Ja no sé com prendre'm la llar d'infants

Canvia el seu entorn: professores i amics.

rossetona
:: rateta
Entrades: 160
Membre des de: dt. nov. 06, 2012 11:48 am

Ja no sé com prendre'm la llar d'infants

EntradaAutor: rossetona » dv. feb. 15, 2013 12:28 pm

Bon dia.

He escrit en més d'una ocasió sobre els comentaris que em fan a la llar d'infants sobre el meu fill, que fa P2 i és el més petit amb mooolta diferència (que si fa això, que si deixa de fer allò altre, etc). Darrerament, em deien coses positives: que si s'havia adaptat molt bé al ritme dels altres (amb les diferències lògiques, ja que el nen immediatament anterior al meu fill té 7 mesos més que ell), però ara m'han dit una cosa que m'ha sorprès. Diuen el nen prefereix jugar que fer fitxes o el que facin a la classe . Que algunes vegades l'han de convèncer perquè s'hi quedi i que ha de millorar en això. Per més que parlo amb altres pares i mares, no els fan cap comentari d'aquest tipus a les seves guardes (i conenc nens encara més moguts). Jo no sé si és que no el saben portar bé al ser el més petit, si és que realment el nen té un problema (ens han dit que ha de millorar de cara a entrar a P3) o si és totalment normal, que és el que crec, perquè el nen és perfectament normal.

No sé com s'adapten els nens quan van a P3, especialment els més petits, que crec que porten més desavantatge respecte als altres. L'altre dia, quan vam fer una entrevista personal en un col·legi, ens vam comentar que fan un canvi molt radical, però clar, al no conèixer encara aquest últim comentari, ni se'm va ocórrer preguntar. De veritat, no sé si passar d'aquests comentaris o què fer. Gràcies!!
Imatge

Imatge
Martineta26
:: zebra
Entrades: 1067
Membre des de: dc. març 03, 2010 10:55 am

Re: Ja no sé com prendre'm la llar d'infants

EntradaAutor: Martineta26 » dv. feb. 15, 2013 12:39 pm

Rossetona, com a mare i com a mestra d'educació infantil, et puc assegurar que tens un nen molt normal!! no sé com seran els altres nens de l'escola bressol, però un nen de 2 anys ha de preferir jugar que fer "fitxes", només faltaria que no volgués jugar és el que li toca per l'edat i el que ha de fer!! Jo és que una escola bressol que fa fitxes per mi ja no és una bona escola bressol perquè no respecta els ritmes del nen, amb 2 anys han de jugar, experimentar, descobrir, compartir amb altres nens de la seva edat,...... I els comentaris que et fan els trobo totalment fora de lloc, jo el que faria la propera vegada que et diguin alguna d'aquestes és contestar amb tota la seguretat del món que el teu fill no té cap problema i tampoc el tindrà per adaptar-se a P3, és clar que és un canvi per ells, però a p3 també fan adaptació i si és una bona escola respectaran el ritme de cada nen quan arribi.

El que si et puc dir és que miris molt bé les escoles allà on vius de cara el curs vinent, que preguntis tot el que et faci falta i intentis triar una escola on no es basin en fer "fitxes i fitxes".
lila
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » dv. feb. 15, 2013 1:12 pm

Completament d'acord amb la Martineta!

No entenc les fitxes a P2. A l'escola bressol de la meva filla per sort no en fan: enganxen gomets, guixen amb materials diversos, estripen diferents tipus de paper... però tot en murals grans, que és com han de ser les mides en infants d'aquestes edats...

I quan estiguin a P3, ja s'adaptaran al ritme de P3, ara han de fer coses de P2, no de P3... quina mania en avançar aprenentatges.

Ara els toca manipular, experimentar... i sense forçar-los, és clar, cadascun al seu ritme, segons els seus interessos... Però si totes les teories del desenvolupament infantil diuen això! No sé com segueixen havent escoles bressol així...

Jo no en faria ni cas... fins i tot preguntaria quin projecte educatiu tenen, en quina teoria es basen per dir que els nens de 2 anys "han de fer fitxes".

:-((
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
alfonsoicecilia
:: granota
:: granota
Entrades: 223
Membre des de: dc. maig 25, 2011 6:47 pm

EntradaAutor: alfonsoicecilia » dv. feb. 15, 2013 1:19 pm

La Martineta26 m'ha tret les paraules de la boca... li fan fer fitxes????? a l'Escola Bressol??? El problema el tenen ells, t'ho asseguro. El teu nen és ben ormal, però pel que dius el que no fan en aquest centre és respectar els ritmes de cada nen.

L'EBM a la que porto la meva nena el que fan és totalment el contrari... jo a vegades els pregunto que com va en relació a la resta de nens (ella també és de les més peques) i la resposta de la senyu sempre em ve a dir que la Chloé fa el mateix que els altres (no discriminen els nens en una activitat o altre) però que ho fa al seu ritme. Vull dir, quan va començar, i feien pintura de mans, ella gatejava i els altres caminaven... evidentment no podia fer el mateix que la resta... però t'asseguro que pintar, pintava. Però al seu ritme.

però, vatja, amb lo de les fitxes ja ens ho has dit tot. No tenen edat per fer fitxes aquests nens! I sembla que ni projecte educatiu ni massa planificació d'activitats no deuen tenir en aquest centre.
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dv. feb. 15, 2013 1:29 pm

Completament d'acord amb les noies. El meu fill era el més petit de tots a la Llar d'Infants i també ho és ara a P3; a la Llar, jugava, experimentava amb diferents materials i textures, cantava,... fer fitxes, mai. T'asseguro que s'ha adaptat perfectament a P3; de fet, divendres passat vam tenir reunió amb la seva mestra i ens ho va confirmar. És el més petit, sí, hi han un parell de nens que acabem de fer 4 anys i ell, com aquell que diu, acaba de fer 3, però per la seva edat, s'ha adaptat molt bé.
No pateixis, de veritat.
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dv. feb. 15, 2013 1:37 pm

A vegades els educadors fan comentaris una mica fora de lloc i sense mirar tot el conjunt de coses que embolten al nen...
La meva experiencia... el meu fill és el més gran de la classe sempre, va començar l'escola a P2 a punt de fer els 3 anys... va necessitar tot el curs per fer l'adaptació, es quedava sempre plorant, fons que no era l'hora de sortir al pati molts dies no s'incorporava a les activitats, no dormia migdiada i quan ho feia s'adormia quan tots s'estaven llevant i a 2/4 de 5 encara estava dormit quan jo arribava...
Va començar P3 en una escola que vaig mirar molt abans de triar-la i que vaig tenir molta sort en entrar pq estava fora de la meva zona però van ampliar una linea i va entrar. Les entrades es feien esglaonades i feien una primera mitja hora de ludoteca, no vaig tenir problemes amb la adaptació, només va plorar un dia i feie les activitats amb els altres i mai em van dir res. A la reunió amb la mestra la única cosa que em va comentar és que era molt demandant. Vam canviar a mig curs pq vam canviar de ciutat, l'escola que ens va tocar, tenia bona fama... va ser un desastre, al final cada dia pasava una cosa, es queixaven d'algo, que si jo li deixava fer tot el que volia, que no era sociable... bé desastre total. Després de passar l'estiu i d'estar amb ell i reflexionar sobre el que havia passat vaig decidir canviar-lo d'escola un altre cop, i no ha tingut cap problema de res, en una setmana estav perfectament adaptat, amb amics, i aprenent coses.
Amb això el que et vull dir és els mestres i els educadors també són eprsones, i també s'equivoquen de vegades o poden tenir algún tipus de prejudici... però qui coneix millor el teu fill ets tú. Els nens mai s'han de comparar amb altres nens, i això és una caso que els educadors haurien de tenir clar... si els de la teva escola bressol no ho tenen clar, doncs el problema no és dle nen sino d'ells. A més, les coses de l'escola s'han de quedar a l'escola, si tú a casa estás bé, veus que el nen va evolucionant bé i tal... doncs no deixis que el que et diguin a l'escola t'influeixi i fagi que vegis coses on no n'hi ha.
Els nens a l'estiu canvien molt, estar ab els pares i tot això fa que madurin molt més uqe anat a l'escola, jo ho veig cada any amb el meu fill. Si et preocupa que l'any que ve no s'assegui a la cadira a la classe pots fer activitats amb ell una estoneta cada dia, posar una estona de fer plastilina, boletes de paper, estripar papers, trencar porexpan... no cal que sigui agafar el llapis si a ell no li agrada.
I informeu-vos sobre les escoles abans de triar-la, és difícil pq quan vas sempre t'expliquen més o menys el mateix i parlant amb els pares d'una mateixa escoal et diran que n'estan contents i d'altres no, segur que algúns diuenq ue té un nivell baix i d'altres no... això del nivell és molt subjetiu, depen del que entoenguin de nivell... Per la meva experiencia é smolt millor que tinguin un "nivell més baix" o sigui, no cal que a P3 sápiguen sumar i restar de memoria i escriure els noms de tots els de la taula, és molt mé simportant un altre tipus de treball, de respecte als altres, de treballar emocions, etc... això a les escoles bressol s'acostuma a fer però a partir de P3 es fa molt poca cosa habitualment.
Amb els meu fill hi van nens de tot l'any i si hi ha moltes diferencies de psicomotricitat, fina i de la no fina, de llenguatge, de madures i de tot, i no té massqa a veure amb l'edat de nen moltes vegades, sino en el nen en si. A les escoles hi haurien de poder cabre tot els nens, els més lents i els uq eno ho són tant, els que sobresurten per dalt i els que sobresurten per abaix... i els uqe sobresurten pels costats també... i lamentablement no és així en la majoria de escoles, segurament és culpa del sistema, però també en tenen culpa els educadors i els pares que demanen més del que poden fer els nens...
thankyou78
:: poltre
:: poltre
Entrades: 647
Membre des de: dg. jul. 19, 2009 10:13 am

EntradaAutor: thankyou78 » dv. feb. 15, 2013 8:32 pm

Doncs jo diria que el teu bitxet és completament normal. Precissament quan vaig triar la llar del petit recordo una que em van comentar que si fitxes, anglès, piscina, esport, sortides...Em va agobiar molt, perque penso que l'unic que necessita un petitó és ser feliç i sentir-se acollit a l'escola bressol.

I quan vaig preguntar en una altra llar què feien els nens em van dir jugar, cantar, ballar, contes, titelles, jugar amb pintures...I que estructuren el dia en rutines, respectant els ritmes del nen. Aleshores em vaig decidir per aquesta, perque la veig senzilla, sense complicacions i el nen hi va molt content.

També veig que et preocupava el tema del P3; et voldria treure les pors: Depen del nen, de l'entorn que tingui a l'escola, i no d'altra cosa. El meu gran mai va anar a la llar i va tenir el seu ritme d'adaptació però no diferent d'altres nens que hi havien anat, i el meu petit hi va a la llar i no crec que influeixi en com s'adapti. El p3 és un canvi per tots.

Espero haver-te ajudat, i si no et convenç on el duus sempre pots mirar d'altres llars :ok:
Pots seguir les nostres aventures nòrdiques a: http://mariposasnordicas.blogspot.com

Imatge

Imatge
laiademas
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 77
Membre des de: dg. abr. 24, 2011 9:26 pm

EntradaAutor: laiademas » ds. feb. 16, 2013 8:56 am

Hola!!! Sóc mestra d'educació infantil i com et diuen, és una bojeria que a la llar d'infants els facin fer fitxes!!! Un nen de P2 no té la capacitat de concentració per a fer fitxes, a aquesta edat el que necessiten és jugar i jugar. lL'infant d'aquesta edat és moviment i el que necessita és q se li ofereixin diferents joguines, material, ocasions de joc i afecte, per així desenvolupar-se com a persona. A les llars d'infants els va molt bé que els nens facin fitxes pq s'estiguin quiets assegudets però des del punt de vista pedagògic no és adeqüat que els nens i nenes se'ls faci fer fitxes...

Potser mols pares i mares sovint no tenim la precaució d'informar-nos bé de quines metodologies es segueixen a la llar d'infants i després ens trobem amb sorpreses però com a mínim, les mestres haurien de respectar que un nen o nena tingui més ganes de jugar que de fer fitxes!!
dolçeta85
:: papallona
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dv. gen. 04, 2013 10:15 pm

EntradaAutor: dolçeta85 » ds. feb. 16, 2013 11:32 am

Hola! Jo he treballat tres anys en llar d'infants, i el més normal i sa, és que el teu nen tinga ganes de jugar i no de seure a fer fitxes... no et preocupes per el que et diuen... els nens en aquestes edats necessiten experimentar amb els materials, correr, saltar, jugar i no necessiten seure a fer 4 fitxes, perquè això ja ho faràn més endavant, tampoc m'agraden les escoles que amb tres anys fan fitxes moltes hores.
La maduració del nen fa que poc a poc es vaja centrant en altres coses, ara tot és molt emocional, així que gaudeix molt del teu nen!!! :anec:
Imatge

[url=http://dais

http://www.fertilityfriend.com/home/48919b" onclick="window.open(this.href);return false;
rossetona
Entrades: 160
Membre des de: dt. nov. 06, 2012 11:48 am

EntradaAutor: rossetona » dl. feb. 18, 2013 11:03 am

Moltes gràcies per totes les vostres respostes. La veritat és que m'han deixat molt més tranquil·la. Ja m'imaginava que és ben normal. De fet, a casa, quan vol (que no són poques vegades), seu i pinta o bé agafa la pissarra i comença a dibuixar. Però ho fa de forma autònoma i lliure, no li vull (ni puc ni dec) imposar res.

És un nen que s'ha adaptat, des de bon principi, molt bé a la llar. Puc comptar amb els dits d'una mpa (i encara me'n sobraran) les vegades que s'ha quedat plorant. És força sociable i més que serà, crec, en un futur. Estic totalment d'acord amb totes vosaltres (tant les que heu contestant com a mares com les que ho heu fet com a mares i professionals de l'educació infantilI): a aquestes edats han de jugar, experimentar tant el joc com les emocions.

Com dieu, ara estem mirant, amb molta cura, amb quin col·legi el portarem a partir de P3. Volem que el nostre nen aprengui i s'eduqui de forma feliç, res d'imposicions.

De veritat, moltes gràcies pels vostres comentaris. Us ho agraeixo moltíssim! Muac.
Imatge

Imatge

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::