Noms poc comuns

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Avatar de l’usuari
Laia
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3086
Membre des de: dj. jul. 21, 2005 10:59 pm

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: Laia » dj. feb. 28, 2013 8:33 am

Eri84 ha escrit:wolaa nenes ja feia dies que no entrava jejeje com va la busqueda de noms?? ostres alesta :S èrica es raru? jurrr ara soc rarota ajajajaja be si una mica rarota si que soc :P ;) . Donçs be, nosaltres finalment per la patufa hem triat ilènia. Va costar prou posan-se d'acord pero be a la fi ja el tenim!! Vaig estar buscant el significat que a mi aixo sempre "afecte" i es d' origen italià i significa flor d'ametller... Nosaltres l'escriurem amb I pero tambe es pot escriure amb Y pero segons he vist el significat cambia...


és molt maco!!!,m'encanta!!!m'agraden els noms que tenen una /e/ i una /i/, mira!
ImatgeImatgeImatge

TE+ Nadal'13 Quedat aquest cop! http://www.fertilityfriend.com/home/Laia
15/04/14 Ets una :cnena:
Panxupacte twins d.abril'13: Araneta :-()) i Laia :-())
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: cositina » dl. març 04, 2013 9:47 am

Us porto alguns més per a les amants dels noms pocs comuns!

-Jo sóc d'asturies i he trobat aquest llistat de noms asturians, per si us inspiren:
http://www.larebeliondelbiberon.com/blo ... no-o-nina/

Un dels q m'han cridat l'atenció és XANA, mai havia pensat en ell com a nom de persona però és una paraula molt comuna alla, i hi ha una ruta de muntanya molt famosa amb aquest nom, les xanes serien les equivalents asturianes a les "meigues" galegues, personatges mitologics, mireu:

http://es.wikipedia.org/wiki/Xana

La xana es uno de los personajes más conocidos de la mitología asturiana y leonesa. Bajo ese nombre genérico se agrupan varios tipos de hadas difundidos en los diversos folklores. Suelen habitar en zonas de aguas puras y cristalinas (agua viva, es decir, arroyos, cascadas...).

La leyenda se encuentra muy arraigada en parte de la León y Asturias, como prueba el gran número de topónimos que llevan por nombre Les Xanes (plural de xana en asturiano, leonés o astur-leonés), por ejemplo, el Desfiladero de las Xanas.

En Las brujas y su mundo, el historiador Julio Caro Baroja relaciona la figura de la "xana" con la de la diosa Diana (Artemisa), como variante regional de un mito común en diversas mitologías europeas. Jana era un antiguo nombre con que se designaba a las hechiceras durante la Edad Media. Un ser feérico equivalente con el nombre de anjana se encuentra también en la vecina mitología cántabra.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: cositina » dl. març 04, 2013 9:50 am

I aqui us deixo un llistat de noms gallegs i el seu significat:
http://www.guiainfantil.com/servicios/n ... legos1.htm

No surt al llistat, però de noms gallegs a mi m'encanta ZELTIA
:ok:

I aqui un llistat de noms bascos:
http://www.nombresvascos.es/

A mi d'aquests m'agrada molt NAHIA i les seves variants NAIA / NAYA
:love:
Avatar de l’usuari
SOLEX76
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1663
Membre des de: dg. nov. 18, 2012 10:49 pm

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: SOLEX76 » dl. març 04, 2013 9:52 am

Què interesant... :ok: , ho he llegit en diagonal, que ara no puc detingudament, no ho sabia això de Xana.

Però alerta que no es quedi amb el Jana o amb la conya del Jana Montana, eh? (de bon rotllo :love: )

.
http://www.fertilityfriend.com/home/4341e5
11/03/13 +

Novembre'13, 38 stm, comença l'aventura

Petit meu estimat, mai t'oblidarem. 18/10/12 ILE 22stm
Avatar de l’usuari
mafri
:: rateta
:: rateta
Entrades: 177
Membre des de: dv. gen. 11, 2013 11:53 am

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: mafri » dl. març 04, 2013 2:02 pm

Nosaltres a la meva filla li vam posar Blau i jo em dic Àfrica.
Avatar de l’usuari
Kamala
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1769
Membre des de: dl. oct. 15, 2012 11:38 am

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: Kamala » dt. març 05, 2013 7:05 am

A nosaltres ens agrada India, a més ... que aquest país té molt de significat emocional per nosaltres. :ok:
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: cositina » dt. març 05, 2013 9:46 am

Kamala ha escrit:A nosaltres ens agrada India, a més ... que aquest país té molt de significat emocional per nosaltres. :ok:


em sembla un nom ben maco :love:

jo a la meva li hauré de dir Safari, en vista q es quedarà com el viatge mai fet jajaja! és broma :content: ewl cositino s'ha tornat molt intransigent amb el tema noms i ara s'enfada perquè quan diu "Noa" jo li contesto "guau guau" pel tema de q si era nom de gos, i es posa com una mona jajajajaja :miko:
Avatar de l’usuari
Kamala
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1769
Membre des de: dl. oct. 15, 2012 11:38 am

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: Kamala » dt. març 05, 2013 9:52 am

cositina ha escrit:
Kamala ha escrit:A nosaltres ens agrada India, a més ... que aquest país té molt de significat emocional per nosaltres. :ok:


em sembla un nom ben maco :love:

jo a la meva li hauré de dir Safari, en vista q es quedarà com el viatge mai fet jajaja! és broma :content: ewl cositino s'ha tornat molt intransigent amb el tema noms i ara s'enfada perquè quan diu "Noa" jo li contesto "guau guau" pel tema de q si era nom de gos, i es posa com una mona jajajajaja :miko:


Seria un punt, si no tinc entes malament safari=viatge en suahili. :ok:
Avatar de l’usuari
SOLEX76
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1663
Membre des de: dg. nov. 18, 2012 10:49 pm

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: SOLEX76 » dt. març 05, 2013 10:39 am

cositina ha escrit:
Kamala ha escrit:A nosaltres ens agrada India, a més ... que aquest país té molt de significat emocional per nosaltres. :ok:


em sembla un nom ben maco :love:

jo a la meva li hauré de dir Safari, en vista q es quedarà com el viatge mai fet jajaja! és broma :content: ewl cositino s'ha tornat molt intransigent amb el tema noms i ara s'enfada perquè quan diu "Noa" jo li contesto "guau guau" pel tema de q si era nom de gos, i es posa com una mona jajajajaja :miko:


Ay per favor quin riure amb el "guau, guau"... No és per res, però jo (que tinc gos i surto molt amb ell i coneixem d'altres gossos) conec moltes Ona i Noa, però que moltes...

Jo el problema el tenc a s'enrevés: a mi m'encanta el nom de Berta i el meu man em diu que de petit va tenir-ne una gossa Berta a casa i que na nai... Però per mi, és primera opció (si no cuela, doncs farem un Maria -Meri-) al final...

Kamala, m'agrada molt India, et pega. Sabeu què m'ha vingut al cap?, com que una de les meves pelis favorites és "lo que el viento se llevó", la germana de l'Ashley, l'India!!. Segur que no us enrecordeu...

Una cosa, això de noms poc comuns... també depèn del lloc geogràfic de que es parli, perquè, per exemple, tots els que m'agraden a mi, tots (salvo Maria) són ben pocs comuns a Catalunya. També, per exemple, Catalina es sent ben poc i aquí a l'illa està plagat, com també MªAntònia. I la febre dels Marc, Arnau, Jordi i tal aquí no ha pegat tan forta... Biel si que és un diminutiu de Gabriel que aquí es posa molt de sempre, veus?, és curiós...

.
http://www.fertilityfriend.com/home/4341e5
11/03/13 +

Novembre'13, 38 stm, comença l'aventura

Petit meu estimat, mai t'oblidarem. 18/10/12 ILE 22stm
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: cositina » dt. març 05, 2013 10:43 am

solex, a mi m'encanta el nom de Berta! aixi es diu la meva profe de foto i es deia aixi una compi de feina q era una mica tb del mateix estil akixi q ara relaciono aquest nom amb el mateix tipus de noia: una noia aixi molt dinàmica, una mica hipy-alternativa i amb personalitat. :love: total q és un dels altres noms q li estic intentant ficar al cositino i aquest no li desagrada, el q passa q no sé per què, aquest nom el veig més en adolescents i noies ja jovenetes, q no pas en bebitas (tonteries clar!), i en tot cas no trobo q sigui nom de gossa (noa tampoc, pero clar... jeje!). De fet hi ha un nom gallec q m'encanta, Lúa (lluna en gallec) pero era el nom duna gossa d'uns amics també jajajaja.. guau- guau!
Avatar de l’usuari
SOLEX76
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1663
Membre des de: dg. nov. 18, 2012 10:49 pm

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: SOLEX76 » dt. març 05, 2013 10:52 am

Ei!! que guay!! doncs a lluitar per si cola Berta, em sembla molt bonic i el significat és xulo. La meva tieta-avia d'Astúries es diu Berta. Ja et vaig comentar s'altre dia que Marta, per exemple, m'agrada molt tb, però aquest si que no el podem posar perquè ens recorda al de la guarri,( amb perdò), amb qui s'en va liar el meu papi em plena pitopàusia dels 40 i tota la pesca... i la meva germanastra petita tb és una Marta..., ui, això és molt personal i fàcil que em reconeguin... i fora de tema de noms pocs comuns... Lúa... no m'agrada massa, Cositina,... i de lo de Jana no et vares molestar, no?, si no, disculpes <:-)

.
http://www.fertilityfriend.com/home/4341e5
11/03/13 +

Novembre'13, 38 stm, comença l'aventura

Petit meu estimat, mai t'oblidarem. 18/10/12 ILE 22stm
Avatar de l’usuari
Kamala
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1769
Membre des de: dl. oct. 15, 2012 11:38 am

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: Kamala » dt. març 05, 2013 11:04 am

SOLEX76 ha escrit:
Kamala, m'agrada molt India, et pega. Sabeu què m'ha vingut al cap?, com que una de les meves pelis favorites és "lo que el viento se llevó", la germana de l'Ashley, l'India!!. Segur que no us enrecordeu...



Tothom ens diu.... que si tenim una nena no podriem dir-li d'una altre manera... ;-))) També m'agrada molt Minerva, però no ho veig desprès posat en una persona, jiji El problema es que en combinacio amb els cognoms es diria igual que una cantant... :ufs:
Avatar de l’usuari
SOLEX76
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1663
Membre des de: dg. nov. 18, 2012 10:49 pm

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: SOLEX76 » dt. març 05, 2013 11:18 am

Kamala ha escrit:
SOLEX76 ha escrit:
Kamala, m'agrada molt India, et pega. Sabeu què m'ha vingut al cap?, com que una de les meves pelis favorites és "lo que el viento se llevó", la germana de l'Ashley, l'India!!. Segur que no us enrecordeu...



Tothom ens diu.... que si tenim una nena no podriem dir-li d'una altre manera... ;-))) També m'agrada molt Minerva, però no ho veig desprès posat en una persona, jiji El problema es que en combinacio amb els cognoms es diria igual que una cantant... :ufs:


Bé, a mi Minerva, com que sóc una amant del món Clàssic (Grècia, Roma...), doncs m'agrada moltíssim com sona, però potser si que és una mica estrident posat en una persona... India per a mí no és cap, però cap bestiesa en una nena o dona, en sèrio que a mi no em xoca res... i mira que sóc bastant previsible en els noms,... m'agraden els de tota la vida. I India m'agrada :ok:
.
http://www.fertilityfriend.com/home/4341e5
11/03/13 +

Novembre'13, 38 stm, comença l'aventura

Petit meu estimat, mai t'oblidarem. 18/10/12 ILE 22stm
Avatar de l’usuari
SOLEX76
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1663
Membre des de: dg. nov. 18, 2012 10:49 pm

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: SOLEX76 » dt. març 05, 2013 11:38 am

Ho sento, companyes foreres del SP, ja se que no estic aportant noms poc comuns :love: , però wenu, també segons es miri, això que deia abans, a vegades depèn del lloc on es sigui :love: .

Ara parlant de noms... resulta que pensant en cantants m'ha vingut al cap un exemple (per mantindre privacitat :love: ) de com sonaria amb el primer cognom (que és molt semblant al de l'exemple) de la criatura, el nom de Berta, en el nostre cas: Berta Martos (el congnom del Raphael) de la Riba (algo que veure amb el meu). I a mi m'agrada!! >.-<: >.-<:

(sou molt lliures d'opinar, eh? :love: )

.
http://www.fertilityfriend.com/home/4341e5
11/03/13 +

Novembre'13, 38 stm, comença l'aventura

Petit meu estimat, mai t'oblidarem. 18/10/12 ILE 22stm
Avatar de l’usuari
Kamala
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1769
Membre des de: dl. oct. 15, 2012 11:38 am

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: Kamala » dt. març 05, 2013 12:08 pm

Berta Martos... jo crec que sona be ! A mi el que em costa es quan al nom acaba en la mateixa sílaba que comença el cognom
Avatar de l’usuari
SOLEX76
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1663
Membre des de: dg. nov. 18, 2012 10:49 pm

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: SOLEX76 » dt. març 05, 2013 12:12 pm

Kamala ha escrit:Berta Martos... jo crec que sona be ! A mi el que em costa es quan al nom acaba en la mateixa sílaba que comença el cognom


jijiji >.-<: >.-<: , si! no se perquè però avui em fa que es dirà Berta!....ntos... de...

Si que és cert això de la darrera-primera síl.laba... i a mi també em passa que em xoca (ja se que no te res de raro, ja) els noms molt catalans amb cognoms que no i coses així..., però es súper personal això :ok:

.
http://www.fertilityfriend.com/home/4341e5
11/03/13 +

Novembre'13, 38 stm, comença l'aventura

Petit meu estimat, mai t'oblidarem. 18/10/12 ILE 22stm
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: cositina » dt. març 05, 2013 3:30 pm

SOLEX76 ha escrit:
Kamala ha escrit:Berta Martos... jo crec que sona be ! A mi el que em costa es quan al nom acaba en la mateixa sílaba que comença el cognom


jijiji >.-<: >.-<: , si! no se perquè però avui em fa que es dirà Berta!....ntos... de...

Si que és cert això de la darrera-primera síl.laba... i a mi també em passa que em xoca (ja se que no te res de raro, ja) els noms molt catalans amb cognoms que no i coses així..., però es súper personal això :ok:

.


jeje jo ja he comentat al post de noms la meva teoria sobre aixo...nosaltres tenim cognoms gens catalans i penso q m'agradaria q tinguesin unn nom català perque no es sentin tan xarnegos els pobres amb tot el conjunt...si és nen està decididisim q es diria Marc, el cositino no accepta cap altre, pero noms catalans de nena no em tira cap, abans m'agradava molt Mireia pero ja no em tira tant, Berta a mi si q em sona català, només conec bertas aqui a catalunya..pero els dos q li agraden al cositino (clara i noa) em temo q no sonen gens catalans
Avatar de l’usuari
Hadda
:: granota
:: granota
Entrades: 207
Membre des de: dc. maig 30, 2012 10:23 am

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: Hadda » dt. març 05, 2013 4:19 pm

No sé si ja havia sortit o no aquest nom, però ahir el vaig sentir per a una nena i avui he buscat el significat i m'agradat molt, el nom es Deva, era l'antiga devesa Cèlta de l'aigua i també en sanscrit vol dir brillant!
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: Momo » dt. març 05, 2013 7:52 pm

Jo conec una nena que es diu Minerva.
Avatar de l’usuari
Aleida
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dt. oct. 19, 2010 6:22 pm

Re: Noms poc comuns

EntradaAutor: Aleida » dt. març 05, 2013 8:05 pm

La meva aportació:

Aquesta setmana he conegut una noia (d'aquí, amb cognoms catalans) que es diu Adaia.
Imatge

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::