Balandrau de Girona..Algú sap QUÈ FAN DURANT EL DIA??

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
ninoshka
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dv. març 07, 2014 6:28 pm

Balandrau de Girona..Algú sap QUÈ FAN DURANT EL DIA??

EntradaAutor: ninoshka » dl. març 10, 2014 1:06 pm

Bones.. Vam anar a portes obertes i no van explicar res del que fan durant el dia els nens..només que si l'infant és el centre..que si taller montessori, i poca cosa més.
També és veritat que ens havíem de tornar per poder estar amb la nena a fora..i entre l'un i l'altre potser se'ns va escapar alguna cosa!! Si algú ho sap del cert .. m'ho podria explicar?

A veure..9 del matí: van a l'aula ?
Cada curs a la seva aula?? O poden escollir?
Si va cada curs a la seva aula, qUè hi fan?
I així fins que pleguen. Vaja, trobo que és lo mínim que podrien explicar a les jornades, no? És el que els pares volem saber. I el que ens han explicat a totes les escoles que hem anat a la jornada!

I també si algú coneix d'on han vingut les mestres que hi ha..de quines escoles, que em van dir uns pares que una d'elles venia de Les Alzines, una altra de l'Annexa.. Quina experiència tenen en el tipus de projectes que la plana web de la balandrau explicava?

Sisplau..ajuda!! Que ja queda molt poquet temps per decidir..i a nosaltres que ens toca per zona ens té mosques intrigats i perplexes ara..teníem clar que la volíem però ara ja no ho veiem gens clar!

Moltes gràcies!!
lupitafriend
:: zebra
Entrades: 1685
Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm

Re: Balandrau de Girona..Algú sap QUÈ FAN DURANT EL DIA??

EntradaAutor: lupitafriend » dt. març 11, 2014 4:37 pm

Hola guapa! La meva filla hi va i el primer q et puc dir es q n.estem molt contents.
La nena va molt feliç a l.escola i veiem com apren moltissim.
Pel q fa al curriculum de les mestres, provenen d.escoles publiques de la ciutat i comarca, alguna te experiencia en projectes similars, pero jo les veiga totes molt involucrades i motivades. No tinc constancia de q cap provingui de les alzines, pero tampoc m.importaria pq els mestres ja se sap q han de voltar per fer curriculum.
El q fan els nens, doncs quan arriben al mati van a l.aula de referencia , fan el bon dia, q es situin una mica els nens i llavors per grups d.educacio vertical van a l.aula on els toqui ( montessori, expressio, psicomotricitat..). Tenen un horari per "assignatures". Si fan alguna "assignatura" q sigui especifica del curs doncs van a l.aula de referencia.
No se si t.he aclarit alguna cosa.
Imatge

Imatge

Imatge
ninoshka

EntradaAutor: ninoshka » dt. març 11, 2014 6:08 pm

Gràcies lupita. Així, educació vertical per fer les "assignatures" ..Quines edats barregen? No poden triar els nens a quina "assignatura" aniran,oi? Vull dir que no fan espais de lliure circulació doncs.. Us han explicat o sabeu de quines "assignatures" estem parlant??

Al pati hi surten barrejats?

Vau notar algun canvi significatiu des que va plegar tot l'equip de mestres i van entrar aquestes noves el darrer curs? NO us han explicat si seguirien fent el mateix projecte o si el canviarien una mica?

Ai important també, us han explicat com faran la primària?

Gràcies..ja era hora que algú em respongués!! >.-<: ;-)))
lupitafriend

EntradaAutor: lupitafriend » dt. març 11, 2014 9:52 pm

Uffff quantes preguntes!!! Ja em va semblar q aquest any les portes obertes havien estat un pel mes "desordenades" q l'any passat pero no imaginava tant! Sembla q no et vas enterar de res!! Jejeje amb carinyo t'ho dic! No dic q sigui culpa teva! Pero l'any passat a les portes obertes me la van vendre molt be l'escola, no vaig sortir amb cap dubte de que aquella havia de ser la nostra!
A veure... El q demanes.. Educacio vertical es fa amb tot infantil, de tres a cinc anys, quan van a montessori, a expressio ( q inclou artistica, pintura, musica, disfresses... ) i musica, hort, pissarra digital, quan van a la bilbioteca i tallers d,experimentacio.
La setmana passada ens van fer una lresentacio als pares com si nosaltres fossim els alumnes i va estar molt be, per exemple a expressio parlen d'un autor i ofereixen diferents propostes relacionades. Fer fang, feltre, pintar, cera... Mentre es van projectant imatges del pintor i es va escoltant el seu compositor preferit.
Aixo ja son "asignatures", tb fan psicomotricitat, expressio oral, jocs matematics, educacio emocional (un dia me'ls vaig trobar fent relaxacio zz:-) zz:-) mes monos!) i cada setmana surten a l'entorn, cap a diferents zones de la devesa. Aixo ho fan amb el grup de referencia.
Al pati hi surten barrejats, pensa q ara nomes son infantil, uns 80 nens.
De primaria ens han dit poc porque encara ho estan projectant, la linia a seguir sera la mateixa, com mes experimental millor.
Pel q demanes de l'eleccio del nen, si q han d'anar en el grup q els toca aquell dia, l'"asignatura" q els toca, pero si q no els forcen, dins de cada aula hi ha diferents propostes i els deixen una mica triar el q volen fer aquell dia i dedicar.hi el temps q necessiten.
Suposo q aqui ja entra la manya de cada mestra en fer q el nen tingui interes en totes les propostes al llarg del curs porque ho aprengui tot.
La diferencia entre un equip de mestres i l,altre no ho se porque nosaltres som nous d'aquest curs
Mira,t els videos q surten a la web i veuras el q fan els nens
Espero haver.te ajudat una mica mes. Si tens mes dubtes intentare respondre't
Imatge

Imatge

Imatge
lupitafriend

EntradaAutor: lupitafriend » dt. març 11, 2014 9:59 pm

He vist en un altre post q et preocupen els barracons, no se si els vas poder veure be, pero no els trobo gens tristos, per dins son molt mes calids i acollidors q moltes classes d'escoles de maons. Semblen petites cases amb les cortines fetes pels pares amb molt de carinyo, les estores q mai veuran unes sabates brutes de fang, els coixins de cada nen porque escolti els contes ben comode, el joc simbolic porque aprengui tot jugant. Aquesta calidesa no la vaig trobar en altres escoles q vaig visitar
Imatge

Imatge

Imatge
ninoshka

EntradaAutor: ninoshka » dt. març 11, 2014 10:21 pm

Això sí, l'espai em va agradar. PErò em preocupa que darrera dels espais bonics hi hagi rigidesa en les actituds de les mestres.. A la presentació ja no em va agradar gens com va tractar els nens la pròpia directora. I això diu molt. Me l'imagino a la classe fent-los callar tota l'estona i amb brusquedat.
Molt bé..m'agradaria més que no anessin a les aules que volen les mestres però què hi farem..no es `pot tenir tot, oi? Pensa que a aquesta edat no han d'aprendre res en quant a matèries o semblant. Aprenen simplement jugant. Experimentant ells. I com més ho puguin fer i a la seva manera, sense ser dirigits, molt millor! Com si estessin a casa, igual, anar vivint el dia a dia sense ser forçats ni sentir-se cohibits. Aquesta és la clau i el que busco si la porto a una escola. Si no passen per tot arreu on volen les mestres no passa res! El més important és que aquestes mestres tinguin una bona actitud i no els forcin ni siguin rígides ni pretenguin ensenyar massa.
lupitafriend

EntradaAutor: lupitafriend » dc. març 12, 2014 12:06 pm

Crec q aquesta es la filosofia de l.escola, cada nen te el seu ritme, les seves inquietuds i es mouen seguint.les. i aprenen jugant i experimentant per ells mateixos, la mestra guia, fa preguntes, els proposa problemes q ells han de resoldre.
no dic q les mestres obliguin, no em va pas semblar entendre aixo quan ens van fer la presentacio, sino q motiven pq els nens passin per tots els espais, han de provar.ho tot, al meu entendre aixo els enriquira.
El q passa a molta gent es q es pensen q es una escola lliure, i no es aixi, d.aqui la decepcio de molts pares.
L.actitud de la directora cap als nens mai l.he vist una pujada de to. Pero si tu ho vas veure no t.ho nego, potser estava nerviosa, potser tenia un mal dia o potser es realment aixi, no ho se.
El tema escola es mooooolt personal, l.any passat vaig anar a portes obertes q a la primera frase de direccio hagues marxat pq em va fer por i en canvi hi ha pares q n.estan encantats... vaig veure escoles on els nens jugaven i aprenien i pares q es posaven les mans al cap pq no tenien llibres...
Imatge

Imatge

Imatge
Tweety.12
Entrades: 33
Membre des de: dv. abr. 29, 2011 9:25 am

EntradaAutor: Tweety.12 » dj. març 13, 2014 9:46 am

Jo també vaig anar a les portes obertes de Balandrau......
I com tu Ninoshka, la sensació que vaig tenir de la directora no hem va agradar gens ni mica; i crec que una primera impressió es molt important, jo anava amb una ideia de cole i en vaig sortir amb una altre.
Suposo que també es van veure desbordats, ja que entre elles deien que no s'esperaven tanta gent.
Hi ha diferents punts que hem tiren endarrera del Balandrau com són barracons, lloc definitiu......
Però hi conec una mare que hi porta al seu fill i n'està encantada.
Imatge
Imatge
AdrianaGC
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

EntradaAutor: AdrianaGC » dj. març 13, 2014 11:36 am

Doncs jo seré la nota discordant jejeje. També erem a la jornada de portes obertes. Sí que us donaré la raó que la Directora va tenir una entrada poc afortunada, jo també vaig quedar molt parada... però crec que de mica en mica va poder anar reconduïnt la situació.

Bé,a nosaltres ens ha agradat molt tot el projecte educatiu. Primer de tot, el fet que sigui una sola línia i de moment fins a 1r (l'any que bé) ja és un punt positiu per a nosaltres. Sobre el què fan a classe: a veure, no va explicar fil per randa què és fa en una jornada però tampoc crec que faci falta. El que jo n'he extret: treballen per projectes, és a dir es busca una temàtica del qual se'n fa un desenvolupament perquè se'n pugui treballar les diferents "assignatures". Per exemple el cas dels volcans que van explicar!! Jo vaig trobar molt interessant tant el punt de partida com el posterior treball a la classe!! Si un projecte no atrau l'atenció dels nens es refà o es canvia, igualment com els racons de joc simbòlic (però el que no funciona en una classe pot funcionar en una altre, els grups i els infants són diferents!!). L'Anglès ja es comença des de P3, però com a forma de joc i sempre "intentant" captar l'atenció dels i les alumnes, mai "forçant" (si a un nen no li interessa no passa res, avui potser no vol però demà sí).

L'entrada a l'escola es fa gradualment (ella en va dir un nom que ara no recordo) sense presses. Llavors els primers 20-30 minuts es dediquen a parlar nens i professora de com es troben, què tal estan, si estan preparats i expliquen què es farà al llarg del dia. Llavors ja s'entra a treballar el projecte, o a fer música, plàstica, racó montessori, psicomotricitat... el que toqui!! I divendres a la tarda sempre hi ha sortida a algun espai natural de l'entorn, tota l'escola, juntament amb els pares que vulguin. És genial!!

Les aules a nosaltres ens van agradar molt, el material guapíssim!!
ninoshka

EntradaAutor: ninoshka » dl. març 17, 2014 9:01 pm

Definitivament he reflexionat i crec que un equip completament nou a l'anterior i de procedències tan variades i amb gens d'experiència amb el projecte que en teoria es faria a l'escola, no té cap interès ni credibilitat.
I encara més quan veus ostracisme.. secretisme. No et deixen entrar a veure res..no et diuen què fan ni què faran..no expliquen res amb claredat..ni ho pengen a la web.. La directora que va donar una impressió molt dolenta..(si més no entre uns quants pares que ho vàrem comentar al sortir de les portes obertes).
En fi, au revoir barracons de la Balandrau!!
AdrianaGC
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

EntradaAutor: AdrianaGC » dl. març 17, 2014 9:59 pm

ninoshka ha escrit:.i entre l'un i l'altre potser se'ns va escapar alguna cosa

No, alguna cosa no, em sembla que tot se us va escapar!! El que estàs dient no té res a veure amb la jornada!! Secretisme, que no et van deixar veure res, que no expliquen res.... vols dir que hi ereu????
lupitafriend

EntradaAutor: lupitafriend » dt. març 18, 2014 1:45 pm

Que tinguis molta sort en l'escola que triis, cadascu te les seves preferencies i interessos, a mi m'encanta l'escola i hi soc cada dia i no veig res del que expliques.

Nomes un apunt, a diferencia de les escoles publiques amb mes rodatge, on els mestres hi arriben per borsa de trball i de procedencies ben disparts, aquesta escola es de nova creacio i aquest equip de mestres ha estat escollit expressament segons el seu curriculum per tirar endavant aquest projecte, mes endavant no se com anirem porque ja entraran mestres per borsa, pero ara mateix no dubto per res de les capacitats d'auqestes mestres per desenvolupar el projecte.
Imatge

Imatge

Imatge
ninoshka

EntradaAutor: ninoshka » dt. març 18, 2014 3:50 pm

Vam anar a veure l'escola per si podíem veure com estaven treballant els nens en un dia normal i la directora no ens va deixar entrar. Vam preguntar-li coses i la resposta era ambigua o directament "no ho sabem".
A això em refereixo!
Me n'alegro de que vosaltres n'estigueu contents, això no vol dir res. Allò que és bò per uns doncs no ho serà per d'altres. Que continui bé! :-())
mserarols
Entrades: 1
Membre des de: dc. març 26, 2014 9:12 am

EntradaAutor: mserarols » dc. març 26, 2014 9:26 am

Hola a tots els pares que aquests dies heu estat fent les preinscripcions i heu passat els nervis, dubtes filosòfics, educatius, etc... q pertoquen.

Evidentment que és important l'escola que trieu, perq. els nostres fills hi hauran de passar moltes hores, fer molts amics i apendre a aprendre moltes coses.
Però penseu també que els mestres i directors també van canviant i per tant tot el que se'ns diu en una jornada de portes obertes és molt relatiu.
No és que vulgui donar lliçons, però recordo perfectament tots aquests moments, els dubtes, les preguntes i al final potser d'allò q em va fer triar la meva escola ara després de 5 anys ja no en queda res. Per tant també hem de ser pràctics i que sigui una escola còmoda per portar-lo i recollir-lo i, sobretot, tenir en compte l'opinió dels pares i dels nens que van cada dia a l'escola.

Montse Serarols

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::