dubtes i més dubtes
dubtes i més dubtes
Hola bona matinada, sóc nova al forum tot i que ja havia fet una mica l'espieta en algunes ocasions, doncs si tot va bé al gener del 2013 la meva parella i jo ens posarem a buscar el primer fill/a.
El cas és que tinc forces dubtes com ara què és millor si un part natural o amb epidural (tinc fòbia a les agulles), el ginecòleg del seguro o un privat, si fer-me d'una mútua per poder seguir amb el meu ginecòleg de sempre o parir al hospital, si l'hospital que em toca per zona és un bon lloc o no (segurament seria igualada) etc.....he intentat anar trobant les respostes al forum, però expliqueu coses tant interessants que vaig llegint i mai acavo de fer-me amb totes les respostes...si algú té temps i ganes de donar-me un cop de maneta seria genial.
A part també em preocupa el tema del cotxet que veig que també en sou expertes...he mirat per internet i el bugaboo sembla dels millors i he trobat un baby ace que és una còpia del bugaboo...algú l'ha provat o el te?????en fi mil preguntes que em vaig fent i encara no ens hi em posat....
no cal dir que el fet de que les coses es compliquin mentre el busquem també m'ha passat pel cap, però m'agrada pensar en positiu i en un positiu proper.
Merci per endavant per les vostres respostes i sento si el tema ja està en algun altre forum i em repeteixo...la inexperiència.Gràcies.
El cas és que tinc forces dubtes com ara què és millor si un part natural o amb epidural (tinc fòbia a les agulles), el ginecòleg del seguro o un privat, si fer-me d'una mútua per poder seguir amb el meu ginecòleg de sempre o parir al hospital, si l'hospital que em toca per zona és un bon lloc o no (segurament seria igualada) etc.....he intentat anar trobant les respostes al forum, però expliqueu coses tant interessants que vaig llegint i mai acavo de fer-me amb totes les respostes...si algú té temps i ganes de donar-me un cop de maneta seria genial.
A part també em preocupa el tema del cotxet que veig que també en sou expertes...he mirat per internet i el bugaboo sembla dels millors i he trobat un baby ace que és una còpia del bugaboo...algú l'ha provat o el te?????en fi mil preguntes que em vaig fent i encara no ens hi em posat....
no cal dir que el fet de que les coses es compliquin mentre el busquem també m'ha passat pel cap, però m'agrada pensar en positiu i en un positiu proper.
Merci per endavant per les vostres respostes i sento si el tema ja està en algun altre forum i em repeteixo...la inexperiència.Gràcies.

Re: dubtes i més dubtes
Hola, benvinguda!
Per començar, et diré que jo encara no he parit, per tant, no sé si les meves respostes t'ajudaran, però jo et donaré la meva opinió! Comencem!
Epidural o no? Jo et diría que si! Pensa que te la posen al'esquena i no veuràs l'agulla, així que pensa, que és més gran: el pànic a les agulles o el panic al dolor d'aquell moment? A mi també em fa angúnia el moment de la punxada, però serà un moment de res i llavors un alivio!
Part privat o de mútua? Jo fa mesos que pago una mútua per tal de poder-lo fer per privat. A mi l'hospital que em tocaria no m'agrada gens ja que he sentit coses (per experiències de conegudes)que jo no vull passar en aquell moment, així que la meva doctora que fa els parts per mútua serà l'encarregada de portar també el meu. Això ja és més personal. Si tu confies en el teu hospital (el d'Igualada no el conec ni en tinc referències...) o si algú et pot donar opinios més directes, pensa-ho bé i si ho veus bé, fes-ho al públic i sinó, busca un de privat. Jo el faré al Pilar de BCN. Allà la meva geramana n'ha tingut 3 i està super contenta del lloc! Tot depén de l'hospital i del professional...
I sobre els cotxets... Jo no et puc ajudar... encara no n'he hagut de comprar! XD
Per començar, et diré que jo encara no he parit, per tant, no sé si les meves respostes t'ajudaran, però jo et donaré la meva opinió! Comencem!
Epidural o no? Jo et diría que si! Pensa que te la posen al'esquena i no veuràs l'agulla, així que pensa, que és més gran: el pànic a les agulles o el panic al dolor d'aquell moment? A mi també em fa angúnia el moment de la punxada, però serà un moment de res i llavors un alivio!
Part privat o de mútua? Jo fa mesos que pago una mútua per tal de poder-lo fer per privat. A mi l'hospital que em tocaria no m'agrada gens ja que he sentit coses (per experiències de conegudes)que jo no vull passar en aquell moment, així que la meva doctora que fa els parts per mútua serà l'encarregada de portar també el meu. Això ja és més personal. Si tu confies en el teu hospital (el d'Igualada no el conec ni en tinc referències...) o si algú et pot donar opinios més directes, pensa-ho bé i si ho veus bé, fes-ho al públic i sinó, busca un de privat. Jo el faré al Pilar de BCN. Allà la meva geramana n'ha tingut 3 i està super contenta del lloc! Tot depén de l'hospital i del professional...
I sobre els cotxets... Jo no et puc ajudar... encara no n'he hagut de comprar! XD
benvinguda!!!
uff... quants dubtes.... la primera recomanació és: relax! de veritat!!!
les coses van passant a poc a poc, i els dubtes es van resolen a mida que has de buscar i solucionar temes. El cotxet, ara mateix, és el de menys! això és quan ja estiguis amb panxu, vagis a una tenda i facis la masterclass, jejeje! perquè tot va en funció del pressupost de cadascú, si tens ascensor o escales, mides del teu cotxe, etc....
Segon, epidural? home, és molt personal... però escoltant experiències.... el part és imprevisible!!!!! mai se sap com anirà, de veritat t'ho dic, hi ha gent que ni s'entera i n'hi ha d'altres q desprès el bebè està girat, de natges, o no acabes de dilatar.... l'unic que pots decidir ara mateix és si vols parir en piscina o en hospital...i l'epidural... ja veuràs si aguantes el dolor o no, i l'agulla serà el que menys importi en aquell moment
Mútua o SS? hi ha una noia que va obrir un post fa poquet, i és una opinió molt personal com ja t'ha dit la Silvia26: en funció del públic a on et toqui i demés...hi ha moltes noies que estàn encantades d'anar per la SS, tot i que moltes vegades el Gine és per privat, però a l'hora de parir se'n van al públic. A veure si et poden dir què tal el d'Igualada... no sé...
Ara bé, el més recomanat de tot, és que disfrutis moltissim de la búsqueda de la panxu
que ja arribarà, i un cop tot rutlli, ja veuràs que aniràs solucionant!!!
El que sí és el tema de mutua o SS, jo sóc de mútua...pensa una cosa positiva del públic: si és prematur a la privada et deriven al públic... excepte assistència sanitària col·legial (potser algun altre també ho té) que té sala neonatal pròpia a l'hospital de Barcelona (on jo pariré)
uff... quants dubtes.... la primera recomanació és: relax! de veritat!!!
Segon, epidural? home, és molt personal... però escoltant experiències.... el part és imprevisible!!!!! mai se sap com anirà, de veritat t'ho dic, hi ha gent que ni s'entera i n'hi ha d'altres q desprès el bebè està girat, de natges, o no acabes de dilatar.... l'unic que pots decidir ara mateix és si vols parir en piscina o en hospital...i l'epidural... ja veuràs si aguantes el dolor o no, i l'agulla serà el que menys importi en aquell moment
Mútua o SS? hi ha una noia que va obrir un post fa poquet, i és una opinió molt personal com ja t'ha dit la Silvia26: en funció del públic a on et toqui i demés...hi ha moltes noies que estàn encantades d'anar per la SS, tot i que moltes vegades el Gine és per privat, però a l'hora de parir se'n van al públic. A veure si et poden dir què tal el d'Igualada... no sé...
Ara bé, el més recomanat de tot, és que disfrutis moltissim de la búsqueda de la panxu
que ja arribarà, i un cop tot rutlli, ja veuràs que aniràs solucionant!!!El que sí és el tema de mutua o SS, jo sóc de mútua...pensa una cosa positiva del públic: si és prematur a la privada et deriven al públic... excepte assistència sanitària col·legial (potser algun altre també ho té) que té sala neonatal pròpia a l'hospital de Barcelona (on jo pariré)
Epidural o no? Si tens fòbia a les agulles es possible parir sense, però millor si vas preparada física, mentalment i conscienciada, tens moltes eines al teu abast per ajudar-te a superar les contraccions i el part de manera natural, no és fàcil, però no impossible.
Privat o de mútua? Jo soc partidària de la SS però és veritat que hi ha una part de sort que el teu part vagi be i que les llevadores que et toquin siguin millors o pitjors. Estaria be decidir primer si ets pro part natural i mirar que allà on vagis t’ho respectin i t’acompanyin sense jutjar-te.
Cotxet: un econòmic i senzill, jo recomano que qui pugui es compri un de segona mà… sobretot els primers mesos no tenen gaire trote, altre tema son les cadiretes de “passeig” que t’acompanyaran 3anyets segur i millor comprar-la nova (per que tampoc trobaràs de segona mà que no estigui trinxada) això si, si no t’ho pots pagar, no cal un mclaren…
i... tranquil•la un embaràs és gairebé 1ANY!!! Ja tindràs temps de decidir-ho!
ANIMS I SORT A LA BUSQUEDA!
Privat o de mútua? Jo soc partidària de la SS però és veritat que hi ha una part de sort que el teu part vagi be i que les llevadores que et toquin siguin millors o pitjors. Estaria be decidir primer si ets pro part natural i mirar que allà on vagis t’ho respectin i t’acompanyin sense jutjar-te.
Cotxet: un econòmic i senzill, jo recomano que qui pugui es compri un de segona mà… sobretot els primers mesos no tenen gaire trote, altre tema son les cadiretes de “passeig” que t’acompanyaran 3anyets segur i millor comprar-la nova (per que tampoc trobaràs de segona mà que no estigui trinxada) això si, si no t’ho pots pagar, no cal un mclaren…
i... tranquil•la un embaràs és gairebé 1ANY!!! Ja tindràs temps de decidir-ho!
ANIMS I SORT A LA BUSQUEDA!
Bufff Gilda....trobo una mica desproporcionat els teus dubtes....has de marcar unes prioritats, sino et petarà el cap! jo abans de quedar-me embarassada ni m'havia preocupat per quin cotxet em compraria...i si volia o no epidural...trobo que son dubtes que com be t'ha ndit es van resolen a mida que passen els dies, el primer es buscar la panxeta i disfrutar del moment....sense agobios i gaudir!! 
Hola Gilda!
Jo he estat pensant tant com tu, nomes va un mes que estem buscant.
Els cotxets fa mesos que els mirem al meu home l’agraden molt i sempre mira si ha sortit algun de nou. Però encara de moment no sabem ni volem decidir ja que no sabem com anirà la cosa si serà a la primera o costarà, així que continuarem somiant amb ells.
Nosaltres com som d’una mútua el seguiment del embaràs el farem per privat i per s.s., l’únic que el part el farem a l’hospital públic ja que hi ha neògnats cosa que a les privades d’aquí no hi ha i si passes alguna cosa jo vull estar a prop del meu fill/a.
Pensa que a les mutus et demanen carències per embaràs i per part, sobre tot informat.
Jo també li tinc po a l’epidural si tingues força o faria al natural però segurament com diuen que fa tan mal la demani, això si que ja veurem al moment.
Però ara et toca disfruta de la busqueda que per mi esta sent molt dolsa, sembla que encara ens estimem mes
Silvia26 la meva cunyada també el va tindre allà i esta encantada, molta sort
Jo he estat pensant tant com tu, nomes va un mes que estem buscant.
Els cotxets fa mesos que els mirem al meu home l’agraden molt i sempre mira si ha sortit algun de nou. Però encara de moment no sabem ni volem decidir ja que no sabem com anirà la cosa si serà a la primera o costarà, així que continuarem somiant amb ells.
Nosaltres com som d’una mútua el seguiment del embaràs el farem per privat i per s.s., l’únic que el part el farem a l’hospital públic ja que hi ha neògnats cosa que a les privades d’aquí no hi ha i si passes alguna cosa jo vull estar a prop del meu fill/a.
Pensa que a les mutus et demanen carències per embaràs i per part, sobre tot informat.
Jo també li tinc po a l’epidural si tingues força o faria al natural però segurament com diuen que fa tan mal la demani, això si que ja veurem al moment.
Però ara et toca disfruta de la busqueda que per mi esta sent molt dolsa, sembla que encara ens estimem mes
Silvia26 la meva cunyada també el va tindre allà i esta encantada, molta sort
Hola noies, moltes gràcies a totes per les vostres respostes....ja se que potser e, precipito una mica i que primer cal tenir la panxeta abans de preocupar-se per la resta però el cap fa el que vol i no el que hauria de fer, que és concentrar-se en el avui. De tota manera els vostres consells són genials i ja espero amb il·lusió poder dir aviat que la panxa ja està aquí i preocupar-me per tot.
merci guapes!!!!
merci guapes!!!!

De res bonica, per aixo estem
gilda ha escrit:Hola noies, moltes gràcies a totes per les vostres respostes....ja se que potser e, precipito una mica i que primer cal tenir la panxeta abans de preocupar-se per la resta però el cap fa el que vol i no el que hauria de fer, que és concentrar-se en el avui. De tota manera els vostres consells són genials i ja espero amb il·lusió poder dir aviat que la panxa ja està aquí i preocupar-me per tot.
merci guapes!!!!
si t'ajuda a sentir-te millor jejeje, nosaltres haviem de començar a buscar panxa aquest mes (i al fina per imprevistos de salut hem d'esperar fins al gener per començar a buscar), i ja fa setmanes que volto per internet mirant coses que em queden moooolt lluny, per exemple com q m'encanta la decoració ja he mirat bressols, vinils infantils... anuncis de bressols i cotxets de segona mà... (m'encanta la cuna stokke sleepi i el cotxet stokke xplory) i coses aixi... però ara q hem sabut q hem d'esperar tres mesos més, intento oblidar-me d'aquestes coses, almenys fins q estiguin una mica més properes jeje!
Tome ha escrit:Silvia26 la meva cunyada també el va tindre allà i esta encantada, molta sort
Si?? Què bé! Una altra experiència positiva! M'anima més a anar allà!! Gràcies!
Cositina!! La cuna aquesta què dius és una xulada!!!! L'acabo de mirar i m'encanta! A mi m'han deixat ja (la meva germana tenia pressa per desfer-se'n i ja ho tinc a casa meva!) el moisés, però aquesta cuna és una passada! Ja miraré preus...XD
Sílvia26 ha escrit:
Cositina!! La cuna aquesta què dius és una xulada!!!! L'acabo de mirar i m'encanta! A mi m'han deixat ja (la meva germana tenia pressa per desfer-se'n i ja ho tinc a casa meva!) el moisés, però aquesta cuna és una passada! Ja miraré preus...XD
jejeje és carisima ja t'ho dic jo! però n'he vist uns quants anuncis de segona mà!!

Hola gilda!
Aquest és el meu primer més sense pastilles i de moment el que jo penso és tenir el part amb epidural (no vull patir, que em fan molta por aquests dolors i com diu la Sílvia, no veuràs l'agulla
), jo sóc d'una mútua o sigui que ho aprofitaré 
De cotxets m'agradaria un que no fos molt gran,però quan arribi el moment ja mirarem, el baby ace no el coneixia, l'he buscat per google per curiositat i ostres és clavat al bugaboo
Jo tinc la clínica del Pilar al costat de la feina! quina gràcia!
Crec que la Quirón té neonats ¿no? i la Deixeus també, mira veus, és una cosa que no hi havia pensat
Cross_13, jo ho tinc pensat, jajaja, quan arribi el moment mirarem preus i depèn de com cap a 2a mà.
Oiiixxx doncs vaig a buscar-la per google a veure si la trobo, cositina em pensava que t'havies inventat els noms de les cunes per posar un exemple! jajajajaaja!
Aquest és el meu primer més sense pastilles i de moment el que jo penso és tenir el part amb epidural (no vull patir, que em fan molta por aquests dolors i com diu la Sílvia, no veuràs l'agulla
), jo sóc d'una mútua o sigui que ho aprofitaré De cotxets m'agradaria un que no fos molt gran,però quan arribi el moment ja mirarem, el baby ace no el coneixia, l'he buscat per google per curiositat i ostres és clavat al bugaboo
Sílvia26 ha escrit:Jo el faré al Pilar de BCN. Allà la meva geramana n'ha tingut 3 i està super contenta del lloc! Tot depén de l'hospital i del professional...
Jo tinc la clínica del Pilar al costat de la feina! quina gràcia!
Aquitania ha escrit:El que sí és el tema de mutua o SS, jo sóc de mútua...pensa una cosa positiva del públic: si és prematur a la privada et deriven al públic... excepte assistència sanitària col·legial (potser algun altre també ho té) que té sala neonatal pròpia a l'hospital de Barcelona (on jo pariré)
Crec que la Quirón té neonats ¿no? i la Deixeus també, mira veus, és una cosa que no hi havia pensat
cross_13 ha escrit:Cotxet: un econòmic i senzill, jo recomano que qui pugui es compri un de segona mà…
Cross_13, jo ho tinc pensat, jajaja, quan arribi el moment mirarem preus i depèn de com cap a 2a mà.
cositina ha escrit:Sílvia26 ha escrit:
jejeje és carisima ja t'ho dic jo! però n'he vist uns quants anuncis de segona mà!!
Oiiixxx doncs vaig a buscar-la per google a veure si la trobo, cositina em pensava que t'havies inventat els noms de les cunes per posar un exemple! jajajajaaja!
cositina ha escrit:jejeje és carisima ja t'ho dic jo! però n'he vist uns quants anuncis de segona mà!!
Si o què??? Bueno, mentre pugui aproftar el moisés de la meva germana, faré bossa per la cuna!!!
El cotxet també és xulo, però jo en necessito un de la marca Jané, perquè la meva germana em dóna el maxi cosi que té nou i sinó és marca Jané, no em quadrarà... Però encara no hem començat a mirar-los...
Mida ha escrit:Jo tinc la clínica del Pilar al costat de la feina! quina gràcia!
Si?? Doncs quan hagi parit em podràs fer una visita!!!

Mida ha escrit:Aquitania ha escrit:El que sí és el tema de mutua o SS, jo sóc de mútua...pensa una cosa positiva del públic: si és prematur a la privada et deriven al públic... excepte assistència sanitària col·legial (potser algun altre també ho té) que té sala neonatal pròpia a l'hospital de Barcelona (on jo pariré)
Crec que la Quirón té neonats ¿no? i la Deixeus també, mira veus, és una cosa que no hi havia pensat![]()
!
jo fa ja bastant temps, quan em vaig fer mutua (per la feina) i vaig triar ginecoleg, el primer q vaig pensar va ser buscar ja un q després vulgués per quan pensés en embarassar-me, i com q vaig llegir aixo de millor un centre amb unitat de neonats, vaig triar la quiron q sí q té aquesta unitat, o almenys aixo vaig llegir jo pels forums. Tant de bo no sigui necessària però és un factor a tenir en compte
Mida ha escrit:Oiiixxx doncs vaig a buscar-la per google a veure si la trobo, cositina em pensava que t'havies inventat els noms de les cunes per posar un exemple! jajajajaaja!
jajaja nooo no m'ho he inventat! la vaig veure un dia a una foto d'un blog de decoració (m'encanta la decoracio) i vaig buscar per internet de quina marca era fins trobar-la, quan vaig veure el preu buffff però després vaig veure unes quantes a anuncis tipus segundamano, loquo, fins i tot a ebay a un noi de bcn q no va pujar ningú i li vaig escriure dient que d'aqui a uns mesos si la té lliure li compro jajajaja, logicament fins q no estiguem amb el tema no puc comprar res, però mira, se'm va la pinza jajaja!el noi d'ebay encara deu d'estar flipant

cositina ha escrit:jajaja nooo no m'ho he inventat! la vaig veure un dia a una foto d'un blog de decoració (m'encanta la decoracio) i vaig buscar per internet de quina marca era fins trobar-la, quan vaig veure el preu buffff però després vaig veure unes quantes a anuncis tipus segundamano, loquo, fins i tot a ebay a un noi de bcn q no va pujar ningú i li vaig escriure dient que d'aqui a uns mesos si la té lliure li compro jajajaja, logicament fins q no estiguem amb el tema no puc comprar res, però mira, se'm va la pinza jajaja!el noi d'ebay encara deu d'estar flipant
Jajajja!! Si que potser va flipar, però flipés o no, te la guarda o què? Perquè si és així, ja pots dir que tens cuna!
Sílvia26 ha escrit:cositina ha escrit:jajaja nooo no m'ho he inventat! la vaig veure un dia a una foto d'un blog de decoració (m'encanta la decoracio) i vaig buscar per internet de quina marca era fins trobar-la, quan vaig veure el preu buffff però després vaig veure unes quantes a anuncis tipus segundamano, loquo, fins i tot a ebay a un noi de bcn q no va pujar ningú i li vaig escriure dient que d'aqui a uns mesos si la té lliure li compro jajajaja, logicament fins q no estiguem amb el tema no puc comprar res, però mira, se'm va la pinza jajaja!el noi d'ebay encara deu d'estar flipant
Jajajja!! Si que potser va flipar, però flipés o no, te la guarda o què? Perquè si és així, ja pots dir que tens cuna!
evidentment q no...em va dir q li corria pressa vendre-la perquè li ocupava lloc a casa jajaja! he de dir q no li vaig dir si me la guardava, només li vaig dir q estàvem buscant i q si en uns mesos prenyava i encara la tenia disponible li contactaria per veure si encara la venia...i he de dir q aixo va ser just abans de saber q finalment hem de posposar la cerca uns mesos més, snif! pero no problem, és la meva cuna i algun dia me la compraré!

cositina ha escrit:evidentment q no...em va dir q li corria pressa vendre-la perquè li ocupava lloc a casa jajaja! he de dir q no li vaig dir si me la guardava, només li vaig dir q estàvem buscant i q si en uns mesos prenyava i encara la tenia disponible li contactaria per veure si encara la venia...i he de dir q aixo va ser just abans de saber q finalment hem de posposar la cerca uns mesos més, snif! pero no problem, és la meva cuna i algun dia me la compraré!![]()
![]()
OOOooh, és una pena ja que si te la guardés, la cuna tindria una molt bona història! Això si, segur que el noi ho deu tenir com a una bona anècdota!
Digues que si! Què és la teva cuna i d'hora o d'hora (tard no existeix al nostre vocabulari...XD) serà teva!!! I jo seré aquí per a veure-ho!

cositina ha escrit:Mida ha escrit:Oiiixxx doncs vaig a buscar-la per google a veure si la trobo, cositina em pensava que t'havies inventat els noms de les cunes per posar un exemple! jajajajaaja!
jajaja nooo no m'ho he inventat! la vaig veure un dia a una foto d'un blog de decoració (m'encanta la decoracio) i vaig buscar per internet de quina marca era fins trobar-la, quan vaig veure el preu buffff però després vaig veure unes quantes a anuncis tipus segundamano, loquo, fins i tot a ebay a un noi de bcn q no va pujar ningú i li vaig escriure dient que d'aqui a uns mesos si la té lliure li compro jajajaja, logicament fins q no estiguem amb el tema no puc comprar res, però mira, se'm va la pinza jajaja!el noi d'ebay encara deu d'estar flipant
jajaja, ja la he vist , la tenia vista però desconeixia el nom ,jejeje , la veritat és que és inevitable mirar cotxets, cunes, habitacions..ens fa tanta il.lusió oi? aixxx quines ganes de

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |