segon part despres d'un primer induït
segon part despres d'un primer induït
bon dia,
Avui enceto les 37 setmanes i ja començo a pensar força en el part.
Estic de baixa i tinc una nena de 3 anys, ara a l'escola i això fa que tingui més temps, que fins ara n'he tingut ben poc. jajajja
Amb la nena em van tenir que provocar el part, quan anava a les corretges no sortien mai contraccions, no dilatava, etc, i finalment em van provocar o induir el part, no se molt bé la diferència, a la setmana 41 més algo.
El record, home, no massa agradable, via, oxitocina a saco, dolor gens progressiu sinó molt de sobte, part vaginal però molt instrumental, forceps, espatules episo enorme, etc.
Total ara hi penso pq torno a estar de 37 i no tinc massa símptomes, si que tinc més dolors que amb la nena, però crec torno a estar ben verda i us volia demanar la opinió les que hagueu tingut un primer part induït i provocat com ha estat el segon?
es que no se si és una cosa genètica, que tots els parts seran igual, si el segon pot ser molt diferent. Res si em podíeu explicar una mica les vostres experiències.
Gracies per escoltar-me!
Avui enceto les 37 setmanes i ja començo a pensar força en el part.
Estic de baixa i tinc una nena de 3 anys, ara a l'escola i això fa que tingui més temps, que fins ara n'he tingut ben poc. jajajja
Amb la nena em van tenir que provocar el part, quan anava a les corretges no sortien mai contraccions, no dilatava, etc, i finalment em van provocar o induir el part, no se molt bé la diferència, a la setmana 41 més algo.
El record, home, no massa agradable, via, oxitocina a saco, dolor gens progressiu sinó molt de sobte, part vaginal però molt instrumental, forceps, espatules episo enorme, etc.
Total ara hi penso pq torno a estar de 37 i no tinc massa símptomes, si que tinc més dolors que amb la nena, però crec torno a estar ben verda i us volia demanar la opinió les que hagueu tingut un primer part induït i provocat com ha estat el segon?
es que no se si és una cosa genètica, que tots els parts seran igual, si el segon pot ser molt diferent. Res si em podíeu explicar una mica les vostres experiències.
Gracies per escoltar-me!
Re: segon part despres d'un primer induït
Si no deixes que succeeixi no sabràs mai com és un part teu.
Potser els teus parts són la òstia a la setmana 43. No ho sabrem si no els deixem que passin.
Potser els teus parts són la òstia a la setmana 43. No ho sabrem si no els deixem que passin.
[Marieta] ha escrit:Si no deixes que succeeixi no sabràs mai com és un part teu.

Si Marieta tens tota la raó, el primer, doncs que t'he de dir vaig pecar de "novatilla".......però està clar que ara esperaré, ara men adono que he fet una pregunta força absurda......pq si espero està clar que el nen sortirà per si sol jajjaja
merci de tota manera.
merci de tota manera.
Jo vaig parir a la 39+6, així que tampoc no vaig buscar informació ni m'ho vaig plantejar, però quan el ginecòleg et diu que el risc de mort perinatal es dispara a partir de la 42, s'han de tenir molt ben posats per negar-s'hi. Com tot, però, suposo que estar ben informat és la clau. I que les induccions no estan exemptes de riscos, tampoc! Però crec que és una cosa per plantejar-se, informar-se i assessorar-se i no per decidir a la lleugera.
Hola!
El meu part també va ser induït a la 40+1 per protocol, baix pes de la nena, tot i que res feia indicar que alguna cosa anés malament. No voldria tornar a repetir l'experiència i no sé ni on preguntar els perills reals del fetus o on llegir els drets que tinc, com per exemple tenir els nassos de dir-li al metge que si no m'explica bé el risc no penso deixar que me'l provoquin, etc...
El meu part també va ser induït a la 40+1 per protocol, baix pes de la nena, tot i que res feia indicar que alguna cosa anés malament. No voldria tornar a repetir l'experiència i no sé ni on preguntar els perills reals del fetus o on llegir els drets que tinc, com per exemple tenir els nassos de dir-li al metge que si no m'explica bé el risc no penso deixar que me'l provoquin, etc...
atreya ha escrit:Si Marieta tens tota la raó, el primer, doncs que t'he de dir vaig pecar de "novatilla".......però està clar que ara esperaré, ara men adono que he fet una pregunta força absurda......pq si espero està clar que el nen sortirà per si sol jajjaja
merci de tota manera.
No dona, que no existeix pregunta absurda! :*
De fet... preguntar és el millor!
Pel que fa a llocs on trobar informació...
Pots escollir consultar i contrastar la opinió de diferents professionals mèdics (tots ells són metges, però davant del mateix quadre de "símptomes" no prenen les mateixes decisions, això vol dir que ells també tenen diferents fonts d'informació i escullen la que més s'adiu al seu criteri previ).
També pots consultar informació d'altres fonts també científiques: portals com http://donallum.org/ són molt interessants.
Pel que fa al tema de la gestació més enllà de la setmana 42 i els riscos que comporta, comparats amb els riscos d'una inducció i totes les intervencions següents que això pot comportar, aquest article és interessant també: http://www.neixeracasa.com/home3/index.php?option=com_content&view=article&id=88:embarazo-mas-alla-de-las-42-semanas&catid=39:articulos&Itemid=99&lang=ca
Cita:
Però fa molt temps que no neixen nadons més enllà de les 42 setmanes excepte uns pocs que puguin néixer a casa i atesos per llevadores més flexibles en els seus límits. Llavors les investigacions estan basades en embarassos prolongats de fa diverses dècades, entre els anys 60 i 80. Per aquell temps era freqüent que moltes dones no portaven cap seguiment de l'embaràs o aquest era escàs. I tampoc existia el control ecogràfic en tercer trimestre per descartar retards de creixement intrauterí ni les ecografies Doppler que poden comprovar amb exactitud si el flux de sang oxigenada cap al nadó intrauterí pel cordó umbilical és normal. Això aclareix que aquestes investigacions no són extrapolables a l'actualitat.
i
BJOG: an International Journal of Obstetrics and Gynecology es va publicar la revisió:
Mai 2002, Vol 109, pàg. 485-491 Rutina de la inducció del part a les 41 setmanes de gestació:
Nonsensus consens: Conclou que la mortalitat causada per la inducció en si mateixa supera amb escreix la mortalitat causada per gestació perllongada. Aquesta ronda només en l'1/1000 en aquells recomptes en què la conducta va ser expectant i no s'induïa.
A mi el ginecòleg em va dir que si no em posava de part naturalment a la setmana 41+5 em programarien una inducció i m'hi vaig negar. Vaig explicar-li que no contemplava aquella opció a no ser que em demostrés que hi havia un risc real, i, per no forçar-lo a ell a atendre un part en unes condicions en què ni ell ni jo estaríem còmodes, sense més problema vaig canviar de lloc on parir i tan feliços.
El part va ser finalment natural, espontani i a la setmana 42.
En fi: que facis allò que et faci sentir més còmode. Escull sense cap tipus de por ni de remilgo el part que et doni la gana: inducció, espontani,... que al cap i a la fi, la que pareixes ets tu i t'ho has de passar bé :D
(de motius per tenir por el cap en sap trobar sempre ;) no te n'oblidis... tan si fas una cosa com si en fas una altra) Així que... Salut i aquest cop tingues el part que més tranquil·la et faci estar! :p
Atreya,
No se si em recordaràs també estava al.post de desembreros del 2010 i he tingut una nena fa un mes.
Escric per felicitar-te per l'embaràs i per dir-te que a mi no m'han induit cap dels 2 però el primer va neixer a la 39, sense contraccions fins al dia mateix del part i la segona a la 40 i ja la semana anterior em parlaven de que a la següent m'enviaven a l'hospital per valorar inducció, una semana després fan corretges, segueixo verda, em fan papers per anar a l'hospital i l'endemà comencen contraccions i pareixo... ja veus, no cal que tinguis contraccions molt abans. I també he notat el canvi de ginecole, a la mateixa semana una no va dir res i l'altra començava a parlar d'induir... tu estigues tranqui, camina, fes deures i frega el terra de genolls aviam si s'activa (jo no vaig fer res d'això)
No se si em recordaràs també estava al.post de desembreros del 2010 i he tingut una nena fa un mes.
Escric per felicitar-te per l'embaràs i per dir-te que a mi no m'han induit cap dels 2 però el primer va neixer a la 39, sense contraccions fins al dia mateix del part i la segona a la 40 i ja la semana anterior em parlaven de que a la següent m'enviaven a l'hospital per valorar inducció, una semana després fan corretges, segueixo verda, em fan papers per anar a l'hospital i l'endemà comencen contraccions i pareixo... ja veus, no cal que tinguis contraccions molt abans. I també he notat el canvi de ginecole, a la mateixa semana una no va dir res i l'altra començava a parlar d'induir... tu estigues tranqui, camina, fes deures i frega el terra de genolls aviam si s'activa (jo no vaig fer res d'això)
Gràcies maques per les respostes i Xaia i tant que et recordo!! ostres i una nena fa un mes, anem molt a la par eh? quina gràcia
i com està el teu nen, com s'ha pres lo de la germaneta?
petons
i com està el teu nen, com s'ha pres lo de la germaneta?
petons
Atreya, bonica, el nen va estar molt neguitós uns dies, per res plorava i res li estava bé, ara sembla que va millor, però de tant en tant encara la lia... Però bueno, tenint en compte que s'ha destetat tot sol (si, encara feia pit, nomes per dormir però el volia i ara ja no) i que abans quan es despertava a la nit el deixavem venir al nosrre llit i ara no (ho vam intentar i era un caos), doncs s'ho ha pres prou bé i a la seva grrmana sempre li somriu i si plora sempre pregunta per què plora.... Vol ajudar en tot, amb ella és un sol, la paga més amb els adults.
Guau, tu ja deus estar a punt, si no tens ja el teu nen als braços... Espero que tit vagi genial. Ja investigaré per aquí aviam si estàs al post de març.
Guau, tu ja deus estar a punt, si no tens ja el teu nen als braços... Espero que tit vagi genial. Ja investigaré per aquí aviam si estàs al post de març.

El post de l'Aran
Nova llista mares desembre pàg. 380; http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=85&t=15845&p=1055116#p1055116
Vesnà ha escrit:Jo vaig parir a la 39+6, així que tampoc no vaig buscar informació ni m'ho vaig plantejar, però quan el ginecòleg et diu que el risc de mort perinatal es dispara a partir de la 42, s'han de tenir molt ben posats per negar-s'hi. Com tot, però, suposo que estar ben informat és la clau. I que les induccions no estan exemptes de riscos, tampoc! Però crec que és una cosa per plantejar-se, informar-se i assessorar-se i no per decidir a la lleugera.
Sota el meu parer ben posats els té el gine que et diu això... Es com el tema del PVDC. El risc de ruptura uterina està incrementat en quant a un uter sense cesària previa, pero tot i així el risc és molt petit i no justifica més que control.lar algo més el part per si hi ha senyals d'alarma.
noies finalment dema m'indueixen el part estic passada ja la 41 i el nen no vol sortir.....he caminat tot lo caminable pero res..
xaia sisi estic a mamis de març
petons
xaia sisi estic a mamis de març
petons
Hola va ser induit pero molt be. Quatre horetes tres emputxades i fora i nomes dos puntets desgarro
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |