llet semi o sencera?
llet semi o sencera?
Hola!
El meu peque té 18 mesos i des d'ahir que li donem llet de tetra brick. El cas és que la pediatra ens va dir que millor semidesnatada que sencera, ja que per la panxa és millor i que la sencera té greixos que no són necessaris, que lo important és el calci. Algú ho havia sentit?? se'm fa una mica extrany... Ahir li vam donar semi perquè diu que per acostumar l'estomac també és millor, però dubto en canviar-li a sencera. El cas és que ha passat molt mala nit, això és una altra qüestió, imagino que s'ha d'acostumar la panxa...
Una abraçada!!!
El meu peque té 18 mesos i des d'ahir que li donem llet de tetra brick. El cas és que la pediatra ens va dir que millor semidesnatada que sencera, ja que per la panxa és millor i que la sencera té greixos que no són necessaris, que lo important és el calci. Algú ho havia sentit?? se'm fa una mica extrany... Ahir li vam donar semi perquè diu que per acostumar l'estomac també és millor, però dubto en canviar-li a sencera. El cas és que ha passat molt mala nit, això és una altra qüestió, imagino que s'ha d'acostumar la panxa...
Una abraçada!!!
Re: llet semi o sencera?
Hola Montse80!
El meu nen (ara té gairebé dos anys i mig) sempre ha prés la llet sencera, per indicació del pediatra, i mai li ha sentat malament. Jo la veritat és que també trobo lògic que els nens prenguin llet sencera, amb totes les seves propietats, són petits, estan creixent, el greix el cremen en un tres i no res... Però no sóc cap experta!
El meu nen (ara té gairebé dos anys i mig) sempre ha prés la llet sencera, per indicació del pediatra, i mai li ha sentat malament. Jo la veritat és que també trobo lògic que els nens prenguin llet sencera, amb totes les seves propietats, són petits, estan creixent, el greix el cremen en un tres i no res... Però no sóc cap experta!
Hola Montse80:
A nosaltres igual, per indicació del pediatra llet sencera. Té 4 anys i mai hem tingut problemes. I també crec + lògic donar-li sencera. El seu pare i jo prenem semi x altres temes.
A nosaltres igual, per indicació del pediatra llet sencera. Té 4 anys i mai hem tingut problemes. I també crec + lògic donar-li sencera. El seu pare i jo prenem semi x altres temes.
- miriam&sergio
- :: zebra

- Entrades: 1383
- Membre des de: dg. ago. 02, 2009 12:24 pm
Hola,
nosaltres fem semi,la pedi tambe ens ho va recomanar,ens va dir el mateix!
nosaltres fem semi,la pedi tambe ens ho va recomanar,ens va dir el mateix!
A nosaltres també ens van dir sencera pel mateix que han dit les companyes.
Ara se'm fa estrany que uns pediatres diguin sencera i altres semi... no hauria d'haver un criteri més homogeni?
Ara se'm fa estrany que uns pediatres diguin sencera i altres semi... no hauria d'haver un criteri més homogeni?
La nostra pediatra ens va dir al seu moment que en general ara es recomanava començar per la semi perquè l'adaptació a la llet de vaca fos una mica més 'suau', per dir-ho d'alguna manera, però a la vegada també ens va comentar que ella sempre deia als pares que podien estalviar-se el pas per la semi i anar directament a la llet sencera perquè sempre s'havia fet així (és una pediatra de llarga experiència). I nosaltres així ho vam fer tant pel neu com per la nena, i mai van tindre cap problema.
Hola
just acabo de llegir un llibre que es diu "Se me hace bola" de'n Julio Basulto, que és dietista-nutricionista. Recomana, als nens, donar-los llet desnatada (no semi, desnatada) perquè diu que els làctics tenen molts greixos saturats que no són recomanables.
El llibre està ple de cites a estudis i publicacions científiques. Si algú vol que li doni les concretes que parlen de la llet m'ho dieu. Ara no tinc el llibre amb mi i no ho puc mirar.
just acabo de llegir un llibre que es diu "Se me hace bola" de'n Julio Basulto, que és dietista-nutricionista. Recomana, als nens, donar-los llet desnatada (no semi, desnatada) perquè diu que els làctics tenen molts greixos saturats que no són recomanables.
El llibre està ple de cites a estudis i publicacions científiques. Si algú vol que li doni les concretes que parlen de la llet m'ho dieu. Ara no tinc el llibre amb mi i no ho puc mirar.
Totalment d'acord amb la Ponioleta!
Les societats cientifiques de nutrició més importants del món (canadenca, americana, europea, britànica...) recomanen tant en nens com en adults que la llet i els iogurts siguin desnatats i no sencers (i si no pot ser desnatat perquè no us agrada, doncs millor semi que sencera). La llet desnatada l'únic que li treuen és el greix, manté la mateixa quantitat de calci i la resta de les propietats que la llet sencera. És cert que tradicionalment els metges haviem recomanat durant anys la llet sencera (bé, jo no perquè sóc d'una generació més nova, jeje!) però era perquè els temps eren diferents i l'alimentació també era diferent. No hi havia un excés calòric a la ingesta com els múltiples estudis fets a Catalunya i a la resta dels païssos "desenvolupats" hi ha. És per això que les recomanacions han canviat, i ara, s'aconsella evitar aquest excès calòric innecessari.
Les societats cientifiques de nutrició més importants del món (canadenca, americana, europea, britànica...) recomanen tant en nens com en adults que la llet i els iogurts siguin desnatats i no sencers (i si no pot ser desnatat perquè no us agrada, doncs millor semi que sencera). La llet desnatada l'únic que li treuen és el greix, manté la mateixa quantitat de calci i la resta de les propietats que la llet sencera. És cert que tradicionalment els metges haviem recomanat durant anys la llet sencera (bé, jo no perquè sóc d'una generació més nova, jeje!) però era perquè els temps eren diferents i l'alimentació també era diferent. No hi havia un excés calòric a la ingesta com els múltiples estudis fets a Catalunya i a la resta dels païssos "desenvolupats" hi ha. És per això que les recomanacions han canviat, i ara, s'aconsella evitar aquest excès calòric innecessari.
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
- Rossinyola
- :: pantera

- Entrades: 806
- Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am
A nosaltres el pediatra ens va dir que fins als 3 anys la llet millor que sigui de les de continuació, ni semi ni desnatada, perquè el problema no són els greixos sinó l'elevat contingut de proteïnes de la llet de vaca ( les de continuació en tenen menys) . Jo de moment només li dono teta, i ja veurem què fem més endavant...
Eternitat
He flipat amb aquest llibre que m'he llegit. Parla molt de que un dels problemes principals aquí és l'obessitat i el sobrepes infantil. I pel que fa als adults, la quantitat de malalties greus i morts que hi ha derivades de la mala alimentació.
I fa molt èmfasis de TOTS els aliments que NO haurien d'estar a l'abast dels infants ni s'haurien de prendre de manera habitual... i flipes! perquè crec que tots els infants (inclòs el meu fill) menja de forma habitual aliments d'aquesta "llista negra" (i com us deia, tot absolutament documentat, vull dir que no és una moda o una teoria o una dieta... són estudis que relacionen el consum de tal aliment amb el sobrepès, o l'excés de sucre, de sal, de greixos amb tal malaltia etc)
He flipat amb aquest llibre que m'he llegit. Parla molt de que un dels problemes principals aquí és l'obessitat i el sobrepes infantil. I pel que fa als adults, la quantitat de malalties greus i morts que hi ha derivades de la mala alimentació.
I fa molt èmfasis de TOTS els aliments que NO haurien d'estar a l'abast dels infants ni s'haurien de prendre de manera habitual... i flipes! perquè crec que tots els infants (inclòs el meu fill) menja de forma habitual aliments d'aquesta "llista negra" (i com us deia, tot absolutament documentat, vull dir que no és una moda o una teoria o una dieta... són estudis que relacionen el consum de tal aliment amb el sobrepès, o l'excés de sucre, de sal, de greixos amb tal malaltia etc)
El meu pren semidesnatada des de l'any (ara té 18 mesos). Ell sempre ha pres molta llet i està en una percentil 97 de pes i la pediatra ens va recomanar la llet semi pel tema sobrepes.
Ara que no en pren tanta, potser em plantejo tornar a la llet sencera. Veig que hi ha moltes opinions i ara dubto en qué fer.
Ara que no en pren tanta, potser em plantejo tornar a la llet sencera. Veig que hi ha moltes opinions i ara dubto en qué fer.
Ponioleta ha escrit:Eternitat![]()
Ponioleta, fa poquet va venir al CAP on treballo una nutricionista del departament de salut de la generalitat a explicar-nos tot el que els metges recomanem com a saludable i l'evidència científica actual diu el contrari (en la majoria de casos, per aquest excès calòric de la dieta que portem). Des de llavors, estic intentant treure-li les galetes maria que al meu petit li agraden tant (i que TOTS els pediatres recomanen a partir dels crec que són els 8 o 10 mesos). Porten una quantitat exàgerada de sucres i greixos!! A la meva mare encara els hi demana, però quan és a casa ja no en vol, em demana "tortites" de blat de moro que gairebé no porten ni sucres ni greixos (la pega és la sal que porten, però... no hi ha cap aliment ideal!)
Jo també li dono semi pel que dieu: l'única diferència entre la sencera i la semi és la quantitat de greix. El tema de la desnatada ja és diferent, ja que si li treus tot el greix no absorbiràs les vitamines liposolubles. (Tot i que tampoc no li treuen del tot, però suposo que l'absorció serà menor)
Catalanna, torno a dir que l'evidència científica diu que s'ha de prendre la llet desnatada. Jo sóc de lletres i no en tinc ni idea, però si els estudis científics contrastats ho diuen serà per algo.
Enternitat, sí, jo estic igual. Tenim coses a casa de les "no recomanables" però per exemple hem eliminat també les galetes (en fem el meu fill i jo de tant en tant amb farina integral, molt poc sucre i oli d'oliva -poquet-). Però mires la quantitat de nens que prenen cereals d'aquests "infantils" per esmorzar (pleníssims de sucre!), galetes amb molts greixos i sucres, sucs de fruita (amb o sense sucres afegits, però tampoc recomanables), o iogurts i similars de sabors plens també de sucre. A diari! Jo tampoc n'era conscient però he vist que hi ha una evidència científica molt clara i per altra banda que les mares i pares, i també pediatres i infermeres, no n'estem prou informades.
Per cert, que xulo que al teu CAP us fessin aquesta xerrada
Enternitat, sí, jo estic igual. Tenim coses a casa de les "no recomanables" però per exemple hem eliminat també les galetes (en fem el meu fill i jo de tant en tant amb farina integral, molt poc sucre i oli d'oliva -poquet-). Però mires la quantitat de nens que prenen cereals d'aquests "infantils" per esmorzar (pleníssims de sucre!), galetes amb molts greixos i sucres, sucs de fruita (amb o sense sucres afegits, però tampoc recomanables), o iogurts i similars de sabors plens també de sucre. A diari! Jo tampoc n'era conscient però he vist que hi ha una evidència científica molt clara i per altra banda que les mares i pares, i també pediatres i infermeres, no n'estem prou informades.
Per cert, que xulo que al teu CAP us fessin aquesta xerrada
A nosaltres el pediatre també ens va recomanar llet semidesnatada a partir de l'any...
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
Ponioleta ha escrit:Catalanna, torno a dir que l'evidència científica diu que s'ha de prendre la llet desnatada. Jo sóc de lletres i no en tinc ni idea, però si els estudis científics contrastats ho diuen serà per algo.
És perquè es considera que el que ha d'aportar la llet a la dieta és el calci. Les vitamines liposolubles es considera que ja les ingerim per amb altres aliments.
Ponioleta, veus que estic d'acord amb tu o gairebé (al meu fill li dono llet semi i jo la prenc desnatada) però compte amb declarar coses tan categòricament quan l'únic que has fet és llegir un llibre ple de referències.
A nosaltres ens va dir que li donessin sencera, però el pediatre del meu germà li va dir semi, així que suposo que cap de les dues opcions es tant bona ni tant dolenta
catalanna ha escrit:Ponioleta, veus que estic d'acord amb tu o gairebé (al meu fill li dono llet semi i jo la prenc desnatada) però compte amb declarar coses tan categòricament quan l'únic que has fet és llegir un llibre ple de referències.
no sé a què ve aquest comentari. En fi...
Dóna-li el que vulguis al teu fill, per suposat. Jo només dic el que diuen els estudis científics amb els que s'haurien de basar els pediatres quan fan recomanacions d'alimentació etc. Jo no sóc nutricionista, ni ho són els pediatres. Però hi ha persones que sí que ho són i estudien com ens hem d'alimentar les persones.
En tot cas, el meu fill no pren llet, ni desnatada ni sencera, però pren llet de soja que porta sucres afegits. Fatal. Ho sé. I sé que els estudis diuen que els nens no haurien de prendre sucres afegits (crec que es situa el límit en el 10% de l'aport calòric diari). Jo després faig el que em sembla. En aquest cas és perquè les llets vegetals dolces "naturalment" (civada, arròs etc) són molt cares i no tenim pasta per estar comprant "llets" a 1'40 el litre o més. Cadascú té les seves raons per donar una cosa o altra. Però penso que l'evidència científica és una.
- jessixcarlos
- :: poltre

- Entrades: 625
- Membre des de: dv. oct. 05, 2007 4:03 pm
Doncs jo al meu fill de 3 anys ja fa temps que li dono llet sencera i cap problema.
Referent al llibre aquest que dieu, perdoneu, donare el meu cop de vista com a mare d'un nen de 3 anys.
Penso que tampoc ens hem d'obsessionar amb el tema, segurament si el seguissim al peu de la lletra els nostres fills no menjarien practicament de res.
Jo al meu fill si li venen de gust unes galetes, doncs que se les menji. Evidenment sempre hem de controlar els excesos i saber racionalitzar, pero sense obsessió.
Son nens i com a tals, un caprixillo de vez en cuando... no hace daño!!!
Vamos que jo no em veig tot el dia darrera el meu fill cada cop que em demana algo dient-li : no carinyo, aixo no pots menjar pq te grasas saturades i engreixa, aixo tampoc...
Nose, es la meva opinió.
Referent al llibre aquest que dieu, perdoneu, donare el meu cop de vista com a mare d'un nen de 3 anys.
Penso que tampoc ens hem d'obsessionar amb el tema, segurament si el seguissim al peu de la lletra els nostres fills no menjarien practicament de res.
Jo al meu fill si li venen de gust unes galetes, doncs que se les menji. Evidenment sempre hem de controlar els excesos i saber racionalitzar, pero sense obsessió.
Son nens i com a tals, un caprixillo de vez en cuando... no hace daño!!!
Vamos que jo no em veig tot el dia darrera el meu fill cada cop que em demana algo dient-li : no carinyo, aixo no pots menjar pq te grasas saturades i engreixa, aixo tampoc...
Nose, es la meva opinió.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |