Avantatge de tenir només un fill

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Akanne79
:: rateta
Entrades: 196
Membre des de: dl. nov. 14, 2011 2:22 pm

Avantatge de tenir només un fill

EntradaAutor: Akanne79 » dl. abr. 08, 2013 10:08 am

Hola petitones,
Des de "sempre" he dit/he pensat que volia tenir 2 fills d'hora i que no es portessin gaire temps.

La nostra peque es de Nov.2011 i des de que la vaig tenir he anat dient-li el meu marit que si en tinguessim un altre seria per principis de 2014. Fins fa poc ell em deia que amb un en tenia prou i que no volia tenir-ne un altre, que amb una ho podriem portar molt bé i que encara podriem continuar viatjant i tenint bastant llibertat. Jo tot aquest temps he anat pensant i em feia molta il.lusió tenir-ne una altre.

Fa poc vaig pensar que m'havia quedat embaraçada perqué se m'havia enderrerit la warry i tenia "sintomes d'embaraç" fins que un parell de dies més tard em va baixar i en comentar-li em va dir: oooohhh!!!! En preguntar-li em va dir algo com que sí que en volia un altre però que estava molt cansat fisicament i que volia continuar amb la qualitat de vida i que si ens quedavem perfecte però...en fi, que li fa por.

Doncs ara la que estic cagada soc jo, des de que se que ell en vol, la que no es para que menjar el tarro soc jo.
Jo estic molt be amb ella soleta, em fa peneta deixar d'atendre-la tant i que m'hagi de compartir amb un germanet/a, però també veig relacions entre germans que es porten poc temps i m'animo, estic feta un lio.

M'agradaria a aquelles que en tingueu un fill sol em diguessiu quines avantatges veieu en tenir-ne només un o a aquelles que en teniu dos també m'agradaria veure el vostre punt de vista, a veure si em podeu donar un cop de mà.
Gràcies!!!!!!
jpc
:: granota
Entrades: 244
Membre des de: ds. gen. 12, 2013 11:08 am

Re: Avantatge de tenir només un fill

EntradaAutor: jpc » dl. abr. 08, 2013 10:56 am

Jo estic a la mateixa situació que tu, de fet el meu petit és de l'octubre del 2011.
Jo sempre he tingut clar que no volia només un fill, de fet si no fós pels diners, m'agradaria tenir 3 però ho veig difícil. Bé, el tema és que el si que tinc clar és que es portarien mínim 3-4 anys entre ells. Veig molt maco aquells germans que es porten molt poquet però penso que ha de ser realment esgotador i que no ho deus acabar de disfrutar al 100%. Fa pocs dies en un post del socpetit una noia que els habia tingut seguits deia que no podia estar al 100% ni pel petit ni pel gran, i que sentia que el gran que de fet encara és petit, la necessitaba molt i ella habia d'estar pel recent nascut.
Com totes sabem, un nen necessita moltíííísima dedicació i jo ara mateix no em veig amb una altre bebé a casa. Penso que si neix quan el gran ja té 3-4 anys, que ja entén més les coses, ja sap expressar-se, ja és més independent, etc. tot deu ser una mica més fàcil. Tot i que quan em "queixo" de lo cansada que vaig la meva cunyada sempre em diu "nena, ja veuràs quan tinguis dos" (ella ja els té). Tinc una veina que n'ha tingut 4 seguits (embarassant-se a la quarentena) i quan la veus pobre no pot amb la seva ànima (aquest és un cas extrem, vaja).
No sé, aquesta por de la que parles ara que el teu marit t'ha dit que si que voldries penso que és normal, és com si ara veiessis que pot ser una realitat i això espanta. Déu ser una canvi gran, però imagino que si es "supera" l'arribada del primer fill també s'ha de superar de la del segono, no creus? Potser si encara no ho tens clar, pots esperar-te uns mesets, total la nena encara és petita i potser amb el pas d'uns quants mesos ho vas veient més clar.
Jo en aquest moment laboralment no m'ho podria permetre, i encara que tinc clar tot això que et comento, la idea d'un nou embaraç també m'agrada, el vaig passar tant bé i el vaig disfrutar tant que ho trobo a faltar. Ja veus, idees contradictòries ....
Imatge
karruxina
:: papallona
Entrades: 143
Membre des de: dg. gen. 25, 2009 9:02 am
Ubicació: Vic

EntradaAutor: karruxina » dl. abr. 08, 2013 10:59 am

Holaaa, jo avantatge de tenir nomes un fill no et puc dir molt, ja q nosaltres en tenim dues i es porten tot just 3 anys i mig. Q x nosaltres a partir dels 3 anys de diferencia a sigut l'edad ideal, ja q la gran es independent x tot. Ho recomano al 100%. Mes si tu estas bastant temps sola amb ells.
Nosaltres sempre em volgut tenir varis fills xq ens agrada el merder, a casa meva erem 4germans. I ara tot just despres de tenir la segona es on ja, tot i fern-nos gracia ser molts, ja em decidit q dues es ideal, tb pel tema de la logistica, al nostre cotxe no hi poden nar 3 cadiretes, quan viatgem, una amb el papa i l'altre amb la mama. Si vas amb bici, el mateix, mil coses q 4 fenomenal, per 5, ja son multitud i es un follón!!
Si q es veritat q quan el primer fill ja te una edad on tu ho tens tot per la mà, costa pensar en, un altre cop començar de nou, pero tot es possarsi, i el temps passa enseguida, despres sempre es tindran la una a l'altre.
Espero haverte ajudt!
KaRRuXiNa
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dl. abr. 08, 2013 12:25 pm

Nosaltres sempre hem dit que només volíem un... i ara q la nena té 3 i mig, seguim pensant el mateix, i encara ho tenim més clar.
Avantatges? doncs no ho sé... jo també he estat filla única, i tampoc m'he quedat traumatitzada per això :-D :-D :-D
Entenc que per la gent q té germans els costi imaginar-se la vida amb 1 sol fill, però vaja... també penso q s'han de tenir en compte moltes coses... situació econòmica, espai físic a casa, si tires molt d'avis o no...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
eternitat
:: zebra
Entrades: 1406
Membre des de: dt. juny 05, 2012 9:46 pm
Contacta:

EntradaAutor: eternitat » dl. abr. 08, 2013 12:49 pm

Jo sóc filla única i sempre he tingut molt clar, que si tenia oportunitat, no tindria un fill únic. No estic traumatitzada per no haver tingut germans però sí que penso que mai tindré l'oportunitat de tenir una relació de germà, amb qui haver pogut compartir infància, descobriments... penso que és una cosa possitiva per a un nen. Clar està, depen tot de la situació econòmica i laboral en que et trobis.
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dl. abr. 08, 2013 2:14 pm

Uf sembla.que estem totes igual.... divendres vam estar parlant del tema, teniem clar que esperariem a que el peque anes al cole, ja fara 3 anys i tampoc vull esperar mes perque ja tenim una edat i fisicament es esgotador.

Pero la veritat que ens fa molta mandra perque ara estem molt be i economicament tranquils i ens faria molta pena no dedicar tot el nostre temps com fins ara al peque. No se com dir-ho pero es la sensacio de sacrificar la felicitat que tenim per una hipotetica millora a llarg termini.

Val a dir que el marit es fill unic i jo em porto moooolt anys amb els meus germans o sigui que no sabem valorar les avantatges de tenir germans, i si no es duen be? I si es barallen i tenen gelos? Buuuf haure de fer un post que es digui avantatges de tenir germans...
karruxina
Entrades: 143
Membre des de: dg. gen. 25, 2009 9:02 am
Ubicació: Vic

EntradaAutor: karruxina » dl. abr. 08, 2013 3:08 pm

Com ja he dit a casa erem4 germans, sempre hi ha varalles i en ocasions no ens soportavem, xo ara q som grans sempre estem pel q es necesiti!! Val la pena!!
Jo parlo amb coneixensr de tenir germans i tenir mes d'un fill!! Tb he de dir q no nomes es el q volguem sino el q un es capaç de fer, ja q a vegades la gent es pensa q s'esta preparat x tot... I es tot el contrari!!
KaRRuXiNa
almon
Entrades: 179
Membre des de: dt. ago. 30, 2011 9:30 pm

EntradaAutor: almon » dl. abr. 08, 2013 3:33 pm

Doncs jo estic com vosaltres...
El meu és del 2010, va venir sense buscar-lo i ara no veiem el moment d'anar pel segon...
La veritat és que ara comencem a disfrutar tots junts, nosaltres anem més descansats, a la feina malgrat la crisis tenim feina els dos i si ara parés se que seria difíicl tornar a arrancar ( sóc autonoma). El pis tampoc se com ho muntariem, teniem en ment una ampliació que no serà possible o si més no, no serà tant fàcil...
Jo si que tinc germans i el meu company també. No ens portem pas malament amb ells però tampoc tenim una relació estreta.
No se...estic feta una mica un embolic...i a vegades pressionada d'anar pel segon.
cuqueta
:: dragona
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dt. abr. 09, 2013 4:07 pm

Des del meu punt de vista, sóc filla única com altres companyes que també han contestat, tots els "avantatges" que pot tenir un fill únic són merament materialistes, és a dir tenir més joguines, o roba de marca, o anar més de vacances, fer més colònies...perquè en la part afectiva crec que no fas cap favor a la teva filla fent-la filla única, tenir un germà es compartir, tenir una persona més a qui estimar i que t'estimarà (tret d'alguns casos molt concrets, clar), algú que en moltes situacions de la vida trobes a faltar molt si no el tens.
Jo tampoc no tinc cap trauma per ser filla única, la meva infantesa la recordo molt feliç, però reconec que en moltes situacions de la vida he trobat a faltar un germà/ana, perquè hi ha moments en que només un germà et pot ajudar i sentir el mateix que tu sents. Sempre he tingut molt clar que en la mesura del possible, hi ha casos en els que no es pot, no volia tenir un fill únic, perquè com ja he dit abans no li fas cap favor, el temps en exclusivitat que tu dius que perdrà, el guanyarà amb moltes altres coses molt millors, coses que només pot tenir si té germans. Per mi el millor que he fet a la vida és tenir els meus dos nens, quan estan junts i veig com s'estimen, juguen, comparteixen el dia a dia...uffffff se'm cau la baba, esta clar que també es barallen i que el meu temps el reparteixo entre els dos, però això també és enriquidor.
Si et sóc sincera em fan molta pena els nens/nenes que no tenen germans.
Ara bé, si els pares tenen clar que només en volen un perquè no volen "renunciar" al seu temps, o bé per motius econòmics o altres, em sembla molt bé, però en el fons crec que s'equivoquen.

Ja ens explicaràs com evoluciona la vostra decisió :ok:
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
cuqueta
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dt. abr. 09, 2013 4:11 pm

Aiii, em deixava de dir que l'altre dia vaig sentir un home que deia que quan en realitat vols molt una cosa, busques solucions, si en realitat no la vols, busques excuses, amb això vull dir que si una parella té molt clar que vol tenir més d'un fill penso que tot lo altre és circumstancial, i es pot arreclar, ara, si no ho té clar, potser val més plantar-se i ja esta, cadascú ha de fer el que millor li sembli :ok:
Imatge
Imatge
Imatge
eternitat
Contacta:

EntradaAutor: eternitat » dt. abr. 09, 2013 6:03 pm

cuqueta ha escrit:Aiii, em deixava de dir que l'altre dia vaig sentir un home que deia que quan en realitat vols molt una cosa, busques solucions, si en realitat no la vols, busques excuses, amb això vull dir que si una parella té molt clar que vol tenir més d'un fill penso que tot lo altre és circumstancial, i es pot arreclar, ara, si no ho té clar, potser val més plantar-se i ja esta, cadascú ha de fer el que millor li sembli :ok:

Cuqueta, m'agrada molt això que vas sentir i penso que aquest senyor té molta raó.
Silka
:: peixet
:: peixet
Entrades: 272
Membre des de: dt. ago. 09, 2011 8:42 am

EntradaAutor: Silka » dt. abr. 09, 2013 9:15 pm

Hola noies
Jo dues nenes que es porten dos anys.
Crec inclus que potser la noia que feia referencia a una mami que deia en un post q no es podia dedicar a les seves filles al 100% es referia a mi... Almenys es el que em passa
Ara per ara la peque encara no te un any i la gran en fara 3 aquest mes. Aixi que estic en la fase de pensar que per tenir dos no et pots dedicar el que voldries al gran... I moltes vegades em fan enveja les mamis que nomes en tenen un i poden gaudir.ne en plenitut sense tenir que que renunciar a estar amb el primer...
Pero tambe he de dir que no m.arrepenteixo i que repetiria... Massoca??jejejee. Es cert qur a curt plaç es esgotador perque no arribes a tot, ni a elles ni a la casa, la feina... Pero ja començo a veure la llum... Comencen a jugar juntes i ja veus una petita complicitat... I aixo no te preu...
A llarg termini sera el millor que haguem fet. Pero a curt plaç penso que perden temps de dedicacio...
Resumint que ara em fan enveja.qui nomes en te un i ja poden fer vida normal i economicament poden fer.mes.coses que jo, pero se que quan passi el temps.sera.just el.contrari... I haurem fet be
Tambe penso q si en vols.dos no s.ha de deixar passar.massa temps.. Jo diria maxim 3.anys .. Primera.perque com mes temps passa.mes costa tornar a començar i mes mandra fa.. Pero.sobretot pels nens.. Perque comparteixin afinitats de coses per.edats

Jo pendria una decisio pensant en un llarg plaç. Com t.imagines o com t.agradaria veuret en un futur?
mordor
Entrades: 237
Membre des de: ds. nov. 13, 2010 5:09 pm

EntradaAutor: mordor » dt. abr. 09, 2013 10:08 pm

Jo acabo se ser mare per segona vegada, els meus fills es porten 2 anys. Em sap una mica de greu pel gran que ara m'ha de compartir i encara és petit per entendre-ho, però venint d'una família nombrosa com jo crec que tenir germans no te preu. Amb ningú m'ho passo millor que amb els meus germans, ningú m'enten millor que ells i saps que sempre t'ajudaran passi el que passi. Si pogués econòmicament m'agradaria tenir-ne 3 o 4...
Akanne79
Entrades: 196
Membre des de: dl. nov. 14, 2011 2:22 pm

EntradaAutor: Akanne79 » dc. abr. 10, 2013 12:35 pm

Moltes gràcies noies pels vostres misstages, he pensat i continuo pensant molt, sobretot en els moments que jugo amb la meva petitona i veig que estic/estem al 100% per ella, però arribo a la conclusió (crec, jejejeje) que si vam decidir anar per feina és que realment en volem un altre.

Pels nostres treballs tenim bastant temps lliure i crec que aquest punt va a favor de poder conpartir encara molt temps i repartir-ho entre dues criatures. Tindrem feina però ja veiem que la peque encara que només te 16 mesos es molt independent i bona, ens dorm 12 hores, ja no vol que l'ajudem a l'hora de dinar i s'entreté molt soleta, nosaltres fem broma i diem que d'aqui dos dies ens demana diners per sortir amb els amics.

Una abraçada a totes muuaa
mdemare
:: conillet
:: conillet
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » dv. abr. 12, 2013 9:56 am

Si vols tenir un altre fill crec que has de fer-ho. El meu l'he tingut ara i no estic passant pel millor moment econòmic (estic a l'atur des de fa molt), però si ens posem a pensar en aquestes coses... mai seria el moment adequat per tindren.

Sobre avantatges de ser fill únic o no, jo crec que no hi ha cap diferència. Jo sóc filla única i tinc una relació amb una cosina que també ho és com si fossim germanes. Així que sé el que és tenir una persona amb la que compartir a aquests nivells. A més, no té perquè estar sol, tindrà amics segur. Hi ha una equivocació molt gran en pensar fill únic=nen solitari.
cuqueta
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dc. abr. 17, 2013 1:34 pm

mdemare estic d'acord amb tu que ser fill únic no vol dir ser solitari, pots tenir molt bons amics o molta relació amb alguns familiars, ara, discrepo totalment amb tu dient que aquests amics o familiars poden "substituir" la relació entre dos germans, crec que no té res a veure, per molt bé que et portis amb altra gent, la relació entre dos germans és totalment diferent, si algun dia tens un altre fill te n'adonaràs, hi ha un abisme entre ser fill únic i tenir un germà :ok:
Imatge
Imatge
Imatge
marianchu
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 589
Membre des de: dl. nov. 30, 2009 3:46 pm

EntradaAutor: marianchu » dc. abr. 17, 2013 5:54 pm

Hola! Jo nomes tenc un fill, ara te 3 anys, ja fa temps que en volem un altre, pero despres d'un avortament ens varem dir que segurament no arribaria, no hi ha IVF que hi valgui aqui... Jo sempre havia volgut tenir 3 fills pero la vida ve aixi com ve i a vegades no es pot fer res, m'entristeix molt pensar que el meu fill no tendra germans, jo en tenc un i me l'estimo molt, amb aixo vull dir que tenc clar que no te massa avantatge ser fill unic, pero alguna cosa positiva ha de tenir, no?

No hi ha ningu que tengui una experiencia positiva tinguent nomes un fill?

Les vostres histories m'ajudarian molt a sentir-me millor. Gracies!!
cuqueta
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dj. abr. 18, 2013 7:15 am

marianchu guapa sento molt que et sentis "malament" pel fet de no poder-li donar un germanet al teu nen, crec sincerament que no t'hi has de sentir, les meves opinions, com ja vaig dir, són pels pares que estan dubtant entre tenir-ne més d'un o no, però en cap cas penso que els nens fills únics siguin infeliços, jo ho sóc i he estat i sóc ben feliç :ok: :ok: hi ha vegades que les coses són diferents de com ens agradaria i no per això ens hem de sentir malament. Ànims guapa :-()-)
Imatge
Imatge
Imatge
nacristai
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

EntradaAutor: nacristai » dj. abr. 18, 2013 7:25 am

Jo crec fermament que un habde fer el que sent. Dit això, nosaltres segur tindrem mes fills, em fa pànic pensar que podem faltar el seu pare i jo i que no tingui ningú del nucli familiar(entre altres qüestions). Ho hem viscut amb amics que son orfes dels 2 pares des de ben joves i sempre ens ho diuen que sort dels germans. A casa meva som 3 i tot i que fins que no hem estat adultes la relació ha estat dificil per que totes 3 som de caracter fort, xo elles son part de mi i de la meva vida, no la puc concebre sense elles. I per altre banda, el meu cosi es fill unic, i el meu tiet sempre en diu que no el deixi fill unic, que ell s'arrepenteix molt, tot i que el meu cosi no ho troba gens en falta. Però crec que no tenir mes fills per que sino no es podra mantenir el ritme de vida economic, roba de marca, viatges, menjar fora, etc... (Uns coneguts diuen que no en tindran mes x això) em sembla un argument molt pobre, i a mi em fa molta llastima aquella criatura, perque es prioritza l'economic vers el sentimental. Apa! Vaja rollo de bon mati!!
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

eternitat
Contacta:

EntradaAutor: eternitat » dj. abr. 18, 2013 10:06 am

nacristai ha escrit: Però crec que no tenir mes fills per que sino no es podra mantenir el ritme de vida economic, roba de marca, viatges, menjar fora, etc... (Uns coneguts diuen que no en tindran mes x això) em sembla un argument molt pobre, i a mi em fa molta llastima aquella criatura, perque es prioritza l'economic vers el sentimental. Apa! Vaja rollo de bon mati!!

Jo sóc filla única i ja vaig dir que, si podia, no volia que el meu fill ho fos. No m'ha traumatizat el fet de no tenir un germà però reconec que m'hauria agradat. Penso que hi ha gent que només en vol un per un tema econòmic, però no sempre és pensant en roba de marca, viatges i menjar fora. Hi ha qui només en vol un pensant en l'hora de pagar escola, extra-escolars, llibres, universitat... més fills és més despesa. En el meu cas, sempre he tingut clar que vaig poder anar a estudiar a Barcelona la carrera que sempre havia somniat fer perquè per sort o per desgràcia sóc filla única. Tinc molt clar, que una familia humil de classe obrera, no es pot permetre mantenir dos fills lluny de casa, pagant pis, matricula, manutenció, trajectes... almenys en el meu cas hauria estat inviable. Entenc que la gent que dona "l'excusa" de motius econòmics, no tothom, ho fa només per a mantenir un "estatus" superior amb determinats luxes, sinó que hi ha gent que ho pensant en altres coses penso més importants.

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::