Extreure's llet

Tria el pit o el biberó.

julieta12
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dt. jul. 17, 2012 9:49 pm

Extreure's llet

EntradaAutor: julieta12 » dg. gen. 20, 2013 10:07 pm

Hola mares! com esteu? us voldria plantejar els dubtes que tinc sobre el tema;

D'aqui just 2 mesos començo a teballar i voldria continuar amb la LME fins els 6 mesos. Primer dubte, creieu que és compatible? el meu horari serà (sortir de casa a les 8:30-arribada a casa 15:45).

El que crec que hauria de fer és, i corregir-me si m'equivoco, donar-li el pit abans de sortir de casa (sobre les 8) i tenir llet congelada per quan vulgui mamar tenir-ne de preparada (evidentment donada amb bibe i per cert quin em recomaneu?)
Quan arribi a casa doncs continuar amb pit.
Sembla senzill pero de segur que no ho es tant.
Jo li dono ara el pit a demanda, pero clar, amb la llet congelada no es tant facil.
Que em recomaneu que faci?

Un altre dubte, ara ja vull treure'm llet, quin es el millor moment del dia per fer-ho? i cuanta estona haig d'estar?

gracied!!!
nunus
:: zebra
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

Re: Extreure's llet

EntradaAutor: nunus » dg. gen. 20, 2013 11:51 pm

Hola julieta12,

Jo també vaig fer LME fins als 6 mesos amb el petit i, per sort, només havia de treure'm llet per una presa diària, el berenar de l'escoleta. ;-)

El que vaig fer va ser, abans de començar a portar-hi el nen, anar fent una petita reserva de llet al congelador, per a emergències. I després, quan va començar a anar a l'escola bressol, em treia la llet la nit abans i els la duia quan el deixava. Així no calia congelar-la. :ok: Ah, i els vaig portar unes bossetes amb llet congelada a elles també, per si el peque es quedava amb gana, que en tinguessin més.

Tot depèn de la llet que et puguis treure, o sigui que trobo que és una bona idea que comencis a fer-ho ara, més que res per veure com és la teva producció. La meva era pèssima; em costava moltíssim treure 120 ml, i tant amb un fill com amb l'altre ho vaig provar a totes les hores, amb el nen a l'altre pit, arribant de treballar amb els pits a tope... Uns dies molt bé i altres (la majoria) poca cosa.

Però això depèn de cadascuna, eh. Pensa també que al principi és probable que surti ben poca llet. No et desanimis, que sol ser només al principi. :ok:

Bé, espero haver-te ajudat una mica, tot i que segur que hi ha mares que n'han necessitat més quantitat que jo i et podran explicar algun truquillo més.
laurajuga
Entrades: 162
Membre des de: dj. abr. 12, 2012 3:33 pm

EntradaAutor: laurajuga » dl. gen. 21, 2013 8:04 am

Hola Julieta12,

La meva nena comença l'escoleta d'aquí un mes i ja fa uns 20 dies que m'estic treient llet. Després de moltes proves, em trec la llec pel matí. L'última setmana és quan he aconseguit la producció més gran, entre 80 i 100 ml, però no arribo a més. Com que una toma és fins a 120 ml aproximadament, algun dia faré paquets de 30 o 40 ml per completar les que falten. Faig una mica de massatge i em posso una estoreta calenta sobre el pit. També va bé tenir-la davant, relaxar-se, no mirar el pot veient com s'omple... Respecte a l'estona jo estic uns 10 min per cada pit, però si veig que ja no raja, paro i descanso una estona. Pel tema del bibe no et puc ajudar, ja que jo encara no ho he provat.

M'he comprat les bosses de la Medela, però n'hi ha d'altres al mercat. Al CAP em van recomanar que les congelés dins d'un taper ja que sembla ser que agafen l'olor del menjar i també em van dir que has d'ajuntar les llets que et treguis durant el dia a la mateixa temperatura (per si les guardes a la nevera).

Encara no sé quina tècnica seguiré a l'escoleta, si fer només exclusiu fins a que s'acabi la llet congelada (crec que hauran de fer dos tomes, ja que el meu horari sense ella serà de 6.30 a 14.30 i no em podré treure llet a la feina) o bé fer una toma de LM i una altra de fruita (no sé si es quedarà amb gana) o de cereals. Espero la visita amb la pediatra per preguntar-li.

Espero haver-te ajudat!
ImatgeImatge
edae
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dl. gen. 21, 2013 8:56 am

Has d'anar veient tu quan et va millor.
A mi era o a primera hora del matí, o al vespre abans d'anar a dormir. També et serà més fàcil com més relaxada estiguis, jo llegia, o mirava la tele, amb alguna foto del peque a prop, o alguna peça d'olor seva. Jo treballo de tardes, i a l'hora que ella solia menjar, me'n treia, com que el pit estava acostumat a aquesta hora, sempre en treia força.

Les primeres vegades, encara que no et surti res, o et surti molt, no passis de 5-10 min, perquè no tens el pit acostumat i et pots fer mal (a mi com que em sortia molta llet, no volia parar i em va fer una ferideta).

Jo també et recomano el tema bosses, així es descongela molt molt ràpid. I sobretot no les facis massa grans, millor de 100 com a molt, perquè si ho fa a demanda, pot ser que a vegades no en vulgui tant, o que en vulgui més, i no val la pena descongelar una bossa de 200 o així.

Que vagi molt bé. :-()-)
Imatge
Imatge
ISASF
:: peixet
:: peixet
Entrades: 289
Membre des de: dt. des. 07, 2010 7:52 am

EntradaAutor: ISASF » dl. gen. 21, 2013 1:32 pm

Hola!!!jo he aconseguit amb els meus dos fills.. però és ideal que facis una mica de "stock" al congelador, per tal de no atabalar-te... I ho he aconseguit també per això perque tenia una mica de reserva......

Jo feia el mateix horari que tu.. treballo de 9 a 3.

Em posava el nen al pit abans de sortir... i feia un parell de tomes amb la iaia...
Em treia la llet, molt d'hora al matí.. o a la nit... quan ell ja dorm i ja ha pres....
Em va anar molt i molt bé els vasitos de la AVent, tenia el sacallets Avent també.
I despres els he fet servir.. també!!

Super recomanables!!!

Isa sf
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. gen. 21, 2013 1:50 pm

Julieta, jo no m'he tret mai llet així que pels temes tècnics no et puc dir res.
Per les hores que treballes, com tu dius, aniria bé donar una toma abans de marxar, i quan tornis barra lliure.
Si pots, a la feina treu-te llet i així tens una mica de reserva per l'endemà. I a la tarda o vespre te n'hauries de treure una mica més.
Igualment, com et diuen, ves fent reserva de moment. Posa la data en cada pot i congela-la en petites quantitats, que si després en sobra s'ha de llençar i és una pena.

I et deixo un parell d'enllaços amb info que et pot interessar:
http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... remunerado
http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... a-extraida
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
julieta12
Entrades: 178
Membre des de: dt. jul. 17, 2012 9:49 pm

EntradaAutor: julieta12 » dl. gen. 21, 2013 11:54 pm

Moltes gràcies pels vostres consells, però m'han quedat un parell de dubtes arrel de posar-me a la web d'alba!!
El primer seria que a la web posa que la llet al congelador dura 2 setmanes, llavors si encara em queden 2 mesos per començar a treballar no puc fer l'stock encara.
L'altre dubte és que diu que millor donar la llet amb vaset o cullera??? (en abcència de la mare es clar) i no amb biberó??
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dt. gen. 22, 2013 9:53 am

Julieta, tens raó. En aquest enllaç d'Alba aixó no s'acaba d'entendre. Es refereix a congeladors d'aquests que estan dins la nevera. Si tens una nevera combi o un congeladr separat, la llet congelada dura 3-4 mesos.

El tema de donar amb cullereta o got és perquè les tetines poden interferir en la lactància. Però també s'ha de tenir en compte que no és el mateix un recent nascut al que s'ha de suplementar que un nadó de 5 mesos, que la seva mare treballa i se li ha de donar alguna toma diferida.
En tot cas el millor és anar provant, perquè també hi ha nens que rebutgen les tetines i en canvi amb cullereta s'ho prenen bé.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
AdrianaGC
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

EntradaAutor: AdrianaGC » dt. gen. 22, 2013 10:50 am

Hola noies!!

Julieta, t'explico què vaig fer jo: Al 4 mesos del meu fill vaig tornar a treballar, de 8 a 3. Prèviament, la setmana abans, m'havia fet una mica d'estoc de llet, però no et pensis que molta. Simplement em despertava cap a les 7, aprofitant que tenia els pits més o menys plens i llavors em treia el que podia. En vaig tenir per la setmana següent, que ja vaig anar a treballar.

I a partir de llavors, quan ja treballava feia: a les 7:30 del matí la última toma, extracció de llet a les 11:30-12:00 amb uns pits súper plens!! em podia treure 300 cada dia (i ho guardava en dos biberons de la marca tommee tippee per el dia següent portar-lo a l'escola bressol), i a partir de les 3 a demanda. El fet de només haver fet un estoc per una setmana va ser un error, perquè sempre hi ha aquell dia que no tens temps de treure't llet per reunió, curset.... o sigui que vaig haver de tirar d'estoc i un cop se'm va haver acabat vaig haver de comprar un pot de llet en pols per si de cas, i alguns dies la vam haver de fer servir. O sigui que si ara ja et vas traient llet és perfecte!! I com diu la Ponioleta, dura uns 3 mesos.

A mida que el meu fill anava cumplint mesos, la quantitat de llet que em podia treure era menys. Perquè et facis una idea, cap als 7-8 mesos era de 220-240 i als 9-10 mesos 150 aprox. Però cap problema perquè llavors ja ho podiem combinar amb iogurt, fruita, cereals... Ara, a partir de les 3 sempre pit a demanda!! I així fins a l'any, que va ser quan jo vaig deixar de treure'm llet, i la veritat que uns descans!! I ara, als gairebé 19 mesos continuem amb la lactància.

Espero que et vagi molt bé!!
AdrianaGC
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

EntradaAutor: AdrianaGC » dt. gen. 22, 2013 10:53 am

M'he deixat de dir que el primer dia a la llar, el biberó va ser molt difícil que se'l prengués, però s'hi va acostumar del tot al cap de 3-4 dies.
xut
:: formigueta
Entrades: 56
Membre des de: dv. març 02, 2012 4:32 pm

EntradaAutor: xut » dc. feb. 20, 2013 7:28 pm

Bones!!
A veure si algú em pot ajudar:

la meva petita té 10 mesos i la setmana que vé jo començo a treballar, faré alguns dies a la setmana de matí i altres de tarda... Per esmorzar vull continuar amb llet materna com fins ara, me la trauré, ja que per donar-li el pit l'he de despertar molt aviat i després no es pot tornar a adormir.

la meva pregunta és: quina quantitat de llet materna pren més o menys al matí, segons l'edat (10 mesos)?? és per orientar-me més o menys de la llet que he de deixar...

Moltes gràcies per la vostra ajuda.
shyla
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » dc. feb. 20, 2013 10:06 pm

xut ha escrit:Bones!!

la meva petita té 10 mesos i la setmana que vé jo començo a treballar, faré alguns dies a la setmana de matí i altres de tarda... Per esmorzar vull continuar amb llet materna com fins ara, me la trauré, ja que per donar-li el pit l'he de despertar molt aviat i després no es pot tornar a adormir.

la meva pregunta és: quina quantitat de llet materna pren més o menys al matí, segons l'edat (10 mesos)?? és per orientar-me més o menys de la llet que he de deixar...

Per quantes tomes? el meu fa pit cap a les 7 i allà a les 10 li donen uns 150-180 depen del que hagi pogut treure.
Imatge Imatge
foseta
Entrades: 169
Membre des de: dc. set. 12, 2012 11:18 am

EntradaAutor: foseta » dj. feb. 21, 2013 6:39 am

Eps

Jo treballo de 8 a 15, excepte un dia. La meva però és més petita...
Surto de casa a les 7,15 i li donc teta sobre les 6, si no esta molt dormida... Tinc la sort que a la feina durant el matí amb extractor doble em trec 200 ml, tot i que en tinc al congelador de reserva. Jo me la treia pels matins just llevar-me.
I arribo vora les 16-16,30.
Normalment es pren els 200 del dia anterior més 100 del mati que m'he tret abans de marxar...
Es durillo i vaig cansada però fins els 6 mesos és el que vull fer.
El bibe, no en volia cap, el primer dia li va costar, però ara se'ls pren sense problemes.
Qualsevol pregunta no dubtis en dir-m'ho, una fa el que pot i li deixen jeje
mimijordi
:: tortuga
Entrades: 313
Membre des de: dc. nov. 25, 2009 7:00 pm

EntradaAutor: mimijordi » dj. feb. 21, 2013 5:41 pm

noies torno al treball d'aqui tres mesos i vull treurem llet ja per congelar. Despres no se com fare, si me la traure nomes a casa al vespre o mati o a la feina, perque a la vostra feina on aneu per estar relaxades i treure la llet?
q em recomaneu tirallets doble o massa gran per dur a la feina...
Imatge
edae
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dj. feb. 21, 2013 6:48 pm

El meu tirallets anava en una mena de necesser/bolso, que no es veia gens què hi havia i fa poc bulto. Jo tinc sort, treballo en un centre cívic i me n'anava a una aula buida i estava ben tranquila. El que sí que et recomano és que hi vagis amb el mòbil i puguis veure fotos del peque, o que t'emportis alguna peça de roba que faci la seva olor. A la feina sol ser un lloc "fred" i a mi em costava una mica més que a casa. També m'emportava un llibre, pq si se't fa llarg, encara costa més de treure llet.

Sort! :-()-)
Imatge
Imatge
foseta
Entrades: 169
Membre des de: dc. set. 12, 2012 11:18 am

EntradaAutor: foseta » dj. feb. 21, 2013 10:06 pm

mimijordi ha escrit:noies torno al treball d'aqui tres mesos i vull treurem llet ja per congelar. Despres no se com fare, si me la traure nomes a casa al vespre o mati o a la feina, perque a la vostra feina on aneu per estar relaxades i treure la llet?
q em recomaneu tirallets doble o massa gran per dur a la feina...

Jo faig servir el doble a la feina per qüestió de temps. És el moment d'esmorzar i enlloc de sortir em trec la llet. Jo em tanco al lavabo i en 15 minuts tinc 200 ml. Almenys de moment... imagino que anirà minvant.
I a casa normalment pel matí o si ha anat a dormir molt d'hora, abans de marxar jo a dormir.
mimijordi
Entrades: 313
Membre des de: dc. nov. 25, 2009 7:00 pm

EntradaAutor: mimijordi » dv. feb. 22, 2013 10:13 am

foseta me l'he de comprar idubtava si senzill o doble...no es molt gran x transportar cada dia a la feina?
qui tens i quan val aprox?
merci noies!
Imatge
xut
Entrades: 56
Membre des de: dv. març 02, 2012 4:32 pm

EntradaAutor: xut » dv. feb. 22, 2013 10:48 am

shyla ha escrit:
xut ha escrit:Bones!!

Per quantes tomes? el meu fa pit cap a les 7 i allà a les 10 li donen uns 150-180 depen del que hagi pogut treure.

Només una presa. Ara fa pit er esmorzar (per allà a les 8) i aguanta fins a les 12 per dinar. A la llar a mig matí li donen una galeta.
És una nena que li costa mooolt adormir-se. Si dorm fins a les 8-8:30 llavors li dóno el pit però em sap molt greu despetar-la a les 7 per donar-li el pit perquè durant tot el matí no tornarà a dormir i va morta de son i només fa que plorar... per això em volia treure la llet i així no cal despertar-la abans i el meu home li pot donar amb el biberó abans de portar-la a la llar d'infants a les 9.
shyla
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » dv. feb. 22, 2013 4:39 pm

Doncs em sembla que hauràs d'anar provant, al meu vam començar amb 80, després 90, 100 fins ara que fa uns 150, però si n'hi poses 180 o 190 també se'ls pren... a més no sé, el meu mama allà a les 7-7.30 i a la llar es pren això cap a les 9.45-10 i després dina cap a la 1 del migdia. Si la idea que tens és congelar-ne t'aconsello que no facis pots molt grans, jo els feia de entre 70 i 90, així si té més gana en descongeles i sinó no n'has de llençar. Pensa que si en descongeles i la poses al biberó després no l'hauries de guardar si en deixa sinó que s'ha de llençar.
Imatge Imatge
laurator2
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dj. abr. 04, 2013 10:41 am

EntradaAutor: laurator2 » dl. abr. 08, 2013 12:45 pm

Hola noies a veure si algú em pot ajudar,
Tinc una nena de 4 mesos i he començata treure'm llet per quan torni a treballar, però aconsegueixo treure gaire res...
Ho intento després de que la nena mami, tinc una amiga que se la treu abans però a mi em fa por que després nomquedi llet per la petita.
Durant el dia mama força sovint així que no se si posar despertador i intentar treure llet de matinada
En fi a veure si em podeu dir alguna cosa, estic una mica desanimada...

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::