Mares Bessoneres

Més qüestions.
Xellota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: ds. juny 16, 2012 11:23 pm

Mares Bessoneres

EntradaAutor: Xellota » dl. feb. 11, 2013 9:41 pm

hola noies;
obro aqeust post esperant que sigui un post actiu i que hi anem participant cada cop que tinguem dubtes o idees o tinguem "truquillos" que pensem que poden anar be a altres mares bessoneres.

I l'obro perque tinc uns quants dubtes sobre la criança dels meus bessons, a veure si entre totes em doneu idees o com ho vau fer vosaltres.

tinc nen i nena, en Gerard i l'Abril , de 4 mesos. Son molt macos, molt simpatics i riallers (mes la nena que el nen).
Jo crec que es porten prou be per ser dos (encara que el meu marit digui que no, que ploren massa).
Jo mai havia cuidat de cap petitó, així que fins que no els vaig tenir a ells no en tenia ni idea. Tampoc he llegit cap llibre sobre criança, perque pensaba que quan ets mare tot "flueix", no se si m'explico.
pero m'he trobat que al tenir-ne dos de cop (i crec que ho faig prou be tenint en compte que no n'havia cuidat mai ni un de sol) sempre n'hi ha algún que l'he de deixar plorar perque he d'atendre al germà.

es a dir, per exemple, els dos tenen gana, molta gana, i ploren. pero jo nomes tinc dos mans.....com ho faig per poder-los atendre als dos i que no plori un d'ells???
encara no he trobat la solucio...i em sap molt de greu haver-ne de deixar un desganyitar-se i tenir un disgust, em fa molta llastimeta.
penso que si nomes tens un fill li pots dedicar tota l'atencio a ell, tenir-lo mes controlat. i a mi no em surt. i em supera el tema.
no m'agrada pensar que en un futur sigui dolent haver-los deixat plorar aixi, sentint-se abandonats, com si jo no els volgues atendre. i si que vull, pero no tinc prous mans.

ja se que quan puguin beure ells sols del bibero ja haure guanyat una batalla, pero segur que em sortiran mes dubtes..pq potser llavors els dos voldran pujar a braç....i ja pesaran força i no podre amb els dos...

marones bessoneres..: COM US HO FEU???? TENIU TRUQUILLOS????

us convido a explicar les vostres experiencies, neguits, trucs, dubtes, probelmes resolts...

aixi totes en podrem aprendre...

moltes gracies noies....
medea_
:: tortuga
Entrades: 319
Membre des de: dj. feb. 09, 2012 7:25 pm

Re: Mares Bessoneres

EntradaAutor: medea_ » dl. feb. 11, 2013 10:19 pm

Hola guapa! T'havia perdut la pista!! Si que és feinada tenir bessons, i segur que ho estàs fent bé! Jo he fet cangurs i res s'assembla al què estic vivint com a mare!!

Les meves són bastant pacients, han aprés força a esperar... Però dos "truquillos" que m'han anat força bé són:

- Anticipar-me als fets! No espero a que demanin, des de que he introduit cereals i fruita (als 4 mesos, ara en tenen 5) tenim horaris bastant quadrats, així que quan sé que s'acosta el moment m'avanço, normalment començo amb l'Abril, que és la més impacient i més ràpida menjant!

- En cas de gana, MOLTA MOLTA gana, els hi dono a la vegada, les estiro a les hamaques i jo m'assec al mig, preparo pitets, tovalloletes i tot a mà, i fant rots a duo! Jaja

Espero et serveixi!! Com es porten els teus?
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
mishka
:: gosset
Entrades: 458
Membre des de: ds. maig 14, 2011 4:55 pm

EntradaAutor: mishka » dt. feb. 12, 2013 8:53 am

Jo igual, les meves també tenen 4 mesos i procuro calcular just quan sé que demanaran. També començo per la més impacient, que alhora és la més ràpida. I quan no hi ha més remei que fer les dues alhora, les poso a la gandula i enxufo el biberó a les dues alhora.
De vegades, però, no hi ha més remei i una plora.... no es pot fer més....
2010:3 IA(-);juny 2011:1a FIV,avort.9 set.;febrer 2012:2a FIV+DGP(02/02/12=transfer);16/02/12:beta +
24/02:Són DOS!!; 09/12: dues princeses amb nosaltres.
05/13: a pel 3r! no ha pogut ser.
Mara17
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dt. feb. 12, 2013 9:58 am

Amb quines gandules ho feu? Pq jo trobo que les que ens han deixat queden molt estirades.
Si ploren per gana jo també començo per l'aposta segura (el nen va més lent però fiable, i la nena pot ser que em doni alguna sorpresa entremig, a més el plor del nen quan té gana és fortissim!), si ploren per qualsevol altra cosa, agafo el que està més nerviós. El fulard és una bona ajuda també. Però vaja, jo tinc molts duos, a casa, i més que en tindré. A més, no us passa que plora l'un, el fas callar, llavors engega l'altre, el fas callar, hi torna el primer... I arriba un punt que ja ploren tots dos, o ploreu tots tres o tots quatre, hahaha!!!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Xellota

EntradaAutor: Xellota » dt. feb. 12, 2013 11:08 am

Jo també ho podia fer així els primers mesos, els dos de cop. Però ara es mouen tant que a cops de ma es treuen les tetines de la boca, i acaba la llet per tot arreu menys a les seves boques.
I si, mara17, a vegades acabem plorant tots quatre...juas, juas....en comença un, l'altre segueix per fer-li costat al seu germà i ja hi som..el Cristo muntat.
Ara ja ho porto millor, però que en plori un i haver-lo de deixar fer ho portava fatal...em sentia mala mare...no se..
I per les nits com ho feu????
Us explico: fins ara els dos es menjaven lo mateix, 120..i per sort els dos tenien gana plegats, i es desperta en alhora...així que estava prou be.
Però fa una setmana (des que el Gerard va estar ingressat al hospital) que ell menja moltíssim...pot arribar a menjar 210 d'una sentada, però l'Abril continua amb 120 o menys..ella es de poca gana .
Doncs be...de nit ja no em coincideixen les tomes ...van per separat..i acabo despertant-me cada hora...un cop per un i l'altre per l'altre....i es que em sap greu despertar al que dorm per fer-lo menjar quan no te gana...
Penso que si fos un fill sol no li faria aquesta putada, el deixaria dormir...i llavors em sap greu que per tenir un bessó s'hagi de fotre i obligar-lo a despertar-se i menjar...
Com ho porteu vosaltres aixo????
Xellota

EntradaAutor: Xellota » dt. feb. 12, 2013 11:11 am

Medea: probare aixo que dius de no esperar que tinguin gana.....a veure si em surt....
Xellota

EntradaAutor: Xellota » dt. feb. 12, 2013 11:16 am

Els meus son uns sols...me'ls menjo a petons sempre que puc....
El nen es mes ploron que la nena...però només ploren si tenen gana, son o volen que algú estigui per ells perquè s'avorreixen..
Ja els hi estic agafant el truquillo...
Fa cuatre dies que hem introduït els cereals..i els hi encanten....així que no tinc queixa...crec que seran bons menjadors...afamats com la seva mare...jejeje
xage
Entrades: 1
Membre des de: dt. feb. 12, 2013 1:57 pm

EntradaAutor: xage » dt. feb. 12, 2013 2:23 pm

Hola,

Què tal? jo sóc mare de bessons que ja tenen 14 mesos, ara he vist que aquest fòrum està a dintre de 0 a 12 mesos.. però bueno no sé si s'animen altres mares amb nens que siguin també més grans.

Jo la veritat se'm va obrir una mica la llum justament a partir dels 4 mesos aprox. va ser quan em vaig atrevir a donar-los als 2 alhora el biberó, deixant-los recolzats a un coixí del sofà i els 2 alhora, abans no sé els veia més fràgils (clar que els meus van néixer el nen amb 1800gr i la nena amb 2000gr), també la meva mare a la nena li recolzava el biberó amb un peluix de tortuga i se li aguantava amb la inclinació justa).
Després amb les papilles ja sí que va ser una cullarada per cadascun cadascun en una hamaca.
Nosaltres sí que haviem de donar-los cada 3h per lo que menjaven al mateix temps, bueno si jo estava sola començava 1r amb el nen que era el que acostumava a reclamar, el que a meïtat de bibe també volia parar i plorava i ja havia de començar amb la nena.
Ara ja caminen i encara que no paren i volen arribar a tot és un altre què....

doncs res, seguim en contacte doncs!
mamidoble
:: puça
Entrades: 28
Membre des de: dj. feb. 14, 2013 9:06 pm

EntradaAutor: mamidoble » dj. feb. 14, 2013 9:16 pm

Hola mares bessoneres! us enganxo un missatge q he deixat a bessons, no sé com funciona això i si participes en un no pots participar en altre... demano disculpes x avançat si ho he fet malament!

Hola a totes! hem presento!
fas dies que buscant infromació sobre varies cosetes de bessons sempre acabo llegint aquest forum, m ' he decidit a participar - hi.
espero bessonada, estic de 24 setmanes i tinc mil dubtes i pors. m'he llegit aquest post complet!
Fa dos dies vaig tenir visita ginecològica (vai a la quiron de barcelona) i la meva gine hem va dir q a la setmana 30 hem posarien una injecció per fer madurar els pulmons dels petits per si de cas neixen abans d'hora... vosaltres que en penseu? us la van posar a totes? esq no ho veig clar...
us agraïria m'informesiu una miqueta!! graciees
medea_

EntradaAutor: medea_ » dj. feb. 14, 2013 11:33 pm

Mamidoble! Ja t'he respost a bessons! Tu tranquila! Pots participar a tots els post que vulguis!! Allà es parlen més temes relacionats amb l'embaràs, però també et convé llegir consells/dubtes/problemes de les que ja som mames!!
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
medea_

EntradaAutor: medea_ » dj. feb. 14, 2013 11:35 pm

Tema pesos... Quina diferència de pes tenen els vostres?
Les meves són idèntiques, però es porten 1 quilo de diferència, però fan la mateixa alçada. Ara tenen 5 mesos.
mishka
Entrades: 458
Membre des de: ds. maig 14, 2011 4:55 pm

EntradaAutor: mishka » dv. feb. 15, 2013 7:32 am

mamidoble, això de la maduració, fes-ho si, segur!!
A mi no em van dir de fer-ho i després vaig tenir cessàrea d'urgència i només me'n vaig posar una dosi just la tarda abans. Doncs tot i que una de les nenes feia 2300, va haver d'estar una setmana a l'incubadora per falta de maduració dels pulmons.

medea, com he dit, una pesava 2300 i l'altra 1400, i als 4 mesos es portaven 1,5 Kg.

Xellota, en teoria, a la nit t'haurien d'aguantar més sense menjar.... La meva menja a es 19:30 , cap a les 3 i a les 7:30 (tomes de 150). La petita va diferent, però encara no té el pes en la corba, i fins que no hi entri, es veu que no es normalitzarà.
2010:3 IA(-);juny 2011:1a FIV,avort.9 set.;febrer 2012:2a FIV+DGP(02/02/12=transfer);16/02/12:beta +
24/02:Són DOS!!; 09/12: dues princeses amb nosaltres.
05/13: a pel 3r! no ha pogut ser.
mamidoble

EntradaAutor: mamidoble » dv. feb. 15, 2013 12:02 pm

gràcies medea!gracies miskha!! :ok:
li demanaré a la propera visita a la meva gine a veure que hem diu. Ja aniré passant per pendre nota dels vostres consells!!
floreta26
Entrades: 496
Membre des de: dv. gen. 14, 2011 8:54 am

EntradaAutor: floreta26 » dv. feb. 15, 2013 9:38 pm

Hola xellota (i companyia!)

Secundo tot el q han dit les companyes: es bona idea utilitzar coixins, hamaques, mes endavant trones...poc a poc es va agafant el truqui i donar el bibi a tots dos de cop esdebe una rutina. Jo fins i tot era capaç d endreçar coses amb els peus mentee n alimentava un amb cada ma. No es conya, tinc videos! Ser mami doble et converteix una autentica tot terreny ambidestra ;-)

Be, gracietes a part, els meus dilluns faran 18 mesos i us puc dir que encara no hi ha hagut cap dia, CAP, q no hagi anat a dormir pensant q aquell dia no havia estat prou per l un o massa per l altre. Cada dia, cadascun dels gairebe 600 dies q fa q tinc els petits he tingut remordiments per l un o per l altre.

Al principi em sentia molt culpable i pensava q els hi provocaria alguna mena de trauma per no haver pogut estar per ells com poden fer-ho les q tenen un sol bebe. Pero, sabeu que? Ara q s estan fent grans veig q les meves personetes son super espavil-lats i independents, nens mt sociables que s adapten a tothom i n estic super orgullosa. Han apres a esperar i respectar-se i mentre q molts nens marranagen si no poden tenir immediatament el q volen, els meus o s esperen o s espavil-len ells mateixos buscant una alternativa.

Espero q aquesta petita aportacio us ajudi quan us agafin tots els mals de mamis bessoneres!!!
ImatgeImatge
mamidoble

EntradaAutor: mamidoble » ds. feb. 16, 2013 2:11 pm

floreta26 m'han encantat les teves paraules! els meus petits encara no han nascut i a vegades hem fan peneta, pensar q ho han de compartir tot, fins i tot la panxa de la mama. hem fa cosa xq els bebes unics, sobretots els primers tenen la mami en exclusiva pero els nostres han de compartir...hem fa cosa q es sentin desatenguts o algo...pero veig q tot te el seu costat positiu! molt ben dit floreta!
Xellota

EntradaAutor: Xellota » dv. feb. 22, 2013 9:40 pm

Gràcies Floreta pel que dius. M'anima saber que no sóc la única amb aquests pensaments.

Tema pesos: doncs ara el nen pesa casi 600 g mes que la nena, aixo que ella havia nascut mes gran.
Ara ell menja moltíssim mes, i ella ganduleja amb el bibi.

Sobre la maduració dels pulmons: a mi em van punxar la medicació aquesta, per si de cas, ja que a la setmana 32 vaig tenir contraccions de part. Així que si t'ho proposa un metge fes-ho, no està de mes.

Demà intentaré començar amb les papillles amb cullera...desitgeu-me sort!!!!!
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dl. feb. 25, 2013 9:46 am

Floreta, jo quan en tinc un als braços dormint, per exemple, em miro l'altre i penso "on són aquells dos braços més que em fan falta???", ja no només per atendre'ls sinó per disfrutar-los, petonejar-los, abraçar-los!!! Quan en canvies un, l'altre s'ha de consolar amb un peu que el gronxa i amb unes paraules que encara no sap que van per ell... :(((

Xellota! Sort! A banda d'uns súper pitets per a ells, ja t'has comprat un xubasquero per tu??? :content: :content: :content:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Xellota

EntradaAutor: Xellota » dg. març 03, 2013 8:56 pm

Hem començat amb la cullera.
L'abril va fent...si no està molt cansada ni enfadada menja prou be, li agrada.
Ara...el Gerard.......li costa molt...no obre prou la boca, i quan l'obre no posa be la llengua. Te gana, no avança i s'estressa...acabem tots plorant.
I ell acaba amb un bibi de cereals.
I si, el sofà ja es ple de papillla resseca ,...i no se pas ni quan ni com hi ha arribat...jajaja

I si estic sola i els dos ploren encara m'estresso ..no se pas si algun dia ho superare.

I com ho feu a l'hora del bany???? Perquè jo estic sola, i si els Banyo per relaxar-los aconsegueixo tot lo contrari . Banyo el primer, i be. Però el segon plora.
Vale.
Banyo el segon, i el primer, que ja hauria d'estar relaxat se'm fot a cridar i plorar tot estressat. El segon el sent i també plora.
Jo m'estresso.
Acaben nets però plorant i nerviosos.

Encara no es distreuen sols, només m'aguanten vint minuts al mati amb els dibuixos de la tele. La resta del dia necessiten algú que els distregui..

Aixxxxxxxxxxxx
Xellota

EntradaAutor: Xellota » dg. març 03, 2013 8:59 pm

A mi també em falten mans i braços per poder-los per petonejar i abraçar tot el dia....no dono abast amb tants petons.....jajajajaja
I encara me'n semblen pocs!!!!!!
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dl. març 04, 2013 11:01 am

Jo, quan he de fer alguna cosa a tots dos per ordre em poso l'altre ben a prop, sigui amb el moisès, o amb la gandula, i gronxo mentre canvio bolquer, banyo, massatge, etc. Ídem quan tenen gana, un menja i l'altre té a la seva plena disposició el meu peuet que el gronxa... és trist però va així. I en general es conformen. Em feia por que no, però en general no fan uns súper drames (que sí que fan quan tenen gana, però aturen quan "veuen moviment". Suposo que el fet que els faci una mica de cas, encara que només sigui amb un peu, potser els diu "ara et tocarà a tu". Ni idea. Suposo que comences per l'Abril, oi, a l'hora de menjar?

Ànims Xellota, jo tinc sensació de descontrol total, no sé pas si el que faig els està bé o malament però faig el que sé i el que puc, i em fa l'efecte com si haguessin après a esperar ni que sigui una micona. Quan ploren i no hi ha manera de saber per què, els abraço i els dic "no sé per què plores però em tens a prop", i amb això em mig consolo.

És normal que no es distreguin sols, em sembla molt. Paciència!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::