A l'escola d'un altre poble

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
eurisco
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 11:29 pm

A l'escola d'un altre poble

EntradaAutor: eurisco » ds. març 05, 2011 11:40 pm

Bonanit,
El meu petit, al setembre començarà al parvulari. Hem escollit una escoleta rural que és a un poble a 20 minuts del nostre. La veritat és que és una escola d'aquelles en que el meu marit i jo sempre haviem "somiat", i aquest curs passat va obrir les seves portes. La qüestió és que, si és dóna el cas, m'agradaria que m'expliquessiu les vostres experiències en relació a portar els vostres fills a una escola d'un altre poble, com ho heu viscut, com ho han viscut els petits...
Ara per ara, per nosaltres ha pesat més la qüestió de trobar una escola que pot acomplir les nostres expectatives a nivell educatiu, que no pas el fet de que el nostre fill vagi a l'escola del nostre poble només perquè aquí els nens de l'escola seran els mateixos amics del poble, no sé si m'explico prou bé...
Moltes gràcies!
Eurisco
aral
:: peixet
Entrades: 262
Membre des de: dg. març 06, 2011 7:20 am
Ubicació: VIC

Re: A l'escola d'un altre poble

EntradaAutor: aral » dg. març 06, 2011 7:33 am

Hola,
Els meus fills també van a una escola d'un altre poble que està a 10minuts, la nena fa P4 i el nen farà P3, i tant ella com nosaltres estem encantats, ella hi va super contenta, i el tracte amb tots els professors és molt bo i directe.
Nosaltres varem triar aquesta escola per els mateixos motius que els teus, una escola petita, rural, de poble, i molt bé.
Espero haver-te pogut ajudar una miqueta.
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Imatge
petitaemma
:: girafa
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

EntradaAutor: petitaemma » dg. març 06, 2011 9:56 am

I com ho vau fer? nosaltres pensem en l'escola bressol del poble del meu home, però al no ser del poble, tindrem menys punts? com funciona això, noies?
Gràcies!
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
aral
Entrades: 262
Membre des de: dg. març 06, 2011 7:20 am
Ubicació: VIC

EntradaAutor: aral » dg. març 06, 2011 6:14 pm

Nosaltres al ser una escola rural, a cada classe hi han entre 13 i 18 nens, per tant sobraven places, i ens hi varem poder inscriuré.
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Imatge
eurisco

EntradaAutor: eurisco » dg. març 06, 2011 8:46 pm

Hola!
Merci per les vostres respostes, noies.
Aral, el meu marit i jo estem molt convençuts que a l'escola rural ens hi trobarem molt i molt bé, doncs com ja us vaig dir, és l'escola que sempre haviem parlat que ens agradaria pels nostres fills. Però molta gent ens diu que ells es queden a l'escola del poble perquè és allà on viuen on els seus fills hi faran els amics, i és clar, nosaltres pensem que al nostre poble hi podem estar igualment integrats encara que no el portem a l'escola d'aquí...Penso que potser el nostre fill tindrà la sort de tenir els amics de l'escoleta i els amics del poble que segur també en farà...No se, són coses que pensem...Com ho viviu vosaltres el tema "amics"? De tota manera, com ja us vaig dir, per nosaltres és més important estar convençuts amb l'escola que no pas el tema amics, perquè d'amics penso que se'n poden tenir a tot arreu. Quin embolic...!
Petitaemma, has de preguntar a l'escola bressol d'aquest poble si hi acostumen a sobrar places, perquè si és així, encara que tinguis menys punts, entres igual (nosaltres ho vam fer també per l'escola bressol). I a les escoles rurals, normalment, sempre hi han vacants. En el nostre cas, el pròxim curs hi haurà: 5 alumnes de P3, 6 de P4 i 2 de P5. Un luxe!
Fins ara!
petitaemma
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

EntradaAutor: petitaemma » dg. març 06, 2011 10:25 pm

Moltes gràcies, doncs ja ens informarem, aquesta escola bressol és bastant nova, el curs que ve serà el tercer que funciona, però s'hi comença a apuntar gent dels pobles del voltant, més propers que el nostre... a veure si ara hi voldrà anar tothom, lo bo és que nens que van començar quan la van obrir ja comencen al cole, jeje, a veure si tinguessim sort, així les podria anar a buscar ma sogra.
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Santandria
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm

EntradaAutor: Santandria » dl. març 07, 2011 8:03 am

Hola Eurisco!
Nosaltres també hem decidit portar el nostre peque a l'escola d'un altre poble. A nosaltres també ens preocupa el tema de les amistats, però estem molt contents de la tria que hem fet. Estar a prop dels amics és important (jo he viscut l'experiència de viure en un poble i anar a l'escola i Institut a un altre i sé el que és) però crec q és més important apostar per una escola en la que creus i confies. Hem de tenir clar que haurem de fer molt de taxistes!!! jejejeje jo estic convençuda q és una bona opció!
eurisco

EntradaAutor: eurisco » dl. març 07, 2011 5:16 pm

Hola Santandria!
Merci per la teva resposta! De fet, estic totalment d'acord amb el que expliques. El que passa és que si algú no va a l'escola del poble per anar-se'n a alguna de la capital, doncs es veu normal, però si no vas a l'escola del poble on vius i vas a l'escola d'un altre poble, a la gent li resulta més estrany...
Però bé, com ja he dit moltes vegades, estem supercontents de poder tenir l'oportunitat d'anar a una escola que nosaltres hem escollit perquè senzillament, ens encanta!
Això si, el que tu dius és cert, farem uns quants viatges en cotxe durant uns anys, jejeje...!
Fins ara!
Eurisco
nini8852
:: cèrvol
Entrades: 503
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:18 am

EntradaAutor: nini8852 » dj. març 10, 2011 3:28 pm

Jo et parlaré des de la meva pròpia experiència.

Jo vaig fer tota la EGB a una escola que estava a uns 30 kilòmetres potser. Al matí em llevava a les 7, a les 8 ens recollia l'autocar i a les 9 començàvem. Dinàvem allà i a les 6 tornava a ser a casa.
L'escola era una passada i l'educació molt bona.

Però jo et volia explicar la meva experiència pel que t'han comentat del tema amics. Fins que no vaig anar a l'institut del meu poble, no vaig començar a fer amics al poble. Coneixia als fills dels amics dels meus pares, però no tenia la meva colla d'amics amb qui jugar els caps de setmana i al sortir de l'escola. Potser quedava amb alguna veïna, però no tenia el meu grup.
Evidenment a l'escola si que tenia els meus amics, però només ens veiem a l'escola, no els caps de setmana, festes, vacances.....

Quan he sigut gran he trobat a faltar formar part de les batalletes que sento explicar als meus amics o la meva parella i trobo que també és una part important. Que no tinc cap trauma eh?? Però m'hagués agradat tenir les meves historietes.
També t'he de dir, que els amics de l'escola, som com una família, després de 20 anys ens seguim trobant, tenint contacte i quan ens veiem no ens sentim gens extranys, és una connexió que no tinc amb la gent d'aquí.

No per això et dic que no portis a la teva filla a un altre poble a l'escola (jo li portaré, però és una escola enganxada al meu poble i que molta gent coneguda hi porta els fills), només que el teu dubte m'ha fet pensar en la meva experiència.

Salut!
Imatge
nini8852

EntradaAutor: nini8852 » dj. març 10, 2011 3:32 pm

Ostres, que no m'havia fixat els alumnes que té l'escola! Així si que val la pena, és un luxe tants pocs alumnes per un professor. :ok:
I pel tema amistats, doncs a treure el nen pel poble i que en vagi fent!
Imatge
eurisco

EntradaAutor: eurisco » dl. març 21, 2011 9:35 am

Hola nini,
merci per explicar-me la teva experiència! Penso que és molt maco això que expliques, que amb els teus companys d'escola sou com una família, no tothom pot dir el mateix...! Jo mateixa, vaig anar a l'escola del poble, amb la colla del poble, les activitats al poble, esclar que tinc historietes i records per explicar, però a hores d'ara, no puc dir el mateix que tu en aquest aspecte: tothom fa una mica la seva, ens veiem poc, la gran majoria han anat a viure a ciutat, no se, no he tingut mai la sensació de ser una gran família. Dels amics que tinc actualment, pocs són els que tenia a l'escola. Per tant, per la meva experiència, no em fa patir excessivament que el meu fill no faci tots els amics allà on viu, que en farà, també, n'estic segura, però potser li passarà com a tu, que els tindrà més repartits (escola, poble, altres activitats...).
I si, jo també crec que és un luxe que pugui anar a una escola que seran 13 alumnes i dos mestres. Evidentment, l'atenció que tindran tots ells no serà la mateixa (ni millor ni pitjor, diferent) que la que podran tenir els infants que estan en classes de 25 o més alumnes amb una mestra.
Fins ara!
Eurisco
ruti
Entrades: 2246
Membre des de: dv. ago. 13, 2010 3:59 pm

EntradaAutor: ruti » dt. abr. 05, 2011 3:36 pm

Hola!

soc mestra i m'agrada molt llegir que hi ha molts pares que valoren l'escola per com és, per com s'ensenya, i no només per si està a prop de casa i aspectes mes de comoditat!
Ara aporto el meu granet de sorra al tema. La meva nena té nomes 3 mesos i mig però ja li estem donant voltes a això mateix que et preocupa a tu. Jo treballo a l'escola per mi ideal, i com a mestra podria portar la meva nena allà, però s'em planteja el mateix que a tu, no està al nostre poble, està en un proper. Penso molt en el tema, coses a favor, coses en contra...tinc clar que si al poble on vivim l'oferta escolar fos de la qualitat que volem no em plantejaria aquest dilema, però no ho és, i per mi es un aspecte esencial, son moltes hores i molts moments que els nostres fills han de viure a l'escola i portar-los a una que us convenci com a pares és la millor decisió!
Imatge
eurisco

EntradaAutor: eurisco » dc. abr. 06, 2011 5:43 pm

Hola ruti!
Merci per aportar també la teva opinió com a mare i mestra!
Jo no ho hagués sabut explicar millor que tu: efectivament, si les característiques (i una d'elles és la qualitat d'atenció als alumnes) fos la que nosaltres desitgem com a família que ha de compartir tant temps i tantes coses amb l'escola dels nostres fills, tampoc haguéssim dubtat en portar-lo aquí on vivim. Però no és així, així és que hem prioritzat altres aspectes abans que el de la comoditat, però estem encantats amb la decisió! Tot i que ara, de vegades, ja hem de començar a fer algunes explicacions a qui ens pregunta i és una mica rotllo (gairebé tothom dóna per fet que s'ha d'anar a l'escola del poble...).
És una decisió molt personal, però penso que si volem canviar algunes coses pel que fa a l'educació dels nostres fills, hem de fer allò que creiem, encara que això ens suposi un esforç extra...segur que recompensa!
Eurisco
Hola
Entrades: 2
Membre des de: dj. maig 19, 2011 12:00 pm

EntradaAutor: Hola » dj. maig 19, 2011 12:28 pm

Nosaltres ho valorem positivament perquè l'escola ha setisfet àmpliament les expectatives. Ara bé: _ Molts migdies que podries dinar amb els teus fills si anessin al teu poble, et falta temps i en comptes de marejar-los amb al cotxe, dinen al menjador ( sobretot des de la sisena h).
_ Al sortir vas al parc de l'altre poble i no al teu ( a jugar amb els estimats amics, és clar), i a vegades arriben adormits a casa.
_ Carnestoltes i festes diverses a l'altre poble.
A nosaltres no ens afecta gaire , som nous al poble on vivim i a més vivim apartats del poble, pel que tampoc no ens treu el son no tenir-hi molta relació, tot que també hi anem quan es fan coses que ens agraden, som una mica de tot arreu, d'on vivim, d'on anem a escola, i d'altres pobles on hi tenim els amics de sempre.
nius
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dc. abr. 02, 2014 1:17 am

Recupero post....alguna de les que el vau començar seguiu per aqui? :-:) em podrieu explicar la vostra experiència?
Sóc mestra, i treballo al poble del costat on vivim (8km). El meu petit va fer P3 al nostre poble i ara hi està fent P4. Ell està encantat de l'escola i els amics, però a mi no m'agrada GENS :ufs: cada vegada sento que no s'adiu gens amb el jo crec que ha de ser l'educació.
El cas es que estem pensant molt seriosament que l'any vinent ell ja fes el P5 allà. A mi el que em fa pànic és el canvi.... Punts a favor: jo podria ser la seva mestra durant unes hores (faig reforç a infantil) i el podria acompanyar bastant, també al pati, etc. Allà hi viu la meva àvia, i tot i que és molt gran, podriem anar-hi a dinar. D'aquí 2 anys el seu germà començarà P3, i ja estariem els 3. També crec q és positiu que podriem anar i tornar junts a l'escola CADA dia.
Ara per ara, els amics amb qui el meu fill es veu a diari són els nens que vam conèixer al grup de pre-part, és a dir, els pares hem fet amistat arrel d'ells, i si que 3 van a la mateixa escola i fan tots P4, pero en classes separades. I un 4t viu en un altre poble veí, i segueixent sent amiguissims......
En contra, doncs bàsicament la por al canvi. I als amics. Tot i que a l'institu haura de tornar al poble, que és on van els nens de l'escola on treballo....

Experiències, recomanacions......
Imatge

Imatge
nini8852

EntradaAutor: nini8852 » dc. abr. 09, 2014 12:50 pm

Hola Nius! doncs fa dies que parlem del tema canvis amb el meu home i ara tinc una percepció diferent de les coses. Un canvi a un nen de 3-4-5-8 anys no li farà cap mal, s'hi adaptarà i el reforçarà. I en el teu cas encara més, et tindrà a tu allà i se sentirà segur. Per tu, més comoditat i tots contents.
Jo no ho dubtaria. :ok:
Imatge
mdemare
:: conillet
:: conillet
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » dl. abr. 14, 2014 2:03 pm

Hola! Els nens s"adapten ràpid als canvis. El que no et recomano es que tinguis el teu fill amb tu a la teva aula. T'ho dic com a filla de mestra de parvulari. Amb aquesta edat no saben diferenciar els rols de mare-mestra. La meva mare ho va evitar al màxim. Si que et sents segura sabent que tens la mare a prop, però m'alegro de no haver tingut els meus pares de mestres.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::