Grups de Criança Vs Llar d'infants a Gràcia

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Tropisme
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dt. feb. 18, 2014 8:37 pm

Grups de Criança Vs Llar d'infants a Gràcia

EntradaAutor: Tropisme » dt. feb. 18, 2014 8:51 pm

Hola

estic buscant pel curs vinent (setembre 2014) una opció de Grup de Criança compartida al barri de Gràcia preferiblement. Com que veig que és un tema força complicat, per les poques places que solen haver-hi, perquè prop de casa meva n'he descobert 3 - i sembla que ja estan plens -, perquè són grups molt volàtils, etc., per tot això, no descarto la opció de mirar altres opcions com ara llar d'infants. M'agradaria la vostra opinió sobre les llars d'infants que conegueu a Gràcia - prop de Passeig St Joan/Maria Claret.
Vaig visitar La MILTON i no em va agradar gens. És clar, és tot el contrari a la filosofia d'un grup de criança (on els pares poden participar, on els nens no s'inflen a fer activitats, on el periode d'adaptació és tant llarg com calgui...). Bé, tot el contrari la Milton, però amb 40 anys d'experiència. A més, el pis on tenen la llar tampoc no em va agradar: ple de joguines per tot arreu, només de fer la visita, vaig sortir marejada amb tantes coses que hi ha a les parets, juguines, etc.
M'agradaria conèixer alguna llar d'infants que tot i no ser com un gurp de criança tingui una filosofia més respectuosa, no tan dirigida. A mi no em cal que el meu fill arribi a casa cada dia amb mil coses que hagi fet. Valoro que pugui jugar lliurement, que l'espai estigui adaptat, que les educadores tinguin una línea pedagògica moderna, que si necessita durant 3 setmanes que m'hi quedi cada dia, que això no sigui un problema... Que jugui i s'embruti amb la terra...

Qualsevol opinió, estaré molt agraida.
:)
electra
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dl. set. 03, 2007 9:42 pm

Re: Grups de Criança Vs Llar d'infants a Gràcia

EntradaAutor: electra » dt. feb. 18, 2014 9:05 pm

Has contemplat les llars d'infants municipals?
Tropisme

EntradaAutor: Tropisme » dt. feb. 18, 2014 9:51 pm

Hola, Electra

doncs ho he pensat, però en temes de llars d'infants municipals també he sentit dir que no totes són iguals. N'hi ha de molt obertes, amb un projecte pedagògic molt innovador (Martinet, per exemple), però de les altres no he sentit parlar gaire.
M'han comentat que segons la direcció de cada direcció de cada llar d'infants municipal, pot ser que hi hagi una línea pedagògica diferent. AIxò no queda reflectit en la web, és clar, perquè és una web neutra i idèntica per a totes les llars d'infants.
Si algú té més info, gràcies!
cross_13
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dc. maig 23, 2012 8:09 am

EntradaAutor: cross_13 » dc. feb. 19, 2014 6:07 am

Al carrer industria Amb sicilia hi ha una llar q es diu ratoli. Es petitona, son molt flexibles i crec q es mes semblant al q estas buscant. Apropat i parla Amb l educadora, no te res a veure amb les tipiques guarda-nens....
Imatge
Imatge
Karpa
:: granota
Entrades: 230
Membre des de: dl. març 07, 2011 4:03 pm

EntradaAutor: Karpa » dc. feb. 19, 2014 9:03 am

Hola!!!!

Jo també volia un grup de criança compartida per les meves bessones a Gràcia. Viag recorrer tots els que hi havien l'any passat, pero clar, al ser does tothom em posave pretextes... fins que em vaig decidir i vaig formar el meu propi grup amb cinc famílies més. Va ser una experiència molt i molt enriquidora i em va encantar. Pero també molt desgastant. Es moltísim esforç i es molt complicat conciliar tots els interesos de totes les famílies. A més has de tenir la posibilitat de disposar de, al menys, un dia a la setmana (en el meu cas, dos) per anar al grup. A més la majoría només son pel matí. Per lo que es indispensable que tinguis moltísima flexibilidad laboral o que no traballis.

Al final vam tenir la sort de obtenir una plaça a la escola bressol municipal CASPOLINO. Jo tremolava per que no volia una alternativa "tradicional" per les meves nenes. Volia un lloc on es tractesin amb el maxim de respecte dels seus ritmes i on anesin feliças i básicamen a jugar. Que no las obliguesin a dinar o a fer una activitat "perque toca" o les deixesin plorar per dormir. Y et puc dir que estic SUPER FELIÇ amb Caspolino. Es lo millor que ens ha pogut passar. L'equip es súper bo, molt i molt respectuos amb els nens i em trobo fins i tot més contenta que amb el grup de criança. Se m'ha respecta la desició de posarles juntes a la clase, vem fer una adaptació súper bona, al principi anava a donar-les teta a la clase... no tinc cap queixa. De fet, ara el problema es que ens han possat el llistó tant alt que ara que estem buscant cole per P3 cap ens agrada :( jejeje

Sense dupte, la millor escola bressol del barri. Estiguis pendent de les portes obertes o demana una entrevista amb la directora, la Montse. I que tinguis molta sort per entrar!!!! nosaltres fem més de mitja hora caminant perque vivim a l'altra punta del districte i et puc que paga moltíssim la pena.

Petons ||*||
[/code][/code][/code]Imatge
9 abril TE +
20 abril, 1 eco, SON 2!!!!
5 de maig, 2 eco, ja fan 2 cm.
30 de maig, 3 eco. Fan 5.8 i 6.2 cm!! Sembla NEN.
28 de juny, 4 eco. Fan 10 cm, continuan en "llitera", es mouen moltísim y semblan 2 NENES!!!
20 de juliol, morfológica. Son NENES, estan assegudes i ja fan 20 centímetres : )
25 de agost. Eco, tot bé!
FIONA i TURA
Tropisme

EntradaAutor: Tropisme » dc. feb. 19, 2014 12:16 pm

Hola, Karpa

moltes gràcies per la teva experiència i per compartir-la! Jo estic de ple en reunions sobre grups de criança, i crec que si es té el temps, les ganes, etc. és una forma molt bona d'acompanyar els nens durants els primers anys. És com tenir-los a casa, però és clar, requereix dedicació, temps, etc. Bé, sóc molt novata, així que vaig mirant opcions, perquè també amb la feina el tema del grup de criança complica els horaris, etc.

La veritat és que sobre les escoles Bressol municipals no tinc més info que la que hi ha a la web de l'Ajuntament, que com comento és sempre la mateixa. Així que comentaris com el teu, amb la teva visió crítica, sabent que venies de buscar una cosa similar a mi, m'ajuda molt, molt! Gràcies!

Em sembla que les preinscripcions i portes obertes són a partir del abril-maig. Jo no descartaré cap opció, sempre m'agradi la linia pedagògica, i la filosofia del centre...

Moltes gràcies i qui tingui més experiències, ho agrairé!
Laia_R_M
Entrades: 5
Membre des de: ds. març 29, 2014 12:59 pm

EntradaAutor: Laia_R_M » ds. març 29, 2014 1:23 pm

Hola Tropisme,
Laia_R_M l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 25, 2015 3:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
superpeach
Entrades: 205
Membre des de: dv. gen. 11, 2013 9:50 am

EntradaAutor: superpeach » dl. març 31, 2014 10:53 am

Moltes gràcies a totes per la informació que esteu donant, em sembla molt interessant!:)

Laia_R_M em podries dir els preus de la llar d'infants Linus? Moltes gràcies!
Imatge
Laia_R_M

EntradaAutor: Laia_R_M » dt. abr. 01, 2014 5:19 pm

Entrada esborrada
Laia_R_M l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 25, 2015 3:13 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
hortencia
:: lleona
:: lleona
Entrades: 967
Membre des de: dc. jul. 21, 2010 6:10 pm

EntradaAutor: hortencia » dc. abr. 02, 2014 9:07 pm

A tall de reflexió, una recomanació!!

crianza.obolog.cat

Hi ha un post sobre escoles bressol molt interessant!! I altres temes en relació a la criança

A reveure!!
Laia_R_M

EntradaAutor: Laia_R_M » dj. abr. 03, 2014 6:13 pm

Hola Hortencia,

M'he llegit l'entrada al blog. Sí, al món ideal totes voldríem poder-nos quedar a casa i cuidar nosaltres mateixes dels fills. Però aquesta entrada és per algú que no té altra opció que treballar, malauradament. I, en aquest cas, entre les dues opcions que s'exposen, jo parlo de la que més tranquil.litat i confiança em dóna. En tot cas, he dedicat molt de temps a avaluar i triar aquest indret, precisament perquè els meus dos fills són el més important que tinc. I no dubtaria a repetir la meva tria, una i una altra vegada.

Per cert, els "estudis científics" dels quals parla l'article... precisament aquesta setmana a La Vanguardia ha sortit un altre estudi os es deia que la nota mitjana dels nens que van anar a llar d'infants vs criats a casa és significativament superior... Cadascú es llegirà aquests estudis com més li interessi imagino.

Salutacions!
Tropisme

EntradaAutor: Tropisme » dv. abr. 04, 2014 7:21 am

Hola!

gràcies a tot@s pels vostres comentaris i opinions. Tant de bo que tinguessim opcions per guardar els nostres fills en entorns més familiars a preus assequibles per a totes les famílies. Els grups de criança i mares de dia, tot i que no estan regulats, són una iniciativa emergent per la voluntat de moltes famílies de deixar els seus fills en entorns més humans a un preu raonable. A França i molts altres paisos funciona molt bé, és un format molt més familiar i no es "forren" ni s'aprofiten de ningú. Es una llàstima que aquí se'n faci encara una lectura tan dolenta. Crec que les persones que lluiten per trobar alternatives als aparca-nens es mereixen un respecte, tot i que encara no estiguin ben reconeguts els seus drets ni la seva activitat. Tot arribarà, perquè cada vegada hi ha més gent amb pocs diners, amb ganes d'implicar-se i que no vol el sistema tradicional de la llar d'infants de sempre: car, molts nens, molt directiu, etc.

Gràcies de nou!
m a r
Membre des de: dt. abr. 01, 2014 2:30 pm

EntradaAutor: m a r » dv. abr. 04, 2014 1:29 pm

Hola!
Coneixes l'escola bressol Linus?
Jo vaig estar fent l'adaptació dels meus 3 fills gairebé durant 1 mes i mig cada un (tenen diferents edats). Cada dia estava a la classe amb les educadores, tenen 2 per classe, i això ja diu molt... Ara vaig a treballar ben tranquil·la sabent que estan a les millors mans.
Us recomano que demaneu una cita i la visiteu, no us decepcionarà! La Tere us atendrà encantada. Tenen un jardí impressionant, cuina pròpia, i les educadores són excepcionals.
Mar
shenan
Entrades: 9
Membre des de: dj. gen. 20, 2011 1:32 pm

EntradaAutor: shenan » dv. abr. 04, 2014 3:39 pm

hola,
també pots mirar el Rosetó, està una mica més avall al carrer mallorca amb Passeig de Sant Joan. Tenen molta flexibilitat d'horaris. Si vols saber més coses m'ho preguntes i fem un privat.
superpeach
Entrades: 205
Membre des de: dv. gen. 11, 2013 9:50 am

EntradaAutor: superpeach » dl. abr. 07, 2014 12:00 pm

Moltes gràcies Laia_R_M!

Si que donen ganes d'anar a visitar-la jeje el preu és el que ronda per la zona en les llars d'infants, però en el meu cas no és qüestió de prioritats. És qüestió de que no donen els números jajaja A la feina estic a la espera de si em miren el sou...però si això no passa ja hem vist que o pública o seguim amb la opció avis (tinc moltes ganes de poder evitar aquesta opció, però prefereixo això que una llar d'infants que no m'acabi de convèncer).

De moment vam visitar nausica i infant jesús, si al final podem mirar una privada també mirarem aquesta, moltes gràcies!
Imatge
Catilina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 140
Membre des de: dt. juny 18, 2013 4:14 pm

EntradaAutor: Catilina » dg. nov. 23, 2014 8:10 pm

Karpa ha escrit:Hola!!!!

Jo també volia un grup de criança compartida per les meves bessones a Gràcia. Viag recorrer tots els que hi havien l'any passat, pero clar, al ser does tothom em posave pretextes... fins que em vaig decidir i vaig formar el meu propi grup amb cinc famílies més. Va ser una experiència molt i molt enriquidora i em va encantar. Pero també molt desgastant. Es moltísim esforç i es molt complicat conciliar tots els interesos de totes les famílies. A més has de tenir la posibilitat de disposar de, al menys, un dia a la setmana (en el meu cas, dos) per anar al grup. A més la majoría només son pel matí. Per lo que es indispensable que tinguis moltísima flexibilidad laboral o que no traballis.

Al final vam tenir la sort de obtenir una plaça a la escola bressol municipal CASPOLINO. Jo tremolava per que no volia una alternativa "tradicional" per les meves nenes. Volia un lloc on es tractesin amb el maxim de respecte dels seus ritmes i on anesin feliças i básicamen a jugar. Que no las obliguesin a dinar o a fer una activitat "perque toca" o les deixesin plorar per dormir. Y et puc dir que estic SUPER FELIÇ amb Caspolino. Es lo millor que ens ha pogut passar. L'equip es súper bo, molt i molt respectuos amb els nens i em trobo fins i tot més contenta que amb el grup de criança. Se m'ha respecta la desició de posarles juntes a la clase, vem fer una adaptació súper bona, al principi anava a donar-les teta a la clase... no tinc cap queixa. De fet, ara el problema es que ens han possat el llistó tant alt que ara que estem buscant cole per P3 cap ens agrada :( jejeje

Sense dupte, la millor escola bressol del barri. Estiguis pendent de les portes obertes o demana una entrevista amb la directora, la Montse. I que tinguis molta sort per entrar!!!! nosaltres fem més de mitja hora caminant perque vivim a l'altra punta del districte i et puc que paga moltíssim la pena.

Petons ||*||

Hola Karpa! jo també tindré bessons l´any q ve i estic començant a mirar tot aquest tema de l´educació. Em podries dir el preu de la Caspolino i si donen alguna facilitat-descompte en el cas de bessons? </;-) </;-)
Imatge
novella
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: novella » dl. nov. 24, 2014 11:01 am

Tropisme, jo crec que pots trobar alguna escola bressol que compleixi les teves expectatives. A mi em va costar molt assumir que havia de tornar a la feina i havia de deixar el meu fill a l’escola bressol, aleshores el xic tenia 1 any. Però l’escola bressol del meu fill és una passada (és a Girona). És una escola molt respectuosa amb els infants, amb els seus ritmes, una escola que es basa en el joc, experimentar... res de fitxes ni activitats obligatòries. Les educadores són una passada! properes, amoroses, empàtiques...els pares participen en tot i hi ha una relació molt propera pares-educadors. Pel què fa a l’adaptació, l’allarguen tot el què cal.

Ho dic perquè són una opció regulada, estable i a un preu assequible! que jo no dic que això de Linus estigui molt bé, però 514 euros mensuals no tothom els pot pagar...
Imatge
Imatge
juar
Entrades: 12
Membre des de: dc. feb. 04, 2015 12:41 pm

EntradaAutor: juar » dl. juny 29, 2015 1:54 pm

Bones!
Reprenc aquest fil sobre llars d'infants a Gràcia.
Malauradament la nostra filla petita no ha entrat a l'EBM Caspolino i estem en molt mala posició a la llista d'espera, així que estem mirant llars d'infants privades de la zona. Les que tenim al voltant són les següents:
- Neptuno
- Kasperle
- Quitxalla
I més cap a la banda de Sant Gervasi:
- Tuset
- Balmes-Pi
- Mainada

Les coneixeu? En teniu referències?

Moltes gràcies!
martina13
:: zebra
:: zebra