Iaios cangurs

Més qüestions.
picdeladona
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dt. gen. 26, 2010 7:19 am

Iaios cangurs

EntradaAutor: picdeladona » dj. set. 18, 2014 8:39 am

Hola noies :content:
Fa dies que volia obrir aquest post. M'agradaria compartir experiències amb pares i mares que hagueu decidit deixar la cura dels vostres bebés als iaios, tant materns com paterns. Sobretot m'agradaria saber com ho feu les que compartiu criança amb les mares i les sogres. Uns dies una uns dies l'altra? Una setmana una i l'altra setmana l'altra?
Us explico: El meu petit té ara 7 mesos i des de fa un parell de mesos que jo treballo mitja jornada es fan càrrec d'ell els meus pares. Ells encantats i jo també.
Els meus sogres ara estàn al poble acabant de passar l'estiu però la meva sogra ja em va suggerir que a ella també li faria il•lusió quedar-se'l algun dia perquè li dona vida tenir un petitó a casa, etc..
Tot i les diferències que tinc amb ella, sé que és un dona amb molta capacitat per tenir cura del meu nen i que se l'estima també amb bogeria. Per tant no he dubtat en negar-li en cap moment. Sí que m'estic pensant en deixar-li un sol dia a la setmana perque sé que més dies i més "responsabilitat" farà que comencem a tenir més discrepàncies. A més ells passen temporades molt llargues al poble d'origen del meu sogre i això també és un trasbals
El tema de deixar-los amb els iaios va ser un tema que el meu home i jo vam estar rumiant moolt. Que si era millor escola bressol perquè s'espavilen més, que si allà interactuarà molt més... Després de visitar l'escola bressol del meu barri i veure com funciona tot plegat ens vam adonar que de moment el meu fill és massa bebè i tenint l'oportunitat de recórrer als iaios doncs qui millor que ells per donar-li tot l'amor del món?
Una cosa que vam tenir clara és que no els volíem obligar en cap moment. No volíem que se sentissin obligats a fer-ho. Han treballat tota la vida i ara que estàn jubilats i amb salut no els volíem privar de la seva llibertat per poder fer coses. Però clar al ser el primer nét doncs ells bojos d'alegria de fer-se'n càrrec!!!
Doncs res noies, si voleu compartir experiències ja sabeu. Com ho feu pel tema alimentació per exemple? Perque per molt que trobi interessant donar-li trossets al meu petit a ma mare li fa una mica de por i és ella qui li dona cada dia la papilla verdures.. Tot i que anem introduint cosetes per a que no sigui tot farinetes i papilles...
Bé us deixo noies. Sóc tota oïdes!
jellwill2
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: ds. jul. 05, 2014 11:34 am

Re: Iaios cangurs

EntradaAutor: jellwill2 » dj. set. 18, 2014 9:08 am

Hola,

nosaltres disposàvem d'avis i el meu marit es podia quedar migtreballant a casa. Vam pensar que era massa petit per anar a la guarderia tenint alternatives. Així que vam fer dos dies es quedava amb el papa, un dia una iaia i dos dies els iaios. Era una mica embolic el calendari, però d'aquesta manera els avis encara tenien temps per ells i els seus metges i històries i tots els gaudient, i també ens va semblar que com que els avis són ben diferents entre ells, aquesta diversitat l'enriquiria. I fins ara ens ha anat bé. Ara ja té quatre anys i va a l'escola. Quan tenia poc més d'un any va anar a p1, per què s'acostava a tots els nens i nenes al parc i la plaça i volia jugar-hi. I el vam portar al matí, i després la mateixa distribució per anar-lo a recollir, donar el dinar, migdiada, etc... I ara està bé per què els coneix i els estima a tots. I a mi em sap greu no haver-hi pogut estar més, però les coses van com van.

Sobre com fer el tema menjar, nosaltres el deixàvem fet, sobretot a la sogra, que no sabia fer anar gairebé la cuina d'inducció i escalfava el menjar. Així era més còmode per ells. I els vam donar unes pautes generals ( les coses que no volíem que fessin o passessin) i a partir d'aquí marge per ells, que són els avis i són válids. En algun moment hi ha hagut algun "debat", però parlant ens hem entès.

Em sembla bé que li deixis un dia a la sogra, així els teus pares també tenen un dia per fer gestions, metges i descansar, que cuidar néts també cansa. I la sogra també contenta de disfrutar-lo. És una sort tenir avis disposats a ajudar, tenen molt amor per donar.

Ja ens explicaràs què tal.
Sara29
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 61
Membre des de: dj. jul. 18, 2013 6:11 pm

EntradaAutor: Sara29 » dj. set. 18, 2014 5:30 pm

Hola noies!
Doncs nosaltres també tirem d'avis!
El meu peque ara té 7 mesos i com que faig reducció de jornada pels matins el tinc jo i a les tardes està un parell d'hores amb els meus pares i després ja amb el meu home.
Hem triat els avis materns per proximitat, ja que els paterns viuen a uns 45 km. Amb els meus pares estic molt tranquil·la, sé que està ben atès i content, però la veritat és que no tindria cap problema tampoc en deixar-lo amb els sogres, se l'estimen molt i no en tinc cap queixa!
Jo estic molt a favor de l'escola bressol, però penso que el primer any si ho pots evitar millor que millor.
martina13
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » dj. set. 18, 2014 7:07 pm

Jo he dut la pitufa a la guarde als 10 mesos i quan sem va acabar la baixa vaig agafar 1 mes excedencia i despres 2 mesos am meus sogres pq mon pare treballa
Jo era molt reticent pq no suporto ma sogre pero finalment no men puc queixar
I ara doncs el meu sogre la porta cada dia ala guarde i mon pare la va a buscar 1 dia i xi estem organitzats
Busy_Bee
:: tortuga
Entrades: 302
Membre des de: dv. ago. 16, 2013 1:33 pm

EntradaAutor: Busy_Bee » dv. set. 19, 2014 6:38 pm

Tema interessant...

El Busy treballa de matins i jo de tardes, però ens keda mitja horeta penjada enmig entre que jo marxo i ell arriba. Vam mirar escoels bressol per deixar la peque de 15h a 17h pq també m'agradava la idea que es vagi acostumant a altres nens. També teniem la opció que vinguéssin els meus sogres a casa però a mi no m'acabava de barrufar pq els hipoteques molt a ells i m'agradava més que estigués a un lloc on jugués, etc, però és que les lars d'infants son TAN cares que vam acabar optant per sogres. Problema: que no marxen quan arriba el Busy, sino que es queden a casa tota la santa tarda. Clar, a ell de perles pq l'ajuden i li fan les poques feines de casa que jo deixo pendents, però a mi no m'agrada gens. A aquest pas els coneixerà més a ells que a mi casi :(

Però clar, com li dic a ell que no m'agrada que hi siguin tant? realment no fan cap mal però no sé...m'irrita! A més, ma mare viu lluny i em sabria molt greu que acabés tenint molta més afinitat cap a ells que cap a ella només per això, em doldria.

Heu tocat un tema espinós, parlem-ne! >.-<:
Imatge

Imatge
martina13

EntradaAutor: martina13 » dv. set. 19, 2014 6:58 pm

Busy-bee no crec k sigui una questio k vegi mes a uns k altres
Mira mon germa viu a castella del valles i mon pare i jo a barcelona i veiem els meus nebots 1 cop al mes o si ens reunim un finde tots ala 2a residencia i passem un parell de dies junts
En canvi la mare de ma cunyada ( o sigui avia materna) i son germa ( l'altre tiet x via materna, la tieta x via paterna soc jo) els veuen cada dia.
Doncs quan ens veiem bueno hauries de veure la passio k ens tenen!!!
I al meu company el meu nebot gran el te en un nuvol es el seu idol!!! I am meu company encara es veuen menys k amb mi o mon pare...
Vull dir k realment no es el dia a dia sino l'afecte en si mateix
Jo preferiria llar infants pero no x res sino x el k dius que alla juguen, estant amb mes nens, s'inmunitzen...pero son molt cares jo pago 400€/mes i no es de les mes cares del barri
Si pots tira de sogres i els findes aneu a veure a ta mare i aixi compenses
Busy_Bee

EntradaAutor: Busy_Bee » dv. set. 19, 2014 7:01 pm

Si martina13 així ho farem! Val a dir que la meva nena només té 7 mesos i jo soc super hiper mega novella i em ratllo per xorrades de l'alçada d'un campanar (com totes).

A mi m'encantaria que pogues anar a la llar d'infants pq quan ha estat amb altres nens s'ho passa taaaan bé! Aviam si aquest any fem preinscripció a la pública i hi ha sort! i els avis per dies esporàdics, i així tots contents! :b-)))
Imatge

Imatge
martina13

EntradaAutor: martina13 » dv. set. 19, 2014 7:10 pm

Busy_bee de la publica ala privada hi ha 50€ de diferencia
I lo bo de la privada esk tens mes flexibilitat horaria, tomplen cada dia agenda amb tot el k ha fet: menjar, caques, migdiades etc.( k no dic k a la publica no ho facin ehh)
Xo nosaltres al final vem decidir k com k la privada la teniem a 1 minut de casa , nhaviem sentit molt bones critiques etc x 50€ no valia la pena anar ala municipal
Si k es veritat k hiha llars privades mes cares i la diferencoa am municipal es nota mes pero vajs k no es res escandalos
picdeladona

EntradaAutor: picdeladona » dg. set. 21, 2014 9:15 pm

ma mare viu lluny i em sabria molt greu que acabés tenint molta més afinitat cap a ells que cap a ella només per això, em doldria.

Busi_bee no et negaré que això que has escrit és un sentiment que a vegades jo també ho he pensat, però a la vegada el trobo injust i intento treure-me'l de sobra. Vull pensar que és més meravellós que pugui sentir-se proper i estimat per les dues bandes de la familia i que de diferent manera l'estimaràn.
El meu petit és un nen, així que jo també algun dia seré sogra..jejj.. així que tot i que els sentiments de gelosia, etc aflorin haig de fer un intent de ser una mica neutra.. no sé si m'explico :ok:
El problema és que ma sogra va criar al seu altre net com si fós el seu fill. Ma cunyada, que no es sa filla, no "arrivaba" i ma sogra li feia TOT, i això va significar un grau d'immersió i control en aquella unitat familiar molt bèstia. Ara amb nosaltres és totalment el contrari. Ella ho sap, jo no em tallo en dir-li les coses,..etc.. però clar no sé com serà quan li deixi al nen. Em costa molt fer-li veure que ella és l'avia i ha de gaudir com a tal, però que la mare sóc jo.
De moment amb els meus pares anem fent molt bé. Ma mare també té les seves coses però hi més confiança per poder dir-li les coses sense que després hi hagi malinterpretacions,etc..
Respecte a la llar d'infants tenim pensat apuntar-lo quan tingui 2 anyets o potser abans per a que també pugui interactuar amb d'altres nens i enriquir-se amb jocs, activitats, etc.. Però de moment esperarem i ja mirarem com són les escoles bressols de la zona. La pública està superbé però per aquest motiu quasi no hi han places lliures.. ja veurem
Busy_Bee

EntradaAutor: Busy_Bee » dl. set. 22, 2014 3:50 pm

martina13 a on jo visc t'asseguro que no hi ha només 50 euros de diferència, sinó com a mínim 4 vegades més! TEnim unes llars d'infants extremadament cares, a banda que no m'agradaven els mètodes "educatius" (per dir-ne d'alguna manera pq jo no la duria per a que l'eduquéssin) molta fitxa i poca experimentació, per exemple. Tot el contrari amb les publiques, que em van encantar en tots sentits. Si que és cert el tema de la flexibilitat horària, però ara per ara això no ens resulta massa problema.

karma és justament això el que jo vull dir, que els avis han de fer d'avis i no de pares, i em sap greu que hagin d'estar tan lligats quan justament ara que cap dels dos treballa podrien dedicar-se a viatjar o a fer el que vulguéssin. Sé que ho faran igualment, però no sé, no puc evitar sentir-me una mica aprofitada... Referent a l'altra tema sóc plenament conscient que és una tonteria meva, com tantes d'altres que et provoca el mami-xip que t'implanten quan pareixes =0-0-)
Imatge

Imatge
martina13

EntradaAutor: martina13 » dl. set. 22, 2014 6:55 pm

Per on vius busy-bee que hi ha tanta diferencia??
Penny
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

EntradaAutor: Penny » dt. set. 23, 2014 9:48 am

Karma, el meu fill ha estat amb els meus sogres fins ara, que gairebé té 2 anys. I ha sigut una experiència fantàstica per tots. Sí que de vegades hi ha hagut algun moment que han fet alguna cosa que jo hauria fet d'una altra manera... però sempre ho hem pogut parlar. I com que segueixen totalment la nostra línia de criança (no deixar plorar, bracets, moviment en llibertat...) doncs ha sigut bastant fàcil. Això penso que és bàsic.

Pel que demanes de l'alimentació complementària, a mi em feia por que els avis fessin BLW amb ell, així que li donaven triturats i jo a casa feia trossets. I cap problema, el nano ho acceptava tot i mai s'ha fet cap embolic.

Ara l'he de portar a la llar d'infants perquè ja no el poden tenir més... i com els trobo/trobem a faltar! El tema de que s'espavilen més, que "socialitzen", blablabla... donaria per un altre mega post de desfogamenta :-D :-D :-D
Imatge
Busy_Bee

EntradaAutor: Busy_Bee » dt. set. 23, 2014 2:57 pm

martina13 Al vallès occidental. Les públiques tenen 6 preus diferents segons llindars de renda, però pots pagar de 100 a 200 euros per tot el dia, i les privades que vam mirar voltaven els 500 euros tot el dia...
Imatge

Imatge
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

EntradaAutor: cositina » dg. set. 28, 2014 5:11 am

M'interessa. Quan jo torni fisicament a la feina (ara teletreballo) el nen tindra 6 mesos i mig. Les escoles bressol privades no ens han convençut i a la publica ha estat impossible entrar. Els avis estan bojos per quedar-se'l pero hwm dubtat molt ja que no ens agrada demamar favors a la familia per dir d'alguna manera i no em
Sento massa comoda pero ens fa pena deixar-lo tan petit a una escola nressol q no ens convenci. Quan comencem
Ja us explicare l'experiencia... En principi farem torns uns dies uns avis i uns dies els altres
martina13

EntradaAutor: martina13 » dl. set. 29, 2014 7:19 pm

Busy bee mon germa viu a castellar del valles i em diu aixo k la diferencia son 50€ esk el k dius tu es massa entre publiques i privades vaya tela!!! En ket cas tb intentaria anar jo a una municipal clar
picdeladona

EntradaAutor: picdeladona » dt. set. 30, 2014 1:08 pm

Penny en el meu cas estic tranquil•la perquè com en el teu cas també seguim tots un tipus de manera de fer molt semblant: mimitos, bracets, no deixar plorar..
L'altre dia el meu pare estava indignat perquè ell acostuma a agafar al meu petit en braços quan van pel parc, miren arbres, ocellets.. doncs estava fart perquè un munt de persones no paren de dir-li "Què fa mal fet, que el net s'acostumarà, que l'hauria de donar menys atenció.. bla bla bla". El meu pare em deia que ell està encantat d'agafar al seu nét i seguir aquest tipus de criança..jejj
Pel que dius de l'alimentació he començat a fer una miqueta de trossets, etc.. i ma mare tot i que no s'atreveix gaire també va fent els seus 'pinitos'.. El petit de moment s'ho menja tot molt bé.
Quan es faci càrrec la meva sogra intentaré tenir una tranquil•la conversa amb ella abans i així explicar-li com ho estem fent. Crec que ens entendrem. Jo posaré tot de la meva part per a que així sigui.
El tema anar a escola bressol i la relació ser més espavilat o menys.. que voleu que us digui.. Trobo important la riquesa de jugar amb d'altres nens, interactuar, etc.. però quan són tant bebès sentir el carinyo dels iaios 100% per mi trobo que és enriquidor al màxim.
Anem parlant.. :content: :-()-)
Araneta
Entrades: 1754
Membre des de: dj. gen. 10, 2013 1:45 pm
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: Araneta » dc. oct. 01, 2014 2:04 pm

Hola noies!! Jo tinc un neguit enorme respecte a l'hora d'anar a treballar i deixar-lo amb els avis... El meu peque de 2 mesos NOMÉS dorm amb la teti... Ni cotxet, ni cotxe, ni portabb... Ah! I no vol xumet... Potser al gener q em toca tornar a la feina la cosa ha canviat, però ara per ara em preocupa molt q el meu fill acabi adormit esgotat de plorar... (Potser he llegit massa a la Jové i al González...)

Si teniu experiències al respecte us estaté molt agraïda!
L'Aran es fa gran :cnen: Imatge
http://www.fertilityfriend.com/home/424654

Panxupacte twins d'abril '13: Laia :-()) i Araneta :-())

Panxupacte DEURES COMPLERT!! :-()) : Llentieta, Marsai, Tiritissima, crisgf1980, Annieee, Paparra, Xinxa, Abmo, Anatolia, Arcdesantmarti i Araneta
Busy_Bee

EntradaAutor: Busy_Bee » dc. oct. 01, 2014 3:12 pm

Araneta en el meu cas la meva no tenia problemes, però als vespres si que plorava molt i ens costava molta estona de braços i votar amunt i avall fins que s'adormia. Ara, un dia que jo no hi era i el meu company intentava fer-la adormir va ser deixar-la al llit i es va dormir al moment. I sempre que jo no hi era feia el mateix la tia! Amb mi montava pollastres però amb els altres no... Vull dir que a vegades ells saben que no hi ha més alternativa que adormir-se pq la mama/teta/el que sigui no hi és!

Tot i així encara és molt petit el teu, té temps per a canviar! Ja ens aniràs explicant zz:-)
Imatge

Imatge
Penny
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

EntradaAutor: Penny » dj. oct. 02, 2014 9:52 am

Araneta, jo també penso que de moment el teu fill és molt petit, d'aquí al gener pot canviar.

T'explico: el meu fill sempre s'adormia i s'adorm amb mi al pit (i de vegades estirat amb el seu pare, però li costa molt). Els avis els primers dies van intentar que dormís als bracets, però no hi havia manera. Així que el meu sogre el treia a passejar cada dia del món fins que se li adormia al cotxet. S'hi podia estar 45' o més passejant! però van trobar aquesta rutina que els funcionava i el nen s'hi va acostumar (quin remei, no? hehe). Un cop adormit, el pujaven a casa i seguia dormint al cotxet (sempre ben reclinat).
Sé que és moooolt fàcil de dir, però de debò: si els avis són amorosos i hi posen voluntat, segur que trobaran la manera de fer-lo dormir.

Penso també que és molt important que s'amotllin (en la mesura que sigui possible) a les rutines del teu fill, i no a la inversa. Si el nen té l'hàbit de dormir a les 11:00, doncs toca estar per això. Ho comento perquè aquest és el punt que m'ha costat una mica amb els avis, el tema dels horaris.
Imatge
Araneta
Entrades: 1754
Membre des de: dj. gen. 10, 2013 1:45 pm
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: Araneta » dj. oct. 02, 2014 2:18 pm

Gràcies per les respostes! Penny estic segura q al meu peque el tractaran amb tot l'amor del món, és el primer net i estan com bojos :love:
Espero q no els hi sigui molt difícil, em sabria molt greu tant pel peque com pels avis... Ells tb m'han comentat q el portaran a passejar, a veure si els hi funciona...

De tota manera jo vaig insistint amb el xumet...
L'Aran es fa gran :cnen: Imatge
http://www.fertilityfriend.com/home/424654

Panxupacte twins d'abril '13: Laia :-()) i Araneta :-())

Panxupacte DEURES COMPLERT!! :-()) : Llentieta, Marsai, Tiritissima, crisgf1980, Annieee, Paparra, Xinxa, Abmo, Anatolia, Arcdesantmarti i Araneta

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::