pits tous i poca llet?
pits tous i poca llet?
Hola,
Tinc un nen de 2 mesos i fins ara hem fet LM exclusiva i ens anava prou bé. Però des de fa 3 dies que em noto els pits tous i sembla que ell es queda amb gana. Tinc la sensació que tinc menys llet, que no en tinc prou. Ahir me'l vaig estar posant al pit cada cop que protestava (cada hora o hora i mitja, quan habitualment menjava cada 3-4 hores), pensant que així produiria més llet, però estic igual. No sé si hauria d'estimular els pits amb el llevallets o què puc fer. Buscant per aquí no he trobat un cas similar.
També veig que tinc menys llet perquè abans amb el llevallets me'n treia sense problemes i bastant ràpid, i ara en canvi trigo molt i en trec poca.
No puc suportar veure que el meu fill passa gana, potser hauria de complementar amb llet artificial, tot i que voldria poder seguir fent LM exclusiva...
Tinc un nen de 2 mesos i fins ara hem fet LM exclusiva i ens anava prou bé. Però des de fa 3 dies que em noto els pits tous i sembla que ell es queda amb gana. Tinc la sensació que tinc menys llet, que no en tinc prou. Ahir me'l vaig estar posant al pit cada cop que protestava (cada hora o hora i mitja, quan habitualment menjava cada 3-4 hores), pensant que així produiria més llet, però estic igual. No sé si hauria d'estimular els pits amb el llevallets o què puc fer. Buscant per aquí no he trobat un cas similar.
També veig que tinc menys llet perquè abans amb el llevallets me'n treia sense problemes i bastant ràpid, i ara en canvi trigo molt i en trec poca.
No puc suportar veure que el meu fill passa gana, potser hauria de complementar amb llet artificial, tot i que voldria poder seguir fent LM exclusiva...
Re: pits tous i poca llet?
inger_0 No et preocupis es un brot de creixement!!!!!
És normal que els pits s'haguin quedat com tous perquè a partir de les 6 o 7 setmanes de vida del bebe els pits ja no produeixen la llet cada dos per tres sino que la produeixen al moment que el bebe la demana. I perquè els pits fagin més llet els bebes són molt sabiis i saben que si mamen més sobint els pits produirant més llet. Així que fes cas al teu instint i cada vegade que el teu petit et demani pit possal.
De totes maneres et passo un enllaç perque veigis que són els brots de creixement.
Espero haverte ajudat.
http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... recimiento
És normal que els pits s'haguin quedat com tous perquè a partir de les 6 o 7 setmanes de vida del bebe els pits ja no produeixen la llet cada dos per tres sino que la produeixen al moment que el bebe la demana. I perquè els pits fagin més llet els bebes són molt sabiis i saben que si mamen més sobint els pits produirant més llet. Així que fes cas al teu instint i cada vegade que el teu petit et demani pit possal.
De totes maneres et passo un enllaç perque veigis que són els brots de creixement.
Espero haverte ajudat.
http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... recimiento
Gràcies estil.
Potser sí que ha coincidit això que els pits ja només fabriquen al moment i per això els tinc tous amb un brot de creixement. Però això dels brots de creixement, veig que és als 3 mesos i el meu fill només en té 2. No acabo d'estar tranquila, pensava que al cap d'un parell de dies de posar el nen al pit sovint, la cosa es regularia, però avui ja és el 4art dia que estem així, no sé quan de temps podrà aguantar el nen passant gana...
Potser sí que ha coincidit això que els pits ja només fabriquen al moment i per això els tinc tous amb un brot de creixement. Però això dels brots de creixement, veig que és als 3 mesos i el meu fill només en té 2. No acabo d'estar tranquila, pensava que al cap d'un parell de dies de posar el nen al pit sovint, la cosa es regularia, però avui ja és el 4art dia que estem així, no sé quan de temps podrà aguantar el nen passant gana...
Per cert, em sembla que et conec
quina casualitat
quina casualitatRe: pits tous i poca llet?
inger_0 no ho se si ens coneixem o no??
D'on ets??
Els brots de creixement no tenen una data exacta. Jo m'he trobat amb bebes que tenien els brots de creixement als 3'5 mesos, als 4 i a vegades als 2. Cada bebe és un món.
I de normal els brots poden durar fins a una setmana.
Aixi que anims!!! i el que va molt be és la pell amb pell!!!
D'on ets??
Els brots de creixement no tenen una data exacta. Jo m'he trobat amb bebes que tenien els brots de creixement als 3'5 mesos, als 4 i a vegades als 2. Cada bebe és un món.
I de normal els brots poden durar fins a una setmana.
Aixi que anims!!! i el que va molt be és la pell amb pell!!!
- clara_espiralia
- :: formigueta

- Entrades: 51
- Membre des de: dl. juny 18, 2012 4:44 pm
http://www.youtube.com/watch?v=s9EIGOkAt8o El Carlos González ho explica molt bé aquí!
Gràcies pels enllaços.
De totes maneres, hi ha alguna cosa que no quadraria amb un brot de creixement: el meu fill sí que demana pit sovint i les tomes ara són més llargues. Tampoc no entenc que això em passa cada setmana des de fa 3 setmanes, ve i se'n va.
Em preocupa que potser sembli un brot de creixement o la crisi dels 3 mesos, però el problema real sigui un altre i al no fer res, acabi sense poder donar el pit.
Explico millor tot plegat:
- tinc els pits més tous
- el nen abans demanava pit cada 3 hores aprox., per la nit deixava passar més temps, però al matí i al vespre potser feia un parell de preses més seguides. Ara en canvi, demana molt sovint, com a molt tard al cap de 2 hores, però a estones cada mitja hora o una hora.
- abans prenia pit poca estona, uns 10-20 minuts (1 o 2 pits). Ara es pot estar mitja hora en un pit, però no sento que empassi tota l'estona, sinó que a estones mama diferent, com per estimular i que pugi la llet. Sovint s'acaba enfadant, quan abans quasi sempre acabava amb cara de tip i adormit.
- i per mi, el que trobo més curiós és que el primer cop que em va passar això va ser fa 3 setmanes i em va durar 4 dies. Després vaig estar uns 4 dies normal com abans, notant-me els pits inflats, el nen mamant normal com sempre havia fet. Llavors vaig tornar a tenir crisi, que només va ser un dia. Vaig recuperar la normalitat anterior i fins i tot va haver un parell de dies que tenia els pits tan inflats que em feia una mica de mal. I al cap d'uns 5 dies, torno a estar amb la crisi, porto 3 dies ara.
No sé, a algú li ha passat? Sobretot això que la crisi va i bé.
Jo penso que hi ha algo més, que no seria només un brot de creixement o la crisi dels 3 mesos. Penso que potser el meu fill no mama bé, potser li costa mamar amb el pit tou i buidar-lo bé. En canvi quan tenia els pits inflats era tan fàcil, que ell no tenia problemes.
La veritat és que no en tinc ni idea, però em preocupa que ell pugui estar passant gana i estic bastant dels nervis, cosa que no ajuda, ja ho sé.
De totes maneres, hi ha alguna cosa que no quadraria amb un brot de creixement: el meu fill sí que demana pit sovint i les tomes ara són més llargues. Tampoc no entenc que això em passa cada setmana des de fa 3 setmanes, ve i se'n va.
Em preocupa que potser sembli un brot de creixement o la crisi dels 3 mesos, però el problema real sigui un altre i al no fer res, acabi sense poder donar el pit.
Explico millor tot plegat:
- tinc els pits més tous
- el nen abans demanava pit cada 3 hores aprox., per la nit deixava passar més temps, però al matí i al vespre potser feia un parell de preses més seguides. Ara en canvi, demana molt sovint, com a molt tard al cap de 2 hores, però a estones cada mitja hora o una hora.
- abans prenia pit poca estona, uns 10-20 minuts (1 o 2 pits). Ara es pot estar mitja hora en un pit, però no sento que empassi tota l'estona, sinó que a estones mama diferent, com per estimular i que pugi la llet. Sovint s'acaba enfadant, quan abans quasi sempre acabava amb cara de tip i adormit.
- i per mi, el que trobo més curiós és que el primer cop que em va passar això va ser fa 3 setmanes i em va durar 4 dies. Després vaig estar uns 4 dies normal com abans, notant-me els pits inflats, el nen mamant normal com sempre havia fet. Llavors vaig tornar a tenir crisi, que només va ser un dia. Vaig recuperar la normalitat anterior i fins i tot va haver un parell de dies que tenia els pits tan inflats que em feia una mica de mal. I al cap d'uns 5 dies, torno a estar amb la crisi, porto 3 dies ara.
No sé, a algú li ha passat? Sobretot això que la crisi va i bé.
Jo penso que hi ha algo més, que no seria només un brot de creixement o la crisi dels 3 mesos. Penso que potser el meu fill no mama bé, potser li costa mamar amb el pit tou i buidar-lo bé. En canvi quan tenia els pits inflats era tan fàcil, que ell no tenia problemes.
La veritat és que no en tinc ni idea, però em preocupa que ell pugui estar passant gana i estic bastant dels nervis, cosa que no ajuda, ja ho sé.
- carbasseta
- :: zebra

- Entrades: 1042
- Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
- Contacta:
inger, perque no t'acostes a un grup de suport a la lactancia? potser t'ajuda a quedar-te mes tranquil.la. jo gairebe sempre he tingut els pits tous i no ha tingut problema per creixer. si va creixent i es va engreixant i a tu no et fa mal no hi hauria d'haver problema, pero jo no soc assessora, aixi q millor q et vegi una assessora per valorar q tot sigui correcte.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/

les crisis són tal i com les descrius, la meva filla ha fet això diverses vegades i al cap d'uns dies jo tenia més llet que abans, la demanda freqüent del bebé fa que augmentem la producció
Jo estic en la mateixa situacio, els pits tous que sembla que no s'emplenin mai i la nena que te 3mesos quan li ofereixo el pit plora i s'enfada pero despres de varis canvis de pit i insistir s'agafa i als 5 minuts dorm...estic ben preocupada ja que em pensava que amb 14 setmanes la lactancia estaria instaurada i regularia una mica, pero des del principi que esta tot el dia enganxada i sembla que no li fa profit...estic per deixar-ho i fer bibis pero nomes de pensar-ho m'entristeix mooooolt...no sw que fer.
- carbasseta

- Contacta:
falca, plora des de sempre o ho fa ara amb tres mesos?
si plora des de fa poc fa pinta de crisi, i pots estar tranquil.la q es regulara. jo recordo una epoca tot el dia darrere la meva filla amb el pit a fora i ella enfadant-se. fins q vaig decidir no anar-li al darrera i la cosa va canviar.
si es des de sempre pot ser alguna altra coa, com per exemple q per algun motiu no es pugui agafar be, pero suposo q si pirtessiu tres mesos aixi no hauria abat engreixant.
a mi em deien q als tres mesos canviaven molt i la meva no ho va fer als tres, pero si al cap d'uns dies d'haver fet tres, aixi q anims! q despres tot es mes senzill!
si plora des de fa poc fa pinta de crisi, i pots estar tranquil.la q es regulara. jo recordo una epoca tot el dia darrere la meva filla amb el pit a fora i ella enfadant-se. fins q vaig decidir no anar-li al darrera i la cosa va canviar.
si es des de sempre pot ser alguna altra coa, com per exemple q per algun motiu no es pugui agafar be, pero suposo q si pirtessiu tres mesos aixi no hauria abat engreixant.
a mi em deien q als tres mesos canviaven molt i la meva no ho va fer als tres, pero si al cap d'uns dies d'haver fet tres, aixi q anims! q despres tot es mes senzill!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia

jo vaig tenir uns dies vora els 3 mesos que cada cop que la posava al pit plorava, només li podia donar si estava de peu i caminant... va passar sense més
Carbasseta ha plorat sempre bastant pero per contra es va engreixant i sobretot creix molt de talla (es bastant llarga) la dra em diu que esta perfecte pero a mi em preocupa la seva actitut ja que quasi em fa por sortir de casa... ja que quan fa una estona que no esta al pit plora i plora... es a dir ella no ha fet mai una toma i despres estar-se una hora sense demanar ja que sempre esta enganxada. Crec que va guanyant pes per la meva constancia de passar tot el dia al sofa amb la teta fora, jeje...
Jo tambe esperava el famos canvi als 3 mesos pero es fa esperar...
Jo tambe esperava el famos canvi als 3 mesos pero es fa esperar...
- carbasseta

- Contacta:
falca, llavors esta tot el dia enganxada, pero si li fa profit 
ara no m'ha quedat clar si plora quan li ofereixes el pit o plora porque vol pit. a vegades tb volen el pit per relaxar-se o adormir-se i com no saben fer-ho (de moment) sense q els raji s'enfaden i ploren. jo et diria q mentre vagi engreixant i creixent (es airebe mes important) no t'amoinis i aviat fara un canvi.
anims!

ara no m'ha quedat clar si plora quan li ofereixes el pit o plora porque vol pit. a vegades tb volen el pit per relaxar-se o adormir-se i com no saben fer-ho (de moment) sense q els raji s'enfaden i ploren. jo et diria q mentre vagi engreixant i creixent (es airebe mes important) no t'amoinis i aviat fara un canvi.
anims!

Bon dia, tinc una nena de quasi 2 mesos i mig, fem LM exclusiva, però ara fa una setmaneta que jo sembla que no tingui prou llet, a ella se la veu bé, és molt moguda (molt) però no s'engreixa massa, la infermera em fa anar cada setmana a pesar-la. Sempre ha sigut de menjar molt sovint,i és lenta (bé, al menys no acaba mai en 15, 20 o 30 minuts...)Ara fa uns dies que quanrondina per gana i la poso al pit plora i li costa enganxar-se i al igual que la companya l'has d'anar canviant de pit fins que s'enganxa i menja, però llavors pot ser que s''adormi als 5 minuts de començar. Crec que lo de la crisi de creixement encara és molt d'hora, de manera que acabo pensant que no tinc llet suficient, enganxar-la al pit més sovint sembla difícil, perquè de vegades demana cada 30 minuts, així que ara intento que accepti el biberó de la Medela amb la meva llet, per controlar el que menja, però el bibi li està costant i acaba plorant i li acabo donant pit (sense el control del que menja...) Alguna idea? Ja sé que dieu que és paciència, però si no se m'engreixa m'acabaran dient que li doni llet de fòrmula i em sabria greu :(
Hola noies, sobre el tema del què parleu: voleu dir que llavors és millor extreure's llet mentre en tinguem força i congelar-la?
El meu fill va tenir la crisis del creixement a les 8 setmanes. Demanava pit cada mitja hora. en això tot normal.
El que no m'atreveixo es a dir-te que tot correcte si dius que no agafa pes. No per res sino perquè em fa por dir-te que no passa res i hi hagi desprès un problema (que repeteixo, no n'hi ha d'haver cap). El pediatra ja l'ha vist?
A veure que et diuenes altres mares.
El que no m'atreveixo es a dir-te que tot correcte si dius que no agafa pes. No per res sino perquè em fa por dir-te que no passa res i hi hagi desprès un problema (que repeteixo, no n'hi ha d'haver cap). El pediatra ja l'ha vist?
A veure que et diuenes altres mares.
- carbasseta

- Contacta:
hola ture, jo crec q pesar-la cada setmana nomes et fara tenir mes angoixa. potser q una setmana no faci gens de prs i una altra recuperi i en faci molt. per quedar-te mes tranquil.la, jo faria dues coses. la primera i mes important, acostar-te a un grup de suport a la lactancia. alla veuras altres mares com tu i podran revisar postura i boca de la petita. la segona, si tens por q li vilguin donar suplement, treure't llet i congelar-la. pensa q el pit fabrica segons la demanda. a mes demanda mes llet i si la teva nena tingues una crisi de creixement, q per edat ja podria ser, dins q el pit o s'adapti a la seva demanda et semblara q no tens prou llet. pero aixo no vol dir q no en tinguis, simplement q tarda mes en rajar tota la q vol!
bacilos, jo vaig fer molta reserva de llet i no em va fer falta, pero si en tingues un altre ho tornaria a fer per si de cas.aixo si, pensa q caduca, eh?
bacilos, jo vaig fer molta reserva de llet i no em va fer falta, pero si en tingues un altre ho tornaria a fer per si de cas.aixo si, pensa q caduca, eh?

Gràcies Carbasseta! Sí, sé que caduca als 6 mesos d'estar congelada.
Es comenta que al pit cal estimular-lo perquè tregui més llet. Ja sé que si l'estimula la criatura és millor, però si s'estimula amb el llevallets també va bé? És que començo a tenir els pits tous i no tant plens com fa alguns dies i tampoc em fan gens de mal.
Es comenta que al pit cal estimular-lo perquè tregui més llet. Ja sé que si l'estimula la criatura és millor, però si s'estimula amb el llevallets també va bé? És que començo a tenir els pits tous i no tant plens com fa alguns dies i tampoc em fan gens de mal.
- carbasseta

- Contacta:
L'estimulació del llevallets és diferent que la del nadó. Hi ha mares que un dia no aconsegueixen treure res del llevallets i en canvi la criatura segueix mamant. Recordo aquesta sensació que dius tu, Bacilos, que semblava que la llet s'acabava perquè ja no tenia la inflor dels pits i la sensació de tenir els pits buits. Però només era una sensació. Mentre la criatura succioni seguiràs tenint llet. De fet, amb 16 mesos seguim la lactància! De totes formes, si pateixes acosta't a un grup de suport a la lactància, que t'anirà bé! 

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |