Escoles de Mataró sense plaça a P3

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Chambrina
:: poltre
Entrades: 665
Membre des de: dg. feb. 07, 2010 12:51 pm

Escoles de Mataró sense plaça a P3

EntradaAutor: Chambrina » dl. abr. 15, 2013 7:31 pm

BON DIA!

Soc una mami de Mataro que s'ha quedat sense plaça a una de les escoles de Mataró. He anat al IME i no donen resposta al respecte, més que seguir els tràmits burocràctics. No m'han volgut dir (diuen no saber-ho) quants nens han estat inscrits per poderho contrastar amb el num de places disponibles.
El TOT mataro va informar que l'any 2010 van ser inscrits 1538 nens. I que hi havia un total de 1400 places disponibles (public i concertat).
A la nostra escola hem quedat fora unes 20 families mínim (depenen de les 10 reservades podrien ser mes) i hem anat a varies escoles hi hem vist que ha sigut la tonica general.

Escola Marta Mata unes 5 families fora mínim
Montserrat Sola unes 34 families fora mínim
Anxaneta unes 22 families fora minim
Joan Coromines unes 17 families fora minim
Germanes Bartomeu unes 6 families fora minim
Cami del Cros unes 10 families fora minim
Escoles pies unes 9 families fora
Tomas Viña unes 5 families fora
Gem unes 4 families fora minim
Angela Bransuela unes 10 families fora minim
i Maria Merce Marçal un mínim de 20 families

Poso com a mínim perque això comptant que les places reservades per NEE es cobreixin amb families amb mes puntuacions, perque sino parlariem que han quedat fora de 5 a 10 families mes per escola.

Podem fer algo, perque s'amplii ratio a les escoles? podem pressionar perque ampliin linia a les escoles amb més demanda? Al IME no tenen resposta, i jo em nego a que la meva filla vagi a una escola que no m'agrada ni l'equip educatiu ni la metodologia!!
A veure si ens podem organitzar i fer algo!!!!
Chambrina l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 25, 2016 7:34 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Todo empezó aquel día gris
en que dejaste de decir orgullosa:
"YO SOY"

Imatge
Marona Matarona
Entrades: 1
Membre des de: dl. abr. 15, 2013 10:14 pm

Re: ESCOLES DE MATARO. SENSE PLAÇA A P3.

EntradaAutor: Marona Matarona » dl. abr. 15, 2013 10:24 pm

Chambrina, jo també he anat a informar-me a l'IME aquest matí i a l'escola on havíem demanat plaça i a tots dos llocs m'han dit que la petició d'obrir noves línies l'hem de fer les mateixes famílies al Departament d'Ensenyament i no pas les escoles. Estic pendent que em facilitin el mail d'un contacte al Departament per exposar tot això mateix que has dit tu i a veure què s'hi pot fer.
Ja sé que no consola, però...no estàs sola!!! No sé tu, però jo penso lluitar el que calgui per donar-li una bona escola al meu fill.
asteroide
Entrades: 3
Membre des de: dt. abr. 16, 2013 10:25 am

Re: Escoles de Mataró sense plaça a P3

EntradaAutor: asteroide » dt. abr. 16, 2013 10:33 am

Jo també estic igual que vosaltres! Preocupada, indignada i desorientada perquè ni a l’escola on hem fet la preinscripció ni a l’IME diuen massa res del que passarà ara. Hem d’esperar fins el 22, i després que???
Chambrina

EntradaAutor: Chambrina » dt. abr. 16, 2013 8:51 pm

Jo vaig contar les places lliures de la pública i les nens que s havien quedat fora i no hi ha places per tots. I lo mes indignant les que tinguin plaça la tindran a un cole que no volen!!!
"YO SOY"

Imatge
Chambrina

EntradaAutor: Chambrina » dc. abr. 17, 2013 10:42 am

Bon dia!!!

INDIGNADA es la paraula amb la que més m'identifico en aquest moment.
Heu vist l'entrevista amb el regidor d'ensenyament a tvMataro? aquí us passo el link
http://m1tv.xiptv.cat/municipi/mataro/l ... re-galbany

Com que es recol.locaran a les escoles de Mataró a la gent que hem quedat fora? a les que ningú vol?

Sé que el regidor de Mataro, està apostant per l'obertura d una linia més, pero l'aposta va pel centre de Mataro... que em sembla genial, pero i la resta?
INDIGNADA!!!
Chambrina l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 25, 2016 7:35 am, en total s’ha editat 1 vegada.
"YO SOY"

Imatge
asteroide

EntradaAutor: asteroide » dj. abr. 18, 2013 9:23 am

jo també estic indignada, i molt!
però que fem?? queixar-nos als serveis territorials, al departament d'ensenyament, al sindic de greuges?

Els pares de l'escola joan coromines estan organitzant una protesta:
Dilluns 22 d'abril
de 12:45 a 14:30 del migdia
a la plaça Miquel Biada (davant la RENFE)

El lema: Diguem NO al tancament de línies en escoles públiques del centre
Defensem el dret a escollir escola pública i de qualitat pels nostres fill

potser és un primer pas per intentar canviar alguna cosa[/color][/color][/color]
Chambrina

EntradaAutor: Chambrina » dj. abr. 18, 2013 12:12 pm

ULTIMES NOTICIES!!!!

Ahir es van reunir el Regidor d'ensenyament de l Ajuntament de Mataro amb serveis territorials per veure si es podia fer algo al respecte. Resultat: des de Serveis Territorials han dit que: NO VOLEN REOBRIR CAP LINIA DE CAP DE LES MANERES I QUE DONEN EL TEMA PER TANCAT!!!

SOS això vol dir que ampliaran a totes les escoles les ratios d'alumnes !!!!!!!!!!
Chambrina l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 25, 2016 7:35 am, en total s’ha editat 1 vegada.
"YO SOY"

Imatge
asteroide

EntradaAutor: asteroide » dj. abr. 18, 2013 12:39 pm

osti..això és desesperant...
Chambrina

EntradaAutor: Chambrina » dt. abr. 23, 2013 12:00 pm

"YO SOY"

Imatge
musica
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3478
Membre des de: dv. ago. 25, 2006 12:38 pm

EntradaAutor: musica » dc. abr. 24, 2013 9:33 pm

Chambrina, que fort...He llegit la notícia i ho trobo tan fort. La nostra filla ha entrat a la concertada que volíem, però això no vol dir que em despreocupi del tema. Trobo molt fort i molt greu que no puguem tots triar l'escola dels nostres fills. De fet, per començar, si triem una escola abans que una altra és perquè una escola treballa millor que una altra moltes vegades. Això no hauria de ser així. Ens haurien de garantir que a qualsevol escola es treballa bé.
Però vaja, també entenc que cada escola tingui la seva metodologia i aleshores és normal que triem una escola i no una altra, pel fet que s'hi treballa d'una manera determinada. I després que això no ho respectin, no és just.
El Joan Coromines té una manera de funcionar innovadora (no dic que m'agradi ni que no m'agradi, però s'ha de reconèixer que els pares que hi porten els fills hi veuen un sistema educatiu diferent al tradicional que hi ha a moltes altres escoles de la ciutat. I sense anar tan lluny, no només passa amb el Joan Cormines això! quaslevol escola té la seva pròpia identitat, la que la fa única i la que et fa decidir per apuntar-hi els fills. I resulta que això no compta per a res!!!! que tan hi fa si t'agrada i creus en una metodologia o no. A algunes famílies els enviaran els fills a una escola lluny d'on viuen, i encara pitjor, una escola que havien descartat per no creure ni compartir la seva filisofia o projecte educatiu. I què passarà aleshores? Si els pares ja no creuen en el projecte, com podrà arribar als fills?
Imatge

Imatge

EntradaAutor: Chambrina » dj. abr. 25, 2013 9:08 am

Bon dia!

Jo estic flipant amb tot aquest tema, ara el director d'una de les escoles que teniem dins de les primeres opcions, ens ha explicat, que de moment han ampliat les ratios a les concertades per recol.locar a la gent. I a les publiques? doncs no, diues que primer recol.locaran a gent a la concertada que surt més barato!
Surt més barato a l'administració, pero i als pares??? imagina't que t envien a una escola que mensualment s'ha de pagar 150 euros!! com ho fem les families que no ens ho podem permetre? resposta: l'escolarització no es obligatoria fins els 6 anys!

aish! res que ens hem d'esperar fins al maig! jo flipo que la gent es va queixant pero ningú fa res! quina impotencia
"YO SOY"

Imatge
Ultramar
:: granota
Entrades: 225
Membre des de: dc. set. 16, 2009 2:33 pm

EntradaAutor: Ultramar » dj. abr. 25, 2013 3:51 pm

Així no augmentaran ràtio a la pública?A veure , si ho fan cada any perquè no ho harien de fer aquest any que precisament algunes d´aquestes han tingut més demanda que mai? i aleshores....sino augmenten ràtio a la pública què vol dirque si augmenten ràtio a la concertada a quan ho faran per donar cabuda a tots?a 30 o més per classe? com va això que m´ho expliquin.
A veure, tens raó la gent es queixa i molts no fan res. A la primera mobilització que s´ha fet quants pares sense plaça van anarhi, jo sí, encara que no triés el Coromines jo hi vaig anar per fer suport, estic esperant a que es faci una segona per tornar-hi.Sinó som prous ningú ets farà cas.
Ultramar

EntradaAutor: Ultramar » dj. abr. 25, 2013 6:12 pm

Segona picada als serveis territorial, 29 d´Abril, jo hi aniré a donar suport, qui més vindrà?...
I mireu-vos això :
https://www.facebook.com/#!/photo.php?f ... =1&theater
Chambrina

EntradaAutor: Chambrina » dj. abr. 25, 2013 6:48 pm

No tinc ni idea Ultramar.
Pero ningu no sap respondre, ni tan sols l IME...
Jo estic desesperada i tinc malsons a la nit amb aquest tema!!!
"YO SOY"

Imatge
Ultramar

EntradaAutor: Ultramar » dj. abr. 25, 2013 9:53 pm

Sí, jo també, cada dia hi penso en el tema des que vam anar-hi a les jornades de portes obertes, imagina´t! Lúnic que sé ara per ara és que m´haig d´esperar i quan arribi el moment depén dels resultats de l´adjudicació ja veuré que faré! i faré el que calgui sinó estic d´acord en l´escola adjudicada.
Bruixa666
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dc. maig 01, 2013 12:36 pm

EntradaAutor: Bruixa666 » dc. maig 01, 2013 1:47 pm

Hola Noies!
Això q està passant a Mataró es preocupant. El q faràn amb els nens q no han entrat en aquestes primeres opcions es recol.locar-los a les públiques q no tenen demanda q son Cirera, Vista Alegre,Angeleta Ferrer,El Turó..... com q amb això no hi han prous places ampliaràn les ratios de la Concertada. Aquesta es la intenció de Serveis Territorials del Maresme. No hi ha més. Si t'agrada,bé, i si no també. No hi ha cap intenció de una altre cosa. No tenen en compte, ja no,q son escoles on no vol anar ningú, si no q la gent a la cual recol.locaràn en aquestes escoles, havien demanat places en una zona de Mataró a prop de on viuen, i ara hauràn de travessar tota la ciutat en cotxe,peu,autobús... amb nens de 3 anyets. I q el q tingui sort i es pugui pagar la concertada q es quedi al centre i els demés doncs als barris i a escoles q no vol ningú.
Sobre això dels pares del Coromines, la informació no es ben be aquesta. Son els pares q havíen demanat aquesta escola en primera,segona o tercera opció els q s'estan movilitzant pq reobrin la linea de P3 q han tancat injustament, sense tenir en compte q son places necessaries per la ciutat. Han deixat tota la zona sense places públiques de P3 quan la demanda està més q justificada,Hi ha mes de 60 nens de la zona sense plaça,pq totes les escoles son plenes. Aquests pares no volen haver de portar els seus fills a km. de casa cuatre cops al dia, q son nens,i son petits. O bé,deixar-los cada dia al menjador pq no te sentit fer aquests 4 viatges, es un desgast per als nens,les families i l'economia.
Aquests pares estan realitzant diferents accions per intentar canviar la situació,entre elles reclamen la obertura de P3 de l'escola Joan Coromines,ho fan a títol individual com a families afectades per un procés q ens preocupa a tots com a pares, i recolzats per families q ja son de l'escola,pq lo important en aquestes coses és sentir-se apoyat i veure q hi ha més gent com tu,i q junts es poden fer moltes coses.
Aquests pares tenen un mail on podeu adreçar qualsevol dubte:
paresmataro@gmail.com
Abril05
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dj. oct. 29, 2009 4:47 pm

EntradaAutor: Abril05 » dc. maig 01, 2013 10:18 pm

Hola!
Gràcies Bruixa x la info!
Nosaltres som uns d'aquests pares.... Estem a la espera del 24 de Maig per saber on envien a la nostra filla.
Això és un desespero...
Imatge
Bruixa666

EntradaAutor: Bruixa666 » dj. maig 02, 2013 8:58 am

Anims i molta sort!!
Chambrina

EntradaAutor: Chambrina » dj. maig 02, 2013 9:03 am

Bon dia,

Gràcies per la info Bruixa666. Nosaltres tenim el coromines com a una de les ultimes opcions, ens agradava molt a nivell pedagogic la metodologia però ens agafava massa lluny per fer tants viatges. Vam pensar que era una manera de recolzar el projecte.... i també s'ha de dir, que prefereixo que el meu fill vagi a una escola com el Joan Coromines, que per exemple que vagi a una escola que no m'agrada.

Estem dins del mailing que teniu els pares que us heu quedat fora, es més, el meu marit a anat a alguna de les reunions.
penso que potser si es globalitza una mica més el tema del problema de les preinscripcions a Mataro, hi hauria mes recolzament pel tema del Coromines.
Chambrina l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 25, 2016 7:37 am, en total s’ha editat 1 vegada.
"YO SOY"

Imatge
Bruixa666

EntradaAutor: Bruixa666 » dv. maig 03, 2013 2:54 pm

Hola, se q el problema es molt gran i afecta a molta gent a Mataró. El q reclamen aquests pares, a aprt de reobrir la Linea del coromines,son més places a l'escola pública a on hi ha demanda. Si es reobre la linea,no tots entraran al Coromines,pq a part dels q la tenien en primera opció n'hi han moltíssims q la tenen com a segona i tercera opció. S'hauría d'obrir una tercera linia fins i tot.
D'una altre banda el problema de la gent d aquesta zona és q NO HI HAN PLACES a cap escola,son 65 nens q no tenen cap opció i s'han permés el luxe de tancar una linea en un lloc a on no hi han més escoles,ja no es si t'agrada més o menys una escola,es q no hi ha opció.
I si ja sabem q si augmente les ratios de les concertades (q es el ells volen) pq això és un negoci,solucionen el problema de les concertades,q han baixat en matriculacions i tots els nens tenen escola. I això justament es el q intenten aturar,pq no tot s'acaba en reobrir 25 places si el q es necessita son 65.
Serveis Territorials no te en compte ni a on vius, ni a on vols portar al teu fill ni el pq. Si a Cirera han sobrat places,no hi ha res més a dir,si tu has senyalat Plaça d'ofici,se t'adjudica la q hi hagi lliure. Mataró es zona única i es així. Tens uns dies,crec,per reclamar després de l'adjucació,però un cop està fet,no acostumen canviar de parer,ells per la seva part ja han complert. Si et donen una plaça a la concertada i tu no vols o no pots pagar per anar a aquesta escola,estem en el mateix cas.
Està tot molt mal montat per a les families q han quedat fora de la seva primera opció,pq sempre acaben en les escoles q no vol ningú. Quan el més fàcil seria obrir més lineas a on tenen més pre-inscripcions i tancar-les a on no hi ha demanda. No van fer cas de les previsions de matriculació feta per l'ajuntament de Mataró q deia q s'havia de mantenir la segona linea del Coromines i fins i tot obrir-ne alguma més de pública. Només volen tancar lineas per obligar a la gent a anar a les concertades pq si no ho fan acabaran en aquestes escoles q ningú vol. Es molt trist,però es així.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 12 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::