Cesària i sonda vesical??aaagghhh

Experiències i pors del moment més desitjat.

gusiluz
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Cesària i sonda vesical??aaagghhh

EntradaAutor: gusiluz » dj. oct. 24, 2013 8:08 pm

Hola noies,

Mirant protocols de parts etc per la xarxa, he trobat que en cas de cesària et poden una SONDA VESICAL?????

Això no és una tortura??? Crec que ha de ser horrorós!!! Te la posen adormida o sense??

I quantes hores l'has de portar? Com pots estar amb el teu fill, donar-li el pit etc tranquilament amb allò enxufat??

Gairebé caic a terra quan ho he llegit

si alguna li han fet sisplau que em digui alguna cosa, perque estic acollonida per si m'haguessin de fer cesària, encara em falta molt, però ja penso en el part....
em feia por l'episio en cas de vaginal, però no sé què és pitjor!
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Cesària i sonda vesical??aaagghhh

EntradaAutor: charito » dj. oct. 24, 2013 9:19 pm

La sonda del pipi??? Ostres ni m'enrecordava.... si es veritat, es una punxadeta, ni recordo haver-la portat, o la van treure el mateix dia o el mati següent, francament haver-me de llevar per fer pipi amb lo dolorida que estava.... vaig aguantar el que vaig poder pero al final vaig haver d'anar. Segur que quan em van venir a veure ja no la portava.

No t'amoinis dona que no es res!!!
artemis
:: dinosaure
Entrades: 7400
Membre des de: dl. set. 17, 2007 1:45 pm
Ubicació: El Maresme

EntradaAutor: artemis » dj. oct. 24, 2013 9:36 pm

Ui , però si no és res!!!!!

TE la posen un cop posada l'epidural, així que ni la sents!!! I quan te la treuen igual, a mi em van dir: tus una mica!! I pam, sonda fora!!

O sigui que no pateixis, perquè en cas que te la posessin, no és gens greu ni dolorós!! :ok: :ok:
Imatge
Imatge
Els somnis es compleixen i nosaltres ja tenim als nostres entre els braços...
musica
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3478
Membre des de: dv. ago. 25, 2006 12:38 pm

EntradaAutor: musica » dj. oct. 24, 2013 10:05 pm

a mi també me la van posar en el primer part (vaginal) degut a un problema amb l'epidural i com que havia d'estar estirada 48 hores després del part, doncs el meu gine va preferir sondar. Amb l'epidural posada i no em vaig ni enterar. Sí queva ser molt incòmode estar tots aquells dies amb la sonda..., però va ser degut al problema que vaig tenir. Normalment la treuen abans.
En el segon part, també vaginal, amb l'epidural posada em van posar una sonda puntual. Vaig fer pipi per un tubet just abans d'entrar a sala de parts, perquè amb l'epidural posada no tenia la sensació de ganes de fer pipi. Pipi acabat, sonda fora! no pateixis que no és res!
Imatge

Imatge

Entrades: 11
Membre des de: dl. juny 17, 2013 1:30 pm

EntradaAutor: ireneta84 » dj. oct. 24, 2013 10:30 pm

Estigues tranquila que tindrás l'epidural posada i no notarás res, jo quan m'ho van dir el primer que vaig preguntar va ser si em faria mal, i quan em va contestar la llevadora, ja la tenia posada...així que no notaràs res.
Per treure-la com t'han dit, et diuen que tossis una mica i la treuen en un segón, tampoc et farà mal.
Mara17
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dj. oct. 24, 2013 10:35 pm

Sincerament, ni ho recordo, però segur que me la van posar. Imagina't.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
laurita6
:: poltre
:: poltre
Entrades: 640
Membre des de: dl. nov. 30, 2009 11:09 am

EntradaAutor: laurita6 » dv. oct. 25, 2013 9:17 am

yo tampoc m'enrecordaba pero si que es veritat te la posen pero ni t'enteres i al treure-la tampoc aixi que estigues tranquila.
Imatge
Imatge
fox
Entrades: 373
Membre des de: dc. set. 17, 2008 2:02 pm

EntradaAutor: fox » dv. oct. 25, 2013 9:51 am

Aqui un altre que ni es va enterar... i aixo que la vaig tenir un parell de dies més per un problema, no pateixis per això.
Imatge

||*|| A la primera amb omifin!!!
ginko biloba
:: rateta
Entrades: 192
Membre des de: ds. oct. 17, 2009 9:47 pm

EntradaAutor: ginko biloba » dv. oct. 25, 2013 11:17 am

Després de dues cesàries, et puc afirmar que la sonda és el de menys. A més, amb la primera cesària, que era programada, me la van posar abans que la epidural, i tampoc va ser doloròs.
Ni tampoc quan te la treuen.
De fet, quan la treuen vol dir que t'has d'aixecar a fer pipi tu sola, amb la cesària.... je, je.. i llavors desitges que te la tornin a posar!
No t'hi amoïnis, com diuen la resta de les companyes, moltes ni ho recorden.
I pel tema de donar el pit, ni la sonda ni la cesària, suposo un problema. I si, pots estar tranquilament al llit de l'hospital donant-li el pit al teu fill/a, perquè ni ho notes que ho portes.
Si no recordo malament, te les deixen unes 24 hores. Però no n'estic segura.
gusiluz

EntradaAutor: gusiluz » dv. oct. 25, 2013 11:26 am

ginko biloba ha escrit:Després de dues cesàries, et puc afirmar que la sonda és el de menys. A més, amb la primera cesària, que era programada, me la van posar abans que la epidural, i tampoc va ser doloròs.
De fet, quan la treuen vol dir que t'has d'aixecar a fer pipi tu sola, amb la cesària.... je, je.. i llavors desitges que te la tornin a posar!
I pel tema de donar el pit, ni la sonda ni la cesària, suposo un problema. I si, pots estar tranquilament al llit de l'hospital donant-li el pit al teu fill/a, perquè ni ho notes que ho portes.

Ostres però pel tema de donar el pit etc, és que no et deus poder ni aixecar a agafar la nena no? I per cambiar-la etc???
Jo no puc tenir una persona 24 hores allà, tenim altres obligacions a casa i se n'haurà de fer càrrec el pare una hora o altra?
I mentre la portes posada què? No fa mal?

A mi sense anestèsia no me la posen ni de conya...
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dv. oct. 25, 2013 1:02 pm

Jo no m'anticiparia tant als aconteixements,....si t'has de posar a pensar en tot el que veus negatiu del part vaginal o la cesària, pots acabar ben agobiada,...! És molt important l'actitud positiva envers aquestes situacions, i llavors tot surt bé, o tu t'ho prens tot més bé. Però si ja vas capficada en aquestes tonteries,... El part i sobretot el postpart, potser un bon martiri. No t'ho prenguis pas malament eh?! No és la meva intenció! Només és un consell! T'ho has de pendre tot com a un procés normal,...i ja vindrà el que hagi de venir! Potser acabes tenint un part vaginal sense cap punt i tot perfecte, això no ho saps fins al moment de parir, però sempre està bé pensar en les coses positivament!! Ànims i gaudeix molt de tot plegat que és molt bonic, tant l'embaràs com el part ja ho veuràs!!!!!!!!!!
Cayena
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

EntradaAutor: Cayena » dv. oct. 25, 2013 1:31 pm

Jo no vaig notar ni quan me la van posar (que ja duia l'epidural) ni quan me la van treure, un día després, cap molèstia. Això si, diuen que hi ha cert risc de contreure infecció d'orina després de la sonda i això si que m'amoïnava perqué tinc tendència a agafar-ne, però no va pasear.
Sinzerament a l'hora d'agafar el nen, donar pit, etc es mes molesta la via que et posen pel suero, calmants, etc que no pas la sonda.
gusiluz

EntradaAutor: gusiluz » dv. oct. 25, 2013 1:48 pm

garota ha escrit:Jo no m'anticiparia tant als aconteixements,....si t'has de posar a pensar en tot el que veus negatiu del part vaginal o la cesària, pots acabar ben agobiada,...! És molt important l'actitud positiva envers aquestes situacions, i llavors tot surt bé, o tu t'ho prens tot més bé. Però si ja vas capficada en aquestes tonteries,... El part i sobretot el postpart, potser un bon martiri. No t'ho prenguis pas malament eh?! No és la meva intenció! Només és un consell! T'ho has de pendre tot com a un procés normal,...i ja vindrà el que hagi de venir! Potser acabes tenint un part vaginal sense cap punt i tot perfecte, això no ho saps fins al moment de parir, però sempre està bé pensar en les coses positivament!! Ànims i gaudeix molt de tot plegat que és molt bonic, tant l'embaràs com el part ja ho veuràs!!!!!!!!!!

T'asseguro que no pregunto perque si, cadascú se sap lo seu i quines són les seves preocupacions.
No es pot anar a l'últim moment desinformada i que tot siguin sorpreses, que després passa el que passa i fan el que volen amb tu, sé de què parlo.
Jo pregunto aquí per si em poden contestar de bones, per criticar, t'has equivocat de lloc.
ginko biloba
Entrades: 192
Membre des de: ds. oct. 17, 2009 9:47 pm

EntradaAutor: ginko biloba » dv. oct. 25, 2013 2:05 pm

gusiluz ha escrit:
ginko biloba ha escrit:Després de dues cesàries, et puc afirmar que la sonda és el de menys. A més, amb la primera cesària, que era programada, me la van posar abans que la epidural, i tampoc va ser doloròs.

Ostres però pel tema de donar el pit etc, és que no et deus poder ni aixecar a agafar la nena no? I per cambiar-la etc???
Jo no puc tenir una persona 24 hores allà, tenim altres obligacions a casa i se n'haurà de fer càrrec el pare una hora o altra?
I mentre la portes posada què? No fa mal?

A mi sense anestèsia no me la posen ni de conya...

Si et digués que tot es estupendo, evidentment et mentiria i tu no em creuries.
Que necessites ajuda amb una cesària, evidentment, per això havia comentat el meu post amb que el tema de la sonda és lo de menys. Per la meva experiència, et puc afirmar i reafirmar que això no suposa cap problema. Ara, respecte al donar el pit, evidentment no et pots aixecar (bàsicament per la cesària). Mentres estàs a l'hospital, si el pare no hi pots ser tota l'estona, hi ha les infermeres, que al menys, en el meu cas, sempre em van ajudar molt. Un cop t'han desenxufat de tot (sonda, via...) passes una setmana una mica fomudeta, i potser no et pots aixecar a agafar la nena, però res és impossible.
Si preveus que t'han de fer una cesària, i que a més, estaràs sola algunes estones, doncs el que hauras de fer és organitzar-te per tenir-ho tot a mà.
Nosaltres vivim a pagès, amb animals i tota la pesca. El seu pare tenia baixa paternal, però m'havia de deixar certes hores sola, perquè havia de donar menjar, regar, etc... Així que hem deixava al sofà, al llit... equipada amb tot el que necessites.
Per quan al pit, els coixins de lactància van molt bé, perquè pots reposar-hi el nadó, sense que et faci mal la ferida.
Tot i així, el que sembla un gran problema, veuràs que no ho serà tant, perquè per sort, les mares estem dotades de molts recursos, som com la butxaca màgica del Doraimon, i allí on sembla que no ens hem sortirem, fem aparèixer el coratge que faci falta!
I per a mostra, un botó: amb el primer fill, pel tema de la novetat, de les pors.. quan el meu home havia de ser fora, organitzava torns amb els avis, perquè durant les dues primeres setmanes no hem quedés mai sola.
Amb el segon, i amb un fill de 3 anys, des del primer dia, em quedava sola, i me’n sortia la mar de bé.
I per últim, lo de la sonda que tant et preocupa, ja t’he dit que no fa res, però en part t’entenc. Jo, tant en un embaràs com amb l’altre, vaig agafar pànic amb els fòrceps, i ni de conya els haguessin fet servir amb mi!
Si tens més dubtes i puc ajudar-te, no dubtis a preguntar, aquí o en un privat.
I ànims, que això no és més que uns segons comparats amb la resta de la vida de mare que ens espera!
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dv. oct. 25, 2013 2:14 pm

Noia no t'ofenguis, pero es que xoca molt que de tot estiguis preocupada per la sonda del pipi.... :-:) en comptes del tajo que et faran i la agulla de l'epidural, que a mi em fa molt mes respecte, es una agulla a la columna!

Ningu et vol desanimar i per aixo potser no t'hem contestat el que realment pensem, la cessaria fa un mal de c*llns i veus les estrelles si et vols aixecar, necessitaras ajuda i que et portin el petit, jo em vaig quedar una estona sola que el meu marit va anar a dinar i no arribava al timbre, era l'hora del calmant i no venien les infermeres amb la ditxosa pastilla i et juro que aquella estona si la tinc gravada al cervell.... i les infermeres que t'obliguen a caminar i els diries de tot...

Quan vagis a casa no et podras passejar tan facil, tambe recordo la primera sortida a la farmacia perque m'havia de comprar una faixa pospart i ni t'explico l'estoneta de caminar....

En fi que si vols preocupar-te, tens una llarga llista....
helljedi
:: papallona
Entrades: 104
Membre des de: dc. feb. 20, 2013 11:36 am

EntradaAutor: helljedi » dv. oct. 25, 2013 2:24 pm

Hola gusiluz,

enhorabona per l'embaràs. Jo sóc patidora i també em vaig informar. El teu to sona a preocupació, i tu sabràs el per què. Jo vaig decidir que patir no era bo pel meu fill (i en sóc molt) i que el que m'aniria bé seria informar-me i intentar estar al corrent de tot per tal de tenir un embaràs i un part on no anés 100% a cegues. A mi em va tocar cesàrea, ara no ve el cas per què. I la sonda és el de menys, no fa mal per què ja portes la intradural posada (ara no recordo si es deia exactament així) i per treure com la resta. Fa impressió, però amb l'anestèsia s'adorm tot i no sents si tens o no tens pipí, i millor no haver-se de preocupar d'aixecar-se amb la ferida acabada de tancar. A mi em va costar una mica recuperar-me, em costava agafar el nen del moisés i aixecar-me. Vaig tenir molta sort per què el pare no es va separar de nosaltres gairebé, i els avis ens van ajudar. I si no tens aquesta sort, estic amb la ginko biloba, t'espaviles, fas que et deixin tots els recursos al sofà o al llit i busques fórmules per aixecar-te sola. La lactància i la ferida amb un coixí se soluciona, tot fos això.

Si encara et falta, tranquila, ves llegint i preguntant i poc a poc arriba tot.
gusiluz

EntradaAutor: gusiluz » dv. oct. 25, 2013 2:47 pm

Gràcies a totes,

Vaig tenir una molt mala experiència en un hospital i sé que moltes persones que hi treballen no tenen ni mica d'humanitat. Vaig arribar fins i tot a plantejar-me no tenir fills per no tornar a entrar en un.

Jo també em trobo que el pare haurà de marxar a estones i les àvies viuen lluny, no poden estar anant i venint, i sé que m'hauré d'espabilar bastant...
Pel tema si ho passaré malament o no...com ja us ho he dit tinc molt mal record dels hospitals, i que em punxin l'epidural no crec que sigui el pitjor que m'haurà passat a la vida, però mira, la sonda em preocupa perque no estaré anestesiada totes les hores que la porti, i ja sabeu que és un tub en un forat molt petit. Em fa molta angúnia, i en general crec que val més anar preparada als llocs i no trobar-t'ho de sopetón, que llavors si que et ve un shock...

Moltes gràcies de tot cor, a veuro si la nena es coloca bé i no he de passar pel "trauma"... :-())
readytopop
Entrades: 135
Membre des de: dt. feb. 05, 2013 11:45 am

EntradaAutor: readytopop » dv. oct. 25, 2013 9:02 pm

Gusiluz reina, se que aquesta por i angoixa que tens per si es dona aquesta situacio jo no te la podre treure; pero si donar-te una mica d'informacio pq puguis entendre el motiu pel qual es col.loca.
Soc infermera i treballo a quirofan, jo et puc explicar el funcionament del nostre hospital.
Es posa una sonda vesical pq es necessita tenir la bufeta buida d'orina durant la cessaria i per controlar immediatament despres d'acabar la intervencio, que no hi hagi hagut cap fisura, o petit tall en aquesta. La bufeta es una estructura que esta molt propera a la zona on fan la insicio i molt propera a l'uter , per tant, es necessari que estigui completament buida i no ocupi espai per poder apartar-la.
En el nostre centre la retiren el mati següent, en molts casos no haura estat posada ni 24h ja que la tendencia es treure-la quan abans millor per recuperar l'autonomia de la pacient, evitar infeccions i coses innecessaries. Sol coincidir el moment de retirar-la en el moment que t'aixequen del llit. D'altra banda, t'estalvia dolor al moure't quan has de fer pipi les primeres hores despres de la intervencio quan t'haurien de posar la cunya pq encara seria massa aviat per aixecar-se.
Si es una cessaria programada, es col.loca la sonda a l'habitacio abans d'anar cap a quirofan (sempre pots demanar que no te la posin fins que t'hagin punxat l'anestessia, i ho respecten) i si es cessaria urgent es posa sempre abans d'entrar a quirofan pq un cop dins es pugui anar per feina.
No se si la meva aportacio t'ajuda o no...espero que et tranquil.litzi un xic si mes no.
Es aviat per pensar-hi, no t'atabalis abans d'hora que el que hagi de ser sera i si es part vaginal, hauras passat mal rato per res.
Mara17
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dv. oct. 25, 2013 9:50 pm

Jo només recordo passar-les putes per haver-me d'aixecar i seure en una cadira de rodes per anar a veure el nen a la incubadora (i després a peu). Et juro que ni recordava haver dut sonda. Per donar el pit tampoc recordo absolutament cap problema. :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
martina13
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » dv. oct. 25, 2013 10:17 pm

ostres a mi em falten dos setmanetes i tinc numeros de cessarea pero ni sabia aixo de la sonda.a mi em fa mes por la episio, desgarrament etc pero cadascu pateix lo seu.
ara jo fa moltes setmanes k no vull llegir re x internetp pq 1. massa ino 2. jo agobiava amb les coses dolentes k llegeixes
jo quan tinc un dubte li pregunto directament a la gine

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::