No diu bé la R - P3
No diu bé la R - P3
Hola, el meu fill té 3 anys i 4 mesos, i encara no pronuncia bé la R. Jo penso que de moment
hauria d'esperar, almenys fins a P4. El nen parla molt i molt i molt, només que no pronuncia bé
la R, i ell s'anadona. Algu de vosaltres que li hagi passat i ho hagi mirat a P3 o abans? Gràcies!
hauria d'esperar, almenys fins a P4. El nen parla molt i molt i molt, només que no pronuncia bé
la R, i ell s'anadona. Algu de vosaltres que li hagi passat i ho hagi mirat a P3 o abans? Gràcies!
Re: No diu bé la R - P3
En aquesta edat no és gens alarmant que no digui bé la R. Sóc logopeda. 
Laiaf3, el meu nen té 3 anys i 6 mesos i tampoc la diu bé.
Parla molt i molt també i bé.
Ja l'apendran suposo. Jo no m'hi amoïno pas de moment. Són petits i crec haver llegit en algun lloc que és una de les últimes lletres que aprenen a pronunciar correctament.
Parla molt i molt també i bé.
Ja l'apendran suposo. Jo no m'hi amoïno pas de moment. Són petits i crec haver llegit en algun lloc que és una de les últimes lletres que aprenen a pronunciar correctament.
Fins els 6 anys podria no articular-la bé...és llavors que hauries de posar-te en marxa (5-6 anys) però abans dels 5 un 20% aproximat de nens i nenes la diuen malament....així que tranquil.la.
Hola! I a quina edat es suposa que ja l' haurien de saber pronunciar bé? La meva fara 5 anys i encara no ho fa... La seva professora em diu que no em preocupi encara...
Merci!
Arwen gràcies s' han creuat els missatges!
Merci!
Arwen gràcies s' han creuat els missatges!
Hola!!
L'Oriol te 3 anys i 6 mesos i tampoc diu be la R.
La logopeda de l:escola ens va comentar que es la ultima lletra que han d'apendre que no ens preocupem.
L'Oriol te 3 anys i 6 mesos i tampoc diu be la R.
La logopeda de l:escola ens va comentar que es la ultima lletra que han d'apendre que no ens preocupem.
L'altre dia ho comentavem amb les altres mamis de p3 i en general no la sabien dir deu ser normal.
Gràcies a tots. Tot i que jo també crec que no és gens preocupant, el pare i la resta de familia ho han anat dient de tant en tant que a veure si ens ho hauriem de mirar, i la veritat és que el seu germà
gran quan feia escola bressol amb 2 anys ja parlava també molt però super bé, semblava un nen molt més gran. Gràcies.
gran quan feia escola bressol amb 2 anys ja parlava també molt però super bé, semblava un nen molt més gran. Gràcies.
hola
Arwen em puc aprofitar una mica de tu ja que dius que ets logopeda?
la meva filla acaba de fer tres anys i aquest ultim mes tan a l'escola com a casa em notat un canvi espectacular pel que fa la parla. de parlar poc i frases senzilles ara articula frases molt mes conplexes fa raonaments te mes vocabulari etc. pero si la compares globalment amb altres nens no es que articuli una lletra malament sino encara varis sons pero cim he dit va millorant. es com si encara fos una mica inmadura amb el llenguatge. creus que ja hauriem d'actuar o tenim temps?
gracies i disculpes pq he usurpat el post una mica
Arwen em puc aprofitar una mica de tu ja que dius que ets logopeda?
la meva filla acaba de fer tres anys i aquest ultim mes tan a l'escola com a casa em notat un canvi espectacular pel que fa la parla. de parlar poc i frases senzilles ara articula frases molt mes conplexes fa raonaments te mes vocabulari etc. pero si la compares globalment amb altres nens no es que articuli una lletra malament sino encara varis sons pero cim he dit va millorant. es com si encara fos una mica inmadura amb el llenguatge. creus que ja hauriem d'actuar o tenim temps?
gracies i disculpes pq he usurpat el post una mica
Hola
A molt nens els hi passa q la R els hi costa pronunciar... Estigueu alerta q no sigui q tinguin el te curt, del llavi i per això segons quines lletres no pronuncien b. Com la R o la LL... SEL'S hi fa un tall una operació senzilla i recomanen una logopeda per aprendre b les paraules d lletres... us ho dic q estigueu alerta pq el meu fill li va passar l'any passat. I li vaig notar ,millora quan li van fer lo del tel ara te 4 añys i fa p4.
SORT
A molt nens els hi passa q la R els hi costa pronunciar... Estigueu alerta q no sigui q tinguin el te curt, del llavi i per això segons quines lletres no pronuncien b. Com la R o la LL... SEL'S hi fa un tall una operació senzilla i recomanen una logopeda per aprendre b les paraules d lletres... us ho dic q estigueu alerta pq el meu fill li va passar l'any passat. I li vaig notar ,millora quan li van fer lo del tel ara te 4 añys i fa p4.
SORT
Atreya normalment, si dius que va millorant i estant a p3 encara no us alarmeu. Pots comentar-li a la mestra perquè estigui al tanto i si al llarg del curs no avança, de cara a p4 es pot demanar valoració a través del centre, per part de l'equip d'orientació. M'explico, si no és un retard de llenguatge i parla greu, i estant a p3, ens esperem a p4 per fer possibles derivacions a logopèdia. (et parlo des de l'àmbit educatiu, si fos que té algun problema orgànic, com comenta la companya Susana, ja és tema de logo privat).
Fixa't si pot fer tots els moviments amb llengua i llavis, si la llengua li arriba al paladar,per exemple. Si no veus res alarmant dóna-li aquest any perquè maduri aquesta parla (perquè és evident, pel què dius, que el llenguatge va evolucionant ) però vaja, si va millorant és bona senyal, va al seu ritme. Dóna-li el p3 de marge.
Dic jo que si fos algo alarmant la mestra ja hauria dit alguna cosa, no?
Fixa't si pot fer tots els moviments amb llengua i llavis, si la llengua li arriba al paladar,per exemple. Si no veus res alarmant dóna-li aquest any perquè maduri aquesta parla (perquè és evident, pel què dius, que el llenguatge va evolucionant ) però vaja, si va millorant és bona senyal, va al seu ritme. Dóna-li el p3 de marge.
Arwen gracies per la teva resposta
la veritat es que la professora si que es cert que ens va cridar l'atenció cap al novembre perquè notava la nena despistada i que no feia cas a certes consignes i que la portèssim al otorrino.
Ho vam fer i tenia les oïdes absolutament obstruÏdes per la qual cosa pot ser que l'endarreriment en el llenguatge vigués d'aquí, li em fet un tractament d'un mes i justament avui tornem a tenir otorrino.
i en aquest mes em notat el canvi brutal així que suposem que el tractament hi té algo a veure.
seguirem observant.
gracies
la veritat es que la professora si que es cert que ens va cridar l'atenció cap al novembre perquè notava la nena despistada i que no feia cas a certes consignes i que la portèssim al otorrino.
Ho vam fer i tenia les oïdes absolutament obstruÏdes per la qual cosa pot ser que l'endarreriment en el llenguatge vigués d'aquí, li em fet un tractament d'un mes i justament avui tornem a tenir otorrino.
i en aquest mes em notat el canvi brutal així que suposem que el tractament hi té algo a veure.
seguirem observant.
gracies
- noviachuky
- :: dinosaure
- Entrades: 7535
- Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm
Hola noies!
El meu fill gran ara fa P4 i tot i que és dels grans, farà cinc anys el 3 de març, ha començat a dir la R fa cosa d'1 mes, sense venir al cas, a principi de curs encara res i ara ho fa perfecte, així que no t'amoïnis. Jo diria que també és cap als 6 anys com lo del bolquer a la nit

El meu fill gran ara fa P4 i tot i que és dels grans, farà cinc anys el 3 de març, ha començat a dir la R fa cosa d'1 mes, sense venir al cas, a principi de curs encara res i ara ho fa perfecte, així que no t'amoïnis. Jo diria que també és cap als 6 anys com lo del bolquer a la nit

atreya ha escrit:Arwen gracies per la teva resposta
seguirem observant.
gracies
Doncs ja m'ho has dit tot, si era tema auditiu veuràs com ara fa un "despegue"!!!!! i tant que hi té a veure!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |