LACTANCIA MATERNA, DUBTES PORS I SATISFACCIONS!
Re: LACTANCIA MATERNA, DUBTES PORS I SATISFACCIONS!
Bacilos, és molt petita la teva filla per tirar la tovallola tan ràpid, quins son els teus dubtes exactament? què és el que et preocupa, com ho estas fent ara? per quin motiu et treus llet per donar-li amb el bibe??
Mira el meu fill té més de 13 mesos i continuem amb llet materna, però al principi va ser horrible, el tenia tooooooot el dia enganxat i quan dic tot el dia és tot el dia i tota la nit, potser em posava a les 12 del migdia al sofà i m'hi podia passar fins les 10 del vespre. Ell pràcticament no dormia mai enlloc que no fos a sobre meu i enganxat al pit, estava molt agobiada perquè era impossible sortir ni a fer un tomb, però jo estava 100 % segura del que volia fer i era donar-li el pit, estava de baixa precisament per això, no per una altra cosa, així que amb paciència van anar passant els dies i poc a poc ell ja no necessitava estar tan enganxat. Encara ara es desperta a la nit 3-4 vegades i sempre sempre s'adorm al pit, però ara el puc deixar dormint a un altre lloc i fer alguna cosa.
Penso que si n'estàs convençuda que ho vols fer no has de tirar la tovallola tan ràpid, és massa d'hora i segurament el teu entorn tampoc ho enten, i possiblement si vas al pediatra tampoc, jo als 10 dies vaig portar-lo perquè tampoc em semblava normal i vaig sortir de la consulta amb la llet en pols, que no vaig arribar a donar-li mai. Pensa que tot és molt nou, se't fa molt dur perquè t'has d'adaptar a la nova vida que portes, el no dormir, la revolució d'hormones, el post-part. Dona't una mica de temps!
Si necessites parlar-ne per aquí estem, molts ànims!!
Mira el meu fill té més de 13 mesos i continuem amb llet materna, però al principi va ser horrible, el tenia tooooooot el dia enganxat i quan dic tot el dia és tot el dia i tota la nit, potser em posava a les 12 del migdia al sofà i m'hi podia passar fins les 10 del vespre. Ell pràcticament no dormia mai enlloc que no fos a sobre meu i enganxat al pit, estava molt agobiada perquè era impossible sortir ni a fer un tomb, però jo estava 100 % segura del que volia fer i era donar-li el pit, estava de baixa precisament per això, no per una altra cosa, així que amb paciència van anar passant els dies i poc a poc ell ja no necessitava estar tan enganxat. Encara ara es desperta a la nit 3-4 vegades i sempre sempre s'adorm al pit, però ara el puc deixar dormint a un altre lloc i fer alguna cosa.
Penso que si n'estàs convençuda que ho vols fer no has de tirar la tovallola tan ràpid, és massa d'hora i segurament el teu entorn tampoc ho enten, i possiblement si vas al pediatra tampoc, jo als 10 dies vaig portar-lo perquè tampoc em semblava normal i vaig sortir de la consulta amb la llet en pols, que no vaig arribar a donar-li mai. Pensa que tot és molt nou, se't fa molt dur perquè t'has d'adaptar a la nova vida que portes, el no dormir, la revolució d'hormones, el post-part. Dona't una mica de temps!

Hola noies!
El meu petit té just una setmaneta. Va néixer per cesàrea i els quatre dies de l'hospital estava molt contenta perquè de seguida es va enganxar al pit, amb la boca ben oberta i la barbeta tocant al pit, panxa amb panxa, els llavis plegadets, agafant tota l'aureòla i succionant correctament. Les infermeres em deien que ho feia molt bé, i de fet, en dos dies va superar el pes de naixement amb 50 grams. Però ara a casa em costa fer-li obrir la boca, l'obre però no tant i a més posa les seves mans pel mig i ens fem un embolic.. També m'he fixat que els llavis no estan tant en forma de peix (no sé si m'explico). No sé com fer-ho. He provat vàries postures, i amb algunes millor que altres. La d'estar estirada no hi ha manera, no sé si el poso massa amunt o massa avall però gira el cap buscant el mugró per tots cantons...
Ja he pensat en els grups de lactància però he vist que els de Sants són d'aquí uns dies i ja m'està sortint alguna clivella (tot i que recupero el mugró amb purelan i duent-los a l'aire!) Alguna idea?
El meu petit té just una setmaneta. Va néixer per cesàrea i els quatre dies de l'hospital estava molt contenta perquè de seguida es va enganxar al pit, amb la boca ben oberta i la barbeta tocant al pit, panxa amb panxa, els llavis plegadets, agafant tota l'aureòla i succionant correctament. Les infermeres em deien que ho feia molt bé, i de fet, en dos dies va superar el pes de naixement amb 50 grams. Però ara a casa em costa fer-li obrir la boca, l'obre però no tant i a més posa les seves mans pel mig i ens fem un embolic.. També m'he fixat que els llavis no estan tant en forma de peix (no sé si m'explico). No sé com fer-ho. He provat vàries postures, i amb algunes millor que altres. La d'estar estirada no hi ha manera, no sé si el poso massa amunt o massa avall però gira el cap buscant el mugró per tots cantons...
Ja he pensat en els grups de lactància però he vist que els de Sants són d'aquí uns dies i ja m'està sortint alguna clivella (tot i que recupero el mugró amb purelan i duent-los a l'aire!) Alguna idea?
- carbasseta
- :: zebra

- Entrades: 1042
- Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
- Contacta:
hola noies! si el dia q es reuneix el grup us queda molt lluny, truqueu a Alba que us atendran! 690144500
bacilos, la lactancia materna o artificial depen de tu, es una decisio personal. nomse si has explicat els motius de donar-li en bibero i no donar-li el pit directament. si ho has de fer per algun motiu, hi ha maneres de donar-li porque no confongui tant la tetina. si vas al bloc de l'alba padro trobaras aquesta informacio. si tu li vols donar el pit, jo t'animo a que tinguis una mica de paciencia perque la teva nena es molt petita encara i els inicis poden ser durillos, pero com t'han dit, anireu millorant. tampoc se l'entorn que tens, potser es mes dificil, per aixo els grups de suport van tan be. i tambe pots consultar i desfogar-te aqui al forum, que per aixo estem!
molts anims!
edito per posar l'adreça de l'entrada del bloc de l'alba que parla de maneres alternatives de donar la llet i com donar-la en bibero:http://criatures.ara.cat/somlallet/2010/09/17/a-falta-de-lenvas-original/
bacilos, la lactancia materna o artificial depen de tu, es una decisio personal. nomse si has explicat els motius de donar-li en bibero i no donar-li el pit directament. si ho has de fer per algun motiu, hi ha maneres de donar-li porque no confongui tant la tetina. si vas al bloc de l'alba padro trobaras aquesta informacio. si tu li vols donar el pit, jo t'animo a que tinguis una mica de paciencia perque la teva nena es molt petita encara i els inicis poden ser durillos, pero com t'han dit, anireu millorant. tampoc se l'entorn que tens, potser es mes dificil, per aixo els grups de suport van tan be. i tambe pots consultar i desfogar-te aqui al forum, que per aixo estem!
molts anims!
edito per posar l'adreça de l'entrada del bloc de l'alba que parla de maneres alternatives de donar la llet i com donar-la en bibero:http://criatures.ara.cat/somlallet/2010/09/17/a-falta-de-lenvas-original/
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/

Perdoneu noies, us he llegit i us vull contestar bé però és que no tinc temps. Ara us escric amb una sola mà pq estic donant el pit.
Gràcies! i disculpes.
Gràcies! i disculpes.

Inda ha escrit:BACILOS, penso que portar-ho sola, vull dir que si a casa no entenen gaire (ma mare als tres mesos ja no ens donava pit perquè deien que s'acavava...), i el pediatra no està gaire pel tema i vol que pugi de pes i tant li val una llet que altre...penso que et cal un grup
de suport. No tens a prop de casa? Si no, truca a Alba Lactància...com a mínim que aquest cap de setmana no el passis sense rebre suport d'un expert. Ho dic perquè nosaltres podem dir desde l'experiència, però potser algu entés et dona més confiança o seguretat.
I pensa que si, pel que sigui, ara li dones LA, hi ha noies que han pogut relactar després. Si vols LM no et desanimis!! Estas en un moment d'hormones revolucionades i segur que de pressió exterior. Mira això del grup o truca a L'Alba.
Petonets!!! Els inicos son durs (ja sigui per baix pes, clivelles, mugroneres, dolor, postures) hem d'apendre i si necessitem ajuda la busquem!!!
Inda, vaig consultar per mail a la Lliga de la llet que tinc a prop i em van dir que eren mares voluntàries que oferien el seu temps lliure. Això em va fer pensar que fins la següent reunió ( les fan 1 cop al mes) millor "no molestar-les". I de moment, vaig fent jo soleta i amb ajuda d'alguna amiga i mare.
Inda ha escrit:Ara he vist que contes la teva llet...no li dones directament del pit per algun motiu? Ho dic perquè el que ella pugui treure del pit és molt més del que tu treuràs amb el llevallets. Ella també ha d'apendre a mamar. Jo ela primers dies i mesos no feiem més que pit. Potser una pressa de pit eren 40 minuts!!! Dormia i als 45 o 50 minuts altre vegada teta...i torna a començar. Toooooot el dia a la teta. T'ho dic perquè a mi em deien que només 10 minuts a cada pit i prou....i no...així al petit no li donava temps!! Per coses així vaig buscar un grup de suport. I vaig estar
fins que vaig superar els tres mesos!!! Tot i el suport extern de LM la familia influeix molt.. i m'havia arribat a creure que als tres mesos la llet se'm tallaria....mare meva, sort dels grups de suport, de veritat...
QUina sort que et dormi 45 minuts! Jo estic tot el dia al pit i només em fa sons de 2-5 minuts enganxada al pit. Quan intento moure-la, llavors es desperta i tornem a compençar. A l'hospital em van dir que em treiés llet i per això ho faig. Pel què he pogut comprobar, hi ha taaaantes opinions entre el personal mèdic que et fan parar boja!
Tinc la sensació que amb el pit no fa la quantitat que em va dir el pediatre (60 ml).
Per sort, la família no s'hi posa i em deixa fer.
Moltes gràcies!

carbasseta ha escrit:hola noies! si el dia q es reuneix el grup us queda molt lluny, truqueu a Alba que us atendran! 690144500
molts anims!
Moltes gràcies pels ànims carbaseta!
Continuem fent LM i ara més que mai! Encara que sigui amb mugronera.
Vaig llegir ahir l'article de l'alta i està bé per tenir més coneixements.
PEr sort, el meu entorn em deixa fer. I pel què fa el grup de suport, només puc parlar amb elles personalment el dia de la reunió (1 cop al mes). I justament m'ha sortit un compromís el mateix dia...
shyla ha escrit:Bacilos, és molt petita la teva filla per tirar la tovallola tan ràpid, quins son els teus dubtes exactament? què és el que et preocupa, com ho estas fent ara? per quin motiu et treus llet per donar-li amb el bibe??
shyla, em recordes al què estic passant jo ara mateix. Estem tot el dia enganxats al pit i només s'adorm 2-5 minuts sobre meu. Per la nit, li dono la meva llet amb biberó.
A l'hospital em van dir de treure'm llet i si ho faig així, m'asseguro que la Martina mengi la quantitat que em va dir el pediatra i les 3-4 hores de son. Així també descansem una mica els pares.
Ens donarem temps!
Moltes gràcies per les teves paraules i el teu suport!

shyla, em recordes al què estic passant jo ara mateix. Estem tot el dia enganxats al pit i només s'adorm 2-5 minuts sobre meu. Per la nit, li dono la meva llet amb biberó.
A l'hospital em van dir de treure'm llet i si ho faig així, m'asseguro que la Martina mengi la quantitat que em va dir el pediatra i les 3-4 hores de son. Així també descansem una mica els pares.
Ens donarem temps!
[/quote]
Doncs sincerament em sembla que el consell de l'hospital és del tot erroni, ells ja mengen el que necessiten, no cal que estiguem medint quant és perquè tampoc saps si el que tu li dones és més o menys del que ella menjaria. Penso que t'han donat les pautes que es segueixen en el cas de lactancia artificial i seguir-les en el cas de la lactància materna pot ser un fracàs, simplement perquè ells van a un altre ritme i cada nen ho fa a la seva manera, n'hi ha que mengen poquet i sovint, com ho feia el meu, i n'hi ha que mengen més i dormen hores seguides. Per lo de descansar, t'asseguro que descansaries infinitament millor si donessis el pit a la nit a la teva filla, per exemple totes dues estirades al llit, però clar potser no vols fer collit. Per altra banda també et treuries l'estrés de treure't llet i haver-ne de tenir per totes les tomes que vulguis fer. En resum, que si fessis pit pit pit i més pit cada cop que ella t'ho demani i sense mirar horaris, ni si fa 5 minuts o 5 hores que ha menjat t'asseguro que aniràs molt més descansada i el llevallets ja el faràs servir més endavant si et cal deixar algun dia la nena! Ànims!
Ens donarem temps!
[/quote]Doncs sincerament em sembla que el consell de l'hospital és del tot erroni, ells ja mengen el que necessiten, no cal que estiguem medint quant és perquè tampoc saps si el que tu li dones és més o menys del que ella menjaria. Penso que t'han donat les pautes que es segueixen en el cas de lactancia artificial i seguir-les en el cas de la lactància materna pot ser un fracàs, simplement perquè ells van a un altre ritme i cada nen ho fa a la seva manera, n'hi ha que mengen poquet i sovint, com ho feia el meu, i n'hi ha que mengen més i dormen hores seguides. Per lo de descansar, t'asseguro que descansaries infinitament millor si donessis el pit a la nit a la teva filla, per exemple totes dues estirades al llit, però clar potser no vols fer collit. Per altra banda també et treuries l'estrés de treure't llet i haver-ne de tenir per totes les tomes que vulguis fer. En resum, que si fessis pit pit pit i més pit cada cop que ella t'ho demani i sense mirar horaris, ni si fa 5 minuts o 5 hores que ha menjat t'asseguro que aniràs molt més descansada i el llevallets ja el faràs servir més endavant si et cal deixar algun dia la nena! Ànims!
shyla, gràcies per les teves paraules. Crec que probarem de fer collit alguna nit, potser aquesta... no sé.
No tinc problema de fer collit, però m'agradaria que s'estigués més temps al seu bresol (cosa que no fa gaire).
Justament aquest matí, com que no em dorm durant el dia, he pensat d'anar al llitet totes dues i allà porta dormint més de 2 hores...!
No tinc problema de fer collit, però m'agradaria que s'estigués més temps al seu bresol (cosa que no fa gaire).
Justament aquest matí, com que no em dorm durant el dia, he pensat d'anar al llitet totes dues i allà porta dormint més de 2 hores...!
Bacilos ha escrit:shyla, gràcies per les teves paraules. Crec que probarem de fer collit alguna nit, potser aquesta... no sé.
De res! És que realment em molestar pensar en la quantitat de noies que fracassen en l'intent de donar el pit simplement perquè segueixen consells totalment contraproduents...Jo ja et dic, el que faria és pit pit i més pit, sense biberons ni suplements, ja veuràs que poc a poc en necessitarà menys sovint, encara que ara sembli una eternitat tot arriba i tot passa! i quan hagi passat no et semblarà tant, t'ho dic per experiència. És molt estressant estar constantment controlant què mengen i què no mengen i si un dia s'ha engreixat més que l'altre. A mi em feia la impressió que ho debia estar fent moooolt malament i m'agobiava molt pel fet que estigués tot el sant dia enganxat, però saps que? es va anar engreixant mínim 1 kg al mes i algun inclús 1,5 kg! se'm va posar fet un torete en un no res i vam estar fent lactància exclusiva quasi fins als 7 mesos.
Per lo de dormir al bressol paciència també, nosaltres intentavem que hi dormís i al final l'acabava posant al nostre llit tota la nit fins que als 5 mesos vam muntar el bressol gran al costat en sidecar, ell no hi dormia però jo podia estirar els braços
Fins ara no comença a fer tirades més llargues al seu llit i igualment es va arrossegant fins que em toca el cap, o un braç o la cama o un pit! 
Doncs tens raó shyla. Jo també penso que el personal mèdic ens lia amb tantes opinions...
De tot això s'aprén.
Que s'engreixin els nostres petitons/es és la nostra satisfació, oi? Doncs a veure si engreixa el suficient la nostra petita...
De tot això s'aprén.
Que s'engreixin els nostres petitons/es és la nostra satisfació, oi? Doncs a veure si engreixa el suficient la nostra petita...
shyla ha escrit:Bacilos ha escrit:shyla, gràcies per les teves paraules. Crec que probarem de fer collit alguna nit, potser aquesta... no sé.
De res! És que realment em molestar pensar en la quantitat de noies que fracassen en l'intent de donar el pit simplement perquè segueixen consells totalment contraproduents...Jo ja et dic, el que faria és pit pit i més pit, sense biberons ni suplements, ja veuràs que poc a poc en necessitarà menys sovint, encara que ara sembli una eternitat tot arriba i tot passa! i quan hagi passat no et semblarà tant, t'ho dic per experiència. És molt estressant estar constantment controlant què mengen i què no mengen i si un dia s'ha engreixat més que l'altre. A mi em feia la impressió que ho debia estar fent moooolt malament i m'agobiava molt pel fet que estigués tot el sant dia enganxat, però saps que? es va anar engreixant mínim 1 kg al mes i algun inclús 1,5 kg! se'm va posar fet un torete en un no res i vam estar fent lactància exclusiva quasi fins als 7 mesos.
Per lo de dormir al bressol paciència també, nosaltres intentavem que hi dormís i al final l'acabava posant al nostre llit tota la nit fins que als 5 mesos vam muntar el bressol gran al costat en sidecar, ell no hi dormia però jo podia estirar els braçosFins ara no comença a fer tirades més llargues al seu llit i igualment es va arrossegant fins que em toca el cap, o un braç o la cama o un pit!
No sé com es posen els emoticons amb el mòbil però ara posaria un muny d'aplaudiments!! Bravooo!!
Bacilos teta i més teta.. Poc a poc anirà espaiant! I de dormir al seu bressol.. El meu fa 11 hores seguides, i era com la teva petita! Tot passa i tot arriba!
- carbasseta
- :: zebra

- Entrades: 1042
- Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
- Contacta:
jo tb vull posar molts aplaudiments!! bacilos, amb tot el q t'ha dit la shyla ja no et caldra anar al grup de suport! 
el tema del bressol...la meva te la mateixa edat q el de la flor i jo crec q algun dia ha fet 7 hores...i ultimament es desperta cada dues aproximadament...pero amb aixo no et vull desanimar, eh? q tb es passava la tarda enganxada al pit i ja fa mooolts mesos q es desenganxa quan vol i es posa comoda al seu llitet (adosat) per seguir dormint.
molts anims i segueix el teu instint! i si et donen suport mes q fantastic!
el tema del bressol...la meva te la mateixa edat q el de la flor i jo crec q algun dia ha fet 7 hores...i ultimament es desperta cada dues aproximadament...pero amb aixo no et vull desanimar, eh? q tb es passava la tarda enganxada al pit i ja fa mooolts mesos q es desenganxa quan vol i es posa comoda al seu llitet (adosat) per seguir dormint.
molts anims i segueix el teu instint! i si et donen suport mes q fantastic!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia

gràcies noies em fareu posar vermella! Per això estem!
Doncs estic d'acord amb la carbasseta: amb aquesta ajuda no necessito anar a cap grup de suport!!!! Mil gràcies!!!
A més, avui estic molt contenta. La Martina ha augmentat 260 gr en 1 setmana!!!!
Cada cop fem més pit i a partir d'avui ja podem deixar el suplement, com ens va dir el pediatre.
A més, avui estic molt contenta. La Martina ha augmentat 260 gr en 1 setmana!!!!
Cada cop fem més pit i a partir d'avui ja podem deixar el suplement, com ens va dir el pediatre.
MOLTES FELICITATS BACILOS!!!!! Si estigués a l'ordinador posaria emitocons aplaudint...molts molts!!!!
Quan més pit feu més llet produirás més engreixerà i
menys o res de sumplement!!!
Ara endavant!!!
Quan més pit feu més llet produirás més engreixerà i
menys o res de sumplement!!!
Ara endavant!!!
Hola boniques!!
Últimament tinc poc temps i us llegeixo en diagonal.
Bacilos, me n'alegro molt que tot vagi millor i que la Martina hagi agafat tant de pes en una setmana!!!
De totes maneres jo et recomanaria que no li treguis el suplement tot de cop, per si un cas. És millor anar traient poc a poc i pesar un cop a la setmana. Si segueix agafant pes bé, la setmana següent en treus una mica més, etc. Evidentment si després d'una toma amb la teta i prou ja està tipa i no vol el suplement, doncs no se'l pren i punt.
Edito per dir que si ara ja li donaves molt poc suplement, potser sí que es pot treure de cop...
Últimament tinc poc temps i us llegeixo en diagonal.
Bacilos, me n'alegro molt que tot vagi millor i que la Martina hagi agafat tant de pes en una setmana!!!
De totes maneres jo et recomanaria que no li treguis el suplement tot de cop, per si un cas. És millor anar traient poc a poc i pesar un cop a la setmana. Si segueix agafant pes bé, la setmana següent en treus una mica més, etc. Evidentment si després d'una toma amb la teta i prou ja està tipa i no vol el suplement, doncs no se'l pren i punt.
Edito per dir que si ara ja li donaves molt poc suplement, potser sí que es pot treure de cop...
Bacilos ha escrit:Doncs estic d'acord amb la carbasseta: amb aquesta ajuda no necessito anar a cap grup de suport!!!! Mil gràcies!!!![]()
![]()
![]()
A més, avui estic molt contenta. La Martina ha augmentat 260 gr en 1 setmana!!!!![]()
Molt bé!!
Quina campiona la teva petita!Del que et diu la Ponioleta del suplement, pel què deies era poca quantitat no? Si era més, potser sí que seria bó oferir-li sempre primer el pit, pensa que com més mami més produiràs i si li vas treient poc a poc ella ho anirà substituint pel pit, de manera que es passarà més estona al pit per que el teu cos entengui que en necessita més quantitat.
Que vagi molt bé!!

Moltes gràcies noies!
De suplement en prenia cada 3 hores, 30 ml. El pediatra no em va dir res de treure'l poc a poc...
De suplement en prenia cada 3 hores, 30 ml. El pediatra no em va dir res de treure'l poc a poc...
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |