Rutines dels vostres petitos/es.

Els hàbits de dormir.
Eri84
:: tortuga
Entrades: 301
Membre des de: dt. gen. 15, 2013 5:26 pm
Ubicació: Vic

Rutines dels vostres petitos/es.

EntradaAutor: Eri84 » dl. ago. 26, 2013 8:15 am

Wolaa, be obro aquest post per parlar de les rutines de la son.. jo tinc una nena de 2 mesos i tres setmanes, i de rutina de son desde fa 4 dies poca.. Al principi, tenia una rutina ben establerta. A les 12h s'adormia despres es despertaba a les 3 o 4 h de la matinada i despres fins a les 7 o 8h del mati.. hi habia dies que s'adormia a les 12 quarts 1h i es despertaba a quarts de cinc o de sis del mati. Pero ara fa uns dies que ha cambiat la seva rutina (a casa) s'adorm a quarts de 10 cap a les 11 de la nit, es desperta cap alla les 2h (a vegades un pel abans) menja una micona i s'adorm al cap de mitja horeta o aixi fa no fa.. despres cap alla a quarts de 5h es torna a despertar menja una micona mes i despres s'estar una estoneta desperta rient i volguen jugar. Despres s'adorm a les 6 quarts de 7 i al cap d'una hora o dues es torna a despertar.. menja una micona mes i cap alla a quarts de 9 del mati es torna a dormir una estona mes etc.. la rutina de dia no l'ha cambiat pas. un cop es el mati i s ha adormit alla a les 9 no es desperta fins a les 11 quarts de 12 menja i es queda una estona desperta despres alla quarts de 3 torna a menjar i dorm casi tota la tarda fins alla les 6 quarts 7 a vegades es desperta abans pero re poca estona... Pero quan anem a veure la sogra, alla fa un camvi... a la nit li costa adormir-se i s adorm alla les 11 quarts de 12 amb feines... despres es desperta a les 2h de la matinada menja i despres s adorm cap a quarts de tres, es torna a despertar cap a quarts de 5 les 5h menja una mica mes despres es queda ben be casi una hora desperta rient i volguen jugar s'adorm casibe a les 6 del mati i a les 7 ja torna a despertarse menja re quatre xupadetes i s adorm fins al cap de poca estona alla a quarts de 8 torna a volguer alguna xupadeta i s adorm fins a quarts de 10 del mati i alla no hi ha manera de dormir en tot el mati, sols vol menjar .. ho trobo estrany.. que en penseu? els vostres quines rutines tenen?
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
jllt
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

Re: Rutines dels vostres petitos/es.

EntradaAutor: jllt » dl. ago. 26, 2013 9:10 pm

Eri84, i com més setmanes i més mesos vagi fent la teva petita, encara més canvis segurament farà. Parlar de rutines als dos mesos al meu entendre va una mica contra natura. Sí que hi ha algunes criatures 'de manual' però el més comú és que als seus primers mesos (i en alguns casos, als primers anys) és que facin molts i molts canvis, fins i tot d'un dia per un altre.
aseret
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dc. juny 06, 2012 2:56 pm

EntradaAutor: aseret » dl. ago. 26, 2013 9:23 pm

Ui eri tal i com et diu jilt, hi ha nens q fan bibe i dormir 3hores i daltres q fan el q volen jajajaj... La meva nena era d les segones ;P la veritat es q els primers mesos han estat durillos pq durant el dia no dormia massa, pero com q la nit d sempre la fet moltb no em puc queixar.
Molts anims!!!!
Imatge
Imatge
Elma
Entrades: 310
Membre des de: dc. jul. 25, 2012 7:59 pm

EntradaAutor: Elma » dl. ago. 26, 2013 9:43 pm

Rutines??? Jejejeje. El nostre petit te 8.5 mesos i no sabem el que es una rutina x dormir...quan sembla que fa algo uns dies seguits...canvia.I ara que comença a reptar, seure i voler estar dret encara pitjor.
El que si hem notat es que quan ha tingut un dia més mogudet...costa més que s'adormi.
la teva es petita encara, potser en unes setmanes tot es diferent i tb sera normal.
ImatgeImatge

Imatge
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

EntradaAutor: turuleta » dj. ago. 29, 2013 6:28 pm

Elma ha escrit:Rutines??? Jejejeje. El nostre petit te 8.5 mesos i no sabem el que es una rutina x dormir...quan sembla que fa algo uns dies seguits...canvia.

jijiji..igual igual!
Imatge
Imatge
EMAMI
:: cèrvol
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 22, 2011 5:56 pm

EntradaAutor: EMAMI » dj. ago. 29, 2013 7:45 pm

Doncs la meva té 24 mesos i encara no té una rutina fixada... Quan sembla que la té canvia!
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dv. ago. 30, 2013 10:21 am

Quan hi ha necessitat les rutines apareixen soles. I com que les necessitats canvien, les rutines també ;).
Eri84

EntradaAutor: Eri84 » ds. ago. 31, 2013 7:00 pm

Gracies ninetes per contestarme ^^ la veritat es que teniu rao, quan semble que fa un horari despres un dia de cop canvia. Pero, semble ben be que m'entengui. L'altre dia jo estaba malaltona amb febre i li vaig mig dir a ella que em trobava malament i aquella nit va dormir ben be 5 hores i mitja d'una sola tirada despres es va despertar per menjar i va tornar a dormir 4 hores mes. Fins que el papis se'n va poder ocupar. ^^ ains es que son uns solets els nostres :-)(-:
Imatge

melibea80
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

EntradaAutor: melibea80 » dg. oct. 06, 2013 5:24 pm

Hola Eri!!

Aprofito el teu post per preguntar quines rutines fan ara els vostres petits. La meva farà els 4 mesos la setmana que ve i estic llegint a internet que hauria de fer 3 "siestes" durant el dia i dormir tropecientas hores seguides a la nit. Però ella fa el següent:

-Intento dormir-la sobre les 21.30 perquè em sembla una bona hora i ella ja està tranquil·la, ja l'hem banyat a les 20 i ha menjat i ha estat una estoneta mirant com sopem, que li encanta. Però tot i que sovint sí que arriba a dormir-se a les 21.30, no està dormida profundament i es desperta fàcilment.

- Sí que dorm profundament entre les 23 (després del pit) i les 8 del matí (això no vol dir sense menjar, eh? vol dir que comença a fer sorollets i bellugar-se un parell de cops durant aquest interval però li dono pit i no arriba a despertar-se del tot i continua dormint). Però jo penso que si continua així, no sé, potser les 11 de la nit és tard per gitar a un nen petit, no? Que hauria d'anar acostumant-se a dormir-se abans....
?-)

- Durant el dia fa les següents "siestes" més o menys regulars: a les 10 o 10.15 durant mitja hora o 45 minuts; a les 12 fins a les 13.30 aprox, de vegades menys però mai més que això; sobre les 15 o les 16 dorm una mica més, també uns 30 a 45 minuts...

- ...i la "siesta" que em preocupa és la que la nena demana sobre les 18. Potser si no dormís a les 18 sí que tindria son més d'hora a la nit, no creieu?

Penseu que hauria d'evitar que dormís més tard de les 18 o la deixo que faci el que necessiti? Igual en uns quants dies la podria acostumar, però no sé si cal, segurament ella canviarà de rutina quan estigui preparada, o què? També penso que aviat es farà de nit a les 18 i no vull confundir-la i que es desperti i sigui de nit i encara estiguem al carrer, de compres, al súper o el que sigui...

M'expliqueu com ho fan/feien els vostres amb més o menys 4 mesos? :-D
aseret

EntradaAutor: aseret » dg. oct. 06, 2013 10:19 pm

Melibea,
L emma te 7'5 Nosaltres no tenim rutines, si q fa mes o menys el mateix ritme pero no la faig dormir si sembla q no te son. La veritat es q no se si ho estem fent be, pero cada nen es diferent.
L emma dorm mitja horeta a mig mati i a mitja tarde un altre ratet i despres fins les 22'30 q a vegadss son casi les 24h!!! Una bogeria, pero despres es lleva sobre les 8 o les 9h
A vegades si q dorm una siesta duna horeta o mes pero no es lo normal. Pero com es una nena activa i riallera no em preocupa massa ;)
Anims!!
Imatge
Imatge
Elma
Entrades: 310
Membre des de: dc. jul. 25, 2012 7:59 pm

EntradaAutor: Elma » dl. oct. 07, 2013 8:08 am

melibea80 ha escrit:Hola Eri!!

Aprofito el teu post per preguntar quines rutines fan ara els vostres petits. La meva farà els 4 mesos la setmana que ve i estic llegint a internet que hauria de fer 3 "siestes" durant el dia i dormir tropecientas hores seguides a la nit. Però ella fa el següent:

Hola Melibea80!

No facis gaire cas a lo de dormir tantes hores ni seguides. Cada nen és un mon, i amb 4 mesos lo normal es que es despertin a la nit.
El meu fill amb 4 mesos no tenia cap patró marcat, encara mamava cada dues hores i dormia una mica entre presa i presa, per tant a la nit...feia igual. Es dormia a les 21h, es despertava a les 23h, a les 12.30h o 1.00h... jo crec que si no tens la necessitat (per feina o per organització familiar) no cal que l'acostumis a dormir a una hora perquè ho farà ella mateixa tard o d'hora. Jo crec que és massa petita i que la siesta de les 18h no li influeix gaire, potser si li treus estarà més neguitosa i encara et costarà més que s'adormi, no se, és la meva opinió (basada en la meva experiència com a mare d'un nen sense molt èxit amb les rutines)

L' Eric fins el setembre s'anava a dormir cap a les 22h, però era una odissea pq estava molt nerviós, desde que va començar a gatejar ho vam notar moltissim que li costava relaxar-se. A més sempre feia una dormideta a les 20h o 20.30h, que ens anava molt be per sopar nosaltres, i llavors si que vam modificar una mica la rutina, perque vam trobar que aquesta mini siesta li feia agafar energies suficientes com per estar fins les 23h en marxa (però ja tenia 9 mesos). Jo ja trevallava i les nits d'aquest estiu han estat horriiiiiibles, així que desde que vam tornar de vacances fem bany+sopar+dormir, i a les 20.30h com a molt tard, ja està clapat (es desperta molt sovint fins les deu o les onze, però al menys ja està en un ambient de dormir. El bany el fem casi cada dia, el sopar en canvi no, perque arriba molt cansat i no vol ni seure a la trona, així que pit a l'habitació i a dormir directament.

Jo de tu aprofitaria que dorm profundament de 23h a 8h, ja ho canviarà.
Que vagi molt be!
ImatgeImatge

Imatge
melibea80

EntradaAutor: melibea80 » dl. oct. 07, 2013 4:12 pm

Gràcies noies!
Nineta22
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

EntradaAutor: Nineta22 » dg. oct. 20, 2013 9:54 pm

Bones a totes,

Reobro el post per preguntar alguns dubtes.
La nostra petita te 2 mesos i sé que no s'ha d'esperar que agafin cap rutina a aquesta "edat" però si que anem intentant que diferencii el dia de la nit, cosa que sembla (i dic sembla amb la boca petita) que estem aconseguint. El dubte és sobre com fer-la adormir. Estem ben be cada dia entre 1 i 2 hores xk s'adormi i ho fem al menjador, que està amb llum ténue i amb la TV moooolt baixeta, i quan s'adorm la portem al llit!
Creieu que així està bé o hauriem de fer el mateix que fem però a l'habitació sense cap soroll ni llum?
aseret

EntradaAutor: aseret » dl. oct. 21, 2013 4:05 pm

Hola nineta22,

crec que el que feu està perfecte! cadascú busca la millor manera i si funciona no ho canvïis jejej
a l'espai nadó ens van dir que anava bé de posar la radio per a que escoltin "soroll" ja que dins de la panxa no estaven en silenci absolut.

a gaudir de la nena i de les nits ;)
Imatge
Imatge
Eri84

EntradaAutor: Eri84 » dl. oct. 28, 2013 7:58 pm

melibea80 deunido, jo tb ho vaig llegir aixo i vaig flipar, les nostres nenes tenen dia mes dia menys edat igual i be.. la meva dormir donçs poc ajajaj i quan ella vol.. be ara desde fa una o dues setmanes li costa molt adormirse i s agafa uns cabrejus i mira k la gronxu li canto i faig tot el posible pero a vegades hi ha alguna cosa k va be a vegades no... i be.. ella aixo si cap alla quarts de nou quarts de deu s'adorm fins ben be alla les 12 quarts 1... si s adorm mes tard dons normal es desperta mes tard.. pero sempre se sol despertar uns 3 o 4 cops durant la nit... normalment son entre la 1 quarts de 2 tot i k a vegades es desperta cap alla a dos de tres... despres normalment fins alla a quarts de 5 o quarts de 6 no es desperta i a les 8 es torna despertar k ja si es vol aixecar i si no l aixeques es cabreja ajajajaj la veritat nose pas com fer perque dormi mes estona ains.. ara fa poc li hem començat a posar unes collerades de papilla a la llet pq kedi mes tipa i no es desperti tan pero ree es desperta igualment com k fa menjades petites dons ajajaja
Imatge

cigronet!?!
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 92
Membre des de: dj. oct. 18, 2012 7:00 pm

EntradaAutor: cigronet!?! » dt. nov. 05, 2013 9:36 pm

hola noies,
estic llegint que us preocupa el tema d'horaris per dormir... jo tinc una nena de sis mesos i encara no tenim cap mena d'horari per res... quan era més peque s'adormia sobre les 12h-1 de la nit... ara depen del dia... hi ha dies que a quarts de 10 ja dorm i d'altres que son quarts de 12 i encara estem de festa major... i durant el dia hi ha de tot, dies que fa migdiada mati i tarda, dies que no la fa, dies que les fa de mitja horeta i altres dies de quatre hores... nosaltres no hem volgut marcar mai horaris ni ritmes, ja que jo no faig cap mena d'horari, sopo quan tinc gana, me'n vaig al llit quan en tinc ganes... aixi que mirem de coordinar els nostres des-horaris amb els d'ella. a més aixó ha anat bé perque al no estar pendents del rellotge hem pogut fer amb ella el que volem (hem anat a sopar, dinars, costellades....) i ella s'ha adaptat a tot perfectament. tambe hi ha nits que dorm tota la nit d'una tirada i d'altres que es desperta algun cop....

suposo que hi ha nens que els van molt bé les rutines i els horaris, però si veieu que el vostre no en segueix no us amoineu, sempre hi quan els veieu bé. jo quan veig que te son la poso a dormir, quan sembla que te gana li dono de menjar....
visca l'anarquia!!!! jeje......
Eri84

EntradaAutor: Eri84 » dg. nov. 10, 2013 6:38 pm

hola noies com va tot?? desde fa unes setmanes li costa força agafar el son sobretot cap a la tarde- vespre... i mira que tinc diferentes tecniques pero a vegades res d aixo servix... i cada 15 mes o menys anem a casa la sogra.. i sobretot el dissabte a la tarda i el diumenge (ens hi quedem el cap de setmana) la baldufa estar tota nerviosa i sobretot el diumenge esta inquieta, li cosa fer dormidetes durant el dia.. i plora força quan sempre estar tranquila i riellera... nose si es cosa de l'ambien que hi ha alla que sempre parla de mals, morts, critica , i es queixa de xorrades... i re el mateix diumenge que durant tot el dia la petita s'ha trobat aixi en arribar a casa al vespre se li gira i torna estar tranquileta nose :S.. tambe pot ser de les dents pero nose...
Imatge

melibea80

EntradaAutor: melibea80 » dl. nov. 11, 2013 10:25 am

eri84! Nosaltres també anem a veure els pares i sogres cada 2 o 3 setmanes i entre el trasllat en cotxe i els canvis es torna una mica més inquieta i li canvien els horaris. Després cap al dimarts torna a estar com sempre. Però què hi farem! Si no anem, al final no la coneixeran.

Quan era més petiteta (encara més jejeje) no li passava, però ara crec que se n'adona més de tot i és molt curiosa, per això li costa relaxar-se en ambients nous.

:ok:
Nineta22
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

EntradaAutor: Nineta22 » dv. nov. 15, 2013 9:42 pm

Dubte!!! :)

Aquelles que feu collit, necessito que m'expliqueu com ho feu a l'hora d'anar a dormir. La Mar al principi s'adormia tardíssim i aleshores ja anavem els 3 al llit alhora, però ara a les 20.30-21 ja te soneta i s'adorm, però si intento posar-la al llit per poder sopar nosaltres es desperta i només s'hi queda si jo em quedo a dormir amb ella!! Fins ara sopava ràpid i a les 21.30 jo anava a dormir amb ella o com a mínim al llit a llegir perquè així no es despertava, però m'agradaria poder deixar-la dormint i jo sopar tranquilament amb el meu marit!!! De moment està siguent missió impossible!!!

Com ho faig?? Com ho heu fet vosaltres? Algun consell?
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dt. abr. 01, 2014 12:55 am

Nosaltres ens posàvem a "dormir" tots. Quan s'havien adormit tots dos, marxàvem. Bé, és el que fem encara avui. :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::