escola sant cugat 2014-2015

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
miniaus
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dv. nov. 01, 2013 9:24 pm

escola sant cugat 2014-2015

EntradaAutor: miniaus » dv. nov. 01, 2013 9:49 pm

Hola
he creat aquest post per tal de començar a recollir informació de les "veteranes" (ja he vist post molt interessants i aclaridors) i ajudar-nos entre les "novates".
La meva peke esta a la guarde pero ja començo a investigar pels coles de sant cugat per l'any que ve.
A veure si s'apunta mes gent i ens anem ajudant. Ja he vist que es tot un món i
Jo penso anar a totes les JPO que pugui al febrer de l'any que ve i ho anire documentant, pero si les mamis amb nens/nenes escolaritzats ens poden donar info dels seus coles, seria tambe d'agrair
Alehop
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Re: escola sant cugat 2014-2015

EntradaAutor: Alehop » ds. nov. 02, 2013 4:15 pm

Hola bonica,

Passo per donar-te ànims (a tu i a totes les mares que s'afegeixin al post) perquè us esperen uns mesos "mogudets".

Entre coneixer les escoles, valorar, triar, fer la llista, esperar, desesperar, la incertesa d'entrar o no entrar i el resultat final és un camí que tela!!

Nosaltres no vam entrar a cap de les opcions que vam demanar, i a més ens va tocar un número de desempat dolentiiiiissim, o sigui que ho vam passar força malament.

Al final ens van assignar una escola de religiosa, vam presentar una reclamació a inspecció i finalment ens van assignar el Thau.

No estava dins de la nostra llista, però ara n'estic encantada. És un centre concertat, això sí. Em sembla una escola molt involucrada i compromesa, sense més pretensions de ser el que realment és, on (a parvulari, que és el que mes em preocupa de moment) respecten el proces maduratiu dels nens i els acompanyen. Té una AMPA força activa (tot lo activa que es pot ser en un centre concertat) i involucrada.

Les instal.lacions son força noves, espaioses i amb molts espais. El tema dels idiomes (que a mi tambe em preocupava força) ho tenen ben muntat: comencen amb anglès a P3 i mes endavant comencen amb el francès.
Jo ja us dic, estic molt i molt contenta amb la tria (bé, en el meu cas, l'assignacio ;-)) i el mes important és que la meva filla hi va feliç.

Anims a totes, que en uns mesos ja ho tindreu enllestit!! ;-) I qualsevol dubte que teniu, aqui ens teniu...o podeu mirar el post del curs passat, que allà podreu trobar gairebé de tot!!
miniaus

EntradaAutor: miniaus » ds. nov. 02, 2013 5:48 pm

Hola alehop

precisament perque ahir a la nit vaig empaparme de tot el vostre post, i va ser com viureho en directe (anava passant per saber si us havia tocat o no...quin patiment vaig viure, jajaja) m'he animat a crear aquest. la veritat es que la feina que vau deixar per escrit dona molta informació, pero.....pero s'ha de viure.
Jo estic a la zona 2, per lo qual podria optar per l'Avenç, el Thau crec que es de la zona 1. Les tres que tinc a la llista que em semblen interessants son l'Agora, l'Avenç i el Thau, pero visc al costat del Gerbert o sigui que jo que seeee. De tots me n'han parlat molt be, de l'Agora el que em fa tirar enrera es que siguin massa estrictes i massa elitistes, de l'Avenç i el Thau crec que son per l'estil i del Gerbert sembla que son fluixets pero el tinc al 30 metres de casa!!!

Puc preguntar quants nens hi ha per classe i quant us costa el Thau??

Llavors amb 30 punts que seria els que tindria per l'Avenç, si hi ha moltes sol.icituds aniria a sorteig, oi??

Peto
Alehop

EntradaAutor: Alehop » ds. nov. 02, 2013 6:11 pm

Amb 30 te'n vas directa a sorteig per l'Avenç. L'any passat erem 44 families amb 30 punts per nomes 11 places, ja que la resta quedaven cobertes per germans, fills d'exalumnes i en general nens que tinguessin mes de 30punts. L'Avenç era la nostra primera opcio...
miniaus

EntradaAutor: miniaus » ds. nov. 02, 2013 6:54 pm

Alehop
es el que vaig entendre del vostre post.si poso l'avenç en primera opcio no em tocara mai amb 30 punts, llavors si poso Thau en segona opcio que no es de la meva zona hi ha opcions?? i si poso l'avenç en segona opcio??

ja començo a liarme jo sola, jajaja
Alehop

EntradaAutor: Alehop » dg. nov. 03, 2013 4:10 pm

T'explico a gras trets com funciona. A tu et corresponen un numero de punts:
1.si vius a la zona del cole, 30 punts,
2. si treballes a la zona del cole, 20 punts;
3. si vius a sant cugat però no a la zona del cole, 10 punts.
4. Si el nen té germans escolaritzats al cole, a l'opció que et correspongui de les 3 anteriors li sumes 40 punts
5. Si els pares son exalumnes del centre o el nen té un tipu específic de malaltia o discapacitat, es sumen 10 punts
6. Si sou familia monoparental o nombrosa, s'afegeixen 15 punts.

O sigui, la base de la puntuacio és o el punt 1, o el 2 o el 3; la resta d'opcions la modifiquen. Lo mes normal es partir amb els 30 (viure a la zona del cole).

A l'hoa de fer la preinscripcio, et compten els punts NOMÉS per la teva primera opcio. És a dir, imagina't que tens els 30 punts.

L'any passat a l'avenç hi havia una oferta de 75 places per p3, que can quedar cobertes de la següent manera.

37 places aprox per nens amb germans escolaritzats
27 per fills d'exalumnes, families nombroses, monoparentals i nens amb alguna malaltia (no et sabria dir el detall de quines malalties son)
11 places per nens amb 30 punts.

44 nens amb 30punts que havien demanat l'Avenç en primera opcio.

Per tant, segons el numero de desempat que va sortir i el numero que teniem assignat cadascu es va fer el sorteig que va decidir qui entrava a l'avenç i qui no.

Com veus, van haver-hi 33 nens que, havent posat l'avenç en primera opció no van entrar. Per tant això respon a la teva pregunta de posar l'Avenç com a segona opció: no ho facis ni de conya, perquè sempre tenen prioritat aquelld que l'han posat en primera opció, i si no hi ha prous places per aquests, els de la segona opció ja ni es contemplen.

L'Avenç ha de ser primera opció, per la gran demanda que té, igual que els públics del centre (pid'en xandri, pins del valles, collserola, catalunya, gherbert d'orlac) ja que sempre s'omplen amb els nens que l'han posat com a primera opcio.

Que passa amb els nens que no entren a la seva primera opcio? Doncs es mira si hi ha places a la segona, i entre tots els nens que no han entrat a la primera opció es fa sorteig per la segona.

A la segona opcio, els punts diria que no compten, , o si mes no, nomes compten entre tots el que han posat la mateixa segona opcio; però ja et dic que em sona que no compten.

El thau el pots posar en segona opcio o en primera amb menys de 30 punts i tot i així gairebé segur que et toca, perquè generalment no s'omple amb els nens que la demanen de primera opcio.

No sé si m'he explicat prou bé, però si tens cap dubte, em dius!!
Alehop

EntradaAutor: Alehop » dg. nov. 03, 2013 4:20 pm

Se m'oblidava!!!

Què passa amb els nens que no entren a CAP de les seves opcions? Doncs que se'ls assigna qualsevol cole que tingui places: i quins son aquests habitualment a Sant Cugat? El pureza de maria, el pinar de nostra senyora, la farga, el viaró....insependentment que tu no hagis posat cap opcio d'escola religiosa. Així de just és el sistema....

Jo havia marcat expresament la casella d'esucació no religiosa i mira, em van donar el pureza; despres vaig reclamar als serveis territorials per aquest motiu (m'havien donat un cole religiós i el meu home estava a punt de tenir un cobriment de cor) i finalment em van assignar el Thau.
miniaus

EntradaAutor: miniaus » dg. nov. 03, 2013 4:48 pm

ostres Alehop quina ajuda mes gran

Llavors sembla que el Thau no s'omple pel que dius?? i si la poso la primerá opció amb 10 punts?? tinc possibilitats??
tu dius que estas contenta, no??
perdona que t'ho torni a preguntar, quants nens hi ha per classe?? quan us costa??

ja vaig veure al vostre post que el sistema es una kk, pero com tot a aquest món, a passar-ho i poca cosa més podem fer.

Moltes gracies bonicaaa
Alehop

EntradaAutor: Alehop » dg. nov. 03, 2013 6:00 pm

Si el poses en primera opció entres gairebe segur perquè no es sol omplir amb les demandes d eprimera opcio, principalment per dos motius: fa un parell d'anys que han obert la tercera linia i encara no l'omplen, i es la concertada mes cara: mensualitat de 291 euros + menjador 140 euros.

Son 75 nens x curs: 25 per linia.

Jo n'estic super encantada. En un principi vaig pensar en utilitzar el thau de pont i tornar a provar aquest a l'avenç a p4, però ara segur que no hi fare, perque m'encanta l'escola i el projecte. També hi ha un component molt rellevant, que és el feeling que et dona l'escola quan la veus i la visites, i a mi el thau ja em va encantar llavors.
miniaus

EntradaAutor: miniaus » dg. nov. 03, 2013 8:13 pm

un milio de gracies Alehop,
ja he demanat a la web de Thau visitar el centre. ja et dire com va.

petonasss
Albercoca
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dl. març 19, 2012 3:13 pm

EntradaAutor: Albercoca » dl. nov. 04, 2013 5:49 am

Hola! Jo M'apunto a fer un seguiment d'aquest post. El meu nen el pròxim curs també comença.
Jo visc a Valldoreix i l'escola que de moment em queda a prop i m'agrada és La Floresta, però tinc poca informació. M'interessa l'opinió d'altres coles també.
Moltes gràcies Alehop per la informació que ens has passat. Me n'alegro que estiguis contenta amb l'escola.
Jo pensava posar com a primera opció La Floresta i com a segona Ferran i Clua, però tinc entés que té molta demanda, així que si no aconsegueixo la primera opció, crec que el Ferran i Clua encara menys... Dels altres coles de la zona que em toca no tinc ni idea. A veure les portes obertes i si algú del socpetit té més informació.
Gràcies per obrir el post Miniaus.
Albercoca

EntradaAutor: Albercoca » dl. nov. 04, 2013 5:54 am

Afageixo el mapa de zones: http://www.santcugat.cat/files/651-6051 ... 130204.pdf

I un post que vaig trobar amb una mica d'informació d'alguns coles, recollida per uns altres pares:
http://www.crianzanatural.com/forum/for ... 47017&PN=6
gloria*
Entrades: 1177
Membre des de: dl. des. 07, 2009 3:14 pm

EntradaAutor: gloria* » dj. gen. 02, 2014 1:53 pm

Hola noies, aqui una altre santcugatenca que aquest any haurà de fer pre-inscripció pel meu petit!
El tema és que estic embarassada i m'agafarà molt just per poder anar a les jornades de portes obertes... menys mal que l'any passat vem ser previssors i ja vem fer 2 visites a un parell d'escoles.
També vaig seguir el post que l'any passat feien algunes mares i vaig veure que hi han escoles amb molta demana de plçes i que molts peques no van poder entrar... Aquest és un tema que suposo que com a totes m'amoïna, força...

Bé, aniré seguint el fil que segur que en unes setmanes s'anirà animant! :content:
Imatge

Imatge
gemmgg
Entrades: 13
Membre des de: dc. gen. 08, 2014 10:29 am

EntradaAutor: gemmgg » dc. gen. 08, 2014 12:01 pm

Bon dia!
Aquí una altra mare amb la dura tasca d'escollir escola pel meu peque per aquest proper curs... M'apunto a compartir i patir! Vaig arribar aquí també a través del post de l'alehop i vaig quedar encantada amb el munt d'informació que van arribar a publicar. Però aquest any serà ben diferent perquè em toca a mi...
Ens acabem de traslladar a Volpelleres i el cole públic més proper és L'Olivera, no sé si alguna de vosaltres tindrà referències per començar a entrar en matèria...
Suposo que en pocs dies aixó es començarà a animar. Estem en contacte!
Nime
Entrades: 1507
Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Nime » dc. gen. 08, 2014 12:12 pm

gemmgg ha escrit:Bon dia!
Aquí una altra mare amb la dura tasca d'escollir escola pel meu peque per aquest proper curs... M'apunto a compartir i patir! Vaig arribar aquí també a través del post de l'alehop i vaig quedar encantada amb el munt d'informació que van arribar a publicar. Però aquest any serà ben diferent perquè em toca a mi...
Ens acabem de traslladar a Volpelleres i el cole públic més proper és L'Olivera, no sé si alguna de vosaltres tindrà referències per començar a entrar en matèria...
Suposo que en pocs dies aixó es començarà a animar. Estem en contacte!

Nosaltres també vivim a Volpelleres i tenim veïns que porten als nens a L'Olivera i n'estan encantats, sí que és veritat que és una de les escoles amb més índex d'immigració de Sant Cugat, però el nivell i la implicació del professorat es veu que és molt i molt bo :ok:
Imatge
Albercoca

EntradaAutor: Albercoca » dj. gen. 09, 2014 3:42 pm

Benvingudes noies! Que bé que siguem més per compartir l'experiència! Anem parlant
gemmgg
Entrades: 13
Membre des de: dc. gen. 08, 2014 10:29 am

EntradaAutor: gemmgg » dv. gen. 10, 2014 11:36 am

Bon dia noies!
Per si a alguna li interessa, acabo de veure que el dissabte 18 a les 11 del matí hi ha portes obertes al Thau.
Alehop

EntradaAutor: Alehop » dv. gen. 10, 2014 12:37 pm

Hola noies! Entrava per dir-vos-ho, perque acabo de rebre un mail...

Hi ha portes obertes al thau el 18 de gener a les 11 i el 22 de febrer a les 11 tb, per si us interessa anar-hi!
Akanne79
:: rateta
:: rateta
Entrades: 196
Membre des de: dl. nov. 14, 2011 2:22 pm

EntradaAutor: Akanne79 » dl. gen. 13, 2014 4:30 pm

Una altra que s'afegeix al post, jo visc a Coll Favà i d'aqui poquet ja començarem amb els mals de caps i les escoles!!!! Ens llegim per aquí
ELE
Entrades: 235
Membre des de: dj. gen. 16, 2014 12:34 pm

EntradaAutor: ELE » dg. gen. 19, 2014 9:22 pm

He anat a la Jpo de Thau i em va agradar molt, tot i que trobo les aules petites en comparació amb el Thau de Barcelona, que haviem mirat l'any passat abans de decidir mudarnos a S.cugat aquest any.
El projecte educatiu em sembla interesant i ha baixat una mica d preu respecte any passat.
Ara miraré les públiques quan hi hagi data pq m han parlat mb.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::