Part a Hospital Sant Camil de Sant Pere de Ribes?

Experiències i pors del moment més desitjat.

sarins
:: gosset
Entrades: 446
Membre des de: dc. gen. 25, 2012 3:33 pm

Part a Hospital Sant Camil de Sant Pere de Ribes?

EntradaAutor: sarins » dc. set. 05, 2012 12:24 pm

Bon dia marones,

Ja se que encara em falta molt per pensar en el part, pero mira, sóc ansiosa de mena i jo ja hi estic pensant jajajaja
Ara estic de 16 setmanes pero m’han programat el part pel 22 de Febrer a l’Hospital Sant Camil de Sant Pere de Ribes.
La veritat és que fa poc que visc a la zona i no conec massa gent que hi hagi anat a parir, només una noia que va quedar força contenta, pero m’agradaria sentir més opinions.

És el meu primer embaraç i tot és molt nou per a mi, de tota manera estic llegint molt sobre el tema i m’estic interessant per un part respectat el més natural possible.
La meva primera idea era anar al Vendrell que tenen un protocol de parts naturals que m’agrada molt, pero el meu marit insisteix en que Sant Camil el tenim a 10 minuts de casa en cotxe i que és una bestiesa anar al Vendrell, que al cap i a la fi son dos Hospital públics etc… bé ja sabeu… ell està una mica cagat amb tot plegat jajaja (jo també, ho confesso) suposo que és la novetat.

Total que com que veig que molta gent comparteix la seva experiencia i no n’he trobat cap que fes referència a aquest hospital, m’agradaria si algú em pot explicar com li va anar, com es va sentir, què tal son les habitacions, etc…

Gràcies!
Panxus de PRIMAVERA--->Duna81-Sarins :-()) -Boop-CRIS86 :-())-Witchy :-()) -Judy* :-()) -Lexi-clarivcl :-())

grafi-sarins: http://www.fertilityfriend.com/home/3d29d2
gretagalgo
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1639
Membre des de: dv. set. 11, 2009 9:45 pm

Re: Part a Hospital Sant Camil de Sant Pere de Ribes?

EntradaAutor: gretagalgo » dc. set. 05, 2012 4:17 pm

jo fa dos anys vaig fer tot el meu control al cap de cubelles i al´hopital sant camil, et puc dir que em van tractar molt bé, finalment la ingrid va neixer a sant joan de deu ja que era un embaras de risc.
Dir.te que també et toca sant joan de deu,
Imatge

Imatge
ELVIRA
Entrades: 2
Membre des de: dc. set. 05, 2012 4:04 pm

EntradaAutor: ELVIRA » dc. set. 05, 2012 4:36 pm

Penso que l'Hospital Sant Camil de Sant Pere de Ribes, és un hospital molt preparat, jo no sóc d'aquella zona, però he tingut familiars ingressats allà hi han estat molt ben atesos.
Jo només et volia dir, que allà hi treballa un ginecòleg Dr. de Fontenelle, que és qui em va atendre el part del meu fill, i només et puc dir que gràcies a ell, amb la seva gran experiència, la seva seguretat i determinació el seu gran tracte sempre molt carinyós, ens va salvar, tant al meu fill com a mí, perquè després d'un embaràs normal,una mica abans del vuitè mes van sorgir complicacions molt greus i ell es va fer càrrec de tot, jo a les seves mans em sentia salvada, i així va ser. Em va fer una cesàrea i tot va anar molt bé. Dec la vida del meu fill i meva al Dr. de Fontenelle.

Per altre banda, lo dels parts naturals, a mí no em fa cap gràcia, perquè a la més mínima complicació, (cosa molt fàcil que pot passar), pot acabar tot malament. Tinc uns amics que van tenir al seu fill a l'Hospital del Vendrell, ells no havien pas triat el part natural, però com que deu ser el protocol, els hi va tocar. Alhora del part molta comèdia que té un mirall que ho veuràs, més endavant el nen un cop nascut, no el netejaven del nas, de la boca... i deien lo que hi tenia era natural que ja s'ho empassaría, es va posar morat, morat i una ambulància i corrents cap a Sant Joan de Déu de Barcelona, allà quan ho van veure i van sentir les explicacions es tibaven els cabells, gràcies a Déu sembla que no li han quedat seqüeles, però encara és molt petit i l'han d'observar molt.

Si té pogut ajudar!! i desitjo que tot et vagi bé!!!
rateta-
:: granota
:: granota
Entrades: 231
Membre des de: dl. maig 18, 2009 6:26 pm

EntradaAutor: rateta- » dc. set. 05, 2012 6:10 pm

Hola!

Doncs som veïnes! Jo vaig tenir la meva nena en aquest hospital ara fa 18 mesos (no deuen haver canviat gaire les coses!). Torno a estar embarassada de molt poquet molt poquet, i si no canvien les coses hi tornaré a passar. A nosaltres des del curset de preparació al part ens van fer una visita guiada a la zona de parts per explicar-nos com era 'in situ'. No és com al Vendrell, però sí que respecten la decisió de com t'agradaria el part sempre que sigui possible. En el meu cas la meva idea era un part natural sense epidural, que m'haguessin deixat triar la postura en que em sentís més còmode, si era dreta o de genolls... finalment, després de provar-ho durant moltes hores, van recomanar-me que per ajudar a avançar el part ho provés amb oxitocina perquè havia dilatat fins a 8,5 però la nena no baixava, i així les contraccions serien més efectives ja que jo ja havia trencat aigües quan vaig ingressar i havien passat moltes hores. Però així em va semblar molt dolorós i vaig demanar que em posesin l'epidural, i al cap d'unes hores va derivar en una cesària perquè havia dilatat del tot però la nena estava molt amunt i ja no es podia esperar més. Ja veus... de vegades tens una idea i vas molt mentalitzada i acaba sent un part molt diferent a com te l'havies imaginat, però et puc dir que les hores que vaig estar dilatant de manera natural (més de deu) vaig estar en una sala de dilatació amb el meu home, em van deixar una pilota, vaig poder estar passejant i em vaig sentir una mica com si aquell espai fos una miqueta nostre. Si tot haguès anat bé hauria pogut tenir la nena allà mateix sense haver d'anar a la sala de parts.

Res més, no tinc altres experiències d'altres llocs però si repeteixo és perquè em va semblar correcte. A banda, vaig trigar deu minuts de casa allà i això és impagable. Ja ens diràs com et va i molt bon embaràs!
Imatge
Imatge
nius
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dj. set. 06, 2012 7:31 am

Sarins, com és que estan només de 16s t'han programat el part ja?
Imatge

Imatge
sarins

EntradaAutor: sarins » dj. set. 06, 2012 8:16 am

Moltes gracies per les vostres opinions!!! És bo conèixer l’experiència de la gent per anar més tranquila.
Es evident que fins que no t’hi trobes, no pots decidir com vols que sigui el teu part, si anirà bé o si es complicarà i haurà d’acabar sent una cesària (aixó no ho decidim nosaltres) pero si que em reconforta saber que l’hospital sigui respectuós amb la voluntat de la mare (si tot va bé).
Mai he parit ni he sentit el dolor del part, per tant no puc dir el que faré o deixaré de fer, pero si que vull probar de fer-ho de forma més natural possible, i si veig que no ho suporto demanar epidural. Ja dic que vaig amb una idea i m’estic preparant mentalment per que sigui així pero sempre amb el sentit comú de que si alguna cosa no va bé, son els professionals els que han de decidir com actuar i jo deixar-me fer…

Nius bonica, m’he explicat fatal, no és que m’hagin programat el part el 22 de Febrer, sino que la data prevista de part és el 22 de Febrer jajajaj no té res a veure una cosa amb l’altra, m’he liat.
Panxus de PRIMAVERA--->Duna81-Sarins :-()) -Boop-CRIS86 :-())-Witchy :-()) -Judy* :-()) -Lexi-clarivcl :-())

Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dj. set. 06, 2012 11:19 am

Sarins, si vols intentar tenir un part "natural" i en tot cas tenir un part respectat, de l'Hospital del Vendrell en parlen molt bé. Jo el que faria és trucar als dos hospitals i preguntar si fan xerrades i anar-los a veure. En aquestes xerrades normalment expliquen els protocols que tenen i pots preguntar coses com a on es fa la dil.latació, si tenen pilotes, banyeres, si es pot parir en la posició que es vulgui o has de parir en la que et digui el gine (estirada :ufs: ), si has d'estar tota l'estona connectada a monitors, si tenen monitors inalàmbrics, quan fan servir oxitocina... o taxes de cessàrea, taxes d'episotomies... i així et fas una idea de com funciona cada hospital i ho valores.

Elvira, el que expliques del fill d'uns amics teus, o hi ha més causes que no sabem o es deu a una incompetència mèdica. Fins i tot les llevadores que atenen parts a casa porten una pera de silicona per poder aspirar les vies si fos necessari i oxigen... I que l'hospital del Vendrell tingui protocol de part natural no vol dir que t'obliguin a parir sense epidural ni res d'això. Vol dir que, si ho vols, hi ha l'opció d'intentar parir sense oxitocina i sense epidural.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
anacaona
Membre des de: dj. set. 06, 2012 1:55 pm

EntradaAutor: anacaona » dj. set. 06, 2012 1:58 pm

Hola,
A la web de l'Hospital Sant Camil et poden ajudar a tenir més informació sobre el servei de Ginecologia i Obstetrícia http://www.csg.cat/assistencia/especial ... stetricia/ també hi ha algunes notícies relacionades amb l'atenció que presten, i una parla de part natural. A veuere si et serveix!
sarins

EntradaAutor: sarins » dj. set. 06, 2012 2:20 pm

Ei noies! moltes gràcies sou la pera! cada dia estic més contenta de formar part de la comunitat del Sóc petit, qualsevol dubte sempre hi ha una mà amiga per donar ànims i consells molt valuosos. Gràcies a totes.
Anacaona, molt interessant! mira que havia buscant informació i no n'havia trobat. Em guardo l'enllaç perque em servirà molt, sobretot l'apartat de noticies.
Ponioleta, em van comentar que més endavant quan comenci amb les classes de preparació farem una visita a l'hospital, així que ja ho tenia previst, pero tal com vaig dir en obrir el post soc molt ansiosa i volia saber opinions de companyes que vulguin compartir la seva experiència. Igualment gràcies pel consell, el tindré en compte :b-)))

Marta83
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 9:35 am

EntradaAutor: Marta83 » dj. set. 06, 2012 5:46 pm

Holaaaa

Doncs jo sóc infermera del Hospital Sant Camil.

No treballo directament a part ni a la primera planta a maternitat, però ho conec. La sala de parts esta prou bé, la veritat que es molt amplia amb vàries habitacions/box. En quant el personal, les comadrones son molt maques e infermeria i es pot fer si voleu donació de cordó umbilical. En quant a ginecolegs, no he tingut gaire tracte, no us puc dir massa perque apenes els conec, però correctes.

PEl que fa a la planta de maternitat, les habitacions en principi son individuals, la planta es divideix en dos passadisos, un per pediatria i l'altre obstetricia. Si està ple, en alguna ocasio toca compartir habitació però habitualment no.

Si us puc servir d'ajuda, feu-mho saber!
nius

EntradaAutor: nius » dv. set. 07, 2012 1:11 am

Jo volia parir al Vendrell, no x tenir un part natural sino un part RESPECTAT. Vaig anar a una xerrada informativa, són el 1r dilluns de cada més. Ja saps, ves-hi quan vulguis :ok:
Només una cosa no em va convèncer: q la revisió diària del nadó la fan a la nurseria :ufs:
Imatge

Imatge
sarins

EntradaAutor: sarins » dv. set. 07, 2012 8:59 am

Marta83, cada dia estic més entusiasmada amb Sant Camil, crec que és el que estic buscant. El tema de la donació del cordó també m’interessa molt i ahir en l’enllaç que em vau passar vaig llegir que es pot fer… estic buscant informació sobre el tema pero em sembla que sens dubte, si no té cap risc pel meu fill, ho faré perque pensar que podem salvar vides amb aquest gest tan simple, és increíble!!!
Gràcies Marta!

Nius bonica, jo també ho havia sentit a dir, pero em costaba de creure perque sembla una mica contradictori que respectin tant el moment del part pero alhora de les visites se l’emportin… la veritat és que em tira una mica enrera.. de tota manera visitaré tots dos hospitals encara que només sigui per xafarderia jajaja

nius

EntradaAutor: nius » dv. set. 07, 2012 9:08 am

A veure, q a un 95% dels hospital se'ls enduen. Ets a temps de parlar-ho i negociar-ho.
Per la resta, em va encantar, el vendrell! Al final o va poder ser, xo m'hagués agradat.
Imatge

Imatge
Marta83

EntradaAutor: Marta83 » dv. set. 07, 2012 9:28 am

Si vols, pots passar per banc de sang i t'informem i et donc un triptiiic :)
Marta83

EntradaAutor: Marta83 » dv. set. 07, 2012 10:59 am

He de dir que al nostre hospital la donació de cordó fa apenas un any que es pot fer, no es pot fer a tots els hospitals, habitualment hi ha d'haber banc de sang i conveni amb sala de parts, doncs el personal rebem formació i ens han de capacitar per a poder ferho, al igual que la recollida, emmagatzament i enviament a barcelona. Es un procés molt controlat, al igual que la donació de sang, etc.
Al hospital de Vilafranca, no hi ha banc de sang, no es pot doanr sang, però si tenen el covneni per a la recollida de sang de cordó.
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. set. 07, 2012 11:11 am

Jo vaig parir a St Pau i també s'enduen el nadó. El que nosaltres fèiem era que el pare (jo portava bastants punts i estava molt feta pols) anava a la nurseri i no es separava del nostre fill ni mig segon... ja que no li poden fer la revisió davant teu, com a mínim que no t'obliguin a separar el nadó dels pares. Així de pas control.les que no els posin colònia ni sabó o el que sigui que no vulguis que li facin... :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
ELVIRA
Membre des de: dc. set. 05, 2012 4:04 pm

EntradaAutor: ELVIRA » dv. set. 07, 2012 2:57 pm

Hola Ponioleta!! Suposo que realment va ser una imcompetència mèdica, perquè el pare no parava de dir: el nen cada cop està més morat, i li deien no pateixis que lo que té a dins la boca i al nas, és tot natural i s'ho empassarà. De ben segur que a l'hospital hi han els aparells per aspirar-li, el que va passar que no els van utilitzar fins una mica massa tard!
sargantana
Membre des de: dl. maig 27, 2013 5:44 pm

EntradaAutor: sargantana » dc. oct. 23, 2013 9:08 pm

Hola! Només volia comentar que jo vaig tenir les meves dues nenes en aquest hospital i tant el tracte com l'atenció van ser genials, el part respectat en tot moment i en les dues ocasions. També vaig fer la donació del cordó.
Només agrair la manera d'atendre a tot l'equip de professionals.
sweetbb
Entrades: 37
Membre des de: dv. oct. 11, 2013 8:21 am

EntradaAutor: sweetbb » ds. nov. 09, 2013 9:09 am

Una cosina del meu marit ha tingut les dues nenes allà i genial!! El part totalment respectat.
Imatge
anacaona
Membre des de: dj. set. 06, 2012 1:55 pm

EntradaAutor: anacaona » dt. nov. 26, 2013 9:51 am

sweetbb ha escrit:Una cosina del meu marit ha tingut les dues nenes allà i genial!! El part totalment respectat.

Els primers dilluns de cada mes s'organitzen xerrades al Centre Cívic Sant Joan de Vilanova per informar sobre el Progama de Part Respectat de l'hospital sant camil. Podeu anar i conèixer de primera mà en què consisteix i quines opcions us ofereixen.

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::