció nacional. Pot ser que un cop presentada al solicitut la sesió informativa no la tingueu en un mes o mes i mig.
Veterana

EntradaAutor: Veterana » dj. set. 27, 2012 11:26 pm

Gràcies Ada, però no hi ha perill que ens desestimin la nostra sol·licitud constant els antecedents ? Volem que surti tot mooooolt bé i si esperant tres mesos ens estalviem problemes millor. De fet, després d'haver anat a la 1ª xerrada, comptavem presentar la sol·licitud i la paperassa a la vegada. Repassaré la documentació que ens van donar. Òndia, estaria molt bé guanyar tres mesos i mentretant poder fer el curset de la idoneitat!

I sí, anem per nacional, per un infant amb necessitats especials, sigui malaltia crònica o discapcitat física o sensorial.

Amb el pis potes enlaire i la paperassa estic ben atabalada! :-()-)
laucob
:: dinosaure
Entrades: 8123
Membre des de: ds. jul. 21, 2007 1:13 pm

EntradaAutor: laucob » dv. set. 28, 2012 7:31 am

fins qque no haguis presentat tota la documentació de forma correcta no et poden fer la valoració i sincerament jo esperaria a presentar els penals a estar ben nets.
jo no donaria cap raó que per simple burocracia o simplement per tenir d'esperar un temps hem pugues parar el proces o definitivament tancar-lo.
aixo si el handicap que tens es que molts papers et caducaran i els tindras de tornar a demanar.s que caduquin doncs ja tar dentregar-los abans que caduquin doncs ja estaran presentats i podras saber si els has de tornar a demanar. defet se que el padro caduca als 3 mesos perque als 4 de presentar la sol.licitut vaig tenir de fer unes gestions i no hem va servi pero demanant un de nou es va acabar el problema.

nosaltres esperem algun dia tindre el peque per casa sembla que estem mes aprop d'ell. el cami es llarg.
Veterana

EntradaAutor: Veterana » dv. set. 28, 2012 2:45 pm

Gràcies Laucob,

Com més voltes li dóno, més clar tinc que hem d'esperar els tres mesos. Després de més de 10 anys de recerca infructuosa per la via biològica, ja no ens ve de dotze setmanes, o quinze.

Per Nadal tornarem a demanar el certificat i per Reis presentarem la sol·licitud... i a tornar a esperar!

Gràcies pels vostres savis consells!
ada_bcn

EntradaAutor: ada_bcn » dv. set. 28, 2012 9:35 pm

És que per nacional has de fer una sesió obligatoria que la pots fer (de fet crec que la majoría de gent la fa abans de presentar tots els papers, almenys la sesió que vaig anar jo eren majoria) només amb la solicitut, triguen com un mes en cridar-te, llavors fas al sesió informativa i tens una setmana per dir si continues o no, i presentar els papers que et faltin. Jo a la sesió vaig coincidir amb bastantes families uqe encara no havien presentat cap paper, ni empadronament ni res, és només una sesió informativa. Fins que no presentis els papers no et fan la valoració, de totes formes ara sembla que les valoracions no les estan fent pq tenen moltes families. Els papers que presentis ara ja no els haurás de renovar,i després et faran un requeriment (una carta que t'envien a casa) amb la documentació que et falti i la portes i ja està... hauran passat els 3 mesos segur...
Veterana

EntradaAutor: Veterana » dv. oct. 05, 2012 9:31 pm

Hola noies!

ada_bcn, hem anat a dues sessions informatives, on et donen una carpeta amb una cinquantena de fulls amb informació sobre adopcions internacionals, i, entre altres, les fulles de sol·licitud d'adopció nacional de nens/es "sans", internacional i nacional d'infants amb necessitats especials. La primera vegada va ser fa cinc o sis anys, i ho vam desestimar. La segona va ser aquest juny perquè amb els anys han canviat les lleis i les situacions a diferents països. Ara és quan ho tenim més clar que mai i per això preparem la documentació.

Et refereixes a aquesta sessió informativa? o a alguna altra? Tenia entès que una vegada presentada la documentació (sol·licitud, renta, penals...) ja estàs en llista d'espera, i a les tres setmanes reps una carta on ja et convoquen al curset intensiu de formació i que s'inclou en el procés d'idoneïtat, juntament amb entrevistes amb professionals i la visita a casa.

D'altra banda, ens hem decidit per un infant nacional amb necessitats especials. Per als "sense necessitats especials", la llista està tancada a l'espera que el nombre de famílies adoptants sigui inferior a tres vegades els nens/es adoptables. Això pot quedar així d'estancat uns quants mesos més (ja hi porten un any), el que vol dir que podem presentar papers, però que la Generalitat no en fa cap tramitació. O sigui que per aquesta via, podriem tardar 7 o 8 o més anys a ser pares. Descartat per la nostra edat (39 i 46 anys)

També hem descartat la internacional per motius econòmics i d'altres, com per exemple que s'ha donat més d'un cas en què el fill adoptant és declarat "sa" pel país d'orígen i aquí se li detecten diferents problemes de salut, és a dir, en realitat es tracta d'infants amb necessitats especials. I aquí és on arribem a l'adopció nacional d'infants amb necessitats especials. La llista està oberta i ens veiem capacitats per ser pares d'un fill amb discapacitat física o malaltia crònica. L'argumentació podria ser moooooooolt més llarga però ja m'he explaiat massa :-()-)

De nou, gràcies pels vostres consells
laucob

EntradaAutor: laucob » ds. oct. 06, 2012 6:35 am

ada com diu la veterana a que et refereixes per seccio informativa? sincerament sembla que no parleu del mateix.

nosaltres vam anar dos cops a l'icaa un a preguntar i l'altre a que ens ho expliques molt millor tot, aixo no li anomeno jo seccio informativa es una reunio privada donat que estavem solets.

la seccio informativa crec recordar que es la jornada de dia i mig que fas amb altres families, i aixo va esser un cop presentada tota la documentacio i registrada i pel que fa a que es fa en tres setmanes tot depen del lloc on visquis a nosaltres ens van convocar al mes i mig de presentar la sol.licitut amb tota la documentacio. i d'aquesta seccio o jornada vam sortir amb data per entrevista, es a dir a la setmana seguent començavem entrevistes.

i el temps d'espera en nacional sincerament ja me he perdido per on van en principi eren 3 anys, despres 3,5 i ara ja es comença a parlar de 4 doncs jo m'en anire als 5 que espero que no que ara que ho tinc a tocar molt aprop ja hem fet els 3 anys desde la sol.licitut no hem fa el pes tenir d'esperar 2 anys mes donat que significa tornar a passar per la idoneitat perque esclar s'haura caducat. perque les idoneitats caduquen als 3 anys de l'obtencio.
ada_bcn

EntradaAutor: ada_bcn » ds. oct. 06, 2012 8:26 am

hola,
No, no em refereixo a la sesió informativa que fan (que no és obligatoria) on parlen d'adopción internacional, donen els papers per la solicitut i parlen també una mica de nacional, parlo d'una sesió obligatoria que hi ha pels que volen demanar nacional i que t'informen del procés d'adopció nacional on hi ha una personas del serveixs jurídic de la DEGAI i de l'equip de l'ICA, allí hi van families que han presentat la solicitut i algunes families no la han presentat encara o els falten papers. Encara que hagis presentat la solicitut, si no tens tots els papers no consta com a data de registre la solicitut, consta la data en la que tens tots els papers.
El que dieu del dia i mig (divendres i mig dissabte) jo l'anomeno el "curs de formació". Jo el curs de formació el vaig fer per internacional i per nacional no el vaig haver de tornar a fer, la sesió informativa de la que us parlo si la vaig haver de fer tot i que ja havia fet el curs de formació aquest i ja havia tingut una idoneitat per internacional anteriorment.
Crec que han començat ara a asignar families de 2009, penso que hi ha moltes solicituts de 2009 i al 2010 ja van baixar. En la sesió informativa de nacional et diuen quins plaços d'espera pots esperar, quins criteris tene d'assignación, etc... Suposo que no ho han canviat, jo ja ho vaig fer fa 2 anys. Després de la sesió aquesta has de trucar, et donen una setmana, per informar si continues amb el procés d'adopció i llavors passen el teu expedient per començar les valoracions... però ara crec que les valoracions les tenen aturades perque tenen moltes més families que nens, i tampoc tenen massa gent per fer les valoracions, aixíq eu crec uqe ara anian valonat les idoneitats a mesura que necessitin families.
ada_bcn

EntradaAutor: ada_bcn » ds. oct. 06, 2012 8:28 am

També et donen un sobre a la sesió aquesta, però és únicament amb informació d'adopció nacional.
laucob

EntradaAutor: laucob » dg. oct. 07, 2012 8:48 pm

um ada a mi aixo no hem sona jo vaig anar dos cops a l'icaa un a demanar informacio i ens van dir d'anar un altre dia amb hora i quant vam anar ens van informa de molta cosa i un cop presentats els papers van fer la secio formativa per aixo creia que podia esser aixo jo la altra que comentes no la vam fer potser aqui no es fa.

ara no es fan valoracions, donat que com dius la llista es llarga al 2009 i ara per ara van per principis de 2009 (per lo que he vist per internet) i no els val la pena anar valorant ara quant saben que les idoneitats caduquen als 3 anys.
ada_bcn

EntradaAutor: ada_bcn » dg. oct. 07, 2012 10:27 pm

¿potser depen de la província? jo parlo de Barcelona i vaig anar a la sesió informativa de nacional al desembre de 2010. Al 2007 també vaig demanar adopció nacional però finalment no vaig fer la valoració per nacional i no vaig asistir a cap sesió informativa.
Kamala
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1769
Membre des de: dl. oct. 15, 2012 11:38 am

EntradaAutor: Kamala » dl. oct. 15, 2012 3:14 pm

Hola noies, fa temps que volto pel forum pero no m'havia animat a escriure.

Bé.... la veritat que tenim en cap amb la meva parella el tema de l'adopció... però no se per on començar... em podeu fer un cop de mà?
ada_bcn

EntradaAutor: ada_bcn » dl. oct. 15, 2012 7:51 pm

heu de contactar amb l'IC(institut català de l'adopció) i us informaran. hi ha sesions informatives i us poden donar una data per anar-hi. hi ha seus a diferents llocs, heu d'anar al qeu us toqui per domicili.
http://adoptivanet.info/comunidades/catalunya-donde.php

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::