Walking epidural

Experiències i pors del moment més desitjat.

cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Walking epidural

EntradaAutor: cositina » dv. març 07, 2014 4:00 pm

M'agradaria saber experiències de noies que hagin parit amb aquest tipus d'anestèsia :ok:
shyla
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Walking epidural

EntradaAutor: shyla » dv. març 07, 2014 5:18 pm

Bona tarda, fins on jo sé diria que la walking ja no la posen, el que s'està fent en alguns casos és fer una combinació diferent de fàrmacs de manera que posen menys anestèsia i més analgèsic i així la dona té més mobilitat, no nota el dolor però pot moure les cames, de manera que pot adoptar altres postures diferents a la de litotomia (estirada), la qual és la menys indicada a l'hora de parir :ok:
Imatge Imatge
ELE
:: granota
Entrades: 235
Membre des de: dj. gen. 16, 2014 12:34 pm

EntradaAutor: ELE » dv. març 07, 2014 6:46 pm

Shyla precisament la definició de walking epidural és la epidural que proporciona analgesia-alleujament o absencia de dolor- i conserva la mobilitat-permet moure les cames i caminar si a l'hospital et deixen...pq de vegades et posen aquesta epidural i et deixen buscar postures diferents per parir però no caminar...
shyla
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » ds. març 08, 2014 8:21 am

ELE ha escrit:Shyla precisament la definició de walking epidural és la epidural que proporciona analgesia-alleujament o absencia de dolor- i conserva la mobilitat-permet moure les cames i caminar si a l'hospital et deixen...pq de vegades et posen aquesta epidural i et deixen buscar postures diferents per parir però no caminar...

Sí si, ja ho sé el que passa és que la walking fa molts anys que es va començar a fer servir i crec que l'han anat modificant per diversos problemes que es presentaven :ok: En la que posaven al principi la dona podia caminar, però al modificar el còctel de fàrmacs diria que pots canviar de postura però no et permet caminar.
Imatge Imatge
ELE

EntradaAutor: ELE » ds. març 08, 2014 9:02 am

El concepte d'epidural que proporciona analgesia pero no elimina la capacitat de moure's és el que popularment es diu walking epidural. No és que s hagi canviat la walking per un altre tipus...es una questió de nomenclatura referit al mateix concepte:no dolor i si moviment (cada hospital decideix si el moviment q permeten es caminar o treballar la pilota o canviar de postura...).

Aquest tipus epidural va molt be x empenyer pq no bloqueja la faixa abdominal i pots fer força. Cal tenir clar que al ser més suau o amb dosis més ajustades es pot notar la pressio al periné el q va perfecte per sincronitzar el treball de part i apretar...pero aquesta pressio que algunes persones toleren perfectament i els ajuda a empenyer i escurçar la expulsió del bebe...a d altres els hi pot semblar desagradable o fins i tot percebre-ho com dolor.

La percepció del dolor i la tolerancia és molt personal...i en aquest sentit l'anestesia es un art. Parleu clar amb el vostre anestesista i si sou de les que "no quiero enterarme de nada" potser la walking (o la epidural mes ajustada) no es la vostra millor opcio i caldra pujar la dosi i llavors posiblement s adormiran les cames. Pero si voleu sentir la pressio del cap del nadó per empenyer i fer el part més vostre sense arribar a un part natural sense epidural...aquesta es la vostra epidural.

Jo en 2 parts he tingut la walking o la epidural light o com li volgueu dir pq te mil noms...i fantastic...però la pressió es nota sense tenir el dolor de la contracció.
gusiluz
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

EntradaAutor: gusiluz » dg. març 09, 2014 2:50 pm

Hola,

Jo vaig parir fa 6 setmanes i no se si era walking o no, pero podia moure les cames. Ara, si m‘hagues hagut de.posar de peu i caminar no ho se perque no ho vaig provar. El que us puc dir es que no vaig notar res de mal, era estrany perque podia moure les cames pero alhora no hi tenia sensibilitat. Una mica abans de l‘expulsiu em van pujar la dosi perque s‘em passava l‘efecte i comensava a sentir el dolor de les contraccions.
gusiluz
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

EntradaAutor: gusiluz » dg. març 09, 2014 2:51 pm

Perdoneu pero encara no he trobat els accents i la c trencada al mobil jeje
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

EntradaAutor: nacristai » dg. març 09, 2014 9:28 pm

Cositina a mi me la van posar després de 12 hrs de part natural :( i la pega que té és que si acabes em cessària d'urgència com em va passar a mi i no hi ha temps per renovar-la notaràs tota la cessària(i t'asseguro que és horrible :/). Jo notava totes les contraccions però no el dolor que em partia per la meitat, però el meu va ser un part sec i induit, així que jo te la recomano 100% tenint en compte el tema de la cessària d'urgència. Per cert, m'encanta llegir-te taaan apropet de tenir-lo als braços ;)
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

cositina

EntradaAutor: cositina » dc. març 12, 2014 3:21 pm

moltes gràcies noies. Sembla q no tots els hospitals l'ofereixen, en quins hospitals us la van posar? quan vau decidir q volien aquesta i no epidural normal,,alla mateix durant el part<? o us la van oferir ells?
eutherpe
:: tigre
Entrades: 703
Membre des de: dl. maig 25, 2009 6:10 pm

EntradaAutor: eutherpe » dc. març 12, 2014 4:00 pm

Jo volia part natural però després de 12h de part, se'm va parar i van haver de posar oxitocina per reactivar el part. Les contraccions eren molt més doloroses i vaig demanar la walking. Quan vaig dir-ho (ho portava al pla de part) em van dir que depenia de l'anestesista. Al final, va venir una noia jove encantadora i me la va posar. Vaig poder caminar, seure a la pilota,.... em va anar molt bé per dilatar però al final, després de 22h de part estava esgotada i parlant amb la gine i comadrona vam veure que el millor era posar una dosi més forta per a que pogués descansar i estar amb forces per l'expulsiu. Van posar dosi més forta, em vaig estirar i vaig dormir una estona. Al despertar, estava en completa, dues empentes i la Gal·la naixia.

Jo vaig parir a l'Hospital de Santa Tecla de Tarragona, tot i que ja et dic, em van dir que depenia de l'anestesista...

A veure què et diuen!
Imatge

09/08/12 Ja ets aquí: 48 cm i 3'720kg
munat
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dj. ago. 01, 2013 10:49 am
Contacta:

EntradaAutor: munat » dj. març 13, 2014 3:00 pm

Em sembla una molt bona idea la WE, però no a tots els hospitals la posen. Jo estava interessada però allà on se suposa que pariré ja no la posen per descontentament per part de metges i pacients, però no sé quin dels dos grups estava més descontent.
cositina

EntradaAutor: cositina » dj. març 13, 2014 3:17 pm

Ja veig q de momet sembla q a pocs centres la posen i fins i tot dins d'un mateix centre depen de l'anestesista..

Les q vau parir amb walking, vau parir estirades o es pot en alguna altra postura?
Xop
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 583
Membre des de: dc. des. 04, 2013 11:16 am
Ubicació: Caldes de Montbui

EntradaAutor: Xop » dj. març 13, 2014 6:43 pm

A una xerrada de l'associació "Dona Llum" una llevadora ens va explicar que la WE, efectivament, no la posen a tots els hospitals, ni tots els anestesistes, es més, no tots la saben posar, doncs es punxa d'una manera diferent que l'altre.
Imatge
stela
:: gosset
:: gosset
Entrades: 401
Membre des de: dc. gen. 16, 2013 2:16 pm

EntradaAutor: stela » dj. març 13, 2014 6:57 pm

Noies!!! A mi també m'interessava aquesta epidural pero a l'hospital on pariré tampoc la possen... Així que crec per les que volem epidural que l'única opció si no possen la walking és aguantar el màxim possible perquè no es pari el part i sigui tot més instrumentalitzat...
eutherpe
Entrades: 703
Membre des de: dl. maig 25, 2009 6:10 pm

EntradaAutor: eutherpe » dv. març 14, 2014 10:37 am

Cositina, en el meu cas fins i tot amb l'epidural normal, jo tenia força a les cames i notava les contraccions així que havíem parlat amb la ginecòloga que jo triava la postura que m'anés més bé. Al final vaig parir estirada mig incorporada perquè van haver d'utilitzar fòrceps...

Has preguntat a l'hospital on et toca parir? A veure què et diuen...
Imatge

09/08/12 Ja ets aquí: 48 cm i 3'720kg
ELE

EntradaAutor: ELE » dv. abr. 04, 2014 3:38 am

Xop ha escrit:A una xerrada de l'associació "Dona Llum" una llevadora ens va explicar que la WE, efectivament, no la posen a tots els hospitals, ni tots els anestesistes, es més, no tots la saben posar, doncs es punxa d'una manera diferent que l'altre.

No es punxa diferent. La tecnica és la mateixa però la concentració dels medicaments q posen és més suau. Tinc una amiga anestesista i ho sé d bona tinta. Hi ha molt desconeixement sobre l'anestesia precisament pq no ens informen els anestesistes pq no es fa visita preoperatoria com quan t has d operar a pràcticament enlloc...tot i q diuen q al futur es farà igual q quan t operes...suposo q dependrà dels recursos.

Lo més imp és parlar amb l'anestesista q estigui de guardia aquell dia i q li plantegeu q us agradaria moure les cames i notar la pressió abans q us punxi.

Encara hi ha hospitals q no posen aquesta epidural?

Sort amb el part!

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::