vacuna prevenar!

Plors, malalties i consultes.
martina13
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

vacuna prevenar!

EntradaAutor: martina13 » dv. set. 19, 2014 7:04 pm

Hola!!
A veure si em podeu resoldre un dubte
La meva peque ha començat la guarde dia 1 de setembre i la pediatre em va recomanar la vacuna de la prevenar i tinc clarrissim k li vull posar
La cosa es que tenia visita ahir i la vaig haver danular i fins dia 2 octubre no tenien hora
Creieu k es massa temps desde dia 1 setembre x vacunarse?? Vull dir estic posant ma filla en situacio de risc???
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: vacuna prevenar!

EntradaAutor: charito » dv. set. 19, 2014 8:52 pm

Martina quantes dosis porta 2 o 3?
Es recomana 2 abans de començar la llar si es aixi no m'amoinaria ;-)
pucpuc
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

EntradaAutor: pucpuc » dv. set. 19, 2014 9:22 pm

El meu fill va anar a la llar i no el vaig vacunar mai de prevenar no li va passar res de res.
martina13

EntradaAutor: martina13 » ds. set. 20, 2014 5:14 am

Charito la pediatre em va dir k serien 3 dosis pero k li havia de posar la 1a un cop començada la llar
Cada maestrillo...
Jo si que prefereixo posarli encara k no sigui de les "obligatories"
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » ds. set. 20, 2014 7:03 am

Ostres doncs a mi clarissim q dues abans de començar! Doncs no ho se...
kabbisa
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » ds. set. 20, 2014 7:28 am

És que crec que esteu "demonitzant" les llars... Clar que hi ha més concentració de nens i per tant més rics de contagis de malalties comunes i no tant. Però aquestes es poden agafar al parc, quan et ve a veure una amiga (que te un fill que va a l'escola i s'ha contagiat, i encara no ho sap, de varicela, i ella no l'ha passada), quan passeges pel carrer,...
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
ada_bcn
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » ds. set. 20, 2014 9:23 am

el prevenar no és per la varicel·la, crec que és per la meningitis però no ho sé segur. prevenar si al recomanen pq al meningiutis té més risc que una varicel·la que més o menys al hem passat tots i encara que es pot complicar és menys freqüent.
a mi em va dir la infermera que m'esperés a vacunar-lo pq a partir de l'any són només dues dosis i abans són tres, dic l'any però potser eren els 9 mesos perque fa temps d'això i ara en té 14 i encara no l'he vacunat.
jo no he vacunat a cap dels dos ni de varicel·la ni de prevenar, el gran la varicel·la ja la va pasar (la va agafar al saló de la infancia un nadal) i al petit si que el vull vacunar abans que comenci a a anar a escola perquè amb el gran ho vaig pasar bastant malament, me la va encomanar a mi que ja la havia pasada i vaig estar uns diez pensant que tenia una altra cosa fins que em vaig omplirt de bufllofes i 40 de febre...
Sabeu fins a quina edat és el prevenar?
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dg. nov. 25, 2012 8:16 pm

EntradaAutor: avatar » ds. set. 20, 2014 10:34 am

Hola
El prevenar es per neumococ que dóna meningitis i pot ser molt greu. No entenc com no entra en les vacunes sistematiques
Son 4 dosis encara que hi ha molts pediatres que la ultima no la possen perque el risc ja es molt petit.
Als 2,4,6 i 15 mesos.encara que algunes amigues meves els seus pediatres els han mogut mes amunt mes avall els mesos on se'ls posa.
garota
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » ds. set. 20, 2014 10:38 am

Kabissa, potser has tingut molt bona experiència a la llar d'infants amb el tema malalties, quina sort! Tens raó que et pots contagiar a qualsevol lloc, i al menys esperat és cert.
Però les llars són un focus d'infecvió important, i sóc partidària de vacunes, sibretot de malalties greus. Martina si a tu el metge t'ha dit això, deu ser així, no t'hi amoïnis. És elque et diu una companya, cada metge les mou amunt o avall i opinen diferent...
martina13

EntradaAutor: martina13 » ds. set. 20, 2014 12:41 pm

Si si la prevenar es x una meningitis mortal i en diuen la vacuna de les "guardes" tot i esta clar k ho pots agafar a qualsevol lloc...
martina13

EntradaAutor: martina13 » ds. set. 20, 2014 12:43 pm

I la varicel.la el govern espanyol prohibeix vacunar abans dels 12 anys...nomes hiha vacunes a navarra i algun lloc mes
A andorra estan esgotades tbbb
Jo ho trobo increible!!!!!!!!
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

EntradaAutor: rundi » ds. set. 20, 2014 1:57 pm

Jo visc fora de Catalunya, i fins fa dos anys entrava per la SS. Ara han unificat el calendari de vacunes a tot l'Estat, i ja no entra. La pediatra a mi em va recomanar posar-li, és una malaltia que pot ser mortal, i com que val tants calers molts pares no poden, amb la qual cosa augmenta el risc.
No recordo quan li vaig posar, però si que eren tres vegades i abans dels 15 mesos.
Jo no ho vaig dubtar.
garota
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » ds. set. 20, 2014 2:47 pm

Tot i sixí la Prevenar protegeix d'unes 13 menungitis però n'hi han bastants més....
És millor no pensar-hi..
ada_bcn

EntradaAutor: ada_bcn » ds. set. 20, 2014 4:22 pm

I fins a quina edat és efectiu el prevenar?
martina13

EntradaAutor: martina13 » ds. set. 20, 2014 6:54 pm

Ja ja si comencem a pensar en totes les malalties no sortiriem de casa...
Doncs aixo de fins quan dura l'efecte de la prevenar...ni idea...bona pregunta...
a la classe del meu nebot gran a p5 hi ha hagut un brot molt bestia de varicel.la i tot xq la gent no pot vacunar seus fills...
I si la prevenar es carissima 80€ cada dosi@!! Vem estar apunt danar a andorra xq cada dosi val 20€ menys pero ens va fer por no fer be la cadena de fred etc.
jambina
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dt. maig 10, 2011 12:32 pm

EntradaAutor: jambina » ds. set. 20, 2014 11:19 pm

Jo no he posat la preveanar a cap dels 2. Han anat a la llar, i el primer mentre va fer pit no es va posar malalt (tot i anar a la llar), quan vam deixar el pit va anar agafant les malalties comunes (refredats, grips, gastroenteritis...) que passen tots els nens vacunats o no. Crec que tard o d'hora s'han de passar aquestes malalties, que el cos ha d'entrenar el sistema immunulògic, i si no és a la llar, doncs serà a P3 (com molts nens que no han anat a la llar).
Estic d'acord que es dimonitza la llar i que és normal que en entrar en contacte amb més nens doncs el cos hagi d'anar fent front a diferetns malalties... I que a la llar no és un caldo de cultiu de meningitis, si no de malalties comuns...
Penso jo...
martina13

EntradaAutor: martina13 » dg. set. 21, 2014 6:25 am

Jambina tens rao ehh pero clar el pediatre tho recomana i penses ostres com no li posi i li passi algo...
rita2013
Entrades: 131
Membre des de: dt. jul. 23, 2013 4:38 pm

EntradaAutor: rita2013 » dg. set. 21, 2014 8:33 am

La vacuna prevenar protegeix del pneumococ que entre altres coses als infants pot provocar meningitis, una malaltia poc freqüent però greu que pot deixar seqüeles importants o fins i tot provocar la mort. El prevenar no protegeix contra tots els tipus de pneumococ ni contra tots els microbis que fan meningitis, però si d'alguns.
La varicel·la és una malaltia freqüent i no greu en els infants i el fet de passar-la inmunitza per tota la vida. Passar-la d'adult és més fotut, sobretot en les embarassades; per això té cert sentit vacunar els nens de 12 anys que no l'han passat. A més no està clar que l'efecte de la vacuna duri tota la vida, en canvi el passar la malaltia sí.
Bé, això és el que em va explicar la pediatra, a mi em va aclarir bastants coses!
ada_bcn

EntradaAutor: ada_bcn » dg. set. 21, 2014 8:46 am

Bé jo us puc assegurar que pasar la varicel·la no et garanteix estar inmunitzat de per vida, jo la he passat dues de vegades, de petita i quan la va pasar el meu fill gran. Vacunar tampoc et garanteix que no la passin, però será més lleu... per mostra una de les meves nevodes que estaba vacunada (no sé si les dues dosis) i la va agafar quan el meu fill gran, només 2 o 3 granets.
La varicel·la muta en un virus que es diu herpes Zoster (que també he passat entre les dues varicel·les) i diuen que en el cas de les persones vacunades que no han passat la malaltia de veritat l'herpes zoster pot ser molt virulet, ni idea, pero jo prefereixo passar l'herpes zoster a pasar la varicel·la.
Pel meu primer fill no em van ni informar que hi havia la vacuna de la varicel·la i que li podía posar... si ho hagués sabut no sé si li hauria posat però amb el segon que si que m'han informat doncs m'agradaria vacunar-lo, el que passa que val una pasta i potser és més important el prevenar ja que les complicacions que pugui tenir al varicel·la em semblen més fàcils de detectar que la meningitis.
mimiseva
Entrades: 134
Membre des de: dl. feb. 14, 2011 9:49 pm

EntradaAutor: mimiseva » dg. set. 21, 2014 9:43 am

Bon dia noies,
Soc infermera,us estava llegint,la vacuna prevenar es recomana quan els nens van a la guarderia perquè protegeix del bacteri pneumococ, es un bacteri que està en pneumonies,otitis i algun cas de meningitis,no vol dir que li posis i no n'agafin perquè jo li he posat al meu fill les dosis que tocaven i ha agafat bronquitis i otitis,és un nen que no va a la guarderia axí dons el deu haver agafat al carrer o el fil conductor puc ser jo que estic constanment en contacte en malalties i potser jo no agafo res perquè el meu sistema immonologic es bo però el seu no tan i per això ho ha agafat, no se sap.
Us poso un link que parla sobre la vacuna perquè estigueu informades.
http://m.guiainfantil.com/blog/846/prev ... monia.html
Espero haver set d'ajuda.
Imatge
TE+: 01/06/12 Agafa't fort cigronet.
29/06/12 Et veiem per primera vegada i et sentim el cor, fas 1,46cm
20/07/12 Eco 12 set :fas 5cm , et mous i no et deixes veure bé, plec nucal 1,1 cm
17/08/12 Eco 16 set:fas 9,5 cm, et deixes veure molt bé, ets un nen, et diràs Èric!
21/09/12 Eco morfològica , tot correcte, fas 375 gr

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::