Activitats per fer a casa
Activitats per fer a casa
Pregunta recurrent ara que s'acosta el mal temps. Em podeu donar idees d'activitats per fer a casa? En Pol té 4 anys i en Jan 1, i aquí està el meu problema. En Pol juga molt i molt bé. Tot i que li agrada que jugui amb ell es distreu moltes estones sol, amb els cotxes, puzles,... però el petit només vol el que ell té entre mans, i clar em passo l'estona distreient al petit per que el gran jugui amb les seves coses. I això de compartir ja ho treballem però de momento no ho portem massa bé.
I la veritat és que no s'he m'acudeixen coses que poguem fer tots tres a l'hora i pasar una bona estona... algún suggeriment?
I la veritat és que no s'he m'acudeixen coses que poguem fer tots tres a l'hora i pasar una bona estona... algún suggeriment?

El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Activitats per fer a casa
Jo tinc una nena de 16 mesos i també tinc una feinada per inventar coses per fer a casa, però algunes funcionen (no massa estona, la veritat): ens agrada posar música i ballar, una coa que sí que li encanta i ens hi passem una bona estona és la pintua de dits. Ara, he de cobrir-ho tot com si hagués de fer obres a casa
, fer un pastís, jugar a fet i amagar...
Estaré atenta a veure què et diuen, perquè aquest cap de setmana que ha plogut tant, jo també m'he desesperat!
, fer un pastís, jugar a fet i amagar... Estaré atenta a veure què et diuen, perquè aquest cap de setmana que ha plogut tant, jo també m'he desesperat!
Glorieta i coses de manualitats? de tocar, empastifar-se...? que cadascú pugui fer al seu ritme i segons destresa. Tipus pintar, fang, plastelina, pasta de sal etc
O pastissos, galetes...
O pastissos, galetes...
Mireu-vos els blocs aquests, us donaran moltes idees:
http://manetesicosetes.wordpress.com
http://paramipequeconamor.blogspot.com. ... -anos.html
http://encenentlaimaginacio.blogspot.com.es
http://manetesicosetes.wordpress.com
http://paramipequeconamor.blogspot.com. ... -anos.html
http://encenentlaimaginacio.blogspot.com.es
T'explico el que fem nosaltres, tot i que són petits moments, perquè l'Emma encara és petita i es cansa ràpidament i llavors hem de passar a una altra cosa:
- Juguem amb la cuineta: l'Arnau fa la compra, prepara àpats, renta plats, etc., mentre l'Emma treu estris d'una caixa a una altra o d'un armariet de la cuineta a un altre o acompanya l'Arnau a fer la compra
.
- Pintem, posem gomets, etc.: l'Arnau amb retoladors o colors de "gran" i l'Emma amb els seus, pintem. També amb pintura de dits o combinem amb una mica de tot.
- Amb el garatge de cotxes: Ara a l'Emma li fa molta gràcia posar el cotxes a dalt de tot i veure com van baixant; mentrestant, l'Arnau es munta les seves històries amb els cotxes, cotxes de policies, ambulàncies, bombers…
- Amb animals: Tenim una caixa plena i hi juguen una bona estoneta.
- Amb la pissarra: En tenim una d'aquelles que per una banda és magnètica i per dibuixar amb retoladors i per l'altra, amb guixos. Tenim una caixeta amb magnètics d'animals i vehicles i els hi agrada molt.
Segur que em deixo coses, però ara mateix m'han vingut al cap aquestes. A l'Arnau li agrada molt jugar amb els Playmobil, però aquí sí que s'emprenya una mica, perquè ell munta la paradeta i l'Emma li "destrossa", com diu ell, però per la resta, comencen a jugar bastant plegats.
- Juguem amb la cuineta: l'Arnau fa la compra, prepara àpats, renta plats, etc., mentre l'Emma treu estris d'una caixa a una altra o d'un armariet de la cuineta a un altre o acompanya l'Arnau a fer la compra
.- Pintem, posem gomets, etc.: l'Arnau amb retoladors o colors de "gran" i l'Emma amb els seus, pintem. També amb pintura de dits o combinem amb una mica de tot.
- Amb el garatge de cotxes: Ara a l'Emma li fa molta gràcia posar el cotxes a dalt de tot i veure com van baixant; mentrestant, l'Arnau es munta les seves històries amb els cotxes, cotxes de policies, ambulàncies, bombers…
- Amb animals: Tenim una caixa plena i hi juguen una bona estoneta.
- Amb la pissarra: En tenim una d'aquelles que per una banda és magnètica i per dibuixar amb retoladors i per l'altra, amb guixos. Tenim una caixeta amb magnètics d'animals i vehicles i els hi agrada molt.
Segur que em deixo coses, però ara mateix m'han vingut al cap aquestes. A l'Arnau li agrada molt jugar amb els Playmobil, però aquí sí que s'emprenya una mica, perquè ell munta la paradeta i l'Emma li "destrossa", com diu ell, però per la resta, comencen a jugar bastant plegats.
Gràcies supermamis! sempre doneu bones idees.
Hauré de tenir una mica de paciencia per que en Jan encara es molt petit.
Ahir mentres en Pol feia una puzzle, en Jan es va entretenir amb un encaix i una peça d'el puzzle d'en Pol. Però en Jan està una mica "pioc" i no esta al 100%, però bé algo es algo
Prenc nota de tot el que m'heu dit i ara em miro els enllaçós!
Hauré de tenir una mica de paciencia per que en Jan encara es molt petit.
Ahir mentres en Pol feia una puzzle, en Jan es va entretenir amb un encaix i una peça d'el puzzle d'en Pol. Però en Jan està una mica "pioc" i no esta al 100%, però bé algo es algo
Prenc nota de tot el que m'heu dit i ara em miro els enllaçós!

El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;

Jo tinc el mateix problema, la petita té 1 any i el gran 4. I poc a poc anem descobrint coses que els hi agradi als 2.
Ara comença a pintar, bé agafar els color i intentar imitar el gran, li agrada molt quan fem muntanyes de globus i els inflem, mentre el gran juga a classificar-los per colors, a fer torres, el gran fa la torre i la petita la tira a terra,...
El més important és intentar integrar el petit en les activitats que feies normalment amb el gran, si que hi haurà coses que s'hauran de deixar de banda pel perill que comporten, per exemple els playmobil hem hagut d'amagar temporalment les peces petites, però hem recuperat el lego duplo, i als dos els hi agrada molt fer construccions, llegir contes, la cuineta, passar-se la pilota, fer circuits... És un aprenentatge progressiu, s'han d'acostumar a compartir, a deixar-se espai i afer les coses junts. Costa però quan comencen a interactuar té la seva recompensa.
Ara comença a pintar, bé agafar els color i intentar imitar el gran, li agrada molt quan fem muntanyes de globus i els inflem, mentre el gran juga a classificar-los per colors, a fer torres, el gran fa la torre i la petita la tira a terra,...
El més important és intentar integrar el petit en les activitats que feies normalment amb el gran, si que hi haurà coses que s'hauran de deixar de banda pel perill que comporten, per exemple els playmobil hem hagut d'amagar temporalment les peces petites, però hem recuperat el lego duplo, i als dos els hi agrada molt fer construccions, llegir contes, la cuineta, passar-se la pilota, fer circuits... És un aprenentatge progressiu, s'han d'acostumar a compartir, a deixar-se espai i afer les coses junts. Costa però quan comencen a interactuar té la seva recompensa.
- Blanquerna
- :: cèrvol

- Entrades: 551
- Membre des de: dj. nov. 07, 2013 6:10 pm
- Ubicació: Vallès Oriental
Aquest estiu no cam poder marxar de vacances i tot l'agost a casa es feia pesat. Un dia se'm va ocórrer ensenyar als meus fills a muntar cabanes amb llençols, cordills i agulles d'estendre al menjador. Vam estar tota la tarda ocupats!! Ara són ells els que a vegades agafen mantes i agulles i es munten solets les coves, els encanta!
A part d'això també fem manualitats (jo sempre guardo caixes de cartró), amb la nena fem pastissos, i sobretot jugar i jugar....
D'altra banda, també sóc partidària que els nens s'avorreixin...és la manera que aprenen a cercar solucions al seu estat en la seva imaginació.
A part d'això també fem manualitats (jo sempre guardo caixes de cartró), amb la nena fem pastissos, i sobretot jugar i jugar....
D'altra banda, també sóc partidària que els nens s'avorreixin...és la manera que aprenen a cercar solucions al seu estat en la seva imaginació.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |