DESLLETAMENT... Em fa mal...

Tria el pit o el biberó.

meirinish
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dg. set. 16, 2012 6:17 pm

DESLLETAMENT... Em fa mal...

EntradaAutor: meirinish » dt. gen. 01, 2013 6:54 pm

Hola noies,

El meu petitó té quasi 6 mesos i des de fa unes 2 setmanes que ja no li dono el pit. Vaig anar treient-li tomes de llet primer per la feina, llavors pe lintroduccio dels cereals, llavors la fruita... Total que em vaig quedar amb només una toma de llet pel matí abans d marxar a la feina i als 3 dies ja quasino tenia llet. Quan vaig haverli de donar biberó amés del meu pit, vaig decidir de no donarli més. Porto així les 2 setmanes que us dic, però de fa 2 dies tinc un dels pits inflat (entenc que s'ha anat omplenant de llet) i tinc un parell de zones que em fan mal. Durant l'enlletament vaig patir mastitis i el mal és bastant semblant. Què em passa? El cos no ha entès que ja no li dono pit? No me la vull treure perquè tinc por que la cosa continui igualment. A alguna li ha passat? Com vareu fer el deslletament?

Moltes gràcies!!
saludoalaluna
:: papallona
Entrades: 134
Membre des de: dl. ago. 16, 2010 10:42 am

Re: DESLLETAMENT... Em fa mal...

EntradaAutor: saludoalaluna » dt. gen. 01, 2013 7:32 pm

Hola maca,

Jo vaig iniciar el deslletament quan la meva filla tenia 18 mesos i nomes prenia el pit abans d anar a dormir. Nomes et puc dir que vaig trigar un mes en que es retires la llet completament, tenia dolor, el pit inflat, qualsevol contacte amb roba mans era horroros... I jo tampoc entenia que pogues passar aixo si el deslletamelnt havia sigut gradual!

Sobretot no apretis els pits, ni tels buidis, ni els estimulis. L unica cosa que pots fer es dutxes calentes, escalfor a la zona, sostenidors que no t apretin gaire i la naturalessa fara el seu curs. Si tinguessis febre llavors si que hauries d anar al metge.

Es una mica engorros pero passa amb paciencia i una canya.

Bona entrada d any!
alba padró arocas
Entrades: 16
Membre des de: ds. set. 24, 2011 8:27 am

EntradaAutor: alba padró arocas » dt. gen. 01, 2013 9:02 pm

Hola:
El nostre cos és una màquina perfecte. Encara que deslletis la llet no marxa així com així i el contacte amb la criatura pot fer augmentar els nivells de prolactina i oxitocina del cos i fer "pujar" la llet de nou.

Arribats a aquest punt et cal:

-Treure't llet ( sí, cal treure la llet de més del pit, no passa res, potser hauras de fer extraccions durant una setmana però cal buidar una mica , no cal treure's TOTA la llet però si descongestionar)
-Aplicar fred: l'escalfor augmenta la congestió, el fred desinflama i calma.
-Tenir paciència: en pocs dies tot tornarà a la normalitat.

petons
saludoalaluna

EntradaAutor: saludoalaluna » dt. gen. 01, 2013 9:29 pm

Doncs a mi totes aquestes pautes me les va dictar la llevadora (calor, sobretot no treure llet perque sino mai deixes de produir, etc). Em va anar de conya, cap mastitis ni problemes. Tots aquests consells sempre que el deslletament s hagues fet gradual, es a dir, cada 3 dies et treus una "toma". A mi no em va caldre pq nomes en feia una al dia.

No se, jo no soc cap experta. De fet no en tinc ni idea. Nomes et transcric el que em va dir la llevadora i dir que a mi em va anar be.
saludoalaluna

EntradaAutor: saludoalaluna » dt. gen. 01, 2013 9:35 pm

Rumiant, rumiant... Potser vaig trigar taaant perque les pautes no eren les correctes?
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dc. gen. 02, 2013 8:53 am

saludoalaluba l'Alba Padró és una super experta en lactància ;-)
Jo no en sè gaire però quan vaig veure el que havies escrit vaig pensar que no eren els consells més adequats, i ara entrava a dir-ho. Per desgràcia les llevadores a vegades no tenen prou informació ni prou actualitzada i donen consells erronis...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Xaina
:: conillet
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dv. maig 14, 2010 12:11 pm

EntradaAutor: Xaina » dc. gen. 02, 2013 9:34 am

Hola,

Jo també vaig deslletar al meu fill als 5-6 mesos seguint el que diu l'Alba i en 8-10 dies va desapareixer del tot. A mi no m'agradava fer servir els estractors de llet aixi que literalment em "munyia" sota la dutxa, una mica cada pit fins que el mal ja era soportable.

Sort
Imatge
url=http://lilypie.com]Imatge[/url]
saludoalaluna

EntradaAutor: saludoalaluna » dc. gen. 02, 2013 3:52 pm

Doncs quina sanitat tenim... Si se suposa que les llevadores tenen estudis i experiencia en aquests temes. Quina rabia! A mi el dos parts no van ser gens respectats i no em vaig adonar fins mes tard quan ho analitzava.. I ara resulta que en temes de lactancia tampoc estava ben assessorada
Doncs disculpeu si he malinformat.

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::