Estudiar en un ZER (Escola rural)

Canvia el seu entorn: professores i amics.

ele83
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 24, 2011 4:17 pm

Estudiar en un ZER (Escola rural)

EntradaAutor: ele83 » dl. març 11, 2013 3:39 pm

Hola,

Volia fer una consulta referent als ZERS, a les Escoles Rurals, i conèixer experiències de alguna de vosaltres, si hi heu portat els vostres fills/es!

Al poble on vivim, hi ha una escola que pertany a un ZER. HI van aproximadament entre 30-40 nens, distribuits des de P3 a 6è de Primària; van tots junts a classe, i hi ha unt otal de 4 professors, més d'altres d'especialitats que van itinerants per la resta d'escoles que formen part del ZER. El cas és que d'escola pública és la que tenim més a prop, i quan haguem de fer la preinscripció a P3 de la nostra filla, ésl a que tenim més opcions que ens toqui...però no n'estem convençuts, no en tenim cap experiència i no sabem massa si es preparen bé, si s'adapten després a l'institut, els mitjans...
La resta d'escoles quee ens agraden (publiques i concertades) estan al poble del costat, més gran, i és on fem vida, però no tenim punts, ja que ni hi treballem, ni hi viuen els aviss...Total, que seria dificil entrar-hi...sobretot a la pública...
Bé, res més, a veure si alguna de vosaltres té experiències amb les Escoles rurals i ens pot donar opinions!!

Gràcies!!
beeth
:: papallona
:: papallona
Entrades: 121
Membre des de: dg. jul. 01, 2012 3:04 pm

Re: Estudiar en un ZER (Escola rural)

EntradaAutor: beeth » dl. març 11, 2013 5:34 pm

Hola Ele83!
Mira jo l'opinió que te'n puc donar és com a alumna i com a mestra. És fantàstic ja que l'atenció que reps és molt individualitzada encara que barregin cursos la quantitat d'alumnes és menor i això es nota. Jo ara ja no visc al poble però si tingúes l'oportunitat no m'ho pensaria dues vegades...l'entorn en què els alumnes es mouen i es relacionen és genial, indescriptible.
En fi jo només hi trobo coses positives...Espero que et serveixi una mica
EMAMI
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 22, 2011 5:56 pm

EntradaAutor: EMAMI » dl. març 11, 2013 6:05 pm

Hola!
Jo com a mestra t'ho recomano!
Jo actualment no visc a un poble però els meus nebots van a una zer i estan encantades ma germanes.
El que et diuen: l'atenció és individualitzada, els continguts són els mateixos, si comparteixen aula amb més grans tot això que aprenen i si van amb més petits repassen. Està molt bé!
Clar que té inconvenients però tot és valorar-ho!
Majka
Entrades: 273
Membre des de: dg. juny 10, 2012 9:31 pm

EntradaAutor: Majka » dt. març 12, 2013 7:33 am

Nosaltres l'any passat vàrem estar mirant el tema ZER, vivim en una ciutat ì amb la zonificació que s'havia fet tan sols hi havia una escola pública que ens toques a prop de casa on tan sols hi havia 8 places disponibles (la resta estaven ocupades per germans de nens del centre), així que la següent escola que ens tocava per zona ja era una ZER. M'hi vaig desplaçar i vaig estar mirant, la veritat és que treballen com una gran família i és molt interessant. Al final hem vaig decidir per una altra escola, a la ZER tan sols hi havia un altre nen de la seva edat preinscrit (ja que en total tan sols tenien 12 alumnes en tota l'escola) i el meu fill té un caràcter molt fort, és molt manaire i té una mica de problemes amb les normes, així que vaig considerar oportú que es socialitzes amb més nens a veure si hi havia algun que li baixes una mica aquests fums tant pujats que té, a més a més amb aules més grans hi ha més normes i així no es creuria tant el centre del món.
A part s'ha de tenir en compte que les ZER són interessants dins el context on es socialitza el nen, en el meu cas el nen no pertanyia a la zona d'horta de la ZER, no deixava de ser un nen del centre traslladat, en el teu cas crec que la millor opció és la ZER ja que el nen estara amb els nens del poble.
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

EntradaAutor: jllt » dt. març 12, 2013 8:31 am

Hola,

Jo et puc parlar com a antiga alumna de l'escola del meu poble, i com a mare ara d'un nen que hi fa P3 i d'una nena que hi començarà P3 al setembre, i ho recomano cent per cent. A la meva època érem entre 30-35 alumnes de 3 a 13 anys repartits en dos aules. Ara són una cinquantena repartits en quatre aules, de 3 a 12 anys. L'ensenyament hi és molt personalitzat, hi ha molta relació amb els mestres i, et parlo per mi, quan va ser el moment de marxar a l'institut que tenim a la ciutat més propera, a vuit quilòmetres, no vam tindre la majoria ni problemes d'adaptació ni de nivell, ja que com a mínim en la nostra època era conegut i admès que els que veníem de les escoles de poble teníem fins i tot un nivell superior als de les escoles de la ciutat on hi ha l'institut. Això sí, el tema de l'adaptació depèn de cada criatura: en general, quan comencen a P3 en una escola petita hi tenen més fàcil l'adaptació perquè són poquets i no van gaire atabalats. I després a l'hora de fer el canvi a l'institut, doncs també dependrà del nen. Un company de la meva generació va patir molt al passar a l'institut perquè el van col·locar en una classe on no coneixia ningú i el van separar inexplicablement dels tres del seu curs que venien del poble (en el meu cas, per exemple, tots els nens que veníem de pobles vam anar a espetegar a la mateixa classe). Per això ara ell ha decidit que els seus nens vagin directament a estudiar a escoles de la ciutat, malgrat que viuen al poble. Però pel que conec són casos molt puntuals, i l'opinió generalitzada que m'envolta és que si tens l'opció de portar els petits a una escola petita, val la pena.
ele83
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 24, 2011 4:17 pm

EntradaAutor: ele83 » dt. març 12, 2013 8:47 pm

Guapes,

Gràcies pels vostres comentaris i experiències!! La veritat és que encara no ho tenim decidit, i em sembla que ens costarà, però pensem que la educació de la nostra filla és més que important i que val la pena sospesar els pros i contres de totes les opcions!
Pel que veig, les opinions es decanten més per l'escola petitona del poble, més personalitzada i propera. Potser no té tants recursos o ocions com la del poble me´s gran o ciutat, pero suposo que sempre pot complementa-rse amb extraescolars, activitats d'estiu, d'oci...oi? Serà qüestió de conèixer més casos, experièncis...i decidir-se!!

Gràcies!! A veure què diuen d'altres! :love: :love:

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::