FUTURAS MAMAS EN QUIRON?

Experiències i pors del moment més desitjat.

oschel
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dj. maig 23, 2013 9:06 pm

Re: FUTURAS MAMAS EN QUIRON?

EntradaAutor: oschel » ds. juny 15, 2013 12:13 pm

Noies, jo vaig la meva nena aquest passat gener. La ser induït x temes mèdics a les 37 setmanes. Vaig arribar a las 7 del matí però fins les 9 no vaig ingressar. En teoria m' havien de posar la pastilla x començar a dilatar però quan em va mirar ja estava dilatada de 2cm amb la qual cosa van anar a saco amb la oxitocina i en 5 hores ja tenia la meva nena. Em va portar l' embarás la Raquel Ferrer, un 10 amb tot, boníssima profesional i amb un tracte humà impecable.
Danu
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

EntradaAutor: Danu » dg. juny 16, 2013 6:48 pm

Hola de nou, reines! Una pregunta... Pel que he llegit, a la Quiron no es prenen molt seriosament això de fer pell amb pell. Les que heu parit allà, heu tingut problemes després amb la lactància materna? Us van ajudar?
Estic feta un embolic.
Julyet
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dl. juny 17, 2013 8:38 am

Bon dia!

Danu, havíem parlat del tema (per cert, com que sovint em connecto de l'ipad no havia vist que estaves embarassada o se m'havia borrat del cap... mooooltes felicitats!!). M'agradaria donar la meva experiència. Veig que en general n'esteu totes contentes, i voldria puntualitzar que és la meva percepció i les meves sensacions, a partir del que per a mi és un naixement respectat. Però com que respecte va lligat a opinions i expectatives, per això matiso que és la meva percepció.

Jo comparo la rebuda de les meves dues filles i no hi ha color (hospitals diferents, el primer a Quirón i el segon a l'hospital de Sant Boi). Parlo només del que va tenir relació directa amb elles (amb mi també hi ha diferències abismals, però em centraré només amb això)

1r part:
- Contraccions més fortes, intenses i seguides (artificials) provocades per oxitocina sintètica innecessària (també afecten als nadons).
- Pinçament precoç del cordó (sense necessitat, ja que no es podia fer donació pública i em vaig negar a la privada).
- Em van donar la nena només néixer, però no em van treure la bata (jo no podia gràcies a les agulles del suero, epidural i tota la pesca).
- Això va durar uns minuts, de seguida me la van treure per tornar-me-la impecable (tot i així no la van banyar, només assecar i vestir, per sort ni aigua, ni colònies ni cremetes).
- El test d'apgar, punxada de vitamina K, etc... en un llitet a part (en la mateixa sala, però separada de mi, mentre plorava i no entenia que passava).
- Un cop van fer totes aquestes coses "imprescindibles" me la van donar, vestideta. Vaig demanar donar-li el pit, i em van donar el vist i plau.
- Un cop a l'habitació (va pujar amb mi en braços) se la van endur per fer la primera visita pediàtrica. Al cap de força estona va anar la meva parella a buscar-la (ens estranyava que triguessin tant) i se la va trobar a la sala-niu en el llitet, soleta... Va demanar endur-se-la i no s'hi van negar.
- Cada matí se l'enduien (em sembla que al vespre també) una estona a fer-li les revisions oportunes. No eren excessivament llargues però ens separaven, i màgicament sempre me la tornaven dormint (quan jo no hi havia manera d'aconseguir-ho...).
- Ningú em va ni insinuar de la necessitat del contacte cosntant. Per la nit plorava molt i la infermera em va dir "los bebès lloran...".

Haig d'afegir que per tots els comentaris que em van fer al llarg del seguiment de l'embaràs i durant el part (personal diferent, tots d'un mateix equip) sé que no confien en la capacitat de la dona per parir sense intervencions, i per a mi això diu molt del que per a ells significa el naixement.

2n part:
- Ni un medicament, gairebé cap imposició (monitoratge i suero innegociables). Van respectar el temps que es va prendre la meva nena per sortir.
- Clampatge de cordó un cop va deixar de bategar, tot i néixer amb volta de cordó (el qual no va ser cap problema).
- Pell amb pell sense separacions per res durant una hora, total respecte de la nostra intimitat (van fer el test d'apgar, la vitamina k, etc... tot a sobre meu, mentre mamava, 0 plors).
- Només em van separar per pesar-la. La vaig vestir jo quan vaig voler (que va ser al cap de moltes hores, un cop ja a l'habitació).
- Durant tot l'ingrés (48h) no ens van separar mai. Totes les revisions a sobre meu (tret del pes). No va plorar en cap moment (fins el trajecte del cotxe a casa...). Ningú se l'enduia per res.

Haig de dir que en part és culpa meva, m'hauria d'haver negat o imposat a totes aquestes pràctiques. Ho assumeixo, però en aquell moment per a mi era inconcebible que un metge no fes el millor per als seus pacients...

Sobre la lactància tampoc puc defensar cap hospital. Per a mi Quirón un 0, però no posaria la mà al foc per cap altre hospital. A sant boi sé que hi ha una assessora, però jo no vaig coincidir, i per sort jo he tingut unes lactàncies molt fàcils, només amb la informació que tenim molt a l'abast avui en dia (bloc de l'Alba Padró, llibre del Carlos González, web d'ALBA lactància materna...) i suport emocional en vaig tenir prou.
nb_30
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

EntradaAutor: nb_30 » dl. juny 17, 2013 8:48 am

Escric des del mòbil i no em puc explaiar com voldria.. Nomes dir que ara un cop puges a l'habitacio i se l'emporten a la nursery, després ja no se la tornen a emportar mes la criatura. Ho fan tot a l'habitacio o això es el que em va passar a mi.
nb_30

EntradaAutor: nb_30 » dl. juny 17, 2013 9:01 am

Danu, jo no he tingut cap problema amb la LM. La meva filla te 10 mesos i seguim fent teta a tope!! Com t'ha dir la julyet, llegint el Carlos González, Alba Lactancia i anant a un grup de suport va molt be. A la quiron en aquest tema un 0, pero jo m'havia informat i estava molt segura i m'ha anat molt be. Després el grup de suport del meu poble tambe m'ha ajudat moltíssim.
trish
:: cèrvol
Entrades: 518
Membre des de: dt. abr. 06, 2010 10:28 am

EntradaAutor: trish » dl. juny 17, 2013 4:20 pm

Hola tal y como dice una compañera nunca se llevaron a mi niña para nada las revisiones y tema control de peso siempre en la habitación con nosotros solo se la llevaron para hacerle la prueba del talón, tema lactancia materna a mi me ayudaron mucho con técnicas y posturas en ningún momento pusieron mala cara incluso una noche que llamamos desesperados porque la niña tenia un hambre descomunal y queríamos suplemento nos dijeron que si queríamos hacer lactancia materna no le diéramos nada y que fuera mi marido el que cogiera a la niña para pasar la noche y eso hicimos, yo estuve 5 dias ingresada por la cesaría y ninguna queja, tema cordón a nosotros nos dijo la doctora que lo podíamos donar pero lo dejamos latir hasta el final, a mi en quirófano me dejaron a la niña un ratito y luego ya la prepararon, la MIa sinceramente no lloro con las pruebas que le hicieron y sinceramente yo tenia plena confianza en mi ginecóloga de hay que Aunque termino en cesárea no fue para nada un parto traumático ni nada parecido además he tenido una recuperación fantástica y tal y como dice mi marido no sufrí nada durante ni despues porque enseguida me pusieron la epidural y las 9 horas de antes no se me hicieron malas, esta claro que cada una tiene una percepción de las cosas yo sinceramente lo que os recomiendo es que no vayáis con ninguna idea preconcebida de lo que es un parto porque cada uno es de una manera y se sabe como empiezan pero no como acaban, dejaros llevar y confiar.
Danu

EntradaAutor: Danu » dt. juny 18, 2013 3:56 pm

Julyet, bonica, sí que havíem parlat d'això fa temps, però és que ara que estic començant el tercer trimestre d'embaràs m'ho veig a propet, i estic mooolt perduda, perquè la meva gine fins ara no fa parts i m'he hagut de "buscar la vida". Estava decidida a anar a l'Hospital Sant Joan de Déu (d'Esplugues, que és el que m'entra a la SS), però vaig tenir una experiència horrible a urgències, i apart la llevadora que es suposa que em tocava al part allà va fer uns comentaris repetitius diguem-ne que fóra de lloc... I vaig tornar a plantejar-m'ho... I ara estic feta un embolic!
L'hospital al que aniria si pogués seria la Maternitat, però no m'entra per la SS...
Gràcies a totes per contestar!
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dt. juny 18, 2013 7:43 pm

De l'HGC, com a privat, n'he sentit parlar molt millor... Però també conec experiències de tot, les llevadores són les que són, i vagis on vagis dependrà de l'atzar (és trist però és així). Per això d'entrada miraria un hospital amb uns protocols ben establerts.
No m'agradaria abocar-te a un lloc on després t'emportessis una mala experiència, però conscient de la importància de la rebuda d'un fill, em sabria greu que et conformessis com vaig fer jo. De fet vaig estar un temps satisfeta amb Quirón, però amb el temps i amb moltes reflexions a sobre ho he vist tot molt diferent. Com deia part de tot això va ser culpa meva, per no imposar-me i decidir per mi mateixa, però en aquells moments ets molt vulnerable...
En teoria a SJDD la llevadora que et tocaria seria la del torn de guàrdia, i sovint són 2 o 3 (pots demanar canvi si no et sents còmoda, li dius al teu acompanyant que se n'encarregui). D'altra banda a Sant Boi pot demanar derivació, agafen a tothom i la pots demanar tu mateixa (com a opció).
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dt. juny 18, 2013 7:46 pm

Per cert, vull repetir que això va ser la meva vivència. Sé que la majoria esteu contentes i me n'alegro que fos com desitjaveu, però volia donar el meu punt de vista.
verobdn81
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dg. gen. 15, 2012 7:21 pm

EntradaAutor: verobdn81 » dc. juny 19, 2013 11:45 am

Hola Xiques!!
A les que teniu o heu tingut a la Maria Cabero!! Us feia eco a cada visita?
Es que ahir vam tindre la eco de les 12 setmanes amb la ecografista i la propera visita amb la Maria és el día 02/07, aquest mateix dia és l'aniversaria de la meva mare, i voldria vindre i veure al petit, però no se si em fará eco o solament visita retuniraria de pes etcc. Seria la visita de la semana 14.
Gracies
superpeach
:: granota
:: granota
Entrades: 205
Membre des de: dv. gen. 11, 2013 9:50 am

EntradaAutor: superpeach » dc. juny 19, 2013 11:59 am

Jo no la tinc a ella, però a mi me la han fet a totes les visites. Tot i així, segur que si li demanes te la farà, encara que sigui només per veure'l ;)
Imatge
verobdn81

EntradaAutor: verobdn81 » dc. juny 19, 2013 12:30 pm

superpeach ha escrit:Jo no la tinc a ella, però a mi me la han fet a totes les visites. Tot i així, segur que si li demanes te la farà, encara que sigui només per veure'l ;)

Gracies wapi!!
Ja us contaré a veure si la fan
Tana
Entrades: 506
Membre des de: dt. maig 07, 2013 6:13 pm

EntradaAutor: Tana » dc. juny 19, 2013 7:52 pm

Julyet jo encara no estic embarasada però havia dedicit que quan estigues aniria a la Quiron (la de la SS que m'entra no m'agrada i de les privades aquesta es una de les que més confiança em dóna). M'agrada coneixer totes les opinions sobre el tema i t'agraeixo que hagis compartit la teva experiencia.
Però d'altra banda, podria ser que tot això que comentes hagues canviat des que vas tindre la teva primera filla? Vull dir, que avuí dia cada vegada és té més consciencia sobre aquest tema i m'agradaria pensar que l'hospital en aquest temps s'ha anat adaptant, canviant i millorant el tema del parts (menys intervinguts, menys "agresius", sense separar mares-nadons, etc). Per exemple, fa uns 5 anys gairebe ningu coneixia a les doules (i ara encara hi ha molta gent que no sap qui son o no enten be el que fan), per tant, podria ser que els parts a la quiron ara no fossin com el teu. Be, al menys això espero ara que tinc aquest triat. A part, crec que si no ho han canviat ho haurien de fer, ja que al ser privat han de guanyar-se les garrofes i no donar-se mala fama...
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dc. juny 19, 2013 9:08 pm

Hola Tana!

Doncs no et dic que no hagi canviat... no ho sé, però no em vaig voler arriscar. Bàsicament perquè si ha canviat alguna cosa "no me'ls crec", a veure si em sé explicar. La meva filla gran només té 3 anys, i se'm fa estrany que de cop i volta tot el personal de l'hospital hagi canviat de pensament per convicció després de les coses que em van dir. Per exemple, després del part mentre la ginecòloga em revisava (i vestien a la meva nena i tot això que explicava) em felicitava pel part que havia tingut, ja que no havien fet episiotomia i tenia un desgarrament molt superficial i petit. Em va dir literalment "esto sí que es un parto natural y no lo que quieren esas locas de parir sin anestesia". Durant l'embaràs, el ginecòleg que em portava quan li vaig comentar la meva idea d'intentar un part natural em va dir que allà jo, si volia patir... que els dolors del part eren els 2ns més intensos després de l'amputació de dits, que ningú m'obligaria a posar-me epidural però que les intervencions que em fessin estarien més que justificades (un part sense epidural però amb tota la resta és una tortura, ho dic per experiència...).
A la preparació de llevadonas les llevadores (la Gema i la Marifé, crec que es deia) em van dir totes dues que ni se'm passés pel cap fer un pla de part, que això als gines de quirón no els hi agradava, que ells ja sabien com fer la seva feina.
Sobre l'atenció al nadó ens van deixar ben clar com es feien les coses, ens van passar un vídeo i tot de com et separen del teu fill per deixar-te'l guapo a la mateixa sala de parts. Potser han fet un vídeo nou, m'encantaria! Ah, les instal·lacions són les mateixes: paritoris/quiròfans (són el mateix) separats de les sales de dilatació on fa un fred que et mors i la llum a tope, a les sales de dilatació no hi ha ni dutxa, ni banyera ni res per aliviar el dolor sense medicaments...
Sí que és cert que ni em van suggerir d'endur-se-la durant la nit. Però les revisions pediàtriques, com deia, les feien al niu, i tret del dia de l'alta ningú em va informar de res, ni tansols quan pesava (i jo estava pendent perquè si perdia massa pes no li donaven l'alta ja que era molt petita).
Ah, també va ser un festival de gent entrant i sortint. Sí que van ser força amables, però jo em vaig "portar súper bé", així que ja ho podien ser. En aquell moment no em vaig estranyar, no podia comparar, però en el segon part vaig tenir una llevadora i una infermera aguantant un mirall. No calia més gent desconeguda observant i posant les mans on no toca.
Sóc conscient que potser sóc una maniàtica i que per a mi tot el que té a veure amb rebre al nadó de la manera més dolça i agradable que es pugui (lògicament hi ha casos de força major on no serà possible el pell amb pell i la separació de la mare sigui impepinable) és molt important. Per exemple, a l'hospital de Sant Boi fan unes xerrades informatives on expliquen com treballen i ensenyen les instal·lacions, i quan van explicar que allà sempre et donen el teu nadó només néixer, sense netejar-lo ni res, una dona va demanar que no, que a ella brut no li donessin el nen, que li feia angúnia... Li van dir que d'acord, que era el seu fill i que ella decidia.

També van haver-hi coses bones. La llevadora, tot i el seu intervencionisme, va ser molt maca i va parar-li els peus quan la ginecòloga va anar a fer-me l'episiotomia (ho tinc gravat). Ah, això també és una part bona, en el segon part no ens van deixar gravar com sortia la nena, durant la dilatació sí, un cop va sortir també.
L'habitació era molt maca (tot i que res a envejar a la del segon part, on a més tenia la TV gratis), podia triar entre dos menús... i no recordo res més que trobés a faltar al naixement de la petita.

En resum, que me n'alegro molt que totes les que heu tingut als vostres fills a Quirón n'estigueu contentes, que d'això es tracta, i animo a les que finalment es decideixin per aquest hospital a que lluitin i demanin, que no siguin tan tontes com jo, que després totes les dones que van al darrera ho agraeixen/agraïm.
I també que igual que vaig dir que no posaria la mà al foc pel suport de la lactància en cap hospital, tampoc ho faria en garantir una atenció "com la que jo esperava", ja que sé que el factor sort sempre hi és i, sigui on sigui, et pots trobar personal molt poc respectuós o desactualitzat... per això que li dono importància als protocols i a que acceptin pla de naixement.
Danu

EntradaAutor: Danu » dj. juny 20, 2013 11:59 am

Hola, boniques!
Avui m'he visitat am el Dr. Legaz i la veritat és que'ha donat molt bona impressió, tant ell com les infermeres amb les què m'he creuat. Però estic una mica espantada, perquè m'ha dit que veu la nena bastant petita... de fet, m'ha dit que em fes una eco de control de creixement demà... no m'havien dit res d'això fins ara, sabeu què pot passar, com es podria arreglar o què suposa si al final és així...? Ainx... estic preocupada...
verobdn81

EntradaAutor: verobdn81 » dj. juny 20, 2013 12:23 pm

Danu ha escrit:Hola, boniques!
Avui m'he visitat am el Dr. Legaz i la veritat és que'ha donat molt bona impressió, tant ell com les infermeres amb les què m'he creuat. Però estic una mica espantada, perquè m'ha dit que veu la nena bastant petita... de fet, m'ha dit que em fes una eco de control de creixement demà... no m'havien dit res d'això fins ara, sabeu què pot passar, com es podria arreglar o què suposa si al final és així...? Ainx... estic preocupada...

Hola Danu
Tranquila he sentit parlar molt be del Dr Legaz,
De quan estas? Abans estaves a San Juan de Deu?
Tinc a una amiga, que s'esta vivitant allà també, quan va arribar a la semana 24 és va fer la eco 4 D a la Dexeus, i li van dir el mateix que el nen venia una mica petit i que parlés amb la seva gine, a San Juan de Deu, no s'havien donat ni compte, li han fet les proves i les eco que comentes a San Joan de Deu, i li deuen que tot está perfecta i que només que nen es un mica petit, res més,. ara li controlen cada 2 setmanes, per prevenció però tot està perfecte.
Així que jo m'esperaria a demà a veure que et diuen, si ho hagués trobat preocupant t'haguessin fet aquesta eco avui mateix, Així que no pateixis, demà veuras com troven una sol.lució
Ja ens diràs quelcom
nb_30

EntradaAutor: nb_30 » dj. juny 20, 2013 12:31 pm

A mi em van dir el mateix i em van anar fent ecos per controlar la nena. I després va pesar 3'200 kg!!! I roba d talla 0 es va quedat per estrenar. Tranquil.la
Danu

EntradaAutor: Danu » dj. juny 20, 2013 1:27 pm

Estic de 28 setmanes, i mai m'havien dit que era petita fins ara... tenia la Dra. Escayola, al Centre Balmes, però com no fa parts doncs he buscat un altre ginecòleg; ella sempre em deia que el tamany estava dins de la normalitat. A l'Hospital Sant Joan de Déu anava també per la SS, amb una llevadora horrible... i vaig anar d'urgències fa dues setmanes i tampoc van veure res :ufs:
Gràcies per les vostres paraules, maques, m'heu tranquil.litzat...
verobdn81

EntradaAutor: verobdn81 » dj. juny 20, 2013 2:54 pm

Danu ha escrit:Estic de 28 setmanes, i mai m'havien dit que era petita fins ara... tenia la Dra. Escayola, al Centre Balmes, però com no fa parts doncs he buscat un altre ginecòleg; ella sempre em deia que el tamany estava dins de la normalitat. A l'Hospital Sant Joan de Déu anava també per la SS, amb una llevadora horrible... i vaig anar d'urgències fa dues setmanes i tampoc van veure res :ufs:
Gràcies per les vostres paraules, maques, m'heu tranquil.litzat...

Tranquila veuras com demás quan tingueu la eco de creixement estará tot correcte.
Ja ens mantens informades!!
Danu

EntradaAutor: Danu » ds. juny 22, 2013 10:50 am

Hola de nou, boniques:
Ahir vaig tenir l'eco amb la doctora Rial (un encant de dona), i em va dir que la nena era petita, però estava dins el percentil (11, crec que em va dir). El que em va preocupar és que va afegir que el cap era més petit que la resta... però que el cervell estava bé, s'alimentava correctament, etc. Com em veia tan amoïnada, al final em va comentar que ella va néixer amb el cap petit...! Així que suposo que no passa res.
No sé com serà el dia del part, però fins ara tant el doctor, com totes les infermeres amb què m'he trobat, com les noies de recepció, com aquesta doctora, tenen un 10 en amabilitat! Em trobo molt a gust amb aquest equip. Per altra banda, suposo que he tingut sort, però les dues vegades que m'han atès m'han agafat abans d'hora (mitja hora abans o així, també cal dir que jo he estat massa puntual :content: però m'ha sortit bé), i quan vaig demanar hora per l'eco mai m'imaginava que me la donarien per l'endemà... estic molt contenta en aquest sentit :ok:

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::