Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
melibea80
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: melibea80 » dt. maig 13, 2014 8:49 am

Gràcies aseret! Durant un temps donava la llet artificial a demanda, però no era com el pit... és a dir, que ella sola va anar quadrant horaris i ni demanava ni li venia de gust "fora hores"... no sé si és un avantatge o un inconvenient, això. I de nit no es desperta, dorm tota la nit. Si de cas demana una xucladeta d'aigua o un xumet fresc i prou. Per això va arribar un moment en què quan tenia son, a dormir, sense llet abans.

Jo trobo que té més sentit el que feu vosaltres, jo de fet no miro quina quantitat pren, sinó que li ofereixo sempre més de la que pren i quan ja veig que no li ve de gust, la retiro. Però aproximadament beu mig litre, calculo.

Però clar, d'acord amb les quantitats aproximades que dius tu, la meva menja més i beu menys llet... just el que jo no volia que passés.... Suposo que la conclusió és que sí que hauria d'oferir llet abans de dormir perquè si se la beu és que la vol.

Aixxx, perdoneu l'embolic! Sempre m'ho estic qüestionant tot!!!! :-o00m
Cayena
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

EntradaAutor: Cayena » dt. maig 13, 2014 11:24 am

Melibea el meu fa pit i per tant poc et puc ajudar, però pensó que si dorm tota la nit és que no te gana. Pensa que en aquest sentir és una sort per a vosaltres que no es desperti a la nit. El meu amb 10 mesos es desperta molts cops cada nit, fa un xupito i torna a dormir... Es esgotador!
Ara si et preocupa que prengui poca llet ofereix-li un bibi abans de dormir i si no el vol ja t'ho farà entendre :ok:
aseret
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dc. juny 06, 2012 2:56 pm

EntradaAutor: aseret » dt. maig 13, 2014 12:29 pm

Buf.. aqui les nits tb son esgotadores...
Melibea, a partir de l'any recomanen mig litro de llet al dia i la teva ja ho fa, aixi q no caldria preocuparse (jejej q facil es dir-ho...) jo m agobio pq en pren molta, no estem mai contentes! ;)
Imatge
Imatge
Cayena

EntradaAutor: Cayena » dt. maig 13, 2014 12:40 pm

Aseret, jo igual....
M'agobio del poc sòlid que menja....
L'important es partir sempre....
Mara17
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dt. maig 13, 2014 3:22 pm

Els meus no fan mig litre ni de conya, però prenen lactis i aliments rics en calci.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
garota
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dt. maig 13, 2014 4:12 pm

Gràcies Rossinyola!!! Que bé la teva nena!
Jo tb li deixo fer al seu ritme moltes coses i veient el teu cas, veig que anirà bé! Jeje
melibea80

EntradaAutor: melibea80 » dt. maig 13, 2014 5:19 pm

Gràcies a totes!

Mai estem contentes del tot jeje
aseret
Entrades: 216
Membre des de: dc. juny 06, 2012 2:56 pm

EntradaAutor: aseret » dt. maig 13, 2014 7:21 pm

Mara, ara he dubtat amb aixo del 1/2 litro de llet al dia, a vere si ho busco i us ho confirmo, pero els iogurts, formatges compten com a lactics :) no ha de ser llet
Imatge
Imatge
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dt. maig 13, 2014 11:34 pm

aseret ha escrit:Mara, ara he dubtat amb aixo del 1/2 litro de llet al dia, a vere si ho busco i us ho confirmo, pero els iogurts, formatges compten com a lactics :) no ha de ser llet

Jo ho he sentit molts cops, però entenc que si un dia dono formatge o iogurt, per exemple, tampoc els afartaré de llet (tot i que és el que et diuen que facis, eh? No t'ho inventes, no!). De llet en beuen sempre per esmorzar i sol ser un got (200) i al vespre en general (tret d'excepcions) també, però potser arriba a mig, perquè mengen com lladres. De totes maneres gairebé cada dia a l'esmorzar hi poso sèsam mòlt, que ja té calci, i amb una dieta variada i tal, potser mirant una mica els aliments que en porten més, ja fem, trobo jo. No sé, espero no estar-la cagant... :-:)
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Cayena

EntradaAutor: Cayena » dc. maig 14, 2014 12:39 pm

En termes d'equivalencia jo diria que dos iogurts equivalen a un got de llet. I el formatge com més curat. és, més quantitat de calci porta en relació amb el pes, elformatge fresc no en porta tant. Però la llet no només aporta calci,també estan les proteïnes, vitamines... Si fan dieta variada com diu la Mara ja compensen no?
De totes formes, lo del mig litre no és dels 6 als 12 mesos? O a partir de l'any també s'han de pendre tanta llet?
A més segons el CG es una quantitat aprox. Hi ha nens que necesitaran més i d'altres que necessitaran menys...
Jo amb el pit no puc saber el que pren, però pel temps que s'hi passa amorrat en deu tenir de sobres...
Rossinyola
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

EntradaAutor: Rossinyola » dc. maig 14, 2014 2:15 pm

Jo només he fet LM així que de llet d vaca no hi entenc, però crec q fins a l'any la llet és l'aliment principal i s'hauria d donar a demanda. Com bè diu la Cayena, no només és pel calci. A part el calci es troba en molts altres aliments en més quantitat i més fàcilment absorbible que a la llet, per exemple el sèsam que diu la Mara i els vegetals de fulles verdes. I és que hi ha una cosa a tenir en compte: com s'ho fa un mamífer hervíbor com una vaca o una elefanta per alletar les seves cries amb llet amb prou calci? Doncs pq la majorua del calci es troba als vegetals :content: així que sí, amb una dieta variada podeu estar tranquiles pel que fa al calci :ok:
D'altra banda, jo tb li ofereixo làctics, no pq els necessiti realment sinó perquè ens agraden, tot i que intento evitar els de vaca per una qüestió personal i és que a mi ja em senten malament.
Imatge

Imatge

Imatge
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dc. maig 14, 2014 11:09 pm

Sí, jo consumeixo lactis de cabra i ovella, perquè la vaca se'm posa fatal. A banda que tenen més calci, sobretot els d'ovella! :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
melibea80

EntradaAutor: melibea80 » dv. maig 16, 2014 8:28 am

Jo compto el iogurt que pren per esmorzar al cole com a part de la llet diària, per als meus càlculs aproximats.

Jo prenc llet de vaca sense lactosa des de fa molts anys perquè tampoc em senta bé, però en formatges i iogurs i altres derivats no ho he notat i els menjo normals. A partir de quan seria millor incorporar llet de vaca (líquida, vull dir, no en derivat)? 12 mesos? 18? Li puc donar sense lactosa, no? Semi va bé o és cert això de que millor sencera? No penseu que el greix "extra" no es realment necessari?
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » ds. maig 17, 2014 1:30 am

La meva infermera ens va dir que llet de vaca sencera a partir de l'any. Jo també en dono de cabra i fins i tot d'ovella. Alterno una mica.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Rossinyola

EntradaAutor: Rossinyola » dg. maig 18, 2014 9:08 am

Melibea, si la llet és semi o sencera no afecta massa perquè en realitat la llet materna té més greixos que la de vaca, tot i que de diferent tipus. El "problema" és que la llet de vaca té aproximadament el triple de proteïnes que la llet materna, per la qual cosa hi ha gent a qui li costa païr-la. Jo tinc entès que a partir de l'any pots passar a la llet sencera de vaca, però tenint en compte aquesta quantitat de proteïnes, vigilar de no fer una dieta hiperprotèica que és el problema que tenen molts nadons a partir de la introducció de l'AC. Per exemple, si beu molta llet de vaca, doncs fer algun dels àpats principals sense carn ni peix principalment. D'altra banda, les llets de cabra s'assemblen més a la humana en el tipus de proteïnes, per la qual cosa són més fàcils de païr, tot i que la quantitat també és més elevada que en humans, així que teòricament són més recomanables per a tots nosaltres, només falta que te n'agradi el gust clar :content:
Imatge

Imatge

Imatge
melibea80

EntradaAutor: melibea80 » dl. maig 19, 2014 2:23 pm

No ho sabia! Gràcies!!! :ok: No l'he tastat mai, la llet de cabra. On la compreu? La venen al súper?
Paparra
:: poltre
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

EntradaAutor: Paparra » dc. jul. 30, 2014 8:03 am

Bones! Que be trobar aquesr post! La meva peke ahir va fer 6 mesos, fins ara hem fet LME i fa un parell de dies que li estem donant trossos, ja ha provat el pa d'espelta i genial, el platan i el melo (la fruita sembla que no li fa tanta gracia). Ara per ara el que menja es simbolic, es mes experimentacio que no alrra cosa, i tot i aixi ja li han canviat les caques jajajaja! Ja fa mesos que llegeixo molt al respecte, la meeee es que tothom ens qüestiona, des de la infermera del CAP a toota la familia, i a mi no m'afecta pero al me home si que l'influencien...
En fi, que per aqui estare aprenent de vosaltres i compartint aquest cami, salutacions!
Paparra
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

EntradaAutor: Paparra » dc. jul. 30, 2014 8:05 am

Ups, perdoneu les faltes, escric des de mobil.
noyja
Entrades: 566
Membre des de: dt. gen. 01, 2013 5:25 pm

EntradaAutor: noyja » dv. ago. 01, 2014 3:47 pm

La meva té 7 mesos i encara que la fruita li encanta (tant en papilles, com en sòlids), les verdures és altre cantar. Hem provat totes, sòlides, triturades, amb carn, potitos comprats...i res! li salva la teti, però estic una mica amoïnada perque no se si canviarà i amb la teti no podem estar tota la vida...encara que jo encantada, penso que és petita i ja arribarà un dia que li agradi però ara...
Imatge
Rossinyola

EntradaAutor: Rossinyola » dv. ago. 01, 2014 9:58 pm

noyja ha escrit:La meva té 7 mesos i encara que la fruita li encanta (tant en papilles, com en sòlids), les verdures és altre cantar. Hem provat totes, sòlides, triturades, amb carn, potitos comprats...i res! li salva la teti, però estic una mica amoïnada perque no se si canviarà i amb la teti no podem estar tota la vida...encara que jo encantada, penso que és petita i ja arribarà un dia que li agradi però ara...

Tranquila que és molt petitona, tot just comença amb l'AC! El més important, paciència i oferir-li sempre de tot, encara que sàpigues q no s'ho menjarà; arribarà el dia que et sorprendrà segur, i predicar amb l'exemple, és a dir, entaular-te amb ella i menjar el mateix juntes. Amb el pit fins a l'any pots estar tranquila, és el millor per ella, i la resta d'aliments per anar aprenent nous gustos i textures.
Imatge

Imatge

Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::