Com fer que mengi de tot? i només ho vol fer sol

Teòricament poden menjar de tot.

cyprus
:: papallona
Entrades: 100
Membre des de: dv. abr. 27, 2012 1:51 pm

Com fer que mengi de tot? i només ho vol fer sol

EntradaAutor: cyprus » dt. set. 03, 2013 3:52 pm

Hola marones!
A veure si alguna de vosaltres em pot ajudar una mica en el tema de l'alimentació. El meu fill té 13 mesos i fins als 11 mesos menjava molt bé, això sí, tot triturat. Des d'aleshores va començar a negar-se a obrir la boca i vam optar per donar-li el que mengem nosaltres, tot a trossets i que fos ell qui anés provant. Estem molt contents perquè menja gairebé de tot, però han de ser coses que ell pugui anar agafant amb els ditets. Els coberts no els sap agafar i si aquell dia mengem crema de verdures o sopa no en vol saber res!

Com ho feu vosaltres? Hi ha algun truc que us hagi funcionat? Quan han tardat els vostres petits a saber agafar els coberts?

Per cert, no cal que us digui que a les àvies no els agrada gaire que mengi així, ho veuen un merder! Proven de donar-li coberts, però clar, ell només "toca el tambor" :love:

Gràcies pels vostres consells!
Toni l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 03, 2013 5:19 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Raó: Títol en Majúscules :::::::::
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

Re: COM FER QUE MENGI DE TOT I NOMÉS HO VOL FER SOL?

EntradaAutor: sargantana:28 » dt. set. 03, 2013 4:24 pm

Hola, la meva des dels 11 també ho menja tot a trossets, jo sempre li donc amb un plat fons i una cullera. Al principi també ho menjava tot amb els dits però ara que té 16 mesos ja domina la cullera molt millor. Fa molta gràcia perquè amb una mà agafa la cullera i amb l'altre se l'acompanya com agafant-la per sota. Encara hi ha moltes coses que li cauen pel camí i si no hi ha "suc" i ella veu que ho pot agafar amb les mans ho agafa perquè així va més ràpid i és una tragona. Sembla mentida el domini de la cullera que va adquirir com de cop i volta. La sopa li donc jo però de les cremes de verdures no en vol saber res, no sé si li recorden a l'època dels triturats peró no les vol en canvi les verdures a trossos se les menja totes. En resum, plat tipus bol, li oferixes la cullera i algun dia ja l'agafarà i també dinar tots junts, la meva, imitant-nos, fins i tot suca el pa a la salseta del plat, jejee. I també pitet gros i una baieta :)
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

Re: Com fer que mengi de tot? i només ho vol fer sol

EntradaAutor: jllt » dt. set. 03, 2013 9:34 pm

Hola Cyprus,

No pateixis gens ni mica! Que només té 11 mesos, la criatura... Dir-te que tinc una nena de tres anys que quan agafa la cullera o la forquilla és perquè en té realment la necessitat. Si no, tot amb les mans. Avui per exemple hem dinat cigrons i hamburguesa, i tot i que domina bé la cullera, li fa ràbia que se li escapi algun cigró i els agafa un per un, amb molta finura, amb els dits. Li vaig insistint amb el tema coberts, però sense amoinar-m'hi gaire. Paciència!
cyprus

EntradaAutor: cyprus » dc. set. 04, 2013 8:58 am

Moltes gràcies guapes!
Veig que haurem d'esperar una micona perquè pugui menjar coses de textura "líquida".

Sargantana m'ha fet molta gràcia això que us imiti sucant pa! Són tan divertits! A part del pitet gros, tenim dos gossos que fan un servei de neteja express al voltant de la trona quan acaba de menjar :-D Farem el que dius i li oferiré plat fondo i cullera, aviam si no acaben a l'altra punta de la casa jeje

Jllt, tens raó, com saben menjar més bé i ràpid és amb les mans! I com ho feies per donar-li sopa? El meu nen té 13 mesos però bé, suposo que tampoc canvia massa...

En tot cas, em queda clar que ens ho hem de prendre amb calma! merciiii >.-<:
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dc. set. 04, 2013 9:32 am

cyprus, al meu fill li va passar el mateix. Nosaltres no li vam donar mai triturats, sempre coses a trossets que pogués menjar ell amb les mans i mica en mica amb coberts, quan els va saber fer servir. I ens va passar el mateix que tu, que ni purés ni sopes! no volia saber res de la cullera!!! Ara, que té 3 anys. el seu plat preferit és la sopa (si li preguntes què vol per sopar, encara que estiguis a 35 graus, et diu sopa :love: ). Els purés segueixen sense agradar-li massa però com que la verdura a trossets sí que se la menja doncs m'és bastant igual.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
cyprus

EntradaAutor: cyprus » dc. set. 04, 2013 11:03 am

AAAAi que bona :-D A casa també som molt sopers com el teu fill! Per curiositat, quan va començar a fer servir els coberts? Gràcies maca!
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dc. set. 04, 2013 11:42 am

cyprus ha escrit:AAAAi que bona :-D A casa també som molt sopers com el teu fill! Per curiositat, quan va començar a fer servir els coberts? Gràcies maca!

Doncs no ho sé ?-) ?-) ostres com s'obliden les coses!!! Potser al voltant de l'any i mig... I ara encara menja segons què amb les mans, quan se li escapa amb la forquilla i vol anar per feina :-)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
carbasseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dc. set. 04, 2013 3:46 pm

l'aina tb ha menjat sempre a trossets i sola i encara menja amb les mans, amb 20 mesos. sempre li poso cullera i forquilla i ho prova una estona, pero com va mes rapid amb les mans, doncs els mateix que els vostres :) la sopa no recordo quan la va començar a menjar "be", potser una mica mes de l'any, pero tampoc em deixava a mi. li posava una mica espessa i anar fent. ara se la menja molt be.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dl. set. 09, 2013 6:30 am

La meva filla, amb 18 mesos, comença a encertar amb els coberts. Si el plat és de cullera, em deixa que li doni, en començar, perquè és quan té gana i no té paciència, però quan porta unes cullerades, ja vol menjar sola i no em deixa que l'ajudi. Si és sopa, la faig ben espesseta, perquè ho tingui més fàcil i no perdi tant pel camí :-D . La resta d'aliments, els menja amb les mans, tot i que s'ajuda amb la forquilla, però crec que ho fa més perquè veu al seu germà i vol fer igual.
cyprus

EntradaAutor: cyprus » dl. set. 09, 2013 8:38 am

Moltes gràcies pels consells! Veig que tenim uns patufets "de vida", veuen que amb les manetes van més per feina. Takita m'has fet gràcia que les primeres te les deixa que li donis per impacient! Els vostres tenen uns mesos més, serà qüesió d'esperar! Vaig provar de donar-li l'altre dia i se la posa a la boca i pica la taula però de menjar res!
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dl. set. 09, 2013 11:02 am

cyprus ha escrit:Takita m'has fet gràcia que les primeres te les deixa que li donis per impacient!

Sí, sí, és una ansioseta! :-D :-D :-D

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::