Escoles a Sant Cugat
Re: Escoles a Sant Cugat
Moltes gràcies per la info Alehop!!!
Sí, té bona pinta, no? A mi també m'agrada força i me n'han parlat força bé... l'anem a veure al Gener.
Respecte al Pi de'n Xandri justament aquesta setmana al TOT hi havia una carta de pares queixant-se de que els alumnes de 3r de primària estan sense tutora des de finals d'cotubre i que fins l'11è dia de baixa no cubreixen la vacant amb algú extern (els profeso han de fer malabarismes per arribar a tot). Deu ni do... Nosaltres tb la mirarem...ja veig que tenim la mateixa zona. Jo visc aprop del Monestir.
Sí, té bona pinta, no? A mi també m'agrada força i me n'han parlat força bé... l'anem a veure al Gener.
Respecte al Pi de'n Xandri justament aquesta setmana al TOT hi havia una carta de pares queixant-se de que els alumnes de 3r de primària estan sense tutora des de finals d'cotubre i que fins l'11è dia de baixa no cubreixen la vacant amb algú extern (els profeso han de fer malabarismes per arribar a tot). Deu ni do... Nosaltres tb la mirarem...ja veig que tenim la mateixa zona. Jo visc aprop del Monestir.
Re: Escoles a Sant Cugat
Ara que hi penso... et van dir si les permanències vam incloses? que m'extranyaria però mai se sap jejejeje
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Re: Escoles a Sant Cugat
gloria, això q comentes de les baixes passa et pot passar a qualsevol escola pública (donem gràcies a la política de retallades dels srs. de cyu
). Les concertades se suposa q no tindran aquest problema...
Re: Escoles a Sant Cugat
Osti, q fort lo de les baixes...
Les permanències SÍ que estan incloses al preu!!
Nosaltres ara vivim a Coll Fava a dalt de tot pero marxem a la Rambla Ribatallada, o sigui q sí, ens toca la mateixa zona!
Les permanències SÍ que estan incloses al preu!!

Nosaltres ara vivim a Coll Fava a dalt de tot pero marxem a la Rambla Ribatallada, o sigui q sí, ens toca la mateixa zona!

Re: Escoles a Sant Cugat
Itaca, sí, ho se...ho dèia justament pq parlaven de Pi de'n Xandri però se que pot passar a qualsevol lloc. Merci igualment.
Alehop, Entren?? oh, que bé!!!
Si vas visitant escoles passa parte, please. Estaré pendent!!! Gràcies!!!!!!
Alehop, Entren?? oh, que bé!!!
Si vas visitant escoles passa parte, please. Estaré pendent!!! Gràcies!!!!!!

Re: Escoles a Sant Cugat
Hola, nosaltres també estem mirant per a la nostra filla gran que començarà P3 l'any que ve.
En principi hem descartat les públiques justament pel que heu dit, o sigui que amb les retallades la situació està força difícil. Però, per a les que estan interessades, m'han parlat molt bé del Pi d'en Xandri, del Catalunya i de Can Mates.
Les privades de Sant Cugat, ni parlar-ne: depèn del que cadascú busqui, però no fan per a nosaltres.
Estem entre l'Avenç (que ens entra per zona) i el Thau (que no ens entra, però té menys demanda i va obrir una nova línia l'any passat). Els vam visitar al desembre i els dos ens van agradar força! Anirem a les jornades de portes obertes per acabar de decidir. Algú té alguna referència més?
En principi hem descartat les públiques justament pel que heu dit, o sigui que amb les retallades la situació està força difícil. Però, per a les que estan interessades, m'han parlat molt bé del Pi d'en Xandri, del Catalunya i de Can Mates.
Les privades de Sant Cugat, ni parlar-ne: depèn del que cadascú busqui, però no fan per a nosaltres.
Estem entre l'Avenç (que ens entra per zona) i el Thau (que no ens entra, però té menys demanda i va obrir una nova línia l'any passat). Els vam visitar al desembre i els dos ens van agradar força! Anirem a les jornades de portes obertes per acabar de decidir. Algú té alguna referència més?


Re: Escoles a Sant Cugat
Entrava per veure si el post ja s'animava una mica...que som al gener!!
Sabeu quan son les jornades de portes obertes?
Nosaltres estem gairebe decidits per l'Avenç.
Sabeu quan son les jornades de portes obertes?
Nosaltres estem gairebe decidits per l'Avenç.
Re: Escoles a Sant Cugat
Hola Alehop!
Som veïnes, jo també visc a l'Eixample.
Nosaltres també estem gairebé decidits per l'Avenç, però encara no hem descartat del tot el Thau. El que ens va agradar més del Thau quan vam anar a fer una visita és que centren tota l'educació en l'alumne com a individu i el responsabilitzen de manera positiva donant-li les eines pera aprendre a pensar per si mateix i a expressar la seva opinió, tot i respectant les opinions dels altres. En aquest sentit ens va semblar una escola innovadora, mentre l'Avenç ens va donar la impressió de ser més tradicional i potser una mica estancada. Però en positiu l'Avenç té més hores d'anglès, té piscina obligatòria a Parvulari, té el tema de les colònies / estàncies a la seva pròpia casa rural...
Ay quina decisió més difícil, que influenciarà tota la vida dels nostres fills!
Per cert, l'Avenç no té jornada de portes obertes, les públiques crec que encara no han publicat les dates.
Som veïnes, jo també visc a l'Eixample.
Nosaltres també estem gairebé decidits per l'Avenç, però encara no hem descartat del tot el Thau. El que ens va agradar més del Thau quan vam anar a fer una visita és que centren tota l'educació en l'alumne com a individu i el responsabilitzen de manera positiva donant-li les eines pera aprendre a pensar per si mateix i a expressar la seva opinió, tot i respectant les opinions dels altres. En aquest sentit ens va semblar una escola innovadora, mentre l'Avenç ens va donar la impressió de ser més tradicional i potser una mica estancada. Però en positiu l'Avenç té més hores d'anglès, té piscina obligatòria a Parvulari, té el tema de les colònies / estàncies a la seva pròpia casa rural...
Ay quina decisió més difícil, que influenciarà tota la vida dels nostres fills!
Per cert, l'Avenç no té jornada de portes obertes, les públiques crec que encara no han publicat les dates.


Re: Escoles a Sant Cugat
Melela, gràcies per la info sobre el Thau; la veritat és que com que no ens entra per zona no l'haviem tingur en compte...però pel que dius, m'agrada. La tenim a prop de la feina, que tots dos treballem a Can Sant Joan.
El que passa és que tothom que conec que té els nens a l'Avenç està tan encantat!!
Sí que és difícil, sí...
Saps si el thau té portes obertes? Miro cada dia a la web de l'ajuntament aviam si en parlen, per anar a la del pi d'en xandri i no hi ha manera...

El que passa és que tothom que conec que té els nens a l'Avenç està tan encantat!!
Sí que és difícil, sí...
Saps si el thau té portes obertes? Miro cada dia a la web de l'ajuntament aviam si en parlen, per anar a la del pi d'en xandri i no hi ha manera...

Re: Escoles a Sant Cugat
Correcte Alehop, als del casc urbà el Thau no ens entra per zona; però està menys demanada i ens van dir que al 99% entraríem igualment. Sembla que fins i tot hi entraríem posant-la com a segona opció. Segons la noia de l'ajuntament i les referències que tenim, té menys demanda únicament per motius de preu, perquè és la més cara entre les concertades. Coneixem unes quantes famílies que tenen els fills al Thau i tots estan encantats; uns coneguts nostres van treure els fills de l'Agora i aquest curs han començat al Thau.
Un altre punt a favor del Thau: al estar menys demanada, no arriba a omplir les classes. Si no m'equivoco, ara la ratio és de 28 alumnes per classe i es parla d'ampliar-la fins i tot a 30 (aquesta barbaritat sembla ser una possibilitat concreta gràcies a les retallades); bé, l'Avenç omple sempre, doncs l'any vinent podrien tenir classes de 30 nens a partir de P3, mentre el Thau aquest curs passat tenia només 21 nens per classe, i això pot fer la diferència en qüestió tant d'atenció personalitzada com de l'ensenyament i de la qualitat de l'aprenentatge.
No ens podem decidir! Estem buscant més opinions de pares que tinguin els seus fills a una d'aquestes dues escoles i si surt alguna cosa més l'escriuré aquí.
Per cert Alehop, el Thau va fer portes obertes el dissabte passat, però no hi vam poder anar. Tornaran a repetir el dissabte 16 de febrer. Ves mirant la seva web per confirmar la data.
Un altre punt a favor del Thau: al estar menys demanada, no arriba a omplir les classes. Si no m'equivoco, ara la ratio és de 28 alumnes per classe i es parla d'ampliar-la fins i tot a 30 (aquesta barbaritat sembla ser una possibilitat concreta gràcies a les retallades); bé, l'Avenç omple sempre, doncs l'any vinent podrien tenir classes de 30 nens a partir de P3, mentre el Thau aquest curs passat tenia només 21 nens per classe, i això pot fer la diferència en qüestió tant d'atenció personalitzada com de l'ensenyament i de la qualitat de l'aprenentatge.
No ens podem decidir! Estem buscant més opinions de pares que tinguin els seus fills a una d'aquestes dues escoles i si surt alguna cosa més l'escriuré aquí.
Per cert Alehop, el Thau va fer portes obertes el dissabte passat, però no hi vam poder anar. Tornaran a repetir el dissabte 16 de febrer. Ves mirant la seva web per confirmar la data.


Re: Escoles a Sant Cugat
Hola!
Doncs nosaltres estem igual, estem mirant pel nostre fill gran, que començarà P3 al setembre. I estem fets un mar de dubtes. Ens agradava l'Avenç però tot i tenir 30 punts com tenim es va a sorteig segur, sempre es queda molta gent a fora, l'any passat també. Vam anar a la jornada de portes obertes del Thau dissabte passat i ens va agradar molt. A nosaltres tampoc ens entra per zona però també ens han dit que no seria problema, perquè l'any passat van sobrar places a l'haver obert una nova línia, i que són menys nens per classe que a l'Avenç, etc, etc. Llàstima que puja més de preu el Thau, però bé, també ens han dit que aquest curs volen ajustar preus, a veure què. Si per contra ens la juguem i posem l'Avenç ens han dit que hem de posar una segona opció segura i que no pot ser cap de les públiques del centre, perquè en cap queden places. Per això, itaca, volia preguntar-te sobre la Catalunya. Fins quina hora hi ha permanència a la tarda? I una pregunta en general...si es fa la primària a la pública, sabeu si hi ha opcions de poder passar a una concertada fàcilment a la secundària o ja és molt difícil?
Doncs nosaltres estem igual, estem mirant pel nostre fill gran, que començarà P3 al setembre. I estem fets un mar de dubtes. Ens agradava l'Avenç però tot i tenir 30 punts com tenim es va a sorteig segur, sempre es queda molta gent a fora, l'any passat també. Vam anar a la jornada de portes obertes del Thau dissabte passat i ens va agradar molt. A nosaltres tampoc ens entra per zona però també ens han dit que no seria problema, perquè l'any passat van sobrar places a l'haver obert una nova línia, i que són menys nens per classe que a l'Avenç, etc, etc. Llàstima que puja més de preu el Thau, però bé, també ens han dit que aquest curs volen ajustar preus, a veure què. Si per contra ens la juguem i posem l'Avenç ens han dit que hem de posar una segona opció segura i que no pot ser cap de les públiques del centre, perquè en cap queden places. Per això, itaca, volia preguntar-te sobre la Catalunya. Fins quina hora hi ha permanència a la tarda? I una pregunta en general...si es fa la primària a la pública, sabeu si hi ha opcions de poder passar a una concertada fàcilment a la secundària o ja és molt difícil?
Re: Escoles a Sant Cugat
Dianaa, depèn de la secundària que triguis: al Thau possiblement sobraran places, com sobren avui; a l'Avenç no.
Vam fer números i tot sumat, amb preus d'aquest curs, el Thau val 80 euros/mes més que l'Avenç (menjador i juliol inclosos).
Dianaa, com està organitzada la jornada de portes obertes al Thau? Per decidir si anar-hi al febrer. Gràcies.
Vam fer números i tot sumat, amb preus d'aquest curs, el Thau val 80 euros/mes més que l'Avenç (menjador i juliol inclosos).
Dianaa, com està organitzada la jornada de portes obertes al Thau? Per decidir si anar-hi al febrer. Gràcies.


- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Re: Escoles a Sant Cugat
Dianaa, nosaltres estem molt contents amb el Catalunya, i són 20 nens a la classe (2 línies), i pq hi ha uns quants que han vingut rebotats de sant cugat centre. REalment tenim la sensació q els nens tenen una atenció més personalitzada.
Sobre les permanències no et sabria dir pq nosaltres l'anem a recollir quan surten, però crec q sí q es poden deixar una estona més i també portar-los abans al matí (això us ho confirmaran si aneu a les portes obertes)
Sobre les permanències no et sabria dir pq nosaltres l'anem a recollir quan surten, però crec q sí q es poden deixar una estona més i també portar-los abans al matí (això us ho confirmaran si aneu a les portes obertes)
Re: Escoles a Sant Cugat
dianaa ha escrit:Hola!
Doncs nosaltres estem igual, estem mirant pel nostre fill gran, que començarà P3 al setembre. I estem fets un mar de dubtes. Ens agradava l'Avenç però tot i tenir 30 punts com tenim es va a sorteig segur, sempre es queda molta gent a fora, l'any passat també.
Dianaa, nosaltres vam anar a veure l'escola el mes de novembre i vam parlar amb la directora i ens va dir que, a diferència d'altres anys, aquest any no hi havia molts germans...o sigui que creuo els dits i aviam si tenim sort.
Re: Escoles a Sant Cugat
Hola,
Moltes gràcies, Itaca, doncs a veure què ens diuen a la jornada de portes obertes. És que no podem arribar a buscar-lo abans de quarts de 6... però sí que he sentit que és molt bona escola.
Melela, a la jornada de portes obertes del Thau doncs primer va fer una xerrada el director, parlant dels valors (molt poca referència a que sigui cristiana), l'ideari de l'escola, una mica dels origens, va fer molt èmfasi en què és una escola catalana...i després ja ens van dividir en grups segons el curs. Una mestra d'infantil ens va ensenyar tota l'escola, el tipus d'activitats que feien a cada curs, ...les instal.lacions estan molt bé. Moltes gràcies per la informació dels preus, a la jornada de portes obertes no en van parlar, perquè van dir això de què volien ajustar-los. Hem de demanar entrevista per que ens els diguin. Així doncs no és tanta diferència amb l'Avenç i si són tan poquets per classe...que s'hi entri segur dóna tranquilitat.
Sí, Alehop, a nosaltres també ens va dir això la directora, de que hi ha menys germans, però fa por...clar, a ells ja els va bé que hi hagi moltes sol.licituds...el cas és que jo ja he sentit d'un munt de gent que vol posar-la com primera opció...com també hi ha el tema de les retallades de la pública.
Moltes gràcies, Itaca, doncs a veure què ens diuen a la jornada de portes obertes. És que no podem arribar a buscar-lo abans de quarts de 6... però sí que he sentit que és molt bona escola.
Melela, a la jornada de portes obertes del Thau doncs primer va fer una xerrada el director, parlant dels valors (molt poca referència a que sigui cristiana), l'ideari de l'escola, una mica dels origens, va fer molt èmfasi en què és una escola catalana...i després ja ens van dividir en grups segons el curs. Una mestra d'infantil ens va ensenyar tota l'escola, el tipus d'activitats que feien a cada curs, ...les instal.lacions estan molt bé. Moltes gràcies per la informació dels preus, a la jornada de portes obertes no en van parlar, perquè van dir això de què volien ajustar-los. Hem de demanar entrevista per que ens els diguin. Així doncs no és tanta diferència amb l'Avenç i si són tan poquets per classe...que s'hi entri segur dóna tranquilitat.
Sí, Alehop, a nosaltres també ens va dir això la directora, de que hi ha menys germans, però fa por...clar, a ells ja els va bé que hi hagi moltes sol.licituds...el cas és que jo ja he sentit d'un munt de gent que vol posar-la com primera opció...com també hi ha el tema de les retallades de la pública.
Re: Escoles a Sant Cugat
Pujo el post perquè ja han sortit a la web de l'Ajuntament les jornades de portes obertes...
Comença la festa...
Comença la festa...
Re: Escoles a Sant Cugat
Hola Noies,
M'ha ajudat molt els vostres comentaris, però ara estic en la mateixa situació que vosaltres fa algun temps.
Vam anar a veure l'Avenç, pero amb la situació econòmica actual, hem fa por no poder mantenir el ritme (400€ al més per l'escola, casals i potser alguna extraescolar), crec que no podrem fer vacances mai a la vida.
De les publiques, anirem a veure el collserola i el pi d'en xandri, encara que em decanto molt pel Pi d'en xandri.
Estic feta un mar de dubtes i necessito ajuda.
Sabeu si hi han places per l'avenç a 1º de primaria? també ens plantejem fer primaria a la publica i a 1º d'ESO intentar que entri a l'avenç.
teniu referencies del Pi d'en xandri?
Gràcies pels vostres comentaris anterios i espero que hem pugueu ajudar.
M'ha ajudat molt els vostres comentaris, però ara estic en la mateixa situació que vosaltres fa algun temps.
Vam anar a veure l'Avenç, pero amb la situació econòmica actual, hem fa por no poder mantenir el ritme (400€ al més per l'escola, casals i potser alguna extraescolar), crec que no podrem fer vacances mai a la vida.
De les publiques, anirem a veure el collserola i el pi d'en xandri, encara que em decanto molt pel Pi d'en xandri.
Estic feta un mar de dubtes i necessito ajuda.
Sabeu si hi han places per l'avenç a 1º de primaria? també ens plantejem fer primaria a la publica i a 1º d'ESO intentar que entri a l'avenç.
teniu referencies del Pi d'en xandri?
Gràcies pels vostres comentaris anterios i espero que hem pugueu ajudar.
Re: Escoles a Sant Cugat
Hola Sigronet, entenc els teus dubtes.
Pel que fa les places a l'Avenç a 1r de Primària o d'ESO, podries preguntar-ho directament a la directora i a veure que et diu. Amb la mobilitat de famílies que hi ha a Sant Cugat, suposo que cada any alguns nens marxen afora i deixen les seves places lliures, però també alguns nens arriben de fora i necessiten places. Pel que tinc entès, és justament per això que les places que queden lliures al llarg del curs no es poden omplir amb la llista d'espera: estan "reservades" per als nens que venen de fora, i si no s'omplen al llarg del curs sí es poden omplir amb preinscripció el curs següent.
Pel que fa el Pi de'n Xandri, totes les mares que conec amb fills allà estan absolutament encantades, i és una escola bastant demanada. Si la pública no tingués els problemes de recursos que té, jo optaria pel Pi de'n Xandri sense cap dubte.
Pel que fa les places a l'Avenç a 1r de Primària o d'ESO, podries preguntar-ho directament a la directora i a veure que et diu. Amb la mobilitat de famílies que hi ha a Sant Cugat, suposo que cada any alguns nens marxen afora i deixen les seves places lliures, però també alguns nens arriben de fora i necessiten places. Pel que tinc entès, és justament per això que les places que queden lliures al llarg del curs no es poden omplir amb la llista d'espera: estan "reservades" per als nens que venen de fora, i si no s'omplen al llarg del curs sí es poden omplir amb preinscripció el curs següent.
Pel que fa el Pi de'n Xandri, totes les mares que conec amb fills allà estan absolutament encantades, i és una escola bastant demanada. Si la pública no tingués els problemes de recursos que té, jo optaria pel Pi de'n Xandri sense cap dubte.


Re: Escoles a Sant Cugat
Hola Melela,
Gràcies per la teva rápida resposta.
He parlat amb l'Avenç i com sempre molt amables i m'han ajudat molt. M'han informat que si no entra a P3 és molt dificil entrar desprès, ja que tenen prioritat els germans i pujen plenes els ratios. També m'ha aconsellat que fem un estudi de camp de les possibles escoles i fem l'elecció amb la que més ens agradi com a primera opció, ja que sino, estará empanadint-me molt de temps. M'ha comentat que una familia no va apuntar a la seva nena a P3 i fins 4rt. de primaria no han pogut conseguir places lliures.
Així doncs, faré el que m'han dit: anirem a la JPO del Collserola i Pi d'en Xandri i amb tota l'informació, farem la tria. Cada cop estic mes insegura, però també és veritat que l'Avenç té un punt molt a favor, que a ESO l'horari és fins les 17h i a la publica fan només fins el migdia.
Un cop hagi pogut fer les visites pertinents us informaré de la nostra sel·lecció.
També vull anar a l'oficina de escolarització municipal per tal d'informarme dels criteris de punts, places de cada escola, etc..
Moltìssimes gràcies per la vostra ajuda i seguim en contacte.
Fins aviat!!
Gràcies per la teva rápida resposta.
He parlat amb l'Avenç i com sempre molt amables i m'han ajudat molt. M'han informat que si no entra a P3 és molt dificil entrar desprès, ja que tenen prioritat els germans i pujen plenes els ratios. També m'ha aconsellat que fem un estudi de camp de les possibles escoles i fem l'elecció amb la que més ens agradi com a primera opció, ja que sino, estará empanadint-me molt de temps. M'ha comentat que una familia no va apuntar a la seva nena a P3 i fins 4rt. de primaria no han pogut conseguir places lliures.
Així doncs, faré el que m'han dit: anirem a la JPO del Collserola i Pi d'en Xandri i amb tota l'informació, farem la tria. Cada cop estic mes insegura, però també és veritat que l'Avenç té un punt molt a favor, que a ESO l'horari és fins les 17h i a la publica fan només fins el migdia.
Un cop hagi pogut fer les visites pertinents us informaré de la nostra sel·lecció.
També vull anar a l'oficina de escolarització municipal per tal d'informarme dels criteris de punts, places de cada escola, etc..
Moltìssimes gràcies per la vostra ajuda i seguim en contacte.
Fins aviat!!
Re: Escoles a Sant Cugat
Sigronet, compte perquè la Generalitat encara no ha publicat els criteris pel curs vinent, doncs potser mereix la pena esperar això abans d'anar a l'OME. La plana és aquesta http://www20.gencat.cat/portal/site/que ... 0c1e0aRCRD i encara hi consta la informació del curs actual 2012/13.


Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |
















