Papilles als 4 mesos...que en penseu?

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
granota2012
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Papilles als 4 mesos...que en penseu?

EntradaAutor: granota2012 » dl. set. 16, 2013 7:42 pm

Hola noies,
El pediatre ens va dir que comencariem amb papilles de fruita als 4 mesos ja que al no fer lactancia materna exclusiva comencariem abans(actualment fem 2 biberons llet artificial al dia i la resta del dia teta) i va justa de pes. La meva idea era fer LME fins 6 mesos pero cada cop ho veig mes complicat i ho passo malament(lactancia materna).us heu trobat una situació aixi?
Nime
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1507
Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Papilles als 4 mesos...que en penseu?

EntradaAutor: Nime » dl. set. 16, 2013 8:29 pm

Nosaltres fèiem lactància mixta i vam començar amb la fruita als 4 mesos també, no hi vaig veure cap problema, en menjava poca, de fet, després de la fruita continuava prenent el seu bibe sencer :ok:
Imatge
Rossinyola
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

EntradaAutor: Rossinyola » dl. set. 16, 2013 8:36 pm

Hola granota,
Jo no m'hi he trobat però teòricament la llet és fins els 6mesos, materna o artificial. Si va justa de pès les papilles de fruites no ajudaran. D'altra banda,,què és justa? Perquè encara que sigui un percentil 3 és completament normal. A més fins que no s'aguanti asseguda i mostri interes pel menjar no està preparada per l'AC.
Imatge

Imatge

Imatge
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

EntradaAutor: sargantana:28 » dl. set. 16, 2013 9:05 pm

Nosaltres feiem mixta els dos primers mesos, despres llet de fòrmula i fins als 6 no vam començar amb la AC, la meva també és petitona i la pediatre deia que justament la llet era millor pel baix pes.
aseret
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dc. juny 06, 2012 2:56 pm

EntradaAutor: aseret » dl. set. 16, 2013 10:27 pm

Quines ganes de correr que tenen alguns pediatres... fins als 6mesos recomanen lactancia exclusiva ja sigui materna o artificial (ho diuen l'OMS, l 'asamblea mundial de salut, l' associacio espanyola de pediatria, l associacio pediatrica internacional, la federacio de aocietats europees de nutricio,... i mlts mes organismes oficials d salut)

Nosaltres vam fer mixta fins als 3 i despres artificial exclusiva fins als 6

La.costum de donar papilles a partir dels 4mesos ve de que abans la llet aetificial no era tan complerta com es ara i calia que els bebes comencessin a obetnir els n utrients d altres llocs, pero ara no caldria, es pot esperar a que el bebe mostri signes d interes pel mennar, aguanti assegut i hagi perdut el reflexe d extrucio(de rebutjar tot el q no sigui teta/bibe)

Pero per molt q et diguin fes el q tu vegis q es el millor per tu i el teu bebe ;)
Imatge
Imatge
granota2012
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

EntradaAutor: granota2012 » dt. set. 17, 2013 1:18 pm

gràcies noies per les vostres respostes,

es que tot aixó és molt complicat de saber que es el millor pels nostres fills , cada pediatre té la seva opinió i si mires per Internet...encara et líes més.

a veure que ens diu el pediatre proxima setmana. salutacions.
abvo
:: papallona
:: papallona
Entrades: 111
Membre des de: dl. feb. 04, 2013 9:14 am

EntradaAutor: abvo » dt. set. 17, 2013 2:41 pm

Nosaltres vam començar amb farinetes també als 4 mesos i LME, i cap problema! he de dir que la meva nena era molt petita al néixer.
Imatge
montsekit
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

EntradaAutor: montsekit » dc. set. 18, 2013 10:52 am

La OMS recomena alimentar-los exclusivament de llet fins als 6 mesos. Amb 4 mesos els seus sistemes digestius estan molt inmadurs.
Així que jo dic NO (alt i fort) a res que no sigui llet abans dels 6m
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
macri.lg
Entrades: 447
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 12:27 pm

EntradaAutor: macri.lg » dv. oct. 11, 2013 8:25 pm

La meva petita anava bé de pes als 4 mesos i m'ho van proposar.. bàsicament per anar-li introduïnt la cullera i el nou sabor. Ara en té 6 i tant li és la cullera, com el bibi, la papilla, el bibi sol, ...
Si l'aparell digestiu és immadur, molts pediatres recomanen llet a.r. o introduïr papilla per evitar el reflux excessiu, per tant lo de no donar-li per immaduresa no sé però no crec. I per córrer massa tampoc, és donar-li una nova opció, no?
el que es veu és només l'escorça, allò que té d'important és invisible
Eri84
:: tortuga
Entrades: 301
Membre des de: dt. gen. 15, 2013 5:26 pm
Ubicació: Vic

EntradaAutor: Eri84 » dl. oct. 14, 2013 7:32 pm

Bones marones!
Fa pocs dies la meva baldufa, ja va fer 4 mesos i dema que anem a veure el pediatra per les vacunes ja li preguntare a vere si ja li puc començar a donar alguna coseta, ja que amb la llet no queda tipa. a part que aixi ja es va acostumant als aliments. He vist que a la farmacia hi ha papilles, sucs i pures a partir de 4 mesos. Crec que si no anes be començar a donar aliments els 4 mesos ja no els farien.
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Elma
Entrades: 310
Membre des de: dc. jul. 25, 2012 7:59 pm

EntradaAutor: Elma » dl. oct. 14, 2013 8:51 pm

hola marones!
Eri84...aquestes papilles mouen molts i molts calerons, els laboratoris s'omplen les butxaques! hi ha moltes coses 'no recomanades' qque tb es venen (tabac, alcohol,...). La OMS i altres associacions recomanen lactancia exclusiva fins els 6 mesos (sigui materna o artificial), i complementar la llet fins l'any. Jo penso que amb la introduccio dels aliments no cal tenir pressa, tot al seu temps. És la meva opinió.
Eri84

EntradaAutor: Eri84 » dt. oct. 15, 2013 7:56 pm

wola marones
avui he anat al padiatra i be , m ha dit que esta la nena perfecte i que li posi dos cullaretes de papilla a la llet. I que el mes seguent ja començarem potitos i etc...
Imatge

melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

EntradaAutor: melibea80 » dc. oct. 16, 2013 4:32 pm

Eri84, llavors vols dir que la nena no pren pit, no? Per això que dius de posar-li culleradetes a la llet... Jo és que penso que als que no prenen pit els introdueixen abans altres coses, veritat? Jo també tinc ganes de donar-li altres coses perquè la veig curiosa quan menjem, però tenia pensat esperar als 6 mesos. Demà vaig a la revisió. Ja us diré.
Rossinyola

Re: Papilles als 4 mesos...que en penseu?uef

EntradaAutor: Rossinyola » dc. oct. 16, 2013 5:47 pm

La lactància materna o artificial és exclusiva i a demanda fins els 6 mesos. Aquestes són les recomanacions de centenars d'associacions, incloses la OMS i l'AEP. Que hi hagi pediatres no reciclats és una altra història, com també ho és que es venguin productes per a bebès de 4 mesos. El fet que es venguin no vol dir que siguin adequats ni recomanables, només que no és ilegal ni provoca danys seriosos al nadó. També se li poden donar als nens milions de coses insanes que estan a l'abast de qualsevols supermercat i no per això és recomenable comprar-les. Sense anar més lluny, està recomanat que els nadons no prenguin rès de sucre, i moltes infusions per lactants i papilles de farmàcia en porten, i molt. Deixo el link del que recomana el servei català de salut http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/D ... alimentació%200-3%20anys.pdf
Imatge

Imatge

Imatge
Nineta22
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

EntradaAutor: Nineta22 » dc. oct. 16, 2013 9:52 pm

Per desgràcia en aquest païs no es contempla la baixa maternal de com a mínim els 6 mesos que el bebè necessita de la lactància materna. Jo no estic d'acord en iniciar AC abans dels 6 mesos, però entenc que per necessitat faci falta. De fet, a mi em serà necessari començar abans també... És una llàstima... :-)(-:
Rossinyola

EntradaAutor: Rossinyola » dc. oct. 16, 2013 10:34 pm

Mmmm... No crec que això tingui a veure amb la introducció precipitada de l'AC. La LM es pot compaginar com hem fet moltes, i la LA també. Quan s'acaba la baixa maternal moltes noies opten per abandonar la LM i seguir amb l'artificial, però això no vol dir q calgui donar cap altre aliment.
Imatge

Imatge

Imatge
Eri84

EntradaAutor: Eri84 » dj. oct. 17, 2013 5:51 pm

Wola
Be, jo vaig començar amb LA per problemes que vaig tenir i be.. xD.. i la meva baldufa es una nena que menja poc i sovint.. a demanda desde sempre. Tot i que m'he trobat altres mares que m'han dit que la tinc que acostumar a un horari fixe pero be jo penso que ja s'hi acostumara quan sigui gran ^^ mica en mica. I be, la nena ja pren 180 i no queda tipa.. ara amb el que em va recomenar la pediatra semble que s'atipa una micona mes pero, estar tota nerviosa nose si sera per les dentetes o que... ains pobrisona meva
Imatge

aseret

EntradaAutor: aseret » dj. oct. 17, 2013 9:48 pm

Rossinyola el link q has posatno funciona, me l pots tornar a posar?? M interessa ;)
Imatge
Imatge
Rossinyola

EntradaAutor: Rossinyola » dv. oct. 18, 2013 2:15 pm

aseret ha escrit:Rossinyola el link q has posatno funciona, me l pots tornar a posar?? M interessa ;)

A veure si ara funciona!

http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/D ... 20anys.pdf
Imatge

Imatge

Imatge
aseret

EntradaAutor: aseret » dv. oct. 18, 2013 4:59 pm

Rossinyola ha escrit:
aseret ha escrit:Rossinyola el link q has posatno funciona, me l pots tornar a posar?? M interessa ;)

A veure si ara funciona!

http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/D ... 20anys.pdf

moltes gràcies bonica, a casa estem donant-li des del principi en trossets i el que mengem nosaltres (cuinat sense sal)
Imatge
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::