Una escola respetuosa, una escola diferent
- rosaropero
- Entrades: 1
- Membre des de: dg. juny 24, 2012 9:16 pm
Una escola respetuosa, una escola diferent
Em dic Rosa, sóc educadora infantil i psicólga. Porto treballan amb infants prop de 10 anys, fa molt que em re-plantejo el sistema educatiu, ja hi ha moltes coses que no veig clares.
Ara tinc un bebé de 18 mesos, no va a la llar d'infants, i m'estic plantejant seriosament com será la seva educació. Entre d'altres raons aixó m'ha portat a pensar en un nou projecte, crear una escola infantil amb una metodologia alternativa(waldorf), de moment es una idea, per aquesta raó m'agradaria saber si hi hauria alguna familia interessada en aquest projecte.
L'escola estaria ubicada en el baix llobregat (Corbera llobregat), a la montanya. En pricipi estaria destinada a nens/es de ed.infantil (3 a 6 anys), que és on veig més important que es treballi la creativitat i el joc de forma diferent a l'escola convencional(on es passa més temps treballant en la lecto i activitats dirigides que en el joc).
Ja em direu que penseu
Moltes gràcies.
Rosa
Ara tinc un bebé de 18 mesos, no va a la llar d'infants, i m'estic plantejant seriosament com será la seva educació. Entre d'altres raons aixó m'ha portat a pensar en un nou projecte, crear una escola infantil amb una metodologia alternativa(waldorf), de moment es una idea, per aquesta raó m'agradaria saber si hi hauria alguna familia interessada en aquest projecte.
L'escola estaria ubicada en el baix llobregat (Corbera llobregat), a la montanya. En pricipi estaria destinada a nens/es de ed.infantil (3 a 6 anys), que és on veig més important que es treballi la creativitat i el joc de forma diferent a l'escola convencional(on es passa més temps treballant en la lecto i activitats dirigides que en el joc).
Ja em direu que penseu
Moltes gràcies.
Rosa
Re: Una escola respetuosa, una escola diferent
Actualment hi ha dues Waldorf a Barcelona, no? Una a Bellaterra, i l'altra no recordo...
Jo encara no tinc fills, però trobo que aquest tipus d'escoles tan interessants haurien d'estar més accessibles!! A veure com podria portar jo als meus fills a Bellaterra o a Corbera de Llobregat...
Jo encara no tinc fills, però trobo que aquest tipus d'escoles tan interessants haurien d'estar més accessibles!! A veure com podria portar jo als meus fills a Bellaterra o a Corbera de Llobregat...
rosaropero ha escrit:. En pricipi estaria destinada a nens/es de ed.infantil (3 a 6 anys), que és on veig més important que es treballi la creativitat i el joc de forma diferent a l'escola convencional(on es passa més temps treballant en la lecto i activitats dirigides que en el joc).
Hola Rosa, en primer lloc felicitats per la teva iniciativa, però dir-te com a mestra d'EI que per a nosaltres el joc és tan o més important que moltes de les coses que podem fer. Crec que l'escola infantil ha canviat molt i ja no és la fitxa al quadrat.
Una abraçada
Mariami, l'altre dia vaig visitar l'escola Rocafort dels salesians, i als 3-4 anys fan tres fitxes al dia, i a P5 fan 4... gairebé no practiquen l'expresió oral ni el joc, i només canten una hora a la setmana, a classe de música... espero que això no sigui l'habitual!!
Bones!
Jo també tinc un nen de 18 mesos i començo a plantejar-me com serà la seva educació, o com m'agradaria que fos. Crec que l'escola ha canviat força, i que s'estan engegant projectes molt xulos.
Suposo que les mestres coneixeu aquest projecte http://escolacongresindians.com/, jo el vaig descobrir aquest últim any, m'encanta sobre tot pel fet que es tracta d'una escola pública.
Salutacions!
Jo també tinc un nen de 18 mesos i començo a plantejar-me com serà la seva educació, o com m'agradaria que fos. Crec que l'escola ha canviat força, i que s'estan engegant projectes molt xulos.
Suposo que les mestres coneixeu aquest projecte http://escolacongresindians.com/, jo el vaig descobrir aquest últim any, m'encanta sobre tot pel fet que es tracta d'una escola pública.
Salutacions!
Hola…
Si que es veritat que l’ escola ha canviat molt, però tot i així crec que encara hauria de fer mes canvis pel que fa a la seva metodologia de treball.. fer fixes perquè si sense gaire sentit no es gaire gratificant ni pel mestre ni per l’ alumne.
El nen/a aprèn mitjançant el joc, a través d’ aquest es va formant com a personeta… el joc es molt important en aquestes edats i crec que a l’ escola se li hauria de donar tota l’ atenció i importància que requereix…
També es molt important la vivencialitat de les cosses.. jo de mes gran moltes vegades hem preguntava i això perquè hem servirà? Cal que els nostres nens no es tinguin de fer aquestes preguntes sino que ells mateixos a l’ escola poguessin observar de perquè els servirà aquell aprenentatge en això vull dir que fer una fitxa del numero dos es molt aprenentatge però els hi serà mes útil fer una paradeta de fruita a la classe i vendre dos mandarines…
A l’ escola Indians jo hi vaig estar fent un curset d’ educació lliure i hem va agradar molt la seva metodologia.
A Lleida ara s’ ha obert un centre per a nens de 0 a 8 anys a pardinyes amb aquesta metodologia, ( si algú n’ esta interessat passo informació per privat)
T’ animo a que tiris endavant el teu projecte. Molta sort
Si que es veritat que l’ escola ha canviat molt, però tot i així crec que encara hauria de fer mes canvis pel que fa a la seva metodologia de treball.. fer fixes perquè si sense gaire sentit no es gaire gratificant ni pel mestre ni per l’ alumne.
El nen/a aprèn mitjançant el joc, a través d’ aquest es va formant com a personeta… el joc es molt important en aquestes edats i crec que a l’ escola se li hauria de donar tota l’ atenció i importància que requereix…
També es molt important la vivencialitat de les cosses.. jo de mes gran moltes vegades hem preguntava i això perquè hem servirà? Cal que els nostres nens no es tinguin de fer aquestes preguntes sino que ells mateixos a l’ escola poguessin observar de perquè els servirà aquell aprenentatge en això vull dir que fer una fitxa del numero dos es molt aprenentatge però els hi serà mes útil fer una paradeta de fruita a la classe i vendre dos mandarines…
A l’ escola Indians jo hi vaig estar fent un curset d’ educació lliure i hem va agradar molt la seva metodologia.
A Lleida ara s’ ha obert un centre per a nens de 0 a 8 anys a pardinyes amb aquesta metodologia, ( si algú n’ esta interessat passo informació per privat)
T’ animo a que tiris endavant el teu projecte. Molta sort
Danu, malauradament encara hi ha escoles que treballen com la que has dit, però jo tinc la sort que a la meva escola això no és així. Muntem tallers, racons,... i no tenim fitxes. Treballar així no és fàcil i has d'estar sempre al peu del canó però viure el procès d'aprenentatge amb els nens i les famílies no té preu.
Ànims rosaropero!
Ànims rosaropero!
- Marona78
- :: rateta

- Entrades: 175
- Membre des de: dt. des. 13, 2011 8:52 am
- Ubicació: Baix Penedès, Catalunya
rosaropero ha escrit:Em dic Rosa, sóc educadora infantil i psicólga. Porto treballan amb infants prop de 10 anys, fa molt que em re-plantejo el sistema educatiu, ja hi ha moltes coses que no veig clares.
Ja em direu que penseu
Moltes gràcies.
Rosa
Ostres Rrosa, per ser educadora i psicòloga fas moltes faltes d'ortografia!
A vegades passem per alt coses que són importants i ens fixem en d'altres que no o són tant. Sóc filòloga i professora de secudària, i he "tastat" nens educats en diferents metodologies i he arribat a la conclusió que segueixin el model que segueixin, tots tenen les mateixes mancances: nivell de lectoescriptura moooolt bàsic, formació humanística quasi nul·la, massa faltes d'ortografia, cal·ligrafia que ratlla l'escriptura jeroglífica, i un creixent i preocupant augment de l'egocentrisme alimentat per les TIC (és normal que un adolescent es miri el seu melic i el de la novieta, però a vegades clama el cel la falta d'interès pel que els envolta!), etc, etc, etc...
Penso que cal un molt bon treball a l'escola, sigui el mètode que sigui, però un bon treball a casa.
Molta sort en aquesta nova empresa!
Jo crec que tot depèn del nostre objectiu... Jo també soc filòloga, però d'hispàniques, i crec que el problema és que volem ficar la lectoescriptura massa amb calçador, sense estimular la curiositat i la motivació dels nens per la lectura per plaer, i sense tenir temps per aturar-se amb els nens que tenen un aprenentatge més lent (que no pitjor), i que acaben quedant endarrerits.
A l'escola dels Salesians que he citat abans, els nens feien quatre fitxes al dia, i dictats sorpresa absurds als cinc anys ("El cuiner cuina codony" / "El terreny és lluny" / "El company té el cabell castany"), i em semblava horrorós, però suposo que hi haurà pares que ho trobin genial, perquè és això precisament el que volen per els seus fills. A mi no m'agradava que no s'estimulès l'expressió oral, ni els treballs en grup... no s'aixecaven de la cadira, ni cantaven més d'un dia a la setmana...
Jo vull que els meus fills siguin feliços, estimular les seves capacitats (siguin les que siguin), la seva imaginació, que sàpiguen viure en societat i que aprenguin a descobrir el seu camí i obtenir allò que desitgen amb constància i disciplina que surti d'ells. La lectoescriptura pot anar-se treballant poc a poc, fins els 7 anys. Si tenen ganes de llegir i escriure, llegiran i escriuran bé...
A l'escola dels Salesians que he citat abans, els nens feien quatre fitxes al dia, i dictats sorpresa absurds als cinc anys ("El cuiner cuina codony" / "El terreny és lluny" / "El company té el cabell castany"), i em semblava horrorós, però suposo que hi haurà pares que ho trobin genial, perquè és això precisament el que volen per els seus fills. A mi no m'agradava que no s'estimulès l'expressió oral, ni els treballs en grup... no s'aixecaven de la cadira, ni cantaven més d'un dia a la setmana...
Jo vull que els meus fills siguin feliços, estimular les seves capacitats (siguin les que siguin), la seva imaginació, que sàpiguen viure en societat i que aprenguin a descobrir el seu camí i obtenir allò que desitgen amb constància i disciplina que surti d'ells. La lectoescriptura pot anar-se treballant poc a poc, fins els 7 anys. Si tenen ganes de llegir i escriure, llegiran i escriuran bé...
Hola de nou Bubu16,
m'interessaria la informació sobre el projecte d'educació 0-8 anys a Pardinyes, me l'envies per privat?
Merci!
m'interessaria la informació sobre el projecte d'educació 0-8 anys a Pardinyes, me l'envies per privat?
Merci!
- ivanna Piqué
- Entrades: 1
- Membre des de: ds. jul. 13, 2013 7:39 pm
Hola Rosa
Estic amb un projecte de mares de dia a Urbanització Fontpineda al costat de Corbera amb pedagogia Waldorf, hem vist el teu escrit per si et pot interesar, el meu mail: ivana.pique@gmail.com.
Estic amb un projecte de mares de dia a Urbanització Fontpineda al costat de Corbera amb pedagogia Waldorf, hem vist el teu escrit per si et pot interesar, el meu mail: ivana.pique@gmail.com.
Hola!
Jo tinc un petit de casi 18 mesos, va a una escola bressol tradicional perque on vist no tinc oferta, El Prat de Llobregat, la creació d'una escola a Corbera m'interessa, realment no m'importa canviar de domicili si es per un bon motiu com l'educació del meu fill.
Si pots enviar-me més informació amb un missatge privat, t'ho agrairia.
Salutacions,
Jo tinc un petit de casi 18 mesos, va a una escola bressol tradicional perque on vist no tinc oferta, El Prat de Llobregat, la creació d'una escola a Corbera m'interessa, realment no m'importa canviar de domicili si es per un bon motiu com l'educació del meu fill.
Si pots enviar-me més informació amb un missatge privat, t'ho agrairia.
Salutacions,
- VespresVerds
- :: cèrvol

- Entrades: 572
- Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am
Danu ha escrit:Jo crec que tot depèn del nostre objectiu... Jo també soc filòloga, però d'hispàniques, i crec que el problema és que volem ficar la lectoescriptura massa amb calçador, sense estimular la curiositat i la motivació dels nens per la lectura per plaer, i sense tenir temps per aturar-se amb els nens que tenen un aprenentatge més lent (que no pitjor), i que acaben quedant endarrerits.
Molt ben dit!! Jo penso com tu
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |